Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:32

Waar kun je zoiets halen? Is zeker het proberen waard, we worden echt een beetje moedeloos van hem.

Heb sake net gewogen, eerst ik op de weegschaal, toen met hem op de weegschaal. Hij weegt nu 2 kilo, toen we hem kregen eind augustus was hij 1.5 kilo. Je kunt aan hem ook echt zien dat hij is aangekomen :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:33

Haal ik bij de mediamarkt/computerwinkel.

Ze worden gebruikt om de binnenkant van pcs schoon te blazen (op plekken die je niet aan mag raken)

We hadden er toevallig nog 1 staan (na het reinigen van pc haha) maar werkt hier heel goed (vele malen beter dan water)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:43

Ik zal er straks eens langs fietsen, bedankt :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:08

Ik zou wel zo'n automatische perslucht spuiter willen hebben, voor als hij in de buurt komt van de caviakooi.. iemand een idee?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:22

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:37

Ik zit er ook stevig over te denken om 2 kittens in huis te halen. Ik twijfel wel, want we hebben onze gouwe ouwe ook nog, hij is bijna 17 jaar. Ik denk wel dat ie het leuk zal vinden, want hij is bij ons komen aanlopen toen we 4 katten en een hond hadden. Hij houdt dus wel van een beetje drukte! Maar ik realiseer me wel dat 2 kittens voor opa misschien toch erg druk zullen zijn, en wil hem niet overspannen laten maken. :D
Aan de andere kant is het hier de afgelopen jaren wel erg stil geworden, alles is inmiddels overleden, ons hondje nog maar net. Ik had gehoopt dat er wel weer iets aan zou komen lopen, maar dat is niet gebeurd.
Dus ja....ik ben wel toe aan wat jeugd in huis, maar of onze kater er net zo over denkt? :?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:50

Ik zou juist voor twee kittens gaan. Dan kunnen ze met elkaar spelen en laten ze de oude met rust.

Ik ga vanavond weer bij (nog steeds) kleine Nozem kijken. Hij is nu wel stukje gegroeid en schijnt echt beter te gaan. Bloedarmoede is een stuk minder en eet heel veel nu. Alleen elke keer als wij langs komen gaat het opeens weer slechter. Dus ben heel benieuwd hoe het gaat vanavond. Ik zal wel paar fotos maken als ik er aan denk :).

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:55

Ja ik zou ook zeker voor 2 gaan. Als ons oudje dan een keer gaat hebben we er nog 2, en ze hebben elkaar natuurlijk.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:43

Wat grappig, dat corrigeren met luchtdruk! Nog nooit van gehoord! Hier werken waterspuiten ook niet echt goed.. Sienna vind het alleen maar reuze interessant en wilt zien waar dat water vandaan komt :')

Las dat het op de vorige pagina over voer ging. Wij voeren onze katten onbeperkt Skogens brokjes en elke avond krijgen ze een heel blikje Feline Porta 21.

PortRoyal: Ik zou ook voor 2 kittens gaan als ik jou was, wel erg leuk voor de kittens zelf! De oudere kat zal namelijk niet heel veel willen spelen. Wij hebben trouwens ook een kitten gekocht bij onze bejaarde katers. Eerst leken ze niet zo gecharmeerd, maar later speelden ze toch af en toe mee en ze vonden het toch wel leuk :P
Als je kittens zoekt... Volgende week krijgt onze Sienna kittens :D [BB] [volg] Maine Coon nestje verwacht!!

Heb het wel een beetje te doen nu met Sienna. Ze is zo enorm dik! Nog een weekje te gaan en dan zijn de kittens er! :D Hoop dat alles goed gaat. Spannend! Mag nu eigenlijk nog niet mee praten hier :P hihi

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:02

Een van mijn katers moet in therapie ofzo..... overal waar water stroomt is meneer aanwezig.
Gisteren heeft hij iets nieuws ontdekt... dat rare witte bakje aan de muur bij de wc daar kan ook water in.... meneer zat ineens in het bakje en keek me aan zo van: Wil je de kraan aanzetten 0:)
Hij gaat gerust met zijn hoofd onder de waterstraal hangen.... en probeert uit alle macht ervoor te zorgen dat het water niet weg kan lopen..
Hij helpt ook met afwassen..... naja, totdat het water hem te heet wordt ....
Ik kan dus echt nergens een kraan aanzetten, of meneer zit met zijn pootjes in het water.
Als de badkamer deur open staat, loopt meneer de badkamer in, springt in het bad en begint te miauwen dat het water aanmoet.......Hij is zwaar beledigd als wij het water dan niet aanzetten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:11

Celine_Famke schreef:
Wat grappig, dat corrigeren met luchtdruk! Nog nooit van gehoord! Hier werken waterspuiten ook niet echt goed.. Sienna vind het alleen maar reuze interessant en wilt zien waar dat water vandaan komt :')

Las dat het op de vorige pagina over voer ging. Wij voeren onze katten onbeperkt Skogens brokjes en elke avond krijgen ze een heel blikje Feline Porta 21.

