Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:09

Dankjullie!

Punjab, in principe verwacht ik niks bijzonders. Hij loopt altijd prima dus ik heb geen reden tot vermoeden dat er iets mis is. Ik denk niet dat hij overal A'tje op zal scoren omdat hij wel een beetje scheef is hier en daar :') Als het maar functioneert.

Pff wat naar Candalisa :(:) Altijd van die banketstaaf dingen die net op zo'n moment even gebeuren...

Kimviscious, is dat Nacho van een bokker hier in het topic? Of was dat een andere?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 21:20

Jeetje wat eng candalisa! Hopelijk valt het mee!

Leuke foto's Zoe!

Vooral die foto van hun samen is leuk kimvicious!

Oh dat is geen lekkere timing. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik een pup dan had gegeven aan jullie. :o
Ik verwacht toch wel dat mensen meerdere keren komen kijken. Bij mij mogen de kopers vanaf 2 a 3 weken ieder weekend komen. Evt door de weeks als ze echt niet anders kunnen. En dat ze tussendoor een week overslaan is prima of om het weekend komen. Heb ook een gezin gehad die tot 5 weken iedere week geweest zijn (vanaf 2 weken) maar daarna op vakantie gingen en pas op 8 weken weer geweest zijn om op te halen. Maar wij kozen dan ook op 5 weken. Vind het toch wel belangrijk om mensen vaker te zien en te spreken. En bijna al mijn pups waren minimaal op 1,5 uur rijden voor de kopers.
Echt buitenland dus vliegen of 3 uur of langer met de auto vind ik het iets anders. Maar dan verwacht ik wel dat ze minimaal 1x komen en/of zelf komen halen. En daarnaast heel intensief contact hebben. Al kopen dat soort mensen vaak om een heel andere reden.
Maar iedereen doet en beslist anders natuurlijk! :)

Ianthe, wat heerlijk dat hij het zo naar zijn zin heeft! Dat is altijd fijn om te weten als ze weg zijn.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:26

Wij zijn toen 3 keer wezen kijken dacht ik. Maar was meer omdat ik me niet erg op m’n gemak voelde. Vind kijken toch wel belangrijk. Dan weet je ook hoe ze zijn en wat je meekrijgt. Pup is niet voor “erbij” ofzo. Had het niet samen met iets anders kunnen combineren

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:34

Hier voor Skye ook vier of vijf keer wezen kijken geloof ik. En dat was twee uur met de auto enkele reis. Alles meer dan waard! Heb haar echt op zien groeien! Iedere toekomstige eigenaar is minstens om de week geweest bij de pups.

Dit is een andere Nacho, Kaus. Deze woont hier in de straat en is twee maanden jonger dan Skye dus mega feest haha. Pas regelmatig even op hem :) super gezellig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:37

Florenc schreef:
kiwiwitje schreef:
Welkom
Wat een leuke foto’s van de pups! Opzich kun je rond deze leeftijd wel redelijk zien wat de karaktertjes gaan doen. Gewoon nog een paar keer gaan kijken en anders vragen om wat filmpjes van ze

Een paar keer gaan kijken gaat moeilijk zijn. De pups zitten nu niet bepaald naast de deur (140km vanaf thuis), én wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en zitten vanaf dan dus volop in verhuis. Niet zo'n goeie timing :+. Ik hoop nog één keer te kunnen gaan kijken, en we krijgen ook wel regelmatig filmpjes doorgestuurd.

140 km is toch niet ver? :=

Wij hadden toendertijd één pup in Amsterdam en één in Rotterdam zitten, wij reden iedere dinsdag eerst naar Amsterdam en naar Rotterdam en dan weer naar huis, wij wonen in Zuid-Limburg, bij het drielandenpunt.

Ik vind dat wel zo netjes richting de fokker(s) eerlijk gezegd. :j

Zelfs als we een hond zouden importeren zou ik toch zeker twee tot drie keer gaan. Vrienden hebben er een uit Tsjechië, die zijn ook een keer of vier gegaan.

