Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:59

Wat gaaf zeg! Mooi avontuur, kan me wel voorstellen dat het spannend is als je straks gaat vliegen met Beer. Ook heel benieuwd hoe dat gaat.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:53

Hee Bridleless, doen jullie toevallig de puppycursus bij kynodogs? Zo ja, dan heb ik jullie (of Aiko met je moeder?) gister gezien en zit je in dezelfde groep als Obi :j

Osha wat gaaf dat het gelukt is en jullie naar Canada gaan! Die reis lijkt me ook heel spannend, je mag hem denk ik niet bij je houden? Waar in Canada ga je precies heen? Ik vind Canada ook geweldig maar de laid-back manier van leven daar past niet bij mij (maar ik heb ook geen geheel reeël beeld omdat ik alleen maar op ranches geweest ben lange tijd).

SusanH had Coco ook veel diarree? Obi is ook echt mega bijterig eigenlijk al sinds we hem hebben, als je met je handen in de buurt van zijn bek komt is het echt opletten dat hij je niet bijt. Is wel te corrigeren en ik laat hem vaak een speeltje in zijn bek pakken, maar wel heel irritant. Misschien is het gewoon een stukje karakter maar hoorde laatst een verhaal van een hond die eigenlijk helemaal geen last had qua ontlasting maar in gedrag heel veel verschil merkt nadat de pup van de giardia af is.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:52

Osha wat gaaf! Zowel de verhuizing als gewoon helemaal je eigen PhD mogen verzinnen :):)

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:25

s1993 schreef:
Hee Bridleless, doen jullie toevallig de puppycursus bij kynodogs? Zo ja, dan heb ik jullie (of Aiko met je moeder?) gister gezien en zit je in dezelfde groep als Obi :j

Jaa, mijn moeder en zusje volgen daar de cursus! Mijn moeder heeft je gisteren dan inderdaad gezien. Wat leuk! :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:35

Gisteren is de echo geweest en ze is in verwachting *\%/* De fokker weet nog niet hoeveel dus ze gaan nog een echo of een foto maken een week voor ze moet bevallen. Maar zo blij al! *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:59

Flux schreef:
Gisteren is de echo geweest en ze is in verwachting *\%/* De fokker weet nog niet hoeveel dus ze gaan nog een echo of een foto maken een week voor ze moet bevallen. Maar zo blij al! *\o/*

Gefeliciteerd! Ik had het al gehoord ja! :j Ben benieuwd! Er zijn zoveel nestjes kortharen op het moment dat de wachtlijsten zowat leeg zijn. :=

De fokker van Dana verwacht twee nesten, de zus van Dana is net bevallen en bij jullie wordt er ook een nest verwacht. Echt absurd!

En dan is natuurlijk net ons nest geweest en het nest van Anita.

Dat komt echt maar zelden voor joh!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:02

Weet niet of ik het al gemeld had maar Maze is voor het eerst loops sinds 5 februari en de heren hebben het afgelopen weekend maar zwaar. Alle manieren die ze geleerd hebben lijken ze te zijn vergeten! :') Die zijn dus voor hun eigen bestwil naar boven verhuisd. Maze snauwde ze niet af dus ze bleven irritant.

Ik heb besloten dat de reuen onder een uitstervingsbeleid vallen. :') Kay moet maar switchen naar teven. _O-

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:28

Ik kom mij hier ook melden!

We hebben kort geleden onze Border collie verloren aan een hersenbloeding. De leegte en stilte in huis is dan echt ondragelijk. Wij kunnen ook echt niet zonder een hond.

We kunnen over een paar weken onze Border collie pup Jack ophalen. Hij komt van een hobbyfokker en van geteste ouders. Volgende week mogen we weer even bij hem langs om te komen knuffelen. De kinderen kunnen niet wachten. Vragen elke dag mama wanneer mogen we Jack ophalen haha
Heb maar een kalender gemaakt zodat ze de dagen zelf kunnen afstrepen tot Jack komt.

