Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 18:33

Takjes enzo is makkelijk af te leren. Duidelijk maken aan volwassenen en t kind dat er niet met takjes gespeeld mag worden. :) is ook geen veilig speelgoed dus dat scheelt :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:36

Aaaaah ok dus jochie hoort bij het ‘gezin’! Dan snap ik het. Dan denk ik ook dat hij er met de tijd aan gaat wennen. Inderdaad nu even vermoeiend om goed bij te sturen maar straks hoort voor hem Jinn ook gewoon bij het meubilair en dan wordt het echt makkelijker. Gaat vast goed komen, ook met alle tips hier :)

Strikjes zijn nog moe van gisteren. We lieten ze net even los in het weiland en toen vond Jackie het nodig om in een restje konijn te rollen |( Wat is het toch een ranzig wijf %)

Vandaag bij de fysio geweest en het herstel gaat heel goed, ik heb bijna mijn hele ‘range of motion’ weer terug. Mag nu ook hele geconcentreerde oefeningen weer doen waarbij mijn arm tegen mijn lichaam blijft zoals bicep curls. Heel blij mee want ik train nu zoveel met links, dat verschil moet ook niet te gek worden :o Over 2 weken gaan we ‘de zaal in’, dus dan mag ik echt gaan sporten bij de fysio :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:12

Ik was vanmorgen vroeg op het strand. Komt er een man aan met twee grote honden. Door de gebeurtenissen rondom Pieter heb ik met mezelf afgesproken dat als ik het al van tevoren niet helemaal vertrouw ik sowieso Pieter op til. Nou dat heb ik geweten, kreeg een hele preek over dat je je hond nooit op moet tillen enz enz. Ik was een beetje verbaasd dus ik heb aangegeven dat ik dat gelukkig altijd zelf nog mag bepalen en dat niemand daar verder iets mee te maken heeft. Zo bijzonder altijd al die mensen die je niet kennen en je hond niet kennen en je verhaal niet kennen maar toch zomaar een oordeel over je heen gooien. Uiteindelijk bleek mijn gevoel juist te zijn, hond viel uit naar Vik zonder aanleiding.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:28

Ymor schreef:
Ik was vanmorgen vroeg op het strand. Komt er een man aan met twee grote honden. Door de gebeurtenissen rondom Pieter heb ik met mezelf afgesproken dat als ik het al van tevoren niet helemaal vertrouw ik sowieso Pieter op til. Nou dat heb ik geweten, kreeg een hele preek over dat je je hond nooit op moet tillen enz enz. Ik was een beetje verbaasd dus ik heb aangegeven dat ik dat gelukkig altijd zelf nog mag bepalen en dat niemand daar verder iets mee te maken heeft. Zo bijzonder altijd al die mensen die je niet kennen en je hond niet kennen en je verhaal niet kennen maar toch zomaar een oordeel over je heen gooien. Uiteindelijk bleek mijn gevoel juist te zijn, hond viel uit naar Vik zonder aanleiding.

He bah!
Het is zéker jouw hond en aan jou om de situatie in te schatten... Mensen bemoeien zich altijd heel graag met anderen, maar Pieter optillen geeft die andere persoon en zijn honden geen enkele hinder, terwijl andersom die honden Pieter rustig kunnen opeten bij wijze van...
Ik heb Toby (10kg) laatst zelfs opgetild voor een border collie (fijntjes gebouwd, 15kg zoiets gok ik?). Waarom? Omdat die hond écht niet naar zijn baasje luisterde, maar écht niet. En Toby al 3x gebeten is door de border collie van mijn stalgenootje en nu dus alvast zijn nekharen op zet als hij een drukke BC ziet en hapt (waarschuwing, niet echt bijten) als een BC te dicht in zijn ruimte komt. Ik vermijd die situatie liever in zijn geheel. (En terecht, want die BC bleef rondjes om ons heen cirkelen en tegen mij aan springen en die eigenaar deed dus echt niets, waarom die uberhaupt los moest midden in de woonwijk in een speeltuin ook nog, ontgaat mij ook hoor haha... %)
Snap dus heel goed dat je zo'n écht kleintje met een enorm verschil in formaat optilt hoor! Dat gezeur met 'ze moeten het zelf maar uitzoeken'. Prima joh, zoek het als mens dan ook even zelf uit als een reus ineens over je heen walst, want dat is wel wat het relatieve verschil is natuurlijk... -O-
Vik niet te erg geschrokken?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:30

