Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:49

Balen van de diarree curse! En leuk dat je naar de herderdag gaat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:31

Leuk, zon herderdag! Ben wel benieuwd hoe dat bevalt, kende het nog niet maar als dat bevalt wil ik het ook nog wel eens overwegen. :D
Balen van de diarree.

Indd wat kiwipitje zegt, ligt aan de manier van spelen maar ook wat voor speeltjes je ernaast hebt. Wij hebben er bijtsleutels bij zodat ze kan afwisselen en haar tandvlees kan masseren.

Onze pup is echt een herder. Ze heeft zichzelf bewezen. Dit was haar, nadat ze het zwembad had gerend (ze moest energie kwijt, dat leek me de veiligste optie ivm warmte)... Je kan je voorstellen wat voor ellende dit droogmaken was :')
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:59

Nayomie Zhiva is bijna geen puppy meer in die foto! Zoveel gegroeid!

Ik vind het ook lastig met kleinere honden. Beer vindt ze als ze los zijn echt super leuk (dan durft hij wel - met grotere honden is hij heel onzeker), maar is dan soms wat ruw. Aan de lijn kan hij behoorlijk te keer gaan naar ze. Zo ook vanochtend - ik zag het hondje al aan komen tijdens het wandelen. Ik Beer kort gehouden en aan mijn buitenzijde laten lopen. Helaas had de mevrouw (wat oudere dame) de hond erg lang en die vloog echt blaffend op Beer af. Beer werd helemaal wild en ging er echt tegenin. Ik hem meesleuren en dat kleine hondje maar te keer gaan. De mevrouw zei nog wat bozigs, maar ben snel doorgelopen (want Beer zat zo te trekken en doen). Zodra we 2m verder waren was het weer over.
Bij grotere honden aan de lijn doet hij dat niet. Bij kleinere honden in principe ook niet - behalve als ze op hem afkomen en het lijkt wel of alle kleine hondjes uit de buurt steeds op hem af rennen.
Maar als hij dan wat terug doet heeft hij het vrij snel gedaan - omdat die zoveel groter is.

Nu klinkt het een beetje alsof ik iets tegen kleine honden heb - dat is totaal niet zo, alleen hier in de buurt lijkt het alsof klein meteen een carte blanche is voor maar gewoon lekker laten gaan ofzo.

Wij hebben hier in principe buiten en binnenspeeltjes. De balletjes zijn voor buiten, de knuffels voor binnen. Al neemt hij soms een knuffel mee naar buiten - de balletjes laat hij braaf vallen voordat hij naar binnen gaat. Zijn absolute favoriete is de chuckit erratic ball - mooi maatje, hoeveel hij ook kauwt niet stuk te krijgen en hij stuitert heel interessant weg, ook als hij zelf er mee speelt. Alle knuffels zijn in principe even leuk en hij gaat er ook netjes mee om. We hebben zo'n kongbeer (een keer bij mijn zooplus bestelling gehad), een eend (van de Aldi) en nog een paar als cadeautje gekregen (vooral Intratuin). Hij vindt piepen zo ontzettend leuk. Wilde eerst absoluut geen piepende speeltjes, maar toch overstag gegaan. Nu heeft hij af en toe 10 minuten piep tijd (terwijl de speeltjes er altijd liggen). Dan gaat hij ze één voor één af - echt te schattig :). Hij heeft ook fases dat hij ze allemaal netjes verzamelt en op een rijtje legt. Daarom laat ik de meeste ook gewoon liggen, ondanks dat ik eerst van plan was de meeste in de kast te bewaren. Een flostouw hebben we niet, moeten we misschien eens naar kijken. Al kauwt hij volgens mij het liefst op zijn balletje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:26

Speelgoed overleeft het hier eigenlijk nooit lang. Toby is net een konijn: hij knaagt op alles. Kong Xtreme gaat wel aardig. Knuffels moeten stuk (maar zijn wel zijn favoriete speelgoed), flostouwen wil hij alleen apporteren, en ander speelgoed dan voorgaande wordt niet eens naar gekeken... Sowieso is het een aparte wat dat betreft: hij kan uren zoet zijn met een veertje dat hij gevonden heeft, of met een droog, ritselend blaadje. Maar veel speelgoed vindt hij niet veel aan. Knuffels haal ik bij Cranenbroek, ze gaan hier gegarandeerd stuk binnen een week, dus heb ik ze liever van 1 a 5 euro dan van 15 zeg maar... De Doodle van mijn ouders heeft het liefst zijn IKEA knuffels, kan hij zich uren mee vermaken en zolang Toby ze niet afpakt, blijven die ook lang heel :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:44

Hoe is het met Arya Curse?