Hier alvast wat foto's van hem

Afbeelding
Afbeelding

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:03

Wat een leukerd! Ook mooi dat ene blauwe oogje!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:28

KimD schreef:
Flux schreef:

Gefeliciteerd! Ik had het al gehoord ja! :j Ben benieuwd! Er zijn zoveel nestjes kortharen op het moment dat de wachtlijsten zowat leeg zijn. :=

De fokker van Dana verwacht twee nesten, de zus van Dana is net bevallen en bij jullie wordt er ook een nest verwacht. Echt absurd!

En dan is natuurlijk net ons nest geweest en het nest van Anita.

Dat komt echt maar zelden voor joh!

Is dat zo? :wow: Nou, 2022 lijkt een vruchtbaar jaar te worden dus <3 Ik ben zo onwijs blij dat honden niet zo lang dragen want manmanman kan echt niet meer wachten! :):)

@Twirrewyn, leuke Border! Kan me voorstellen dat jullie niet meer kunnen wachten ook! Wat afgrijselijk van je vorige hond zeg, hopelijk kan Jack de leegte weer een beetje voor jullie vullen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:41

Kiimm_
Haha ja denk dat Cody dat wel zou kunnen waarderen, lolll.

Oshaa
Heel tof vooruitzicht hoor, echt wat een droooom!! Kan al niet wachten om jullie wandel/ontdekkingsavonturen foto's te zien als je de omgeving gaat verkennen. Ik ben maar een beetje jaloers ofzo hihi. Scheelt denk ik wel enorm dat je al ervaring hebt met verhuizen naar zo'n land en met Beer zal het denk ik misschien nog wel veel beter gaan als je zou verwachten, wie weet. Gaat vast goedkomen!!

Flux
Leuk nieuws, gefeliciteerd! Nu nog even vol spanning afwachten tot ze meer weten qua aantallen en tot na de bevalling nog hihi.

KimD
De dag dat Kay naar de teven over stapt... Dat is de dag dat we bewijs hebben dat aliens ons overnemen hahaha.

Twirrewyn
Welkom! De leegte in huis is idd onbeschrijflijk, vreselijk ja. Het uitkijken naar een nieuwe pup en in ons geval pup & kitten 3 jaar terug, heeft mij er wel gedeeltelijk doorheen gesleept. Het was zeker geen vervanging van, maar het heeft me wel geholpen om door te gaan. En leuk voor de kids ook :)

kiwi
Misschien uiteindelijk wel fijner om korter bij een fysio te hebben. Maar wat ik zo zag geneest de wond enz iig heel goed, dus da's wel al een mooi begin! En dan dadelijk door naar de volgende fase, revalidatie. Zal vast goed gaan komen :j *\o/*

--

Sinds onze laatste update hebben we ook weer van alles gedaan.

Onze wandeling met Kim & Koda donderdag ging niet door omdat we in eerste instantie het weer niet mee hadden. In de middag werd het opeens heel zonnig en de wind iets minder, dus toen ben ik alsnog met Arya de auto in gesprongen - maar toen kon Kim jammer genoeg niet meer haha. Ik heb toen met Arya 1 op 1 een lekker rondje gelopen met open stukken, want wilde de bossen die dag niet in omdat het nog hard genoeg waaide.

Afbeelding

Vrijdag zagen we onze vriendjes Oscar & Pietertje weer en hebben we echt een heerlijke, gezellige wandeling gehad. Die band tussen Arya & Oscar is zo leuk - ze kennen elkaar van pup tijd en die herkenning onderling is echt aanwezig <3 Heel schattig haha.