Ja groot gelijk dat je hem dan op hebt getild. Vik was niet echt onder de indruk. Die kwam naar mij toe en dan speel ik altijd weer even met hem en dan is hij weer blij. Gelukkig maar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 08:33

Groot gelijk hoor ymor! ik til dan niet op maar ik blokkeer de weg voor andere honden richting hun en ik deel daarbij gerust een trap uit als ze te dichtbij komen. lekker laten praten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:36

Ik had mijn slipper ook al gereed haha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:41

@ymor haha, ow, ik zie je dus al helemaal staan. Als je die persoon echt een stereotype beeld wilde geven: gelukt! Chi op de arm en slipper in de aanslag :') (Sorry, beelddenker, en ik had dus precies hetzelfde gedaan hoor! Maar ik zie het gewoon al helemaal voor me :D )

Fijn dat Vik niet onder de indruk was wel! Scheelt weer :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:57

Hahaha ja vroeger was ik dus ook echt wel zo’n type. En toen wilde ik dus heel graag een chihuahua om aan te kleden enz. Inmiddels ben ik daar overheen maar vind ik het ras nog steeds fantastisch!

Zo zag ik er uit hahaha

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:00

Grote hoed en zonnebril: LOVE IT! :D
Pieter is ook gewoon een hele coole chi! Niet mijn ras, maar Pieter vind ik wel echt leuk :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:53

Skippy01 schreef:
@ymor haha, ow, ik zie je dus al helemaal staan. Als je die persoon echt een stereotype beeld wilde geven: gelukt! Chi op de arm en slipper in de aanslag :') (Sorry, beelddenker, en ik had dus precies hetzelfde gedaan hoor! Maar ik zie het gewoon al helemaal voor me :D )

Fijn dat Vik niet onder de indruk was wel! Scheelt weer :)

Whahahaha hou op nu zie ik het ook :') :') :')

Maar groot gelijk, oh wat zijn die mensen toch irritant. Echt waar halen ze het idee vandaan dat ze er iets van hebben te vinden -:(-

Ik blokkeer honden ook als ik het niet vertrouw en zorg dat ik klaar sta om in te grijpen als het moet.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:39

Een vraagje,

Mezzy heeft gister middag geen ontlasting gedumpt, gister avond 2 x klein beetje, vanmorgen niet.. nu nog steeds niet...

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? :\

Ze heeft overigens geen dikke buik of harde buik en als ik er aan wil voelen doet ze niet lelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 11:40

Heeft Mezzy net zo veel gegeten als normaal en net zoveel bewogen? Poepen is deels afhankelijk van beweging. Toen boellie van de week zo ziek was heeft ie 1 dag niet gepoept.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:40

Nicky91 schreef:
Een vraagje,

Mezzy heeft gister middag geen ontlasting gedumpt, gister avond 2 x klein beetje, vanmorgen niet.. nu nog steeds niet...

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? :

Ze heeft overigens geen dikke buik of harde buik en als ik er aan wil voelen doet ze niet lelijk.

Ik zou me geen zorgen maken. Komt er vanzelf uit straks :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:43

Welke merken hondenspeeltjes zijn een beetje puppy proof (lees labrador proof :+ )? Kong heb ik al wat van.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:43

kiwiwitje schreef:
Heeft Mezzy net zo veel gegeten als normaal en net zoveel bewogen? Poepen is deels afhankelijk van beweging. Toen boellie van de week zo ziek was heeft ie 1 dag niet gepoept.

Jaa ze eet goed, drinkt wel wat minder als dat ik zou willen zien :')
En beweging gewoon t zelfde, we gaan eigenlijk elke ochtend naar t strand met dat hete weer en de rest van de dag doen we rustig aan(zij soms niet) en in de avond doen we weer een wat groter rondje...

Ik ben zo bang dat ze iets gegeten heeft wat ik niet gezien heb en ze verstopt raakt ofzo

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:44

RoosvanBlue schreef:
Ik zou me geen zorgen maken. Komt er vanzelf uit straks :)

hahaha ja.. alleen we waren net zo goed op weg met goede ontlasting en geen diarree meer en nu poept ze niet :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:45

nereids schreef:
Welke merken hondenspeeltjes zijn een beetje puppy proof (lees labrador proof :+ )? Kong heb ik al wat van.