En hallo allemaal! :wave: Ik leef nog, lees ook nog braaf alles, maar heb geen puf om op alles te reageren. :D Gaat wel steeds beter weer, de slaappillen en antidepressiva doen hun werk dus ik kan langzaam maar zeker het verlies van de pony's, vooral Blacky een plekje geven. :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:45

Sterkte Kim. Was ook niet niks het verlies van je pony's :(:)

Ben zelf naar Senna 1x wezen kijken. Maar we hebben haar de dag erop gelijk opgehaald. Moesten ff een dag alles puppy proef maken. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:48

Ik ben zelfs naar Hongarije 2 keer naar mijn pup wezen kijken. Dat was 1400 km. 140 km is niets. Als je nu al de tijd niet vrij wil maken terwijl het zo dichtbij is. Dan weet ik niet hoe je het wil doen als je een pup hebt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 22:02

Jeetje KimD Sterkte :(:)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:09

Kim heel veel sterkte!!

Hond en kat lagen zo lief samen op de bank. 1 minuut erna is Guinness jaloers en springt hij zo op schoot. En gaat met z’n mega lijf op die arme kat zitten %)

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:11

Nou ik ga mijn pup uit het buitenland halen. Ga wrss ook maximum 1x gaan kijken en dan wrss bij het ophalen. Maar kan daar ook niet elke week naar toe vliegen anders komt het wel heel duur uit.
Naya was 135 km, we gingen om de 2 weken gaan kijken tot als ik haar ben gaan halen (10 weken) en elke week kregen we een foto :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:18

Haha Nynkster das wraakactie van vanmiddag met het voer. _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:20

Onze pup komt ook bij een fokker vandaan die ruim 100km bij ons vandaan woont. Ik ben iedere week gaan kijken. Ik vond het heel leuk om ze zo op te zien groeien en kon zo samen met de fokkers goed kiezen welke pup het beste bij ons zou passen. Wij wilden een pup met de kwaliteiten om te gaan showen en, als alles goed gaat, in de toekomst te gaan fokken. En de pup moest binnen ons gezin passen.

Binnenkort verwachten wij ook pups en ik wil toch eigenlijk wel dat mensen (behoudens bijzondere omstandigheden) minstens drie keer komen kijken. Ik wil zelf mensen ook leren kennen voordat ik ze een pup meegeef.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:33

Wij zijn voor de bevalling langs gegaan om kennis te maken met de fokker en de moeder en halfzusjes van onze pup. Daarna nog 3x langs geweest toen de pups geboren waren. Bij 7 weken kregen de pups een gedragstest en mede aan de hand daarvan werden de pups toegewezen, uiteraard in overleg en je mocht je voorkeur aangeven. Gelukkig was het voor ons maar 40 minuten rijden...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:41

Bij ons zijn de mensen die geïnteresseerd zijn ook allemaal al langs geweest. Ik vind het belangrijk om mensen al te spreken voor de pups geboren zijn. Zowel als fokker als als pupkoper ben je vaak kritischer wanneer er geen schattige pups liggen die nog een fijn thuis zoeken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:14

Ik ben met guapa ook maar 1 keer gaan kijken toen ze geboren was maar daarvoor ook langs geweest en continu contact gehad met haar en veel filmpjes gehad ect.
Nu krijgt ze bijna dagelijks filmpjes of foto’s van ons :o
Heb nog steeds goed contact met haar en dat blijft ook wel denk ik.
Nu ze de erkenning er vrijwel door hebben en als guapa er plezier in heeft zal ze ook met de fokker naar show gaan(zie dat zelf niet zitten)
We zouden als ze later geboren zou zijn daar in de buurt naar de camping zijn gegaan zodat we vaker konden maar met een gezin met 3 jonge kinderen was het geen doen steeds 300km te gaan rijden.
En al met al denk ik niet dat ik een minder goed baasje ben als de meeste die in het topic zitten hier ook al zijn we maar 1x gaan kijken.
Ben dus erg blij dat zij niet een fokker is die mensen daarop afrekent O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 23:20

Niemand zegt ook dat je een minder baasje bent hoor :(:) of dat was in ieder geval niet mijn insteek.
Maar als mensen niet vaker willen komen vallen ze voor mij wel af. Al verplicht ik het ze deels wel o.a. Met tekenen van contract etc

Maar ik ontvang hier ook niemand tijdens de dracht. Dat is echt onze tijd en ik wil het voor de teef zo rustig mogelijk hebben. Maar ook met het risico op iets “meebrengen” van andere fokkers oid.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:23

Kiwiwitje haha grappige halsband en ohh spannend zeg nog 2 weekjes !

