Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:51

Jammer!

Ik heb het laatste rondje met speeltje gelopen en toen stak ze iig de palen in.. daarna weer afgeleid , ben met een paar sprongetjes nog het parcours uit gegaan en lekker beloond

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:29

Jammer dat het bij jullie niet top ging.
Als je voor je idee maar goed heb afgesloten.

Wij hadden vandaag team wedstrijd.
Zelf georganiseerd en gewoon mee gedaan.
Was echt super leuk!
We deden een soort second change. Jij en je teammaatje liepen 1 rondje 2 keer en beste rondje telde. Was een rondje met 6 tunnels, kattenloop en sprongen. Echt super leuk!
Jaxx liep fantastisch! Helaas tikte hij voor zijn doen veel latten.
1e rondje van second change ging de startlat er af. Dat was echt een pechlatje. 2e rondje van de second change gingen er 2 af maar afstand jongens! Niet normaal. Wat onwijs trots op hem en perfecte 2on2offs, beide rondjes. Echt zooooooooooooooo blij mee.

3e rondje was een jumping met 6 tunnels en sprongen. Ook super leuk! Helaas hier ook weer 2 latten maar die afstand was nog beter dan in de teamrondjes hierboven. Echt waaaaaaaaaaaaaaw.

Er gingen 6 teams door en die liepen nog een finale rondje maar dat hoefde Jaxx en ik niet. Niet erg. Ben zo onwijs trots op onze rondjes. Alleen jammer van die latten. Hij tikt nooit latten.
Normaal zou ik denken dat ie dan naar de fysio moet alleen hij is afgelopen maandag geweest. Misschien daarom latten?
En ik ga even weer terug naar sprongtechniek doen. Gewoon in een lijntje vooruit dat ie weer ff terug moet naar het goed nadenken.

Al met al echt super tevreden!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:00

Jammer Natasja en Karin.
Karin, misschien een keer een wedstrijd er aan opofferen, door alleen palen te gaan doen? En dan belonen?

JJ, fijn dat het zo goed ging.

Hier nog een trots baasje, wij hadden de oefenwedstrijd bij Apeldoorn, JP.
Eerste rondje gelijk foutloos, 2e rondje draaide ik te snel weg, dus kwam ze langs een sprong, daarna herstelt en verder foutloos gelopen. Weigeringen telde vandaag daar niet, koste alleen tijd. In totaal zijn we 3e geworden over de 2 rondjes samen.
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:53

@jesdajinn klinkt als een hele leuke wedstrijd!

@fannetje ja dat is misschien wel een idee inderdaad.. had al het idee of volgende wedstrijd sowieso met speel te gaan lopen.

Gefeliciteerd met de 3e plaats! Goed gedaan

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:27

Fannetje wat een leuke foto! En knap gedaan!
Leuk dat de teamwedstrijd een succes was JJ!
En Karin, wat jammer dat de paaltjes stuk zijn op wedstrijd. Gewoon lekker door oefenen, het komt vast goed!

Wij hadden vandaag onze laatste graad 2 wedstrijd. Blekz mocht de best pittige jumping winnen! VP 1 disk en VP 2, 2 fouten.

Mijn leenhond Kaestra en ik liepen graad 3 inter. Jumping foutloos en die wonnen we gewoon! VP 1 foutloos en 3e, VP2 1 weigering en 3e.
Geen slechte dag :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:20

Wat een mooie resultaten!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:21

JJ klinkt als een superleuke teamwedstrijd.
Fannetje en Machie jullie hebben het weer supergoed gedaan zo te horen, gefeliciteerd met het resultaat!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:05

Gefeliciteerd Machie, knap gedaan!
Veel succes in graad 3 met Blekz.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:24

@ Natasja Fijn da je een nieuw plekje om te trainen hebt gevonden. Jammer dat de wedstrijd niet zo goed ging. Komt wel. Waarschijnlijk voor jullie ook weer een nieuw omgeving geweest?
@Karin Jammer dat de palen toch nog niet lukken. Gewoon blijven oefenen. Laatste ronde dus wel goed ingestoken. Dat is al een begin
@JJ Super zeg. Zelf organiseren en ook nog meelopen. En ook nog hele gave dingen samen doen. Super!
@fannetje. Gefeliciteerd. Trotse hond op de foto.
@Machie Gefeliciteerd. Op naar de 3de graad.