Hier een walvis van de IKEA is door onze herder nog steeds niet kapot. Meeste speeltjes hebben we van Hondenschool online, waarvan 1tje echt een sterke knuffel schijnt te zijn, is ook nog steeds niet kapot.

Denk dat je nog geen zorgen hoeft te maken voor Mezzy. Maar wel even in de gaten houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 11:47

Ik denk dat t wel mee valt. en dat je t nog wel even kan aankijken..

Nereids; hier staffies en panda van ikea is favoriet en een vosje waarvan ik t merk even niet meer weet. Maar, zorg voor voldoende kauwmaterialen waar ze gewoon op hun gang kunnen gaan. speelgoed hoort niet gesloopt te worden. mag wel kapot gaan, maar bijna niks is qua speelgoed goed genoeg om altijd heel te blijven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:49

Ik had het ook op vakantie hoor. Liep in het bos met Charlie die toen precies 4 maanden was. Losloopgebied dus hij was los.
Komt er een hond zonder eigenaar toch vrij resoliut aangelopen.
Geen aarzeling.. geen gekwispel zo op Charlie af. Hij is jong. Als hij schrikt gaat ie en tussen de dichte begroeing zie ik hem dan niet meer.
Dus ik lijn m aan. Even daarna komt de eigenaar in beeld. Tuurlijk.. commentaar op het aanlijnen.
Ik probeer nog uit te leggen dat hij pas 4 maanden is en dat zijn hond nogal dominant aankwam en ik zag geen eigenaar..
Maar ik kon niets zeggen wat het goed maakte geloof ik.

Ik veeg het van me af en denk maar: hij heeft zelf wrs nooit een pup gehad. Zoek het uit. Mijn hond. Ik bepaal.

Hij mag spelen maar ik wil wel graag een eerlijk spel en als ik geen eigenaar zie vind ik het zeer onpettig.

Mensen denken toch ook vaak als je een pup hebt dat het je eerste hond is ofzo.. dat je veel advies nodig hebt, ongevraagd..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 14-08-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:50

Haha wat leuk dat jullie ook Ikea knuffels zeggen, dat zei de fokker ook al. Zij heeft er ook een paar van.
Ik vind het ook niet erg als ze kapot gaan, ze zijn er om mee gespeeld te worden! Maar niet dat ze binnen 10 min kapot zijn of gevaarlijke onderdelen aanzitten en direct los schiet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:59

ik heb hier altijd heel veel flostouwen, en als de touwtjes los beginnen te laten dan gooi ik ze weg. En inderdaad knuffels van ikea en een paar van die rubberen speeltjes waar ze in kunnen bijten. Ze willen bij mij voornamelijk knuffels.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:36

RoosvanBlue
Ohhh als er toch iets is dat ik smerig vind, is als ze gaan rollen in dode dieren, brrr.. Heeft Arya ook een periode gedaan en dat was dan weer even weg en in 1x deed/doet ze het dan weer - om gek van te worden haha. Wat fijn dat je herstel goed gaat en je langzaamaan weer wat meer kunt doen qua oefeningen.

Ymor
Begrijpelijk dat je ‘m op tilt dan, zeker als er zo’n groot verschil zit ook tussen de groottes van de honden. Je kunt iets beter voor zijn ipv dat je achteraf met de gebakken peren zit. En zeker als je idd de mensen niet kent en ook niet weet of ze hun honden bij zich houden of niet. Dat gaat met mijn bijna 30kg zware hond dan weer wat lastiger, dus probeer ik me idd zelf ertussen te zetten zoals kiwi doet. Gelukkig dat het verder niet al te veel indruk heeft gemaakt. Ik zie je net als skippy idd ook al staan met die slipper hahahaha geweldig!

skippy
Als je idd ziet dat een hond dan ook echt Niet luistert, zou ik ook heel snel niet blij daarvan worden brr. Zeker als je dan idd met Toobs al zo’n ervaringen met BC’s hebt gehad in het verleden. Dan wil je gewoon de situatie voor zijn ipv afwachten of hij wel/niet getriggerd gaat worden en ‘m in bescherming nemen.