Afbeelding

Zaterdag hadden we een rustig dagje thuis en zondag was D-day voor mij zoals sommigen vast al op m'n social media's hebben gezien hihi. Eerste training van de hardlopen met Evy app gedaan op de Tevener heide hier vlak over de grens- fijne offroad paden zonder hellingen dus prima om te starten. Ik wil dit jaar heel graag gaan canitrailen en hopelijk zelfs een natteneuzentrail kunnen lopen uiteindelijk. Ook is er nog de Dog Survival waar we in mei aan mee willen doen wil ik proberen om toch een deel toch wel joggend door te komen haha - we konden vandaag al oefenen met omgevallen bomen :'). Ergens zal er een begin gemaakt moeten worden toch? hihi. Ik was al even bezig met verzamelen/inkopen van de benodigde gear - heb van Cupcakes een fijne heupgordel te leen, ze regelde me een nieuwe Non-Stop Freemotion harnas voor Arya - en voor mezelf ben ik zaterdag de laatste dingen gaan kopen die ik nog mistte, waaronder nieuwe schoenen.

Overall mag ik denk ik echt niet klagen. Ik werd er wel pijnlijk aan herinnerd dat ik slechte gewrichten heb, overgewicht (al staat de teller op -9kg nu dus beetje bij beetje gaan we toch de goede kant op) en nog steeds met long covid struggle. But we did it! Het schema van Evy is voor mij wel voor een eerste keer al best pittig geweest en ik redde het bv niet om de stukken van 2min joggen al volledig uit te rennen, dus ik ga deze eerste training een paar x herhalen nog voor ik verder ga opbouwen. Ik push mezelf de laatste weken al enorm - als ik zie waar ik vandaan kom met m'n klachten - maar moet het niet te gek gaan maken want daar heeft niemand wat aan als ik straks ergens op de grond lig in the middle of nowhere haha. Verder zal ik nog even moeten multitasken met Arya erbij want daar moeten basics & commando's nog IN. Het is toch heel anders natuurlijk als hiken met trekking belt e.d. Maar ook zij heeft het heel knap gedaan. Met Lucien erbij was ze extra gemotiveerd maar met momenten deed ze het ook zonder hem en met mij alleen en reageerde ze op sommige basis dingen/commando's al heel netjes. Ik twijfelde eerst om zonder haar te beginnen, maar ze gaat gewoon mee en dan vinden we onze weg er samen in - ook voor haar is het goed om gewoon bij de basics nu rustig aan te beginnen. Nu doorgaan en samen onze weg verder erin gaan ontdekken en hopelijk kan ik dan ooit met haar samen onze eerste Natteneuzentrail gaan lopen! Voor nu gaan we ons richten op basis erin krijgen, wat conditie opbouwen hopelijk zodat we een beetje basis kunnen leggen voor de Dog Survival in mei. Vandaag voel ik me alsof er een truck over me heen reed, lol. Vanmiddag ga ik naar de sportschool om te beginnen met krachttraining - krijg begeleiding van een goede vriend van ons die er goed in thuis is.

Afbeelding

--

Deze week ook weer van alles gepland, dus druk druk haha.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:31

Wat een mooi vooruitzicht Flux! Spannend ook dat wachten. Duurt altijd lang voor je gevoel haha

Bridleless, dankjewel!

Cursebreaker wat een prachtige foto's en mooie hond! Dogsurvival lijkt mij ook heel gaaf om te doen. Dat is wel leuk voor in de toekomst.

De kinderen mogen hier elke week iets leuks uitzoeken voor Jack. Afgelopen week was dat een halsband uitzoeken. Ze wilde eentje met alle kleuren van de regenboog. Nou dat is ze goed gelukt! Een hele mooie uitgezocht en besteld bij de webshop van Boooi. Wat een gave halsbanden hebben ze daar. Hele leuke, stoere kleurtjes en printjes. Met de handgemaakt in Mexico. Dus als iemand nog een vrolijke halsband of tuigje zoekt dan is het zeker waard om eens een kijkje te nemen op de website.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:50

Wat leuk met die kleurtjes!

