Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:06

Wat super arabella!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:18

Wat super!!! Leuk dat ze het zo leuk vond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:45

@robbie leuke foto's <3

@arabella super dat het zo fijn ging en ideaal dat die mogelijkheid er is :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:45

Fijn dat je weer verder kunt! *\o/* Ook nog met Buddy getraind?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:52

Ja echt zo fijn he. Zij voelt alles gewoon zo fijn aan. Puntjes waar ik met buddy soms wel moeite heb, gaan bij haar veel beter.

Buddy deed het ook heel knap vandaag. Tunnels doen het altijd goed haha. Vooruit vind hij een stuk lastiger, maar we komen er wel ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 15:18

Fijn zeg Arabella! Lekker verder trainen
Mooie collectie tandjes Warboel
Mocht je vragen hebben Oshaa, stuur maar gerust een berichtje hoor. keuze genoeg :P

Hier een paar foto's van de hondjes. Boellie doe ik t niet aan een ''fatsoenlijke'' foto van te maken want er is maar weinig waar ie een beetje leuk voor gaat staan :') Maar hij wilde wel graag op een kathaai kauwen. jeej. Aan beide kanten weer. En sinds vandaag doet ie moeilijk met zn medicatie.. Gelukkig is dinsdag de laatste dag.

Afbeelding

Chicka doet een moord voor een balletje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En djessey had weinig zin.. :P

Afbeelding

we spelen zelden met een balletje en meestal op een zandveld. Maar dit was eigenlijk voor een leuke staande foto bedoeld en beloond met een paar keer de bal in de lucht gooien of laag weggooien. :)
T is ook zo onaardig om steeds die bal voor je neus te krijgen en er dan niks mee mogen doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:53

Prachtige foto’s Kiwi <3 fijn dat Boelie zich weer wat beter voelt! Gelukkig voor hem nog maar een paar daagjes medicatie.

En zag een mooie agility foto van Gioia! Wat super dat ze het zo goed deed <3 knap hoor!

Vanochtend lag er weer een kies in bed :') Otje is nu een soort oma die dr kunstgebit vergeten is in te doen :*
Ze heeft zoooo’n zwaar hoofd dat ze die altijd ergens op moet leggen met dr dutjes :Y)
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:41

Ik merk aan Jinn dat het koeler is/wordt

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:23

Even ventileren hoor... Word net gebeld door mijn moeder die met Toby was gaan wandelen. Was een of andere loslopende hond grommend, blaffend en happend op Toby geklapt. Gelukkig geen fysieke schade, maar hij heeft mentaal wel weer een enorme setback zo. Zat blijkbaar als een bibberend hoopje tegen mijn moeder aan en ligt nu bij haar thuis. (Ik ben op kantoor)
Word hier ZO moe van he, van dat loslopende, asociale, onopgevoede zooitje ongeregeld dat in de wijk rondloopt... Echt, er lopen ook veel leuke honden, maar die 5-10% verpesten het dus iedere keer opnieuw zo :( Doelstelling van de BOA's voor dit jaar vanuit de gemeente was handhaven op loslopende honden, maar ja, toen kwam corona en toen moesten ze daarop handhaven...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:26

Sneu voor Toby! Kun je geen melding maken bij de BOA's van de desbetreffende hond?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:28

KimD schreef:
Sneu voor Toby! Kun je geen melding maken bij de BOA's van de desbetreffende hond?

Ja, als mijn moeder nog precies kan vertellen welke het was straks (zij wonen net in een andere wijk zelf, dus weet niet iedereen in mijn wijk te wonen), ga ik dat inderdaad doen. En anders in elk geval het verzoek indienen om meer te komen controleren in de wijk, het is steevast rond dezelfde tijdstippen (tussen 6 en 7, tussen half 12 en 1 en tussen 7 en half 9 dat het zo is). Mensen zijn gewoontedieren, dus dat ze dan maar eens komen checken rond die tijden, toch? -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:33

En zelf dan maar op een ander tijdstip gaan! Veel honden worden inderdaad op stipt dezelfde tijden uitgelaten, of de honden nou iets moeten of niet. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:40

KimD schreef:
En zelf dan maar op een ander tijdstip gaan! Veel honden worden inderdaad op stipt dezelfde tijden uitgelaten, of de honden nou iets moeten of niet. :+

Ja inderdaad! Moeders maar even vragen om rond half 11/ 11 te gaan voortaan, ik ben s middags toch op tijd weer thuis om hem op te halen, dus dat is misschien slimmer...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:52

Hier was ik vanochtend een trotse hondenmama. <3

Wij hebben weer die reu in huis wat vreselijk onzeker is naar andere reuen en door zijn verkeerde houding vaak de pineut is. Alleen is Dana nu loops dus kunnen ze niet zomaar los rondlopen als Kay nog in bed ligt en ik werken ben.

