De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:52

Ik heb me lang niet gemeld hier, maar alles gaat goed met onze heren hoor!
Ze eten alleen nog steeds geen groente. Het is echt onvoorstelbaar... ik gaf ze laatst een blaadje sla, Mario knabbelde er heeeeeel voorzichtig aan en draaide zich toen om :+
Fruit eten ze wel (eigenlijk ook alleen appel en peer...) en ze krijgen af en toe een stukje gedroogd brood (daar doen ze echt een moord voor, dat graaien ze zo uit mijn handen :)) ) maar eh... iemand nog tips om ze aan het eten te krijgen? -O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:30

@ Maartje geduld. Blijven proberen. De konijnen die hier niet zijn geboren die aten alleen brok en hooi en nu van alles en nog wat

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:09

Ik hoop dat ik genoeg doorzettingsvermogen heb :+ hoe lang kan ik het maximaal laten liggen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:36

Hahaha :P Wat een bijzondere nijntjes heb je Maartje :P
Heb hier ook wel 's dat ze iets écht niet moeten, dan is het vaak de volgende ochtend ook echt niet meer lekker en haal ik het weg.. of ik gooi het alsnog bij de nijntjes die álles een _O- En die eten 't dan nog met smaak op :') Zou lekker veel verschillende dingen proberen, misschien verse kruiden? Basilicum, peterselie, dille? Die gaan er hier ook gráág in!! :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:00

Oehh ben zo trots!
Beide honden en beide konijnen kunnen nu samen los *\o/*
1 hond vertrouwde ik niet geheel waardoor ze even met een muilkorfje heeft gelopen. Maar ze was gefrustreerder dat ze geen konijnenkeutels kon eten dan dat ze echt getriggerd werd door de konijnen. Nu dus lekker los (onder toezicht) erbij **\O/**

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:26

Poeh, mijn voedster wordt steeds feller.... ik kan ze bijna niet meer normaal eten geven 's morgens. 's avonds krijgen ze altijd wat groente, dan vallen ze daar wel op aan en kan ik rustig de voerbakjes vullen. Maar 