Ohhh en Zhiva, smeerpoets! <3 ze is echt onwijs gegroeid zeg! Zo schattig, die oren <3

Lastig Oshaa dat Beer zo tekeer ging tegen dat kleine hondje. Zo vervelend dat mensen vaak niet door hebben dat het aan hun hond lag en dan boos op jou worden. Dat carte blanche herken ik wel... maar hier in de buurt zijn de meeste honden vrij onopgevoed. Gelukkig wel allemaal vriendelijk. Ahh klinkt schattig z’n pieptijd! <3 die groene Kongbeer is leuk zeg, wij hebben de bruine :D

Ot heeft best wel veel speeltjes, in principe hebben we geen apart buiten of binnenspeeltjes... maar wij hebben een balkon dus ze kunnen niet vies worden in de aarde ofzo haha. Ze is wel heel erg voorzichtig ermee, ze heeft nog niks gesloopt.
Sinds afgelopen week heeft ze een fleece flos”touw”, die vindt ze heel leuk :)

Ze gaat nu echt hard met wisselen!
Afbeelding

Met een Snapchat filter op dr gezicht lijkt ze helemaal zo lief en onschuldig :') maar intussen :Y)
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:54

Aaah wat is otje cute <3 :p
Hier slepen ze de speeltjes overal mee heen. Van binnen naar buiten naar het plein (laatst lag er een speeltje op het bankje, die miste ik al een tijdje :+ )

Sommige gaan heel snel kapot. Bv een eend met pieper, die heb ik hier al de foto's langs zien komen. Nog geen 5 minuten, eerste naad kapot. Laten maken. Na 1 of 2 dagen weer een naad kapot. Nu maar weg gegooid.
De panda van de ikea doet het hier goed en zo'n heel klein berenknuffeltje doet het ook goed. Kunnen ze lekker mee gooien.
Voor de rest is alles met piep of bal geweldig.

Gioia had vandaag pech. Er was niets op tv dus werd ze gewassen en geschoren :+
Ze was heel blij met me -O-
Afbeelding

Afbeelding alleen uitgeblazen... vind deze lengte zoooo mooi. Jammer dat gioia kammen niet leuk vind.

Afbeelding
Afbeelding
En weer lekker kort voor de zomer

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 06:09

Ziet er weer fris uit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 06:38

nereids schreef:
Dankje! Precies de regio die ik zoek haha ‘t zuiden. Ik zoek inderdaad meer de lokale ondernemers dan de grote ketens, vind dat die vaak ook net wat leukere dingen hebben (meestal) en ook altijd erg klantvriendelijk en behulpzaam. Dat is mijn ervaring dan bij andere soort winkels die lokaal zijn.

Hooijmayer in Kerkrade heeft ook goede producten, wij halen daar altijd de varkensoveren. Die zijn nergens beter of goedkoper te krijgen.

Fressnapf in Herzogenrath kom ik super graag, vriendelijk personeel, goede prijzen (zeker dingen zoals tuigjes voor pups) en een ruim assortiment.

Jumper in Kerkrade heeft vooral ook veel snacks en soms leuke aanbiedingen.

Dogside Amby in Maastricht, super leuke vrouw en ook een uitgebreid en gevarieerd assortiment.

In Jalhay in België ligt ook een hele leuke dierenzaak, hebben wat meer exclusievere dingen.