Normaal staat Kay mee op maar de temperatuur is eigenlijk rond 8/9 uur nog maar rond de 18/19 graden dus prima om te wandelen. Zo kon Kay een keertje iets langer slapen, hij ie geen ochtendmens. :=

Dat betekende dat de reuen bij elkaar moesten, de vuurdoop voor zowel Harvey als voor de reu.

De deur naar achterom was wel open zodat áls ze zich niet prettig zouden voelen ze weg konden. Want Harvey is geleerd om conflict te vermijden. Maar Harvey liet zien dat hij precies weet wat ik van hem verwacht, ook als ik er niet ben om de situatie te controleren. <3

Zo trots op hem! Guinness leverde geen probleem op dus het kwam ook echt op Harvey neer.

Ontspanning :z

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:21

Super fijn dat dat zo kan!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:26

Fijn dat het goed ging Kim!

Skippy, hè getver zeg! Daar word je toch horendol van. Hoop dat het meevalt bij Toby :knuffel:

Kiwi, mooie foto's! En fijn dat Boellie opknapt! Jip wilde toen hij opknapte ook zijn medicijnen niet meer innemen.

Gisterenavond was het even feest. Moeders ging achter met Jip een balletje gooien toen de onweer voorbij was. Meneer schrok van iets en vloog naar de weg, waar net een auto aankwam die kon uitwijken. Jip erachteraan en we konden hem bij mijn tante een straat hierachter weer ophalen. Hij rende daar naar toe want zijn vriend woont daar. Hartverzakking weet hoe zeg maar _-:(

Moeders mag pas weer balletje gooien achter als het helemaal dicht is gemaakt.

Vanochtend hebben we een nieuwe wandelgebied ontdekt in Westerschouwen. Heel tof gebied en ik wist niet eens dat we zulke 'heuvels' in de buurt hadden _O-
Jip wel aan de lange lijn, want anders zijn de bananen weer goed aanwezig. Als iemand tips heeft voor 'hier komen' goed te trainen, brand los! Verder was hij echt heel braaf! Waren wel lichtelijk verdwaald ondanks dat we de route paaltjes gevolgd hadden :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:31

@cupcakes Owjee, de bananen zijn momenteel hardnekkig bij Jip? Train je nog bij een hondenschool? Of met een trainer?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:42

Op het moment niet, ik was te laat inschrijven voor de nieuwe cursus. Dus pas in november weer. Dus we doen nu thuis zelf alle oefeningen en die gaan vrij goed. Maar het hier komen is op het moment een drama als er mensen/honden in de buurt zijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:13

Skippy wat vervelend dat dit is gebeurt zeg! Snap goed dat je baalt. Irritant!!

Cupcakes heb je wel eens gekeken naar zo'n Recall cursus?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:14

@cupcakes Lastig! Ik zou zeggen zoveel mogelijk oefenen met de lijn eraan en dan terugroepen voor er spanning op de lijn komt. Er zijn lijnen van wel 20 meter te krijgen (sleeplijnen, geen flexlijnen).
En dan in het najaar met je trainer ermee verder maar!
Hopelijk is het gewoon echt pubergedrag, dan krijg je het wel opgelost :)

@ymor ja, baal echt enorm van dat soort dingen... Nu ging het fysiek goed, maar jij weet (beter dan ik, helaas) dat dat ook heel snel heel anders kan zijn... Heb wel bij de gemeente verzoek tot extra controle op loslopende honden neergelegd.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:54

Skippy wat super irritant!!

Afbeelding
Afbeelding

Hier een teckel met zelfmedelijden dat ze weer met de auto moest en naar m'n schoonouders, maar als ze daar is, is alles weer vergeten, draakje en d'r tandjes komen flink door....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:03

Ah bah, wat naar Skippy!

Wat een prachtige foto's cupcakes!

Jeanine en Warboel, hie rook 1 volop in de wissel! Hoop maar dat die vlijmscherpe hoekjetsers er nu eens uitvallen :') .. ik heb er echt geen 1 gevonden!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:20

Heerlijke foto's kiwi!

