Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:43

Ooh zo!

Haha nou Ewok doet dat alleen als we met iets ritselen. Dan wil ze gewoon weer wat lekkers :Y)

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:06

Onze cavia’s piepen bij het ritselen, maar niet alleen dat, ze piepen zegmaar al bij het geluid van de koelkastdeur die opengaat _/-\o_

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:11

Had nog een vraag, hoeveel invloed heeft het afwisselen van verschillende soorten groenvoer op de gezondheid vd caafs? Hoeveel verschillende soorten moeten ze minimaal krijgen per dag? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:08

Dat waken kan echt heel hard gaan! Dan lijkt het net alsof er een vogel in huis zit. Ik heb ook 2 wakertjes :D

Hier zitten ze boven de schuur, dus als ik de schuur in loop gaan de alarmbellen af :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:11

De Wokkie Whieep is ook mijn whatsapp toontje nu :=

Als ik een appje krijg hoor je keihard "WHHHIIIEEEEEEPPPPPP!!!" _O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:31

Ik heb hier ook een wakertje, maar die doet het niet heel hard. Ik heb vroeger ook een wakertje gehad die het heel hard deed. De eerste keer dat ik het hoorde zat ik wel even vreemd te kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 20:22

Als er hier een hard geluid is, dan is er eentje die knort. Die had het druk met oudjaar :D

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:48

Laureas schreef:
Hier zijn veel mensen die hun cavia's in huis houden? Hebben jullie geen last van het lawaai die ze soms maken, ze kunnen immers luidruchtig zijn, zeker moesten ze in de buurt van de slaapkamer staan, zal je wel eens wakker gepiept kunnen worden, veronderstel ik. :D

Hier de cavia’s ook gewoon in huis, beneden in de woonkamer. Als ik thuis ben vind ik het héérlijk dat leven in huis, en een beetje babbelen met ze en geritsel vanuit de kooi. Ook moeten we ‘s avonds altijd zo lachen om ze, dan beginnen ze vaak met spelen. Ze zijn hier echt dol op speeltjes. Nibbit is liefhebber van de houten speeltjes, maar voor Wokkel telt het hoe harder het rammelt hoe beter :+ Dat is het enige waar we ook wel eens ‘s nachts van wakker worden, als ze dan met het rammelspeeltje aan het spelen en gooien zijn. Maar dat is ook niet elke nacht. Vind het geluid vooral heel gezellig :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:47

Vind ik ook zo gezellig <3

Herman mocht weer even model spelen :D hij bleef zo braaf zitten <3
Hij weet gewoon dat hij knap is :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:00

Oh herman... wil je zulk soort foto's voortaan in een spoiler zetten?
:~ :~ :~

Hij is zo ontzettend knap!
Ik wil ook een Herman!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:01

Herman is veel te knap voor spoilers!!

Stiekem wel jammer dat Ewok gesteriliseerd is... zou knappe kindjes geven... Herman is namelijk nog altijd een volwaardige kerel :o

Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:14

Ach eigenlijk heb je ook wel gelijk haha.

Tis dat je in Friesland woon en ik in Zeeland anders had er misschien best eens een cavia middag plaats kunnen vinden <<) O:) :D :=

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:22

Rijd Herman dan niet veel op Ewok?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:25

Rijden doen castraten ook :)) Ze verliezen hun ballen, maar niet hun gevoelens :D

Herman zou inderdaad een heel knappe vader zijn!

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:03

Is dat dan bij ongecastreerde heren niet veel meer?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:59

Herman berijdt Ewok niet super vaak. Meestal maakt hij zich wat groot en stoer en gaat van "Prrrrr" en Ewok heeft dan iets van "No you don't" en dat was het dan :=
Komt wel eens voor dat hij haar een keer bespringt maar dat is aardig verwaarloosbaar. Hij kan zich wel gedragen :))

Meestal liggen ze zo:
Afbeelding

Het is echt een lief stel, ze zijn dol op elkaar. Als ik er eentje pak voor een knuffelsessie dan blijven ze samen communiceren en soms als ze elkaar heel erg missen dan roepen ze om elkaar := (terwijl er dan maar 2 meter afstand tusssn zit ofzo := )

Stiekem zou ik ook best een kindje van Herman willen hoor :) hij is zo leuk en heeft zo'n geweldig karakter <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 10:24

Castraten kunnen heel verschillend reageren. Hier nu nog eentje die nauwelijks naar de dames om kijkt, alleen als ze echt heel lekker ruiken. Maar de dames zijn er niet zo van gediend, dus meer dan 1 a 2x lukt niet. De andere castraat die net overleden is, die dekte de dames om de 30 sekonden als ze berig waren en die hadden niks in te brengen dan.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:31

Mijn castraat kan er ook wat van met twee dames. Vaak maakt hij zich groot en stoer en "Prrr" (zoals Nientsje beschrijft) maar gebeurd er verder niets, alleen als de dames hun tijd hebben probeert hij ze ook echt te berijden. Zijn zus bijt gewoon van zich af en doet het ook terug (mafkees).
De nieuwe kleine meid rent gewoon snel weg, waardoor ze misschien 5 minuten achter elkaar rennen om elkaar te berijden en daarna is het klaar.. Vind het altijd een maf gezicht als het weer die tijd is }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 10:33

Zelfs een stevige lading pies over zijn snuit weerhield hem er niet van om de dames te dekken. Ik heb wel eens een ouder zeugje een paar dagen apart gezet omdat die echt geen leven meer had.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:44

Nog best verschillend dan. Ik ben benieuwd hoe Zorro het als castraat gaat doen :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:51

Wat is Herman lief! Zo'n aandoenlijk snoetje dat hij heeft. Ja, dat je daar kinders van wil zien, kan ik ook begrijpen. <3

@Eenhoorni, geen idee hoe belangrijk het is om groenten af te wisselen, maar ik probeer het zoveel mogelijk te doen om verschillende groenten te geven. Al is het in de winter iets moeilijker, vind ikzelf.

Volgens mij heb ik momenteel zelf geen wakers, er is hier geen enkel die speciale fluitgeluidjes maakt, alleen de bekende cavia geluidjes, die ik zo leuk vind.

Hoeveel kost dat ongeveer om een cavia te laten ontmannen? :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 11:04

@lauyra: toen ik hier in de buurt rond belde lag het tussen de 25 en 125 euro, dus even een belrondje kan je een hoop geld besparen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:05

Hihi ja hea Laureas, ik heb altijd zo'n "aaawhh"-gevoel bij dat bekkie van hem :=

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:05

Waarmee kan je een cavia het beste wassen? De mijne heeft een erg vieze plek achter, ik las dat dit met een talgklier te maken zou kunnen hebben. Iemand hier die hier meer over weet wellicht? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:20

Op de kont zit inderdaad een kliertje dat wat vuiligheid afgeeft, dat wassen heeft (helaas) geen zin. Dan wordt het alleen maar meer.

Ik was ze wel eens als ze heel vies zijn van plas, of diarree hebben gehad. Dat doe ik gewoon met water en als het heel erg is met Zwitsal babyshampoo. Er bestaat ook speciale knaagdiershampoo.