Ik laat Arya bv. Wel snuffelen met kleine hondjes, maar als ze Echt wilt spelen (wat ze in het losloop wel eens heeft willen doen dan), kap ik het toch af. Ze is veel te lomp en de verhoudingen zijn dan gewoon veel te groot met zo’n kleintje en haar. Nu komen we de meeste kleintjes sowieso meestal aan de lijn tegen en dan mag ze ook niet spelen, soms even snuffelen wel. In het losloop komen er bijna nooit kleintjes en als we ze tegenkomen is het met snuffelen meestal ook zo weer klaar en lopen we door. Of het zijn jack Russels die gelijk van zich afsnauwen en dan houdt ze sowieso d’r afstand wel, lol. Vind dat je idd een beetje rekening moet houden met grootte verschillen tussen honden en zeker als ze dan ook echt willen spelen/gek doen. Ze is al eens over een kleiner als haar hondje heen gerend met rennen bv, en daar voelde ik me echt schuldig over. Was op zich niks aan de hand, maar op een gegeven moment was ze net even wat sneller en had ze het geloof ik zelf ook niet in de gaten en gebeurde het ineens dat ze dus over het hondje heen struikelde. Yikes. Niks aan de hand verder, maar vind dat toch rot naar de eigenaren toe haha.

Nicky
Als Mezzy gisteravond wel nog 2x een klein beetje had, zou ik me niet zo snel zorgen maken, zeker als je denkt dat de buik verder prima aanvoelt ook. Eet Mezzy ook minder als normaal? En wat kiwi zegt, ze zijn met dit weer nu misschien ook wat slomer en dan zijn de darmen soms ook minder actief.

nereids
Denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de hond zelf. Voor Arya hadden we bv. Ook knuffels (zo heeft ze haar panda nest knuffel nog steeds) en zij sloopt dus eigenlijk niet, tenzij het gewoon slechte kwaliteit is en met een beetje knagen kapot is al, maar genoeg pups wat dat wel slopen dus is ook even zoeken natuurlijk.

Waar wij vooral fan van waren, waren die speeltjes waar ze goed op kunnen knagen ivm het wisselen van de tanden. Verder ontweek ik piep speeltjes, wat nog wel een uitdaging was want in 90% zit een pieper hahaha. Flos touwen vinden ze vaak ook wel leuk; en is ook iets waar je dus samen trek spelletjes mee kunt doen bv. Voor de tanden hadden we bv zoiets:

https://petsplace.nl/nylabone-puppy-tee ... 2-pps.html

En wij hadden deze gekocht toen ze nog jong was, en daar heeft ze heel lang mee gedaan en vind ze nu nog leuk - al is ie nu wel langzaam aan vervanging toe haha! Verschillende texturen, je kunt er trekspelletje mee doen en ze kan knagen op die dop die echt heel stevig is!

>> https://www.bol.com/nl/p/lief-girls-hon ... 1319/?s2a=

En ik heb van begin af aan een snuffelmat gehad en dat vond Arya dus ook helemaal geweldig. Is ook met elke pup eigenlijk wel te gebruiken :j

Maar pups vinden speeltjes met verschillende texturen vaak leuk in de periode dat ze dus nog veel knagen en met de tanden aan’t wisselen zijn. Maar meestal zijn ze eigenlijk overal wel blij mee en is het even zoeken welke voorkeur je hond heeft zodat je erna weer wat meer gerichter kunt kopen. Alleen altijd opletten dat wanneer ze slopen, of zo'n flostouw gaat rafelen dat je het weg doet zodat ze het niet gaan opvreten.

Bij ons nu verschilt het eigenlijk nog steeds elke keer met wat ze oppakt; soms wil ze knuffels waar ze even mee schudt of op bijt en rondrent en soms wil ze graag samen spelen - we hebben van Chuckit! verschillende dingen die echt heel stevig en fijn zijn vind ik - en soms wil ze gewoon even ergens op knagen en pakt ze een rubberen knaag speeltje.

We hebben vanochtend nog tickets gekocht voor de Herder ochtend 29aug bij hondenvijver ’t Poeleke. Daar wilde ik altijd al graag eens naartoe en zo’n herder bijeenkomst lijkt me wel leuk. 2 broertjes van Arya komen ook, waar ik laatst mee zou gaan wandelen maar dat niet meer door ging omdat ze loops werd, dus ben eens benieuwd.