Gisteren waren wij bij RvB Hoorn/Zwaag
Wij hebben 3 DK's mee naar huis genomen. VP1 lag ons niet. Toch nog best ver gekomen tot de laatste lijn. Waar ze uit een korte rechte tunnel direct op een schuine lijn (sprong tunnel sprong) was voor mijn snelle BC bijna niet te doen. VP2 zelf helemaal niet scherp en bijna niks aangeven.
JP ging eigenlijk heel goed tot dat Fire naar rechts sprong ipv naar links en de sprong nogmaals nam. Maar dit rondje waren we wel weer echt een team samen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 06:46

Fijn dat jullie het laatste rondje weer een team vormde!

Ik vond het wel aardige rondjes die waren neergezet maar zal voor een grote hond ook weer anders zijn als een kleine hond

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:02

@mandje was inderdaad weer een andere omgeving waar we nog niet eerder waren geweest.

Jullie hebben gelukkig het laatste rondje met een goed gevoel kunnen afsluiten. Jammer dat de andere 2 rondjes jullie niet helemaal lagen!
Heb jij dan ook dat je weet dat bij bepaalde keurmeesters het parcours iets minder bij jullie past of bouwen ze toch echt elke keer heel verschillend?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:22

Mandje, fijn dat je het iig goed hebt afgesloten. Hou gewoon de goede dingen vast voor je gevoel, de rest komt met trainen wel weer.
En of een rondje je past, zal per hond verschillen.
Ik heb ook wel mijn voorkeuren qua keurmeesters hoor, maar dat is soms ook omdat ik hun lijnen beter snap/zie.

Even nog een trots momentje, vandaag heeft Pixy voor het eerst 4 wires eraf bij de palen en ze bleef super doorgaan.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:30

Knappe Pixy *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:21

Vanavond met Jaxx schutting oefenen.
Ik zou hem niet mee nemen om te trainen maar de schutting wordt opgezet en ga voor de les nog even schutting oefenen en dan om 19u haalt mijn vader hem op zodat hij niet 2 uur in de auto hoeft te zitten.
Kan die prima hoor, maar als niet hoeft dan niet en papa wilde hem wel ophalen :)

De wip en kattenloop gaan echt zo goed! Alleen de schutting niet.
Dar gaat ie echt als een idioot overheen en komt dan qua passen niet uit en springt net boven de raakvlak eraf. Ga hem helemaal terug zetten naar 2on2off.
Eerst moet die rust er weer in en misschien ga ik hem dan wel omschakelen, maar woensdag ging dit al super goed dus ik kijk nog wel ff wat ik doe.
Hoe het nu gaat is onveilig en lomp en ongecontroleerd

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:32

@fannetje knappe Pixy!

@JesdaJinn fijn dat je toch even kan oefenen vanavond

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:30

@Natasja22
Heb jij dan ook dat je weet dat bij bepaalde keurmeesters het parcours iets minder bij jullie past of bouwen ze toch echt elke keer heel verschillend?
Ik wil er eigenlijk niet te veel opletten. Ik vind wel dat je eigenlijk alles moet kunnen lopen(op je niveau natuurlijk). Maar tuurlijk heb ik wel mijn voorkeuren kwa lijnen in een parcours en bij een aantal weet ik dat die zo bouwen maar het is absoluut niet zo dat ik nu niet meer naar deze keurmeester zou gaan. Probeer het zelfs wel mee te nemen in mijn trainingen. Dus een rechtstreekse antwoord denk dat de meeste keurmeesters wel verschillend bouwen maar ook wel vaak op een bepaalde stijl zitten.

@fannetje Het verschilt bij mij zelfs nog wel eens per dag. :') of het mij wel of niet ligt.
Trots kan je dan zijn he als iets dan lukt.

