Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:10

Haha Simoonzel, ik herken dat hoor :P En dat mag van mij ook prima als ze daar toestemming voor krijgt. Maar op de cursus en momenten op straat tijdens de wandelingen moet ze echt even op die manier lopen. Met Bodhi lukt dit ook niet hoor, die kan prima naast me lopen maar niet zo met zijn kop omhoog. Dat gebeurd eens in de zoveel tijd.

Haha kiwiwitje, wat is dat nou voor een halsband :P

Gefeliciteerd Punjab!

Leuke foto's Kimvicious!

Ziet er weer smakelijk uit Dierenfan. Ik dacht dat hun juist veel op gebied van o.a rund hadden maar niet zoveel op lam en vis. Klopt dat? En wat een bijzonder tuig, ziet er nogal ingewikkeld uit!

Dankjewel Candalisa! En wat een heerlijke bestelling! Mooie verpakkingen ook. Beetje van alles wat of nog iets specifieks? Ze liggen er in ieder geval helemaal klaar voor. Wat een pracht hond(en) heb je toch ook <3

Als de rust straks is wedergekeerd Kaus komt dat vast wel weer goed! :) En met alle extraatjes haha.

Ik vind de trainers van snacks4dogs zo groot. Gebruik voor Mera nu de Edgard&Cooper brokjes als beloning want Henne Kroncch is er alleen maar in 5kg of groter. Beetje overdreven haha. En zolang ze het hier voor doet vind ik het dikke prima *\o/*

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 23:26

Echte “stafford”banden :)
Die “krakeling” is the stafford knot

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:28

Ah oké Denise dan ligt het niet aan mij :') Als Popo naast loopt blijft hij netjes naast me maar hij kijkt me niet vaak aan.

Jammer dat de website stopt! Ik heb even gekeken maar veel van wat ik zou willen is al uitverkocht. Dan maar zoeken naar een beter alternatief. Als iemand tips heeft let me know! Ik zoek harde dingen zoals runderkophuid en pezen maar ik wil ook eens wat variaties beenderen proberen alleen die zijn nou juist allemaal uitverkocht.

Er staat hier wel elke zaterdag een kraampje op de markt, die ga ik ook maar weer eens opzoeken, wie weet kan ik daar e.e.a. vinden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:07

Kaus die is voor Kymo. Onduidelijke foto's net gemaakt, het is vroeg en staand poseren is afschuwelijk kennelijk haha
Kymo, zit beetje tussen 2 maten in zowel bij dit soort tuig als bij non stop. Gezien non stop zeker 2x zo duur is en ik nu puur wat ga opbouwen en kijken of hij het leuk vind ben ik nu voor deze gegaan. Waarschijnlijk in mei bij animal event ga ik voor non stop trektuig.
Het tuig zit op alle punten prefect zodra er spanning op staat. De foto vertekend
Afbeelding

Kenzo heeft non stop trektuig
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:02

Wauw candalisa wat een bestelling! Waar bestel jij? En gefeliciteerd met je puppy af. Nu is ze echt een dame!

Kiwi mooie band! Ziet er lekker zacht uit :D

Kaus wat vervelend zeg... hopen dat hij er snel bovenop is!

Kimvicious dat ziet er allemaal leuk uit! Fijn dat ze ook zo relaxed is in restaurant (daar lijkt het op). Die van ons zou wild zijn en bij iedereen proberen op schoot te klimmen denk ik.

Kiwi spannend!!! Benieuwd hoe haar pups worden!

Dierenfan heel herkenbaar :+ wat een mooi tuig! Gaan jullie canicrossen? De non stop staat hier ook op de lijst :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 10:05

Nu nog een actie foto dierenfan! :D veel plezier met het tuig :P

Dat balsbandje is heeel zacht <3
Morgen hebben ze de rontgen *\%/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:01

kiwiwitje schreef:

Ik dacht dat ik gereageerd had maar blijkbaar niet. Grappig om te weten! Nog nooit eerder gehoord of gezien. Mijn smaak is het niet maar was wel benieuwd naar een gedachten er achter haha.

Ooh Dierenfan dat ziet er een beetje uit als een cani cross tuig, of niet dan? Voor mijn idee kunnen ze er juist lekker in hangen maar ben benieuwd wat het doet!
Oh wacht … non-stop, dus het is juist de bedoeling dat er getrokken in wordt? Ik dacht dat het een tuig was om het trekken te stoppen. :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:06

Haha non stop dogwear is het officieel. Idd juist om te trekken.