En net nog een rondje losloop gebied gedaan. Fijn dat we dat nu weer wat meer kunnen gaan oppakken na het rustiger aan doen met het warme weer. Merk dat Arya weer even in een wat onzekere periode zit (denk doordat we dus idd al best een tijd nu nauawelijks nog daar zijn geweest en ze in verhouding weinig honden heeft gezien jammer genoeg), dus ik was blij toen we wat bekende honden tegen kwamen en ze daar even tijd mee heeft kunnen doorbrengen. Even dus met een groepje bij elkaar gestaan waar ze in 't begin de kat nog uit de boom aan't kijken was en veel bij me bleef staan, maar ze werd wel weer steeds losser en toen we door zijn gaan lopen is ze ook lekker mee gaan rennen enz. Reageerde verder goed op de hulpen nu - verdienste denk ik van dat ze nog wat onzeker is momenteel, dan blijft ze natuurlijk veel beter 'plakken' aan me haha. Als we nu weer veel gaan herhalen en ze weer meer eigen wordt daar, is ze zo weer bijgetrokken denk ik en zal ze grenzen wel weer gaan verleggen. Maar positieve ervaring dus weer in ieder geval en nu ligt ze lekker te slapen.

Afbeelding

Verder heeft ze wat diarree vandaag, maar kan misschien komen doordat ze gisteravond - omdat ik het dus niet snel genoeg weggelegd heb toen we klaar waren met spelen - d'r weg werp tennis bal aan touw aan stukken had gebeten en aan't opvreten was -O- #Badparenting (Is dus maar zo'n goedkoop prul van de action, wat ik normaal fijn vind om te gebruiken met apporteren, maar dat is dus niet om echt op te happen want dan is het zo kapot. Domme ik. Ga maar eens voor een chuckit ofzo kijken, maar ben altijd bang dat ze me die ergens laat liggen haha zeker omdat ik ze in het water niet achterna zou gaan, lol)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:44

cursebreaker schreef:
Ik laat Arya bv. Wel snuffelen met kleine hondjes, maar als ze Echt wilt spelen (wat ze in het losloop wel eens heeft willen doen dan), kap ik het toch af. Ze is veel te lomp en de verhoudingen zijn dan gewoon veel te groot met zo’n kleintje en haar. Nu komen we de meeste kleintjes sowieso meestal aan de lijn tegen en dan mag ze ook niet spelen, soms even snuffelen wel. In het losloop komen er bijna nooit kleintjes en als we ze tegenkomen is het met snuffelen meestal ook zo weer klaar en lopen we door. Of het zijn jack Russels die gelijk van zich afsnauwen en dan houdt ze sowieso d’r afstand wel, lol. Vind dat je idd een beetje rekening moet houden met grootte verschillen tussen honden en zeker als ze dan ook echt willen spelen/gek doen. Ze is al eens over een kleiner als haar hondje heen gerend met rennen bv, en daar voelde ik me echt schuldig over. Was op zich niks aan de hand, maar op een gegeven moment was ze net even wat sneller en had ze het geloof ik zelf ook niet in de gaten en gebeurde het ineens dat ze dus over het hondje heen struikelde. Yikes. Niks aan de hand verder, maar vind dat toch rot naar de eigenaren toe haha.

Nicky
Als Mezzy gisteravond wel nog 2x een klein beetje had, zou ik me niet zo snel zorgen maken, zeker als je denkt dat de buik verder prima aanvoelt ook. Eet Mezzy ook minder als normaal? En wat kiwi zegt, ze zijn met dit weer nu misschien ook wat slomer en dan zijn de darmen soms ook minder actief.

Mezzy word nu ook te lomp, dus die laat ik nu ook alleen snuffelen aan kleinere hondjes.

Mevrouw woog 12,3 kg met 16 weken :')

Ze eet gewoon normaal, dus misschien gewoon het weer en het feit dat er minder bewogen word op een dag..
Ik houd het in de gaten! Thanks allemaal :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 13:18

nereids schreef:
Haha wat leuk dat jullie ook Ikea knuffels zeggen, dat zei de fokker ook al. Zij heeft er ook een paar van.
Ik vind het ook niet erg als ze kapot gaan, ze zijn er om mee gespeeld te worden! Maar niet dat ze binnen 10 min kapot zijn of gevaarlijke onderdelen aanzitten en direct los schiet.

hoe snel ze kapot gaan ligt 9/10 keer aan de manier hoe je hond ''speelt'' Als er hier 2 staffords gaan touwtje trekken met een knuffel kan ik natuurlijk verwachten dat we binnen 5 minuten sneeuw hebben. Maar hier zijn knuffels ook niet voor bedoeld. Van een touw mag ik verwachten dat dit wel goed gaat.