Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ymor schreef:Ik was vanmorgen vroeg op het strand. Komt er een man aan met twee grote honden. Door de gebeurtenissen rondom Pieter heb ik met mezelf afgesproken dat als ik het al van tevoren niet helemaal vertrouw ik sowieso Pieter op til. Nou dat heb ik geweten, kreeg een hele preek over dat je je hond nooit op moet tillen enz enz. Ik was een beetje verbaasd dus ik heb aangegeven dat ik dat gelukkig altijd zelf nog mag bepalen en dat niemand daar verder iets mee te maken heeft. Zo bijzonder altijd al die mensen die je niet kennen en je hond niet kennen en je verhaal niet kennen maar toch zomaar een oordeel over je heen gooien. Uiteindelijk bleek mijn gevoel juist te zijn, hond viel uit naar Vik zonder aanleiding.
Skippy01 schreef:@ymor haha, ow, ik zie je dus al helemaal staan. Als je die persoon echt een stereotype beeld wilde geven: gelukt! Chi op de arm en slipper in de aanslag(Sorry, beelddenker, en ik had dus precies hetzelfde gedaan hoor! Maar ik zie het gewoon al helemaal voor me
)
Fijn dat Vik niet onder de indruk was wel! Scheelt weer
Nicky91 schreef:Een vraagje,
Mezzy heeft gister middag geen ontlasting gedumpt, gister avond 2 x klein beetje, vanmorgen niet.. nu nog steeds niet...
Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?![]()
Ze heeft overigens geen dikke buik of harde buik en als ik er aan wil voelen doet ze niet lelijk.
kiwiwitje schreef:Heeft Mezzy net zo veel gegeten als normaal en net zoveel bewogen? Poepen is deels afhankelijk van beweging. Toen boellie van de week zo ziek was heeft ie 1 dag niet gepoept.
nereids schreef:Welke merken hondenspeeltjes zijn een beetje puppy proof (lees labrador proof)? Kong heb ik al wat van.
cursebreaker schreef:Ik laat Arya bv. Wel snuffelen met kleine hondjes, maar als ze Echt wilt spelen (wat ze in het losloop wel eens heeft willen doen dan), kap ik het toch af. Ze is veel te lomp en de verhoudingen zijn dan gewoon veel te groot met zo’n kleintje en haar. Nu komen we de meeste kleintjes sowieso meestal aan de lijn tegen en dan mag ze ook niet spelen, soms even snuffelen wel. In het losloop komen er bijna nooit kleintjes en als we ze tegenkomen is het met snuffelen meestal ook zo weer klaar en lopen we door. Of het zijn jack Russels die gelijk van zich afsnauwen en dan houdt ze sowieso d’r afstand wel, lol. Vind dat je idd een beetje rekening moet houden met grootte verschillen tussen honden en zeker als ze dan ook echt willen spelen/gek doen. Ze is al eens over een kleiner als haar hondje heen gerend met rennen bv, en daar voelde ik me echt schuldig over. Was op zich niks aan de hand, maar op een gegeven moment was ze net even wat sneller en had ze het geloof ik zelf ook niet in de gaten en gebeurde het ineens dat ze dus over het hondje heen struikelde. Yikes. Niks aan de hand verder, maar vind dat toch rot naar de eigenaren toe haha.
Nicky
Als Mezzy gisteravond wel nog 2x een klein beetje had, zou ik me niet zo snel zorgen maken, zeker als je denkt dat de buik verder prima aanvoelt ook. Eet Mezzy ook minder als normaal? En wat kiwi zegt, ze zijn met dit weer nu misschien ook wat slomer en dan zijn de darmen soms ook minder actief.
nereids schreef:Haha wat leuk dat jullie ook Ikea knuffels zeggen, dat zei de fokker ook al. Zij heeft er ook een paar van.
Ik vind het ook niet erg als ze kapot gaan, ze zijn er om mee gespeeld te worden! Maar niet dat ze binnen 10 min kapot zijn of gevaarlijke onderdelen aanzitten en direct los schiet.