& Specimal in Landgraaf kwam ik vroeger veel, ging daar mijn voer halen. Één grote puinzooi daarbinnen maar ze hebben meestal wel wat je zoekt. :')

Qua snacks ben ik heel lui geworden en bestel tegenwoordig (op de oren na) alles bij Kiwitje vanuit het topic hier.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:23

Dat groeien gaat zo hard ja. Het is al bijna geen pup naam meer waardig. Maar ze heeft nog haar lekkere donsvacht nog gelukkig <3

Oshaa, a gut, wat een mooie hond zeg! En netjes opgevoed met het balletje loslaten voor de deur. :D

Jeetje Dees, wat een hoop tandjes zeg. Allemaal bewaren hoor :D

Arabella, wat heerlijk opgeduft zeg. Ziet er heerlijk fris uit. :D

Skippy, is Toby zo'n sloperd? :oo :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 09:15

Even egopost : boellie is vandaag voor dag 2 de dag zonder koorts of verhoging begonnen *\%/*
Net was ie zo maf dat ie perse buiten wilde spelen dus hij heeft even met panda de parkeerplaats onveilig gemaakt. _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:21

Wat fijn kiwi! Mooi bericht. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 10:03

Ja heel blij mee. Als dankje ben ik net gestoken door een wesp. *heel veel gescheld en gevloek* wat doet dat pijn..

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:46

We hebben een grote tuin in het bos dus alles wat erg vies met alle aarde en planten, vandaar de binnen en buitenspeeltjes. De balletjes zijn ook uit praktisch oogpunt - hij vindt het erg leuk om die te laten stuiteren en er zelf wild mee te spelen, dus die liever niet in huis :).

Toby en zijn speelgoed voorkeuren - te grappig! Zie het helemaal voor me hoe hij met een veertje speelt terwijl al zijn hondenspeeltjes er maar een beetje bijliggen. Ik had een kat die zo was - het allerleukste vond hij blaadjes (en later kikkers, maar alleen om mee te spelen) ipv zijn speeltjes. Al heeft hij zich wel dagen vermaakt met een haar elastiekje aan een touwtje aan het plafond - heerlijk was dat!

Kiwiwitje - wat fijn van het koortsvrije bericht en wat balen van de wespensteek. Die kunnen echt zo pijnlijk zijn! Ik ga binnenkort ook eens in de webshop speuren. Mijn vriend haalt nu vaak snacks, maar dit zijn vaak van die biscuitjes en ik heb hem toch liever op iets waar hij wat langer mee door kan :).

Hier heeft Beer een enorme puber dag. Hij zal zich wel goed voelen ofzo. Eerst wilde hij gisteravond totaal niet binnenkomen. We doen hem altijd even naar buiten voordat we gaan slapen en normaal staat hij dan na 5 min voor de deur. Nu echt niet! Eerst bleef hij in de tuin, daarna voor de deur maar er echt niet doorheen. Vannacht vond mijn vriend hem op de bank (iets wat echt niet mag van ons) en daar weigerde hij ook af te gaan. Uiteindelijk ging hij er af, maar niet voordat hij naar mijn vriend had gegromd (is nu de 2de keer - we weten wel wat het triggered, maar toch). En net sprong hij weer op de bank waar we bij waren, aan zijn hoofd kon ik zien dat hij heel goed wist (tenminste zo interpreteer ik het dan) dat het niet mocht (hoofd op poten, oren plat). Maar opnieuw wilde hij er niet meteen af. Uiteindelijk wel zonder gegrom dit keer. Nu zit hij in de tuin kattenkwaad uit te halen denk ik...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:56

Oshaa schreef:
We hebben een grote tuin in het bos dus alles wat erg vies met alle aarde en planten, vandaar de binnen en buitenspeeltjes. De balletjes zijn ook uit praktisch oogpunt - hij vindt het erg leuk om die te laten stuiteren en er zelf wild mee te spelen, dus die liever niet in huis :).

Toby en zijn speelgoed voorkeuren - te grappig! Zie het helemaal voor me hoe hij met een veertje speelt terwijl al zijn hondenspeeltjes er maar een beetje bijliggen. Ik had een kat die zo was - het allerleukste vond hij blaadjes (en later kikkers, maar alleen om mee te spelen) ipv zijn speeltjes. Al heeft hij zich wel dagen vermaakt met een haar elastiekje aan een touwtje aan het plafond - heerlijk was dat!

Kiwiwitje - wat fijn van het koortsvrije bericht en wat balen van de wespensteek. Die kunnen echt zo pijnlijk zijn! Ik ga binnenkort ook eens in de webshop speuren. Mijn vriend haalt nu vaak snacks, maar dit zijn vaak van die biscuitjes en ik heb hem toch liever op iets waar hij wat langer mee door kan :).