Nee wij doen geen canicross maar wel bikejoring en dogscooter (trekken voor de step)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:33

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik dacht dat ik gereageerd had maar blijkbaar niet. Grappig om te weten! Nog nooit eerder gehoord of gezien. Mijn smaak is het niet maar was wel benieuwd naar een gedachten er achter haha.

Ooh Dierenfan dat ziet er een beetje uit als een cani cross tuig, of niet dan? Voor mijn idee kunnen ze er juist lekker in hangen maar ben benieuwd wat het doet!
Oh wacht … non-stop, dus het is juist de bedoeling dat er getrokken in wordt? Ik dacht dat het een tuig was om het trekken te stoppen. :o

Ik ben ook niet zo van die stafford knot en al die dingen. Je ziet ze ook vaak op de showsets van staffies ook met die ''blokjes''. Zoals hier bijv: http://www.sladeczech.com/en/

Ik zag deze banden op show. Ze zijn ''halfslip'' en ook dat is niet perse mijn ding. Maar ik kan deze zowel bij boellie, chicka als djessey ''even snel'' omschuiven. En dat is wel makkelijk. En door het fleece issie heel zacht en beweeglijk dus niet stijf ofzo dus heel comfortabel. En ja roze.. ik hou van roze, 2 teefjes.. :P Boellie doet zn ogen maar even dicht hoor :D Die moet dat roze maar negeren :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:28

Zonet Guinness z’n nieuwe brokken gegeven. We zijn in 1 keer over omdat hij eerst geperste brok kreeg en dit niet samengaat.

Had het in z’n bak gedaan en de kat kwam even kijken. Hoe goede vrienden hij normaal is met de kat mocht ze absoluut niet bij z’n nieuwe brokken komen. Toen ze dat wel deed kreeg ze een snauw en toen gaf ze al snel op. Bak binnen no time leeg dus volgens mij vond hij het lekker :+

Poes wel in de gaten houden :=
Afbeelding

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:43

Ik meld me hier ook alvast even! Wij gaan onze nieuwe pup (Australian working kelpie) binnen iets minder dan een maand ophalen *\o/*. We hebben nog de keuze tussen 4 teefjes, dus de keuze is nog niet gemaakt. Bij onze Mechelaar was die keuze heel makkelijk, omdat we laatste keuze (lees: geen keuze) hadden :D, maar in die nest waren ook heel duidelijke verschillen te zien (een achterblijvertje, 2 duidelijk rustigere pups, 2 héél hevige reutjes die zich duidelijk lieten gelden,...). We zijn dit weekend bij de nest van de nieuwe pup geweest (5,5 week nu), maar ik zie hier die verschillen absoluut niet. Ze waren allemaal mega enthousiast, allemaal hebben ze wel eens in mijn broek/schoen/veter/... gehangen met hun tandjes, geen enkel 'achterblijvertje' of duidelijk hevigere/rustigere pup. Ik heb dus nu even geen flauw idee op basis waarvan we een keuze gaan moeten maken :'). Hopelijk evolueren de karaktertjes in de komende weken nog wat duidelijker...

Kleine teaser :+
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 15:07

Die kop richting de kat. _O-

Welkom
Wat een leuke foto’s van de pups! Opzich kun je rond deze leeftijd wel redelijk zien wat de karaktertjes gaan doen. Gewoon nog een paar keer gaan kijken en anders vragen om wat filmpjes van ze

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:29

HAHAHAHA die blik naar die kat, ge-ni-aal!

Ooh grappig Kiwiwitje! Het is inderdaad heel makkelijk om zoiets bij de hand te hebben. Ik moest meer lachen om de roze bont combinatie met geel. Moest een beetje aan van die handboeien met pluche denken in eerste instantie :') Sorry! (teveel Lucifer gekeken i guess..)

Welkom Florenc! Die karaktertjes ga je nog wel herkennen hoor! Op een begeven moment springt er ééntje uit haha. Dat had ik ook met mijn pup en ik kon tussen twee teefjes kiezen.
Wat een knappe koppies! <3 Doet de fokker nog iets met gedragstesten ofzo voor de keus uiteindelijk? Of denken die met je mee in de keus?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:45

Haha pluche fluffy handboeien. _O-

Haha geweldig echt blik he kat is van mij. :Y)

Welkom Florec. Spannend welke het gaat worden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:28

Hahahaha Nynkster _O- Hier ook eentje die zo vies kan kijken als een andere hond naar zijn eten kijkt. Met mensen is hij gelukkig heel lief.

Jeej welkom Florenc! *\o/* Wij hebben ook een paar uur zitten kijken welke we wilden in overleg met de fokker. Bij ons werden ze toch vooral op werken geselecteerd dus dan moet je opeens naar andere dingen kijken als iemand hem als werk/huishond wil.