Skippy
O wat naar dit zeg :( Ik hoop dat de BOA's wat kunnen betekenen voor jullie. Arme Toobs :( Begrijpelijk dat ie helemaal van slag is, wat K*T gewoon zoiets wat zo buiten je bereik ligt en waar je dan geen invloed op kunt hebben.

Warboel
Hahaha heerlijke foto van Otje die lekker je voet als hoofdsteun gebruikt.

Jesdajinn
YAY, we kunnen weer spelen!!! Leuke foto!

Kim
Wat heerlijk als je dan ziet dat het zo goed gaat. Wat fijn ook voor de eigenaren van deze hond dat jullie dit zo voor hen en de hond kunnen doen. En fijn dat je Kay even laat bijslapen hahaha. Is ook niks, zo vroeg op. Fijn dat de temperaturen idd weer wat aan't zakken zijn.

Cupcakes
Ziet er prachtig uit daar! En hier zitten die bananen er met momenten ook in. Enige wat ik echt als tip heb is gewoon blijven herhalen/oefenen en flink belonen - heb je snackjes mee? Anders desnoods met frikandellen aan de slag gaan of iets anders vergelijkbaars (of een speeltje bv) waar hij zich voor hangt. Ik zou proberen vooral op de momenten dat die bananen er dan even niet zijn, gebruik van de situatie te maken als die focus er wat makkelijker bij te houden is en 'm dan te laten komen - of komt hij gewoon echt he-le-maal niet? Hier blijft ze momenteel juist heel netjes bij me omdat ze weer in een fase zit van 'ik kijk de kat uit de boom en heb even steun van vrouwtje nodig als we vreemde honden tegenkomen'. Bij het tegenkomen van wandelaars zonder honden bv. probeer ik meteen die focus bij mij te krijgen; desnoods met een stok die ze eigenlijk niet mag maar wel ontzettendddd leuk vind en dan laat ik dat op die momenten dus ook even toe - lekker fout, maarja als het werkt op zo'n moment haha. En op de momenten dat er bananen in de oren zijn, kun je alsnog de HIER gebruiken en als hij dan besluit niet meteen te komen, maar erna alsnog Wel komt en je beloont dan gaat hij alsnog die link wel leggen op een gegeven moment, ook al komt hij dan niet meteen. En als ze echt niet luisterd dan gaat ze even aan de lijn; die link legt ze dan meestal ook wel. Maar de gouden oplossing heb ik ook nog niet echt haha. Kwestie van blijven herhalen denk ik, maar misschien dat er ook nog wel een leuke tip/trick is waarmee het net wat makkelijker gaat dus ik lees mee hierin. Zo'n recall cursus kan idd ook een goede optie zijn, als dat in de buurt te vinden is.

Wij starten in september gehoorzaamheid 2 en hoop dat dat bij ons ook weer goed gaat helpen :j

---

Wij hebben het voor elkaar gekregen gister om na doelloos en geërgerd rondjes te rijden door Roermond, echt op een paar minuten afstand van Doggy Beach, Doggy Beach gewoon niet hebben weten te bereiken, pfft. Ik was om te verrekken. Laatst al een paar x willen gaan, maar dat werd gedwarsboomd door onweer, nu dit. Had Kim ook eerder moeten appen voor hulp, maar op dat moment zaten we midden in de stad waar wegwerkzaamheden waren en bordjes die we probeerden te volgen icm google maps dus kwam dat niet in me op. Uiteindeijk maar opgegeven en toen zijn we vlak bij kasteeltje Hattem gestopt en is Arya even daar een beekje in kunnen gaan om af te koelen en heeft Milan z'n voeten kunnen afkoelen :'). Zijn wel nog wat leuke foto's uitgekomen. Binnenkort maar een nieuwe poging wagen voor Doggy Beach en kijken of ik dat kan combineren met een 'date' met Kim zodat ik achter d'r aan kan rijden :') :') :')

Het resultaat als Arya zich uitschudt vlak naast je - ELKE KEER
Afbeelding

Maar die kop vergeef ik alles
Afbeelding

'Where is Waldo?' - ARYA EDITIE - die baggerbig moet echt altijd door de viezigheid. En ze was telkens van die blaadjes uit 't water aan't plukken, hoarder die ze is :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:23

Ik moet er nog steeds om lachen, het is echt onmogelijk om het niet te bereiken. _O- Het spijt me dat ik je uitlach! :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:36

Nou, wel te gekke foto's :D