Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nereids schreef:Dankje! Precies de regio die ik zoek haha ‘t zuiden. Ik zoek inderdaad meer de lokale ondernemers dan de grote ketens, vind dat die vaak ook net wat leukere dingen hebben (meestal) en ook altijd erg klantvriendelijk en behulpzaam. Dat is mijn ervaring dan bij andere soort winkels die lokaal zijn.
Oshaa schreef:We hebben een grote tuin in het bos dus alles wat erg vies met alle aarde en planten, vandaar de binnen en buitenspeeltjes. De balletjes zijn ook uit praktisch oogpunt - hij vindt het erg leuk om die te laten stuiteren en er zelf wild mee te spelen, dus die liever niet in huis.
Toby en zijn speelgoed voorkeuren - te grappig! Zie het helemaal voor me hoe hij met een veertje speelt terwijl al zijn hondenspeeltjes er maar een beetje bijliggen. Ik had een kat die zo was - het allerleukste vond hij blaadjes (en later kikkers, maar alleen om mee te spelen) ipv zijn speeltjes. Al heeft hij zich wel dagen vermaakt met een haar elastiekje aan een touwtje aan het plafond - heerlijk was dat!
Kiwiwitje - wat fijn van het koortsvrije bericht en wat balen van de wespensteek. Die kunnen echt zo pijnlijk zijn! Ik ga binnenkort ook eens in de webshop speuren. Mijn vriend haalt nu vaak snacks, maar dit zijn vaak van die biscuitjes en ik heb hem toch liever op iets waar hij wat langer mee door kan.
Hier heeft Beer een enorme puber dag. Hij zal zich wel goed voelen ofzo. Eerst wilde hij gisteravond totaal niet binnenkomen. We doen hem altijd even naar buiten voordat we gaan slapen en normaal staat hij dan na 5 min voor de deur. Nu echt niet! Eerst bleef hij in de tuin, daarna voor de deur maar er echt niet doorheen. Vannacht vond mijn vriend hem op de bank (iets wat echt niet mag van ons) en daar weigerde hij ook af te gaan. Uiteindelijk ging hij er af, maar niet voordat hij naar mijn vriend had gegromd (is nu de 2de keer - we weten wel wat het triggered, maar toch). En net sprong hij weer op de bank waar we bij waren, aan zijn hoofd kon ik zien dat hij heel goed wist (tenminste zo interpreteer ik het dan) dat het niet mocht (hoofd op poten, oren plat). Maar opnieuw wilde hij er niet meteen af. Uiteindelijk wel zonder gegrom dit keer. Nu zit hij in de tuin kattenkwaad uit te halen denk ik...
KimD schreef:Dit zou ik niet wijten aan pubergedrag maar aan een (verkeerde) inconsequente opvoeding. Zeker het grommen is daar een 'uiting' van.
Dit zou ik wel meteen goed oppakken anders kan het vrij snel uit de hand lopen en dat voorkom je natuurlijk liever.
Oshaa schreef:KimD schreef:Dit zou ik niet wijten aan pubergedrag maar aan een (verkeerde) inconsequente opvoeding. Zeker het grommen is daar een 'uiting' van.
Dit zou ik wel meteen goed oppakken anders kan het vrij snel uit de hand lopen en dat voorkom je natuurlijk liever.
We weten weinig over zijn opvoeding, behalve dat we huis nummer 3 zijn (na zijn fokker) en dat hij het langst als boerderij hond heeft geleefd.
We proberen zo consequent mogelijk te zijn in wat wel en niet mag. Het grommen deed hij terwijl hij naar het commando luisterde. Hij ging dus van de bank af, maar tijdens die beweging gromde hij.
De hondenschool cursus begint pas in september, dus we hebben nog een paar weken waarin we het "zelf" moeten doen...
Hoe zou jij dit oppakken?
Oshaa schreef:Merk wel dat ik wat onzeker ben of we het wel goed doen. De broer van mijn vriend zei dat hij het met een bevriende hondentrainster / eigenaar van een buitenlandse honden stichting het er over gehad en die had gezegd dat we veel te veel met Beer doen. Dat dat helemaal niet goed is en dat hij daarom misschien gedragsproblemen gaat ontwikkelen. Schijnbaar vindt zij ook dat je echt niet elke dag met een hond hoeft te wandelen (mits je geen tuin hebt natuurlijk) en dat als je wandelt je beter hetzelfde rondje kan doen. Dat onderzoek had aangetoond dat je op die manier de laagste stresslevels hebt.
Oshaa schreef:KimD onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie! Moet het nog een beetje laten bezinken, maar herken wel veel van wat je zegt. Met hem een alternatief geven waren we al mee begonnen, maar ik realiseer me nu ook dat we dat voor de bank inderdaad niet gaven. Wel voor bijvoorbeeld niet bij de tafel als we aan het eten zijn, maar bij de bank teveel gefocust op dat het niet mag denk ik. We gaan aan de slag met het "naar je bed" of iets in die richting.
Ook het spelen met de bal zullen we een tijd achter wegen laten. Denk dat het ergens lastig gaat worden, omdat hij het zo leuk lijkt te vinden. Maar heb wel ook al vaak gelezen dat ze er echt verslaafd aan kunnen raken en hij lijkt dat wel een beetje. Hij kan zich er ook prima zelf mee vermaken (dan doet zit hij erop te kauwen en tikt die hem weg enzo), dan moet hij dat maar een tijd doen.
Ik herinnerende me net dat zijn vorige eigenaar (waar hij 5 maanden was) tijdens het ophalen zei dat hij hem echt wel ging missen, maar dat hij de laatste dagen meerdere keren langs een hond moest die Beer niet leuk vond en dat hij het gedoe dan wel echt zat was. Dat zal dan ook een gevolg van zijn geweest - klinkt heel "stom", maar ergens vind ik het wel fijn dat het niet alleen door ons is zeg maar. Merk je dat ik soms wat last heb van onzekerheid
Qua hem meenemen naar plekken - ben bang dat dit ook een beetje het product vd vakantie is geweest, die dan ergens net weer onhandig samen is gevallen met zijn komst. Dit wordt nu ook wel weer wat minder. We hebben alleen nog één ding waar we echt niet onderuit kunnen - een familie-uitje voor het zoveel jarige van de schoonouders. Het is met overnachting en honden mogen mee. Wat zou wijsheid zijn? Hem meenemen zodat hij bij ons is, of hem in de buurt van zijn huis een nachtje naar de oppas brengen? Hier iemand laten komen om op te passen wordt er lastig, omdat iedereen die dat wel zou willen mee is op weekend...
Nogmaals dank aan iedereen voor alle adviezen etc
Oshaa schreef:Ook het spelen met de bal zullen we een tijd achter wegen laten. Denk dat het ergens lastig gaat worden, omdat hij het zo leuk lijkt te vinden. Maar heb wel ook al vaak gelezen dat ze er echt verslaafd aan kunnen raken en hij lijkt dat wel een beetje. Hij kan zich er ook prima zelf mee vermaken (dan doet zit hij erop te kauwen en tikt die hem weg enzo), dan moet hij dat maar een tijd doen.