Hier heeft Beer een enorme puber dag. Hij zal zich wel goed voelen ofzo. Eerst wilde hij gisteravond totaal niet binnenkomen. We doen hem altijd even naar buiten voordat we gaan slapen en normaal staat hij dan na 5 min voor de deur. Nu echt niet! Eerst bleef hij in de tuin, daarna voor de deur maar er echt niet doorheen. Vannacht vond mijn vriend hem op de bank (iets wat echt niet mag van ons) en daar weigerde hij ook af te gaan. Uiteindelijk ging hij er af, maar niet voordat hij naar mijn vriend had gegromd (is nu de 2de keer - we weten wel wat het triggered, maar toch). En net sprong hij weer op de bank waar we bij waren, aan zijn hoofd kon ik zien dat hij heel goed wist (tenminste zo interpreteer ik het dan) dat het niet mocht (hoofd op poten, oren plat). Maar opnieuw wilde hij er niet meteen af. Uiteindelijk wel zonder gegrom dit keer. Nu zit hij in de tuin kattenkwaad uit te halen denk ik...

Dit zou ik niet wijten aan pubergedrag maar aan een (verkeerde) inconsequente opvoeding. Zeker het grommen is daar een 'uiting' van.

Dit zou ik wel meteen goed oppakken anders kan het vrij snel uit de hand lopen en dat voorkom je natuurlijk liever.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:53

KimD schreef:
Dit zou ik niet wijten aan pubergedrag maar aan een (verkeerde) inconsequente opvoeding. Zeker het grommen is daar een 'uiting' van.

Dit zou ik wel meteen goed oppakken anders kan het vrij snel uit de hand lopen en dat voorkom je natuurlijk liever.

We weten weinig over zijn opvoeding, behalve dat we huis nummer 3 zijn (na zijn fokker) en dat hij het langst als boerderij hond heeft geleefd.

We proberen zo consequent mogelijk te zijn in wat wel en niet mag. Het grommen deed hij terwijl hij naar het commando luisterde. Hij ging dus van de bank af, maar tijdens die beweging gromde hij.

De hondenschool cursus begint pas in september, dus we hebben nog een paar weken waarin we het "zelf" moeten doen...

Hoe zou jij dit oppakken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:20

Oshaa schreef:
KimD schreef:

We weten weinig over zijn opvoeding, behalve dat we huis nummer 3 zijn (na zijn fokker) en dat hij het langst als boerderij hond heeft geleefd.

We proberen zo consequent mogelijk te zijn in wat wel en niet mag. Het grommen deed hij terwijl hij naar het commando luisterde. Hij ging dus van de bank af, maar tijdens die beweging gromde hij.

De hondenschool cursus begint pas in september, dus we hebben nog een paar weken waarin we het "zelf" moeten doen...

Hoe zou jij dit oppakken?

Ik ga heel even jouw berichten teruglezen, want volgens mij heb ik jouw 'welkom' gemist de afgelopen tijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:04

Ik heb je berichten terug gelezen en zie inderdaad een aantal dingen die ik nog niet gelezen had, het kan dus zijn dat mensen hier al op gereageerd hebben en wellicht met hetzelfde antwoord. Mocht dat zo zijn, vergeef me!

Uit je verschillende berichten kan ik heel makkelijk halen dat Beer een reactieve hond is. Zeker in combinatie met de situatie die hij 'bij zich heeft'. Veel mensen realiseren zich niet hoe emotioneel beschadigend het is om een hond in zo'n korte (en belangrijke periode) in zijn leven meerdere keren bloot te stellen aan 'iets nieuws'. In dit geval wéér een nieuwe baas.

Oshaa schreef:
Merk wel dat ik wat onzeker ben of we het wel goed doen. De broer van mijn vriend zei dat hij het met een bevriende hondentrainster / eigenaar van een buitenlandse honden stichting het er over gehad en die had gezegd dat we veel te veel met Beer doen. Dat dat helemaal niet goed is en dat hij daarom misschien gedragsproblemen gaat ontwikkelen. Schijnbaar vindt zij ook dat je echt niet elke dag met een hond hoeft te wandelen (mits je geen tuin hebt natuurlijk) en dat als je wandelt je beter hetzelfde rondje kan doen. Dat onderzoek had aangetoond dat je op die manier de laagste stresslevels hebt.