Coco heeft weer iets nieuws. Na 2 weken volledig zindelijk doet ze in de avond al 2 avonden op rij een plasje in de woonkamer zonder dat ze aangeeft dat ze moet. Normaal gaat ze bij de achterdeur zitten, tussen de wandelingen door. Een uur er voor heeft ze dan gewandeld, en ook een grote plas gedaan. Vanavond maar even klokken en iets eerder dan een uur na de wandeling uit voorzorg buiten in de tuin zetten.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:16

Cursebreaker, je bent een held! Ik heb ooit, toen ik nog jong en onbezonnen was, zo'n hardloopcursus gedaan waar je uiteindelijk 5 kilometer kunt lopen. Ik heb het gered, heb daarna nog twee keer 5 kilometer gedaan om het te bevestigen en daarna heb ik mezelf beloofd dat ik zulks nooit meer hoef ;)

Wat een leuke halsband Twirrewyn! Dat hebben de kinderen goed uitgezocht! Leuk dat ze iedere week iets mogen kiezen, lijkt wel of ze hun schoen mogen zetten :)

SusanH, zou het weer hier ook geen rol in spelen? Suus was overdag goed bezig met zindelijk worden, nog wel vaaaaaak naar buiten, maar dan was het met een "per ongeluk plasje" wel gedaan. Maar nu doet ze alsof ze mishandeld wordt als ze mee naar buiten moet, weigert ook maar iets te doen en plast zodra ze binnenkomt. Ik laat het maar even, als de wind wat genormaliseerd is en we af en toe ook nog eens een droog buitje overdag hebben, ga ik er wel weer fanatieker mee aan de slag, maar dit heeft geen zin zo.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:15

cursebreaker schreef:
Oshaa
Heel tof vooruitzicht hoor, echt wat een droooom!! Kan al niet wachten om jullie wandel/ontdekkingsavonturen foto's te zien als je de omgeving gaat verkennen. Ik ben maar een beetje jaloers ofzo hihi. Scheelt denk ik wel enorm dat je al ervaring hebt met verhuizen naar zo'n land en met Beer zal het denk ik misschien nog wel veel beter gaan als je zou verwachten, wie weet. Gaat vast goedkomen!!
\

Een droom is het zeker :). We hebben besloten te gaan zoeken voor een huis iets verder van de uni (15 km), maar echt aan de bergen / bossen / regional parks (best wel een beetje de wildernis al). We zaten op de wildlife spotter website te kijken, en er zitten daar best veel zwarte beren en cougars. Best wel spannend allemaal!

Ik denk dat Beer het er fantastisch gaat vinden. Alleen eerst die reis....

Gave foto's van je wandelingen! En succes met het trainen - komt vast goed!

-------------------------------

Heeft iemand ervaring met natuurlijke middelen tegen vuurwerk stress? Het is ons aangeraden om hiermee 3 maanden op voorhand mee te beginnen voor de vliegreis straks, maar heb geen ervaring met de verschillende middeltjes.
CBD olie is me ook aangeraden, maar ken het totaal niet voor gebruik bij honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 15:44

Oshaa schreef:
cursebreaker schreef:
Oshaa
\

Een droom is het zeker :). We hebben besloten te gaan zoeken voor een huis iets verder van de uni (15 km), maar echt aan de bergen / bossen / regional parks (best wel een beetje de wildernis al). We zaten op de wildlife spotter website te kijken, en er zitten daar best veel zwarte beren en cougars. Best wel spannend allemaal!

Ik denk dat Beer het er fantastisch gaat vinden. Alleen eerst die reis....

Gave foto's van je wandelingen! En succes met het trainen - komt vast goed!

-------------------------------

Heeft iemand ervaring met natuurlijke middelen tegen vuurwerk stress? Het is ons aangeraden om hiermee 3 maanden op voorhand mee te beginnen voor de vliegreis straks, maar heb geen ervaring met de verschillende middeltjes.
CBD olie is me ook aangeraden, maar ken het totaal niet voor gebruik bij honden.

