Gaat het eindelijk goed met de sulawesi garnalen zit er planaria in het aquarium. Heb gelukkig wel flubebol in huis, maar de slakken moeten voorlopig wel verhuizen.
dierenfan
Geplaatst: 01-04-20 19:49
Bedankt voor de pincet tip, ga ik zeker achteraan. Prachtig Jolmer en zeker die onderste
Leuk al die baby's haha
ellepel
Geplaatst: 01-04-20 20:22
ancistrus is ook een L nummer toch?
een lamge pincet is handig hoor. je hebt ook een lange gebogen schaar,die is erg handig als je wat moet knippen
lieszje, planaria is echt heel vervelend. heb het gehad en wat een ellende zeg. hoop dat je ze er uit krijgt .
De normale ancistrussen hebben volgens mij geen L nummer.
Heb het in het verleden één keer eerder gehad, toen ben ik er gelukkig met flubenol vanaf gekomen. De wormpjes die ik zie zuig ik er alvast uit Morgen wil ik flubenol toevoegen, zit nu nog even te denken waar ik de sulawesi slakken het beste kan laten.
DiscoDipp
Geplaatst: 02-04-20 00:22
Ze hebben wel een L nummer hoor
Alle harnasmeervallen hebben een L nummer. Even uit mijn hoofd L045. Ben niet zo super fan van ze dus kan t fout hebben
ellepel
Geplaatst: 02-04-20 08:47
dat jij dat uit je hoofd weet,wat goed! zijn toch ontzettend veel L nummers.
ik heb destijds 2 gekocht tegen de algen. die eten ze niet, maar had ze wel gehouden. 1 mannetje haalde steeds mijn bak overhoop. daar was ik helemaal klaar mee dus die is toen verhuisd naar de aquarium zaak. die andere heb ik nog,maar zie ik heel weinig . die zit echt in zijn hout hoekje
Daihyo
Geplaatst: 02-04-20 17:01
Gaaf Jolmer! Ik vind ze echt heel gaaf. Maar niet in een bak te combineren met wat anders denk ik. Houd jij ze wel met iets anders in een bak? Of alleen met soortgenoten? Hier nog wat foto’s van mij.
De garnalen bak. Ik heb inmiddels de poster in huis, maar we wachten nog even op een grote waterwissel, want we krijgen ‘m niet van zijn plek nu
Garnalen
Nog meer eitjes
En de galaxy’s. Ik probeerde de endlers ook op de foto te zetten, maar die bewegen te veel
Ons L-nummer in de andere bak met een van de cory’s (we hebben 6 corydora pandas en een koppel van deze ancistrus)
En een deel van de school congozalmen. Die doen het ook zo goed. Scholen mooi en zijn prachtig!
Je bedoelt de axolotls Daihyo? Die heb ik alleen bij Danio soorten, die overleven het alleen niet haha. Beetje cru, maar zo hebben de axoos wat te eten.
Mooie bakken zeg!! Vind congo zalmen ook super mooi, leuk gedrag en mooie vissen.
Wil morgen de flubenol kuur gaan doen, ben alleen een sulawesi slak kwijt Had omdat het goed ging wel een afspraak morgen om nog 20 garnalen erbij te halen. Ga het wel door laten gaan, mochten ze wat bij zich dragen zijn ze gelijk clean
dierenfan
Geplaatst: 02-04-20 20:01
Ben er wel aan uit er komen geen garnalen in aquarium. De aanpassing er voor aan filter vind ik helemaal niets (panty er om die erg vies eruit gaat zien)
De Corydoras Schwartzi (6) zijn fantastisch maar rustig.
Wie helpt met ervaringen, tips, adviezen om nu de andere vissen samen te stellen. Graag ook aanbevolen aantallen.