PortRoyal: Ik zou ook voor 2 kittens gaan als ik jou was, wel erg leuk voor de kittens zelf! De oudere kat zal namelijk niet heel veel willen spelen. Wij hebben trouwens ook een kitten gekocht bij onze bejaarde katers. Eerst leken ze niet zo gecharmeerd, maar later speelden ze toch af en toe mee en ze vonden het toch wel leuk :P
Als je kittens zoekt... Volgende week krijgt onze Sienna kittens :D [BB] [volg] Maine Coon nestje verwacht!!

Heb het wel een beetje te doen nu met Sienna. Ze is zo enorm dik! Nog een weekje te gaan en dan zijn de kittens er! :D Hoop dat alles goed gaat. Spannend! Mag nu eigenlijk nog niet mee praten hier :P hihi

Wat een mooie katten heb je! Ik ga zelf voor de huistuin en keukenkat, zijn het binnenkatten of heb je ze in een ren?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:00

Ze zitten binnen en komen in onze (afgezette) tuin :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:11

Spannend nog een week tot kittens!

Ben benieuwd hoe mijn gang eruit ziet zo.. of ze verder zijn gegaan met de plint. :=

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:15

Die perslucht dingen hebben ze ook bij action hoor!!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:22

Celine_Famke schreef:

Ik wil, ik wil!!! Maar mijn ouders willen niet :'(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:54

Zo fijn dat ze na al die zomer dagen nu gewoon weer binnen komt 's avonds <3

Afbeelding

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:30

Hadden jullie laatst niet een proefversie van Whiskas door de bus? Een zakje met natvoer en een zakje ? Die laatste nog niet geprobeerd, die eerste vondie heerlijk! M'n vreedzak van nu 4,5 maand en bijna 2,5 kilo! <3

Joop doet het goed! Wil eigenlijk zo langzamerhand proberen om m wat meer alleen buiten te laten. Nu eigenlijk alleen aan z'n tuigje, maar hij moet toch eens los. We hebben alleen een grote open tuin en hij kan dus overal heen. We wonen landelijk. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Gewoon naar buiten laten en m z'n gang laten gaan? Hoelang?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:36

Hier ook de whiskas in de bus idd :j Was de zelfde dag al op :')

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:37

_PassoaJus schreef:
Hadden jullie laatst niet een proefversie van Whiskas door de bus? Een zakje met natvoer en een zakje ? Die laatste nog niet geprobeerd, die eerste vondie heerlijk! M'n vreedzak van nu 4,5 maand en bijna 2,5 kilo! <3

Joop doet het goed! Wil eigenlijk zo langzamerhand proberen om m wat meer alleen buiten te laten. Nu eigenlijk alleen aan z'n tuigje, maar hij moet toch eens los. We hebben alleen een grote open tuin en hij kan dus overal heen. We wonen landelijk. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Gewoon naar buiten laten en m z'n gang laten gaan? Hoelang?

Wij hebben altijd een paar weken gewoon met ze gelopen, liefst alle kanten uit zodat ze de omgeving om hun huis goed kennen. Daarna eerst alleen buiten laten als je er bij bent. Misschien nog even meelopen en kijken wat hij doet. Daarna gewoon laten gaan en dan vinden ze hun weg wel ;) Tenminste.. Die van ons altijd wel en ook na een verhuizing zo aangepakt en werkte ook prima O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:48

Nou ontwormen was appeltje eitje!
Eerste pil art hij zelf op,2e heb ik achterop zijn tong gelegd en een catnip snoepje na!

Nu ruim 2,7kg.
Heb hem toch 2 hele kittentabletten gegeven. Daar zit precies even Veel in als een halve voor volwassen katten.

Ik ga morgen wat kvv compleet voor katten proberen! Ben benieuwd of hij het eet. Iemand tips?

Hoe is het met je plint afgelopen mandy

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:22

Vanavond bij Nozem wezen kijken. Hij is nu ongeveer 14 weken maar moet nog een tijdje blijven om aan te sterken. Over 4 weken wordt er weer bloed geprikt om te kijken of het niet weer slechter gaat.
Wat fotos proberen te maken maar als ik mijn mobiel pakte rende hij weg :') .

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:49

Lief koppie!

Wat weegt hij nu ongeveer?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:52

Hij weegt nu 850 gram, toen hij 6 weken terug binnenkwam 623 gram.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:09

Zo hee, wat een grote ogen :))

Karel is echt een idioot, hij apporteert nu steeds met een touwtje :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:04

Sake was vanavond echt vervelend, steeds op het aanrecht enzo. Hij was al een keer mis gesprongen en vrij hard gevallen, maar toch ging hij door met zijn pogingen. Nou had ie tijdens het eten pech, want hij sprong op het aanrecht en mijn moeders vriend is nogal wat strenger dan wij. Die pakt hem op, doet de kraan aan en steekt zo zn kop onder de kraan :+
Dat heeft ongeveer een half uur indruk gemaakt, daarna ging hij bij hem op schoot liggen :Y)