Kimvicious ohh wat leuk lijkt me dat om eens een frisbee cup te zien

Zo flinke voorraad dierenfan en candalisa

Ahh Mila ook al 9 maanden tijd gaat ontzettend snel he en ohjeej arme meid hopelijk snel weer beter :(:)

Ahh dexter toch hopelijk snel weer lekker relax

Whaha Nynkster dodelijke blik naar de kat :=

Florenc welkom ! Wat een lieffie

Zoe wat een ontzettend leuk nest <3

KimD heel veel sterkte :(:)

Hier erg teleur gesteld in de cursus.Er is namelijk 1 mannetjes hond die erg “verliefd “ is op Candy en altijd heel erg naar haar toe trekt tot vervelends toe. Vorige week is het dus mis gegaan tijdens een oefening die we los moesten doen. Toen rende die in eens op Candy af en besprong haar nouja kan eens gebeurden. Merkte dat Candy erna een beetje van de wap was. Vandaag moest ik de los volg opdracht doen en opeens kwam die hond weer op Candy afgestormd en besprong haar weer. Candy weer van de wap af en kon de rest van de training niet meer fatsoenlijk met haar werken wat ik volkomen snap. Ik ontzettend geïrriteerd dat mijn oefening verstoord wordt door iets wat niet gehoeven had( gaan altijd per 2 de los volg oefening doen en we lopen in totaal met 6 honden)Dus trainster komt aan mij vragen of ik boos was waar op ik antwoorden dat ik niet snap waarom ze mij samen met die ene hond nog los laat aangezien die hond zo gek op Candy is en haar niet rust laat. Waar op zij af wijkende antwoorden op gaf.Waar op ik zeg dat ik het uitlokken op situaties vind terwijl het niet nodig is. Waar ik erna geen antwoord van haar krijgt. Toen kwamen bij mij de tranen. Vandaag sowieso een hele emotionele dag gehad. En ben nu aan het denken om te stoppen zo is het geen plezier voor mij en al helemaal niet meer voor Candy.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 23:38

Dat je daar wil stoppen snap ik volkomen. Voor candy ook niet leuk en als een instructeur dit niet snapt en er niet eens iets aan doet, dan hoort de instructeur ook niet op t veld te staan.
Wel is het belangrijk dat je zelf jouw gevoel niet overbrengt op candy. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:38

kiwiwitje schreef:
Niemand zegt ook dat je een minder baasje bent hoor :(:) of dat was in ieder geval niet mijn insteek.
Maar als mensen niet vaker willen komen vallen ze voor mij wel af. Al verplicht ik het ze deels wel o.a. Met tekenen van contract etc

Maar ik ontvang hier ook niemand tijdens de dracht. Dat is echt onze tijd en ik wil het voor de teef zo rustig mogelijk hebben. Maar ook met het risico op iets “meebrengen” van andere fokkers oid.

Wat bedoel je precies met dat stukje?
Laat je mensen vooraf al iets tekenen?

En ben je juist niet bang met iets meebrengen vanuit andere fokkers als je pups hebt?Dat lijkt me juist een enger idee als ze nog zo klein en kwetsbaar zijn.
Vraag het overigens gewoon uit interesse want ik heb geen verstand van zelf fokken.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:51

kiwiwitje schreef:
Dat je daar wil stoppen snap ik volkomen. Voor candy ook niet leuk en als een instructeur dit niet snapt en er niet eens iets aan doet, dan hoort de instructeur ook niet op t veld te staan.
Wel is het belangrijk dat je zelf jouw gevoel niet overbrengt op candy. :)

Ja begrijpelijk dat ik me gevoel niet moet overbrengen op lieve Candy maar helaas gebeurd dat soms en we zijn allemaal mensen met gevoelens.

