gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:51

Liiza: Wat een schatjes <3 .

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:16

MoppieFilou schreef:
Liiza: Wat een schatjes <3 .

Bedankt! Ik zie in je profiel dat jij ook Teddy's hebt, lieve dieren zijn het hé?

Mijn vorige konijn was ook een Teddy dus heb er bewust weer voor gekozen vind het zo'n lief, zachtaardig ras.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:34

Idd :D . Eén van mijn twee Teddy's is idd lief en zachtaardig, de andere is het omgekeerde :') . Maar dat is dan ook echt een geval apart _O- .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:42

Wat een dotjes <3!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:46

Ik heb liever kortharige konijnen zeg maar , ze zien er zo schattig uit maar het is zoveel werk . Frits zijn haren zijn al te lang voor leuk :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:25

Ik heb ook kortharige, maar die dingen verharen echt te veel :'). En de haren zijn wit dus je ziet het overal haha :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:32

Frits heeft een plofrui nu :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:12

Plofrui :').

Afbeelding
Stoffer en Blik op hun... Minst charmantst :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:20

Rebecca: Het kammen is er bij mij soms ook wel te veel aan op zondag :') . Vooral bij Lilly :roll: .

Esther: Schattig! <3

Ik heb even jullie raad nodig :)) . Als we de twee voedsters erbij gaan nemen (wat nog niet 100% zeker is, iets met ouders :') ), weet ik niet goed hoe ik het moet aanpakken. Kan ik ze best één voor één koppelen, dus eerst bv Lilly en Luna en dan pas Lou en Dinky (Luna en Dinky zijn de namen van de voedsters), of best allebei tegelijk? Het is echt niet ver dus één voor één zou geen probleem zijn. En is de kans groot dat ze (zo goed als) meteen overeenkomen (na één koppeling op neutraal terrein natuurlijk), en ze meteen samen in Lilly's/Lou's ren kunnen? Moet ik de ren dan best eerst "geurloos" maken? En als ik ze eerst een paar keer op neutraal terrein moet koppelen en ze nog niet van de eerste keer samen kunnen, waar moet ik beide dan zetten? Want ze beide voorlopig binnen houden vind ik niet zo'n goed idee ivm het weer, maar buiten heb ik geen extra deel dat ik kan afsluiten in de ren ofzo, dus ik weet niet hoe ik het dan zou moeten doen. Sorry voor alle vragen :o .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:45

Ren goed schoonmaken met schoonmaakazijn of citronella. Al het speelgoed en toiletbakken e.d. eruit en koppelen :).
Je ziet al snel of ze elkaar wel of niet mogen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:09

Oké bedankt :) . Ze mogen sowieso al kennis maken bij de dame die ze opvangt. En als het niet goed klikt kunnen we nog steeds omwisselen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:43

Hoe verwoord ik het anders goed :')

Afbeelding
Afbeelding

Hij ziet er niet uit :')

Awwhh stoffer en blik <3

Precies dat :j , alleen ik volg nooit de instructies van koppelen op :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:30

Zo heeft Lou er ook een tijdje uit gezien :') , maar het was niet zó erg :+ .

Oké :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:05

:+ Ik ben niet zo van van mijn dieren oppakken en de dieren ook niet ,word een gevecht hem er weer wat bet bij te laten lopen :+

Lana eet hope farms ! Nog met veel moeite maar er gaat een klein handje per dag in :D ,heb van die luzerne sticks dingen van de action daar is ze gek op en die krijgt ze als beloning als ze brokjes gegeten heeft :)) .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:28

Heeft iemand hier enig idee wat voor ondergrond ik gebruiken kan voor mijn anti laminaat konijn? Ik had een vetbed liggen waar mevrouw Jillz de gaten al ingevreten heeft. Die is nu dus weggehaald want ze eet het op, ken een konijn wat dood is gegaan omdat dat spul in de darmen bleef zitten.

Vervolgens dus een simpele handdoek neergelegd, zelfde verhaal. Waarom het gesloopt moet worden weet ik niet, ze weet donders goed dat als het weg is, ze niet lopen kan.