Wil graag in elk geval 2 soorten vis er nog bij hebben. Waarschijnlijk in mijn 70 centimeter lange (112 liter) aquarium is dat wel maximum
Eventueel voortplanting is welkom maar niet explosief graag. Platy en guppy vind ik super maar voortplanting denk ik te explosief. Verder wat ik had in opties: hyphessobrycon herbertaxelrodi zwarte neon Rasbora galaxi/danio margaritatus Zebravis/danio Neon of Kardinaal tetra Dwerggoerami Offfff zie door fantastische mooie soorten het einde niet meer
@dierenfan, ik heb ook garnalen en echt geen aanpassingen voor het filter. Ook zitten ze bij mij gewoon tussen de antennebaarsjes. Dus af en toe sneuvelt er wel eens wat. Ik zorg voor veel schuilplaatsten en zo gaat het prima. Ik moet nog steeds regelmatig wat wegdoen aan vrienden omdat het er zo veel worden
Wij hebben bij Ali Express een kokertje gekocht voor om het filter zodat er geen garnalen in kunnen. Volgens mij zaten er meer in het pakketje. Wat voor maat/vorm heb je nodig? Als het matcht mag je er wel 1 hebben En dan kun je er prima nog een schooltje galaxy’s bij doen.
Ik heb via ali ook van die (gaas) korfjes gehad. Probleem in een gezelschapsaquarium met zo'n korfje is dat het vuil er niet doorheen komt dus regelmatig dichtslibt.
Bij een garnalen aquarium is vaak minder vuil dus dat was nooit zo'n probleem.
Heb ook weleens zelf een garnaal veilige aanzuig gemaakt met een oude sponsfilter. Maar dat was ook geen succes, spons trok vacuüm.
Bedankt voor het meedenken allemaal maar ben er heel zeker van dat garnalen voor mij niet gaat werken nu ik het aquarium heb zoals ik het nu heb en mee maak. Dus het worden vissen maar tja, welke?? Dat blijft nog erg puzzelen en kom er zelf echt totaal niet meer aan uit.
Als je 2 soorten wil zou ik voor een klein scholenvisje gaan en dan een schooltje van 10. Met daarnaast een klein aantal niet-scholenvisje, bijvoorbeeld molly’s/platy’s/guppen of 2 koppels dwerggoerami’s.
ellepel
Geplaatst: 02-04-20 21:03
hier ook niks speciaals voor het filter hoor. moeten ze gewoon uit blijven en anders hebben ze pech en gaan ze met uitspoelen gewoon door de gootsteen ik heb inmiddels ook alweer overschot zitten, ik ruil ze altijd in de dierenwinkel voor zakjes watervlooien.
ik zou wel kijken of de vissen die jij nu noemt goed in jouw aquarium passen. persoonlijk zou ik er eerst toch wat meer planten in gaan zetten en kijken hoe het dan blijft draaien een paar weken. mijn ervaring is toch wel dat de meeste vissen die jij nu noemt meer beplanting wel waarderen. zeker de galaxy. de gourami houd van drijfplanten om jet schuim nest tussen te maken. de tetrasoorten houden ook van meer beplanting
die antenne baarsjes.mooi!! wauw,maar die zijn best territoriaal toch?
dierenfan
Geplaatst: 02-04-20 21:24
Drijfplantje idd naar op zoek geweest al. Beplanting is idd niet veel momenteel. 2 planten heb ik op 2 plaatsen staan en daarnaast dat grasachtige plantje en 3 soorten mos op 3 stukken hout. Wil er echter maximaal nog maar 1 plant bij in de hoek voor het filter en een drijfplant. Dwerg goerami's zijn wel zwak qua gezondheid heb ik gelezen en honing goerami's vind ik ook mooi maar wil sowieso maar 1 koppel goerami's maximaal. Echter dan moet idd drijfplant eerst een succes zijn. De pomp geeft flinke stroming en eigenlijk geen zin om met draad oid iets vast te moeten gaan zetten aan een wand. Hoewel in andere hoek dan waar pomp zit de thermometer hangt dus er is wel een punt waar het makkelijk te doen is
ellepel
Geplaatst: 02-04-20 21:41
je zou kunnen kijken naar een echinodorus soort als je een grote plant wil op de bodem? die zijn niet zo moeilijk. en voor drijfplant is misschien iets als pistia, of sterrenkruid. sterrenkruid stop je in de bodem, en groeit heel lang uit. ik knip het wel af en laat het drijven, dan komt er vanzelf ook ander spul tussen. de garnalen vinden het ook leuk er tussen. en ik heb ook braziliaanse klimop drijven. duurde echt even voor het aansloeg hier,maar nu is het mooi vol. heb ook al stukken er uit gehaald en in andere bakken gezet
krijg dat alleen echt niet scherp op de foto.
drijfplanten hier dus dat braziliaanse klimop,sterrenkruid en pistia. en veel te veel van dat eendenkroos, nooit aan beginnen dat spul