Hier ben ik het mee eens, jullie ondernemen veel en vaak. Het eerste wat ik direct achterwege zou laten de komende tijd is het balletje. Weg ermee. Dat vele spelen en die intentie waarmee hij speelt komt door de ontwikkelde verslaving en dat wordt alleen maar erger en erger en erger en op een bepaald punt slaat die verslaving om in probleemgedrag en vaak is dat probleem gedrag een vorm van agressie. Door het vele spelen creeer je een junkie. Door het spelen met een bal maakt een hond (veel) adrenaline aan en Cortisol. Zeker in de combinatie die ze gemaakt hebben bij Beer is die combinatie van hormonen en invloeden geen goede optie. Dus, weg met die ballen, eens een keertje met een bal spelen is prima maar bijvoorbeeld één keer per maand. Onze honden zijn ook fan van ballen, om ermee te dragen bijvoorbeeld, of om zichzelf te vermaken. Daar geven wij gehoor aan door veel verschillende ballen in huis te hebben. Bijvoorbeeld JW rollers in verschillende maten, een JW roller met een mini Kong tennisbal erin, Kong tumblers etc. Door de verschillende vormen en structuur en omdat wij niet ermee spelen maar alleen zijzelf omzeil je het junkie-effect.

Het tweede gedeelte ben ik het gedeeltelijk mee eens, ja, Beer is een hond waar je niet dagelijks mee moet gaan wandelen. Voor nu in ieder geval. Beer mist een duidelijk punt van rust en heeft ook geen idee 'hoe dat moet'. Dat kan ik meerdere keren uit je berichten herleiden en is een punt wat je nu nog kunt aanpakken. Onze honden hebben dat op woensdag meestal, dat is hun 'vrije dag'. Dan lopen we we meestal niet of alleen één ronde à 35 minuten. Wel krijgen ze die dag 'iets bijzonders' om te knagen wat een mentale uitdaging en rust bied. Door het knagen komt een hormoon vrij wat voor rust in het lichaam zorgt waardoor ze vaak na het knagen een paar uur gaan dutten.

In het geval van Beer zou ik inderdaad een structuur gaan toepassen, bijvoorbeeld 's ochtends en 's avonds hetzelfde rondje wandelen en 's middags een gevarieerd 'keuze' rondje. Een keuze ronde houd in dat de hond andere dingen kan snuffelen, nieuwe indrukken kan opdoen en daardoor rust in zijn hoofd vind. Wederom goed voor de mentale verrijking. Maar ik zou dit met Beer hoogstens drie keer per week doen, voor de rest zou ik de structuur hetzelfde houden.

Onze honden kunnen goed veel en vaak op vreemde plekken lopen maar die zijn inmiddels allemaal zo stabiel als een stenen huis en dan kan dat. Als Beer dus eenmaal stabiel is kun je dat ook uitbreiden.

Het gedrag dat beer aan de lijn laat zien, het uitvallen en tekeer gaan is ook een uiting van de vele adrenaline en cortisol.

Ik zou dus vooral samen met je vriend 'regels' gaan opstellen en zorgen dat jullie hetzelfde hanteren. Vooral niet boos doen! Vraag iets anders van hem wat wél beloond kan worden en doe dat dan ook.

Niet binnenkomen, prima, hoogstens twee keer roepen en dan gaat de deur voor 5 minuten dicht. En herhalen. Zéker niet gaan halen! Als hij dan wel luistert ook goed belonen, wat lekkers, en een piepstem 'Wauwiieee" of "Goedzooooo!".