Zowel de groene os als puur hebben hier verschillende “pakketten” voor. :)
https://www.barkkinghondensnacks.nl/vuu ... akket.html

https://degroeneos.nl/product/flyer-gun ... wisseling/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:56

Ik ben ooit begonnen met Bach druppels bij onze vorige hond. Het heeft bij hem niks geholpen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:19

Bij Jip hebben we verschillende middelen geprobeerd. Het vuurwerk pakket van puur, cbd olie, bach druppels. Hem hielp al deze supplementen etc helemaal niets.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:53

Ik heb geen ervaringen met middelen tegen vuurwerkstress..

Ik ben bijna klaar met werken. Wat een heerlijk weer is het. Vanmiddag ga ik maar eens met Cody op pad, heerlijk wandelen op de heide in Ede :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:15

Ik heb contact gehad met de Groene Os en we gaan het gewoon maar proberen. Iets anders mogen we toch niet en schadelijk zal het niet zijn. Werkt het niet dan is dat maar zo. Anders ga ik het nemen want de stress voor die reis is al zeer aanwezig ;)

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:57

Aiko is momenteel 13,5 week oud, maar het zindelijk maken gaat erg lastig. Hij ziet zijn bench nog geregeld als toilet en doet gerust (ook tussen het dutten door) zijn behoefte daar. Daarnaast plast hij ook regelmatig op random plekken in de woonkamer, hierbij geeft hij ook geen aanleiding dat hij wat moet doen. Mam probeert er regelmaat in te krijgen door zo vaak mogelijk na/voor het spelen, eten, slapen hem zijn behoefte buiten te laten doen. Dit doet hij dan vaak ook wel. Soms geeft hij aan dat hij moet ontlasten door bij de achterdeur te gaan staan krabben.

Heeft iemand misschien tips of oplossingen hoe we van dit probleem af kunnen komen? Met onze vorige hond ging het eigenlijk vlekkeloos met eenzelfde methode en zij was dan ook snel zindelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 17:56

De bench verkleinen kan zeker helpen en als ie tussen t slapen door alsnog zn behoefte doet dan zou ik hem eruit halen tijdens zn slaapje.
Gewoon oppakken, buiten zetten, plasje doen, snoepje erin, oppakken en de bench weer in.

Als t alleen/vooral plasjes zijn is evt opvangen voor een onderzoek op een blaasontsteking ook een optie
Pups kunnen makkelijk een blaasontsteking krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:07

Ik kreeg de tip van mijn moeder om buiten te zeggen plas doen. Klinkt heel suf maar als ik nu plas zeg plast ze gelijk. Ik zou hem ook vaker buiten zetten. Goed opletten zodra hij zijn ogen open doet, oppakken en buiten zetten. En heeeeel uitbundig belonen als hij het goed doet. Coco had met die storm twee keer een ongelukje in de avond. Maar ik denk idd het weer want het gaat nu gewoon weer goed.

Wij zijn lekker erop uit gegaan met dit heerlijke weer. Coco vindt het bos erg leuk.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:19

Inderdaad bench verkleinen. Aanleren met commando plassen buiten en belonen met voertjes als hij zijn behoefte buiten heeft gedaan.

En heel veel geduld :’)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 21:20

SusanH schreef:
Ik kreeg de tip van mijn moeder om buiten te zeggen plas doen. Klinkt heel suf maar als ik nu plas zeg plast ze gelijk. Ik zou hem ook vaker buiten zetten. Goed opletten zodra hij zijn ogen open doet, oppakken en buiten zetten. En heeeeel uitbundig belonen als hij het goed doet. Coco had met die storm twee keer een ongelukje in de avond. Maar ik denk idd het weer want het gaat nu gewoon weer goed.

Wij zijn lekker erop uit gegaan met dit heerlijke weer. Coco vindt het bos erg leuk.

Doen we hier ook. Zo vroeg mogelijk , zelfs in t nest, begin ik er al mee. Ideaal. Ze plassen hier eigenlijk allemaal op commando :')