Wij gaan 11 november met Dexter voor foto's van rug, heupen en ellebogen. Ik knijp 'm nu al := := :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 16:39

Ohhh thanks denies nu heb ik die gedachte ook _O-
Succes kaus!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:09

kiwiwitje schreef:
Ohhh thanks denies nu heb ik die gedachte ook _O-

Sorry!!!! :* (ik mis hier mijn aapjes emoticon die de handen voor z'n ogen doet, maar oké)

Zal toch wel goed komen Kaus! Ik duim voor je :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:37

Spannend Kaus. Wat verwacht je zelf of heb je geen idee?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:45

Pfff Mila heeft vandaag haar eerste narcose gehad ik hoop voorlopig de laatste maar dat is even afwachten... ze had van de buurvrouw een knuffel gekregen waar een rammeltje inzat ... nu heb ik haar eigenlijk altijd in de bench maar liet dr even in de kamer toen ik een pakketje op ging halen.
Madam had in de tussentijd de rammelaar eruit geplozen en kapot gebeten en bij thuiskomst trof ik een paar vlijmscherpe stukken aan.
Ze heeft er tot nu toe geen last van maar toch zitten er een paar stukken in de maag en darmen ... nu is het afwachten en duimen dat het er vanzelf uitkomt anders moet ze worden geopereerd moet er niet aan denken.

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:01

Arme meid!!
De nesten waar ze zichzelf toch inwerken hè...

Ik ben vandaag het nest van mijn Cooper gaan bezoeken. Putjes nu 3,5 week oud. Mogelijk nog 1 reutje beschikbaar (waren 5 reutjes, 1 helaas dood geboren)
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:10

Jeetje sterkte candalisa! Hoop dat het zichzelf oplost!

Knappe pups Zoe, flinke knoeperts volgens mij, haha! Heerlijke bekkies.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:20

Nynkster er lagen vijf borders onder/naast de sta tafel waarvan vier van tien maanden ;) maar zijn van echt jonge pup af aan altijd overal mee naartoe genomen dus weten niet beter. Ergste wat Skye doet is in de weg gaan liggen zodat mensen haar aandacht geven haha.
Guinness met die kat is wel geniaal haha.

Ow Zoe die zijn wel heel zoet <3

Beterschap voor kleine Mila!

Duim voor jullie Kaus! Blijft spannend.

Welkom Florenc! Wat een cuties <3

Mooi tuig dierenfan!

Iemand had het naar haar zin vandaag.... :P
Afbeelding

Gisteren even op Nacho gepast, ze zijn nu al allebei even groot!

Afbeelding

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:28

kiwiwitje schreef:
Welkom
Wat een leuke foto’s van de pups! Opzich kun je rond deze leeftijd wel redelijk zien wat de karaktertjes gaan doen. Gewoon nog een paar keer gaan kijken en anders vragen om wat filmpjes van ze

Een paar keer gaan kijken gaat moeilijk zijn. De pups zitten nu niet bepaald naast de deur (140km vanaf thuis), én wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis en zitten vanaf dan dus volop in verhuis. Niet zo'n goeie timing :+. Ik hoop nog één keer te kunnen gaan kijken, en we krijgen ook wel regelmatig filmpjes doorgestuurd.

xDenies schreef:
Welkom Florenc! Die karaktertjes ga je nog wel herkennen hoor! Op een begeven moment springt er ééntje uit haha. Dat had ik ook met mijn pup en ik kon tussen twee teefjes kiezen.
Wat een knappe koppies! <3 Doet de fokker nog iets met gedragstesten ofzo voor de keus uiteindelijk? Of denken die met je mee in de keus?

Ik hoop het dat er zo eentje gaat uitspringen!
De fokker gaat volgende week (als ze 6 weken zijn) nog een aantal gedragstesten doen. Ze filmt die ook volledig, dus daar kunnen we ook nog een richting mee uit. Fokker gaat ook wel adviseren, op basis van wat de kopers willen/ervaring/andere honden/werk- of sport/.... We staan er gelukkig dus niet alleen voor :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:46

Dat blije hoofd van Nacho :+

Heb al allemaal filmpjes van Olly gekregen, hij vermaakt zich wel haha. Hij voelt zich ook overal thuis, blij ei. Hopelijk gaat het op de show ook goed. *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:41

Haha die foto met Nacho.

Gelukkig heeft Olly het naar zijn zin.

Florec dan zeker spannend en ook nog wen verhuizing. Drukke tijd ff.

Beterschap voor Mila. Hopelijk val het allemaal mee. :(:)

Zoe wat een knappe pups van Cooper.