Citaat:
Ik denk dat ze in de winter ook gewoon minder zandbadderen. Hier is dan ook al het zand nat. Als het dan droog weer is en het is wat in gedroogd en vooral het is zonnig, dan gaan ze hier weer badderen.
Wat voor zandbak heb je gemaakt voor ze?
Heb een bak gemaakt van iets van 20 of 25 cm hoog en 60x60 vierkant
Ga denk ik kijken of ik hem kan vullen met tuinaarde en dan gemengd met dolomietenaarde, volgens mij vinden ze de tuinaarde het lekkerst gewoon om in te badderen, vandaag zaten de dames ook weer met zn alle op hetzelfde stuk in de tuin, de bak in de ren kijken ze nogsteeds niet naar om, maar ze durven inmiddels wel over de rand te lopen
Wat een helden zijn het ook.
heb wel een kipje die er ineens heel slecht uit zag, ging 2 weken geleden in de rui, naja op zich geen probleem, omdat ik er maar 1 in die kleur heb was het meteen duidelijk welke kip het betrof, maar gister was bij die kip ook ineens de hele nek kaal en de kam en lellen beetje bleek in plaats van mooi rood, schrok me rot. Zag dat dit nekrui kon zijn? Er zitten wel nieuwe pennen waaraan je kan zien dat daar nieuwe veren door komen, maar voor nu ziet het er vrij dramatisch uit. Meteen extra vitaminen gaan geven om de rui beter door te komen en wat extra meelwormen voor de eiwitten. Na verder zoeken zag ik haar ook af en toe gapen en zag ik dat dat gaapworm kon zijn, dus ook meteen maar een ontwormingskuur erbij voor iedereen. Had al wel C&W gegeven tijdje terug omdat ik af en toe wat diarree zag, maar dat lijkt meer preventief te zijn, dus heb nu echt ontworming juist, alleen helaas betekent dat wel even een week geen eitjes eten, weggooien voelt alleen zo zonde?
Ze lopen veel los dus zullen wel veel slakjes en insecten buiten eten. Gelukkig is ze verder wel heel actief en toont in gedrag niet ziek. Alle andere kippen zien blakend gezond, dus ik vermoed toch door de rui dat de weerstand omlaag is gegaan.
Maar vind het wel apart dat maar 1 van de 4 kippen zichtbaar in de rui is, de rest totaal niet. Best spannend zo voor de eerste keer kippen. Beetje zoeken nog naar wat het juiste is om te doen