@JJ hoe ging de schuttingtraining?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:48

De schutting training ging echt super goed!
Helaas niet gefilmd. Niet aan gedacht.
Maar hij deed het echt super goed! Heb denk stuk of 8 keer gedaan en toen dacht ik, hij doet het zo goed en ben toen gestopt.

Vandaag had ik weer les en de schutting stond er op mijn verzoek ook in en heb nu 5 keer gedaan en ging ook perfect. Daarna niet meer gedaan en overgeslagen in parcour. Dat komt later wel.
Echt heel erg blij om even terug naar de basis te gaan, even focussen en hij lijkt het nu al te snappen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:52

Fijn dat het zo goed gaat nu!

Wij pakken morgen weer even een extra lesje mee..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 09:00

Specifiek ergens op trainen?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 11:59

We hebben de paaltjes weer even geoefend en de wip.. de wip gaat nu echt super, blij dat ze van die angst af is.. paaltjes gingen vandaag niet zo lekker.. Guusje ziet en hoort alles, is snel afgeleid en ook snel moe door alle indrukken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:16

KarinW86 schreef:
We hebben de paaltjes weer even geoefend en de wip.. de wip gaat nu echt super, blij dat ze van die angst af is.. paaltjes gingen vandaag niet zo lekker.. Guusje ziet en hoort alles, is snel afgeleid en ook snel moe door alle indrukken

Fijn dat de wip goed gaat! Lekker door gaan.
Jammer dat de paaltjes dan niet goed gaan.
Al es aan gedacht om misschien paaltjes even laten voor wat het is en dan over 2 weken (ofzo) weer eens op te pakken?
Geen idee of het werkt hoor.

Ik werd vanmorgen vroeg wakker en Jaxx en ik hebben denk wel half uurtje samen op bed (oeps) lekker geknuffeld.
Lekker languit en ik hem kriebelen terwijl ik even tv keek.
Toen dacht ik, ik ga even naar de hondenschool en wat ommetjes oefenen.
Gister met de training gingen we een om doen die ik gewoon zelf heel lastig vindt. Hij is helemaal niet moeilijk maar ik kan die beweging gewoon niet goed ofzo. Geen idee.
Heb daar dus gister veel begeleiding bij gehad en vandaag wilde ik het even doen.
Heb het gefilmd en het gaat nog lang niet goed en moet ook nog veel smoother en zo kan ik nog wel 1000 dingen verzinnen maar de beweging zit er redelijk in en Jaxx snapt het ook. Al met al wel trots op.

Hij ging te vroeg van start. Oeps

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:46

Ja af en toe slaan we ze ook wel eens over inderdaad. Dat werkt vaak wel, dan gaat ze er weer voor.

Filmpje ziet er goed uit hoor!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 18:08

JJ wat fijn dat de schutting met oefenen weer supergoed ging en ook mooie ommetjes op het laatste filmpje!

Karin ik heb er ook 1 die zich makkelijk laat afleiden, een geurtje/iets dat in de lucht vliegt dan mist ze ook gewoon een paaltje. Erg lastig en voor haar ook volgens mij 1 van de minder favoriete onderdelen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:11

Hoi!
Ik kom me hier ook melden :)
Train samen met Nero, australian working kelpie, die volgende week 2 wordt.
Volgende week is onze eerste 'wedstrijd'. De clubmatch. Verwacht er zelf weinig van want Nero is heeeeeel gevoelig voor prikkels rondom de ring. Dus we gaan gewoon meters maken.
Train sinds 4 weken nog bij een 2e club. Iemand die serieuzer traint en ook meer op ons als duo traint en tips geeft.

Eindelijk ook gestart met de paaltjes. Raakvlakken meer gepakt en een route uitgezet hoe we willen gaan trainen.

Nero is snel, ik minder :+ Dus gaan vooral op zelfstandigheid trainen.
We hebben er in ieder geval veel zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:48

@Shaya_ Welkom en hopelijk hebben jullie een leuke eerste ‘wedstrijd’. Is het jouw eerste hond waarmee je Agility doet of heb je zelf al ervaring?