Ik vind €700,- ook veel trouwens. Hier in de omgeving betaal je zo'n €450,- met RvB.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zorry schreef:Kim ik ken de fokker van de reu maar vind het eerlijk gezegd bizar dat hij jou op laat draaien voor de kosten, en daarna de prijs omhoog gaat gooien als hij goed is.
Hier pas ook een dekaanvraag gehad voor een van onze reuen die uitgeplaatst is maar nog niet getest is, prima we laten hem eerst testen op onze kosten. Nou vind ik de prijzen die gevraagd worden voor een dekreu ook echt belachelijk bij sommige wij vragen de helft van de pupprijs of als de combinatie interessant is voor onze kennel een pup keuze.
kiwiwitje schreef:Zorry schreef:Kim ik ken de fokker van de reu maar vind het eerlijk gezegd bizar dat hij jou op laat draaien voor de kosten, en daarna de prijs omhoog gaat gooien als hij goed is.
Hier pas ook een dekaanvraag gehad voor een van onze reuen die uitgeplaatst is maar nog niet getest is, prima we laten hem eerst testen op onze kosten. Nou vind ik de prijzen die gevraagd worden voor een dekreu ook echt belachelijk bij sommige wij vragen de helft van de pupprijs of als de combinatie interessant is voor onze kennel een pup keuze.
Ja daarom heb ik gekozen voor onofficieel. Ik moet wel toegeven; hij heeft gezegd dat alle kosten voor mij waren en toen ben ik hier in overleg gegaan en heb ik gelijk gekozen voor onofficieel bij een andere kliniek dan waar hij normaal naar toe gaat. Om meerdere redenen maar o.a. Omdat ik t een vreselijke kliniek vind![]()
Heb dus ook verder niet meer “onderhandeld” over het testen. Ik ben tevreden met onofficieel in dit geval.
Ik ga er vanuit dat de prijs omhoog gaat als de reu getest en goed is. Omdat met testen de prijs bij de meeste hoger is, vooral in de showtypes, en als ik kijk naar de andere dekprijzen van hem ga ik er wel van uit dat de reu meer gaat kosten als hij officieel getest is.
KimD schreef:Ik vind het nog steeds bijzonder dat je dit doet. Het siert je ontzettend natuurlijk, en het komt alleen maar ten goede van de pups(!) maar die kerel verdiend te schoonheidsprijs niet, zeker als hij andere reuen heeft die wél getest zijn.
Waarom had hij deze nog niet getest eigenlijk?
Overigens wel boven alles, jouw honden, jouw keuze natuurlijk!
kiwiwitje schreef:KimD schreef:Ik vind het nog steeds bijzonder dat je dit doet. Het siert je ontzettend natuurlijk, en het komt alleen maar ten goede van de pups(!) maar die kerel verdiend te schoonheidsprijs niet, zeker als hij andere reuen heeft die wél getest zijn.
Waarom had hij deze nog niet getest eigenlijk?
Overigens wel boven alles, jouw honden, jouw keuze natuurlijk!
Deze reu heeft hij aangehouden uit een nest die hij gefokt heeft, en uitgeplaatst. En daar geniet de hond gewoon van een luizen leven als huishond waar hij echt op handen word gedragen(echt lieve mensen).
Hij is dus nog niet mee naar show geweest en heeft ook nog niet gedekt. Maar toen we hem aanspraken op show en ik vertelde wat ik zocht en welke reu ik in gedachten had kwam hij gelijk met deze reu. En zeker na dat we zijn gaan kijken delen we die mening ook.
Ik weet niet wat zijn verdere toekomstplannen zijn. En wie weet als ik had voorgesteld om officieel te doen maar 50/50 dat hij ook akkoord was gegaan. Maar wij hebben gewoon besloten om onofficieel te testen en dan zelf een arts uit te kiezen
Ianthe schreef:Olly hoeft alleen HD en dat is rond de 150 hier voor officiele foto´s.
Morgen heeft die weer een show haha, drukke jongen. Nog 3 te gaan, 2 dit weekend en volgende week, en dan heeft die een tijd vakantie;)
fannetje schreef:Dat weet ik, maar daaar kun je alleen per onderzoek zoeken, niet alle 4 tegelijk.
En de prijzen kun je al helemaal bijna nergens vinden online.
Maar ik heb ook nog gewoon de optie om HD en ED bij eigen DA te doen en de ECVO en PL op een fokdag meen ik.