Candy is de rest van de avond niet meer van mijn zijde geweest en lekker veel geknuffeld <3 Lekker van plan om te genieten van de herfst en winter seizoen met Candy en dan zien we wel weer of we ooit nog gaan beginnen aan een of andere cursus als er behoefte aan is. Candy staat ontzettend goed onder de appel en kent alle belangrijke oefeningen dus vind het ook wel goed zo nu.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:00

140 km is niet zo ver nee, is toch leuk om te kijken? Olly heb ik helemaal niet gezien voordat die kwam;) Ik doe niet aan vliegen en ga niet helemaal naar Litouwen rijden :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 00:16

Pupkopers krijgen bij mij bij het eerste bezoek het contract mee en bij het tweede bezoek wil ik dat er getekend word of dat er afgezien word van een pup. En aangezien dat ik sowieso wil dat iedereen het weekend van kiezen geweest is en ze in principe iedere week of om de week langs komen dan is het contract “optijd” getekend. Daarnaast heb ik heel intensief contact met de pupkopers tussendoor. Als dat niet bevalt is het al klaar voordat er getekend kan worden.

Ze mogen komen vanaf dat de pups 2 weken zijn. Maar alleen als ze voor mijn pups komen en niet bij andere fokkers gaan kijken rond die tijd. Als ik weet dat ze nog bij een andere fokker langs gaan in de tussentijd hoeven ze niet te komen.
Maar als ze zelf huisdieren of honden hebben dan is het risico op iets mee nemen natuurlijk altijd aanwezig. Alleen in de baarmoeder zijn ze daar vatbaarder voor dan als ze 2 weken zijn :)

Tuurlijk biggirl! En heel herkenbaar. Maar bedoel meer nu met andere honden en ontmoetingen of bij een volgende keer op de hondenschool.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:22

Ik vind echt geen hol aan die kleine pups, echt verschrikkelijk. Ik zou ze het liefste ook allemaal ophalen vanaf 15 weken. :+ Maar de ontwikkeling is wel leuk om te zien, en het leren kennen van de fokker en hun honden ook.

Als het met de fokker niet klikt hoef ik er ook geen hond van, daar komt alleen maar gezever van.

Wij hebben met alle fokkers nog erg leuk en relatief veel contact, dat vinden zowel zij als wij hartstikke leuk.

De fokker van Dana heeft nu ook een nest (met één pup) en die is voor haarzelf, toch ben ik (Zijn we) van harte welkom om te knuffelen en op de koffie te komen.

Voor mij meer dan duidelijk dat het niet alleen gaat om de 'centen' van de pups die ze fokken.

Ik ga zelfs binnenkort op visite bij de potentiële dekreu van Dana, dat vind ik ook niet meer dan normaal, maar toch is dat ook een uitzondering op de regel blijkbaar.

Gelukkig stonden deze mensen daar ook voor open, mag hem zelfs meenemen wandelen om hem te leren kennen. Vind ik echt top! +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:31

Nou ik sta sinds een paar “vele” maanden bij 2 fokkers op de lijst. Als bij mijn 1ste keus geen pup bij zit met de nodige “criteria” dan neem ik geen van dat nest. Dus willen dat kopers enkel en alleen naar jou en op jouw pups focussen vind ik wat overdreven. Als er geen geschikte tussen zit is dat jammer maar helaas...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:41

Als de pups er al zijn en je bent ook nog met een andere fokker bezig vind ik dat wel asociaal;) De fokker van mijn hond wist ook dat ik hem niet zou nemen als die toch niet goed zou zijn voor show, maar ga dan niet ondertussen ook bij een ander lopen `shoppen`. Eerst afwachten en anders verder zoeken.

Heb verder ook goed contact met de fokker, heb haar wel ontmoet toen ze Olly kwam brengen, ze ging naar de World dog show, dus kon hem de dag ervoor in het hotel daar ophalen. En anders zou die door iemand anders naar mij gebracht worden. Spreek de fokker elke week wel via fb.