Leer hem ook wat hij wél mag ipv de bank. Bijvoorbeeld het commando "Mand" of "Plaats" of "Deken", vraag dát commando van hem in plaats van te zeggen "Foei" of "Nee" voor het niet op de bank mogen. Zo buig je het slechte gedrag om naar iets goeds dat je wél kunt belonen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:10

@warboel wil je nou beweren dat Otje niét altijd een engeltje is? :oo _O-

@arabella ziet er weer strak uit, en kort is gewoon praktischer, hoe leuk fluffy ook is :j

@nayomie het gaat beter hoor, hij sloopt alleen z'n speelgoed nog maar. In het begin sloopte hij van alles, dekens, mijn bank, de trap... Vermoedelijk ook te vroeg bij mams weg, want hij heeft nogal sabbelneiging gehad heel lang ook. Je weet helaas niet alles van een straathondje natuurlijk. Geeft ook niets, zijn speelgoed is van hem en laat hem dat maar slopen als hij dat wil ;)

@kiwi fijn van boellie *\o/* en bah, wespensteken zijn echt ellendig!! :\

@oshaa oei, grommen bij een verzoek vind ik toch ook wel iets dat aandacht vraagt... Puberen is meer op de bank springen en via de achterkant er weer af wetende dat het niet mag, grommen vind ik echt wel een beetje heftiger! Zou je niet direct tips kunnen geven helaas, maar zou hier wel actie op ondernemen, als het vaker gebeurt/ gebeurd is zeker!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:07

KimD onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie! Moet het nog een beetje laten bezinken, maar herken wel veel van wat je zegt. Met hem een alternatief geven waren we al mee begonnen, maar ik realiseer me nu ook dat we dat voor de bank inderdaad niet gaven. Wel voor bijvoorbeeld niet bij de tafel als we aan het eten zijn, maar bij de bank teveel gefocust op dat het niet mag denk ik. We gaan aan de slag met het "naar je bed" of iets in die richting.

Ook het spelen met de bal zullen we een tijd achter wegen laten. Denk dat het ergens lastig gaat worden, omdat hij het zo leuk lijkt te vinden. Maar heb wel ook al vaak gelezen dat ze er echt verslaafd aan kunnen raken en hij lijkt dat wel een beetje. Hij kan zich er ook prima zelf mee vermaken (dan doet zit hij erop te kauwen en tikt die hem weg enzo), dan moet hij dat maar een tijd doen.

Ik herinnerende me net dat zijn vorige eigenaar (waar hij 5 maanden was) tijdens het ophalen zei dat hij hem echt wel ging missen, maar dat hij de laatste dagen meerdere keren langs een hond moest die Beer niet leuk vond en dat hij het gedoe dan wel echt zat was. Dat zal dan ook een gevolg van zijn geweest - klinkt heel "stom", maar ergens vind ik het wel fijn dat het niet alleen door ons is zeg maar ;). Merk je dat ik soms wat last heb van onzekerheid ;)

Qua hem meenemen naar plekken - ben bang dat dit ook een beetje het product vd vakantie is geweest, die dan ergens net weer onhandig samen is gevallen met zijn komst. Dit wordt nu ook wel weer wat minder. We hebben alleen nog één ding waar we echt niet onderuit kunnen - een familie-uitje voor het zoveel jarige van de schoonouders. Het is met overnachting en honden mogen mee. Wat zou wijsheid zijn? Hem meenemen zodat hij bij ons is, of hem in de buurt van zijn huis een nachtje naar de oppas brengen? Hier iemand laten komen om op te passen wordt er lastig, omdat iedereen die dat wel zou willen mee is op weekend...

Nogmaals dank aan iedereen voor alle adviezen etc ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:29

Auwsch kiwi... fijn dat het beter gaat met boellie!!!

Vanavond mag gioia voor het eerst in 1.5 jaar weer een rondje agility lopen. Zo spannend :)) :):)
Wel nog zonder de a-schutting en wip. Die durf ik niet meer aan met haar.
In de toekomst wil ik met haar wrs gaan hooperen. Ik moet alleen nog een goede club in de buurt (regio heerlen, maximaal rijden tot geleen/sittard) vinden. Misschien heeft iemand hier ideeen. Liever geen les op donderdag of vrijdag. En alleen trainen na 18.30.
Hooperen lijkt me voor haar toch een stuk veiliger dan agility.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:41

Oshaa schreef:
KimD onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie! Moet het nog een beetje laten bezinken, maar herken wel veel van wat je zegt. Met hem een alternatief geven waren we al mee begonnen, maar ik realiseer me nu ook dat we dat voor de bank inderdaad niet gaven. Wel voor bijvoorbeeld niet bij de tafel als we aan het eten zijn, maar bij de bank teveel gefocust op dat het niet mag denk ik. We gaan aan de slag met het "naar je bed" of iets in die richting.