Overigens is dat echt geen kwestie van bekijk het maar even. Bliksem kan nog wel enigszins lopen op laminaat, Jillz gewoon echt niet. Al meerdere manieren geprobeerd maar ze glijdt echt in een spagaat met haar achterpoten.
Niets neerleggen kan ook niet, dan bewegen ze niet en blijven ze net zolang in de toiletbak zitten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:50

Rubber tegels een optie?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:46

Oh dat is een goede! Dat ik daar nog niet aan gedacht heb :') daarom vraag je dat soort dingen op bokt _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:53

Hihiii!!

Hier komen ook rubber tegels in de ren voor de voetjes en het behoud van onze tegels :)!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:33

MoppieFilou schreef:
Kan je dan geen gaas tegen de spijlen hangen zodat hij gewoon los op het terras mag? Een hok dat groot genoeg is bestaat niet vrees ik.

Helaas springt hij, zijn ren nu is bovenaan overdekt wat moeilijk gaat op het terras. Anders had ik dat zeker gedaan
Binnen is ook geen optie want dat vind hij zelf niet fijn. Moeilijk gevalletje dus haha.

Ik zat te denken aan een hok van 2x1, maar dan met meerdere verdiepen.

Eoweyn_x schreef:
Jep, ik woon in een appartement. 4 konijnen binnen en 4 buiten op het balkon.

Het gaat om buiten zie ik. Een hok is inderdaad echt niet groot genoeg.
Heb je misschien foto's? Kan wel vertellen hoe ik het opgelost heb maar wellicht is dat op jouw situatie niet van toepassing.

Fotos heb ik niet. Is een gewoon terras met zo'n ijzeren omheining.
Ideetjes zijn altijd welkom!

Dit is trouwens mijn gangster in kwestie.
Afbeelding

Afbeelding

Ja, hij zit op dit moment alleen. Was niet te koppelen met mijn andere konijnen. Er komt een tweede eenmaal we gesetteld zijn, maakt het koppelen op neutraal terrein (hopelijk) makkelijker. :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:36

Ik kom terug op mijn beslissing hierboven!
Net gelezen dat konijnen in de zomer héél erg hun poten kunnen verbranden aan rubber.....
Voor buiten dus niet geschikt :=. Dan maar gewoon op de tegels!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:42

Coconut schreef:
Ik kom terug op mijn beslissing hierboven!
Net gelezen dat konijnen in de zomer héél erg hun poten kunnen verbranden aan rubber.....
Voor buiten dus niet geschikt :=. Dan maar gewoon op de tegels!

Wat wij in de zomer deden als het heel warm was, was een natte handdoek op de tegels te leggen. Tegels in de zon kunnen ook heet worden en zo bleef het redelijk koel!

En we zorgden altijd voor voldoende schaduw, ondanks dat ze altijd languit in de zon lagen te bakken voor kerst :').

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:50

Het is gelukkig binnen, maar goed dat je het zegt. Ik bedacht net dat ik ze voor buiten ook wel prettig vond :')

Overigens heb ik ook ontsnappingskunstenaars momenteel, op ons balkon. Groep met twee halfwildjes :D
Wij hebben gewoon gaas tot bijna bovenaan, ik wil morgen wel even een foto maken? Werkt hier heel goed.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:52

Eoweyn_x schreef:
Het is gelukkig binnen, maar goed dat je het zegt. Ik bedacht net dat ik ze voor buiten ook wel prettig vond :')

Overigens heb ik ook ontsnappingskunstenaars momenteel, op ons balkon. Groep met twee halfwildjes :D
Wij hebben gewoon gaas tot bijna bovenaan, ik wil morgen wel even een foto maken? Werkt hier heel goed.

Mag zeker! Ik gok dat het hier op ongeveer 1m staat. Maar op het derde wil ik geen risico nemen op een konijn overboord dus %)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:04

Tegels worden uiteraard ook gekoeld in de zomer met natte handdoeken en icepods :). Alleen wordt rubber gloeiend heet in de zon omdat de temperatuur zo hoog oploopt.
Komen dus alleen stukjes rubber o.i.d. onder de poten van de kennel ter bescherming van de (nieuwe) tegels hier.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:22

Silkaay schreef:
Eoweyn_x schreef:

Mag zeker! Ik gok dat het hier op ongeveer 1m staat. Maar op het derde wil ik geen risico nemen op een konijn overboord dus %)

Wij zitten ook op drie hoog :D
Ik maak morgenochtend even een foto!