Ook het spelen met de bal zullen we een tijd achter wegen laten. Denk dat het ergens lastig gaat worden, omdat hij het zo leuk lijkt te vinden. Maar heb wel ook al vaak gelezen dat ze er echt verslaafd aan kunnen raken en hij lijkt dat wel een beetje. Hij kan zich er ook prima zelf mee vermaken (dan doet zit hij erop te kauwen en tikt die hem weg enzo), dan moet hij dat maar een tijd doen.

Ik herinnerende me net dat zijn vorige eigenaar (waar hij 5 maanden was) tijdens het ophalen zei dat hij hem echt wel ging missen, maar dat hij de laatste dagen meerdere keren langs een hond moest die Beer niet leuk vond en dat hij het gedoe dan wel echt zat was. Dat zal dan ook een gevolg van zijn geweest - klinkt heel "stom", maar ergens vind ik het wel fijn dat het niet alleen door ons is zeg maar ;). Merk je dat ik soms wat last heb van onzekerheid ;)

Qua hem meenemen naar plekken - ben bang dat dit ook een beetje het product vd vakantie is geweest, die dan ergens net weer onhandig samen is gevallen met zijn komst. Dit wordt nu ook wel weer wat minder. We hebben alleen nog één ding waar we echt niet onderuit kunnen - een familie-uitje voor het zoveel jarige van de schoonouders. Het is met overnachting en honden mogen mee. Wat zou wijsheid zijn? Hem meenemen zodat hij bij ons is, of hem in de buurt van zijn huis een nachtje naar de oppas brengen? Hier iemand laten komen om op te passen wordt er lastig, omdat iedereen die dat wel zou willen mee is op weekend...

Nogmaals dank aan iedereen voor alle adviezen etc ;)

Ik zou hem persoonlijk thuislaten of één iemand van jullie thuisblijven. Zo'n ervaring maakt weer veel indruk, zorgt voor veel prikkels wat slecht gedrag kunnen stimuleren omdat hij overprikkeld raakt. Dat uiten in negatief gedrag is voor een hond makkelijker dan uiten in positief gedrag.

Oshaa schreef:

Juist dat is het gedrag van een junkie, iemand die (hard)drugs gebruikt vind dat ook leuk en lekker maar het creëert een gedrag(ing) die niet leuk en lekker is en waar je héél moeilijk vanaf komt.

Als je af en toe een pilletje neemt is dat niet zo'n probleem.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:39

Even ego, de teef is gedekt dus we kunnen aftellen :D

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:11

Zooo weer bij gelezen las mooie reactie voor oshaa.. Ik denk dat we allemaal wel eens twijfelen , zeker als het anders gaat dan je verwacht.
Nu heb ik dat met Molly helemaal niet, maar met mijn zoontje wel.. gevoel zal hetzelfde zijn.. En spring je nublinks of rechts je doet het met je hart.
De buurhond is weer terug van vakantie dus vanmiddag zijn we naar de heide/ bos geweest om even lekker te rennen. Ik kan zo van hun genieten..de hondjes en de band tussen molly en zoonlief.. Voel mij gewoon verliefd en trots als ik de foto.s kijk...
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:13

Leuke foto's! Leuk stel ook!

Tip voor iedereen die twijfelt, ga omdenken, bedenk je hoe de hond de situatie bekijkt, inschat en ervaart en handel vanuit daar. Niet andersom.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:46

Spannend nynkster!!!

@robbie88: wat fijn dat het zo goed gaat met de hondje en met molly en jullie zoontje!! Echt een leuk hondje voor hem om mee op te groeien <3

Ik ben echt zoooo trots op gioia <3 <3 <3
Na meer dan 1.5 jaar geen agility gedaan te hebben, zo weer het parcours oplopen en alles doen alsof het gisteren was. **\O/**

Afbeelding

Plannen zijn dus gewijzigd. Ze gaat niet meer hooperen, maar oudjes agility doen. Geen a-schutting en wip en alle latjes op ongeveer de helft van small.
Dit natuurlijk alleen als het goed blijft gaan, maar ik heb er vertrouwen in. Ze had weer zoveel plezier vandaag <3 *\o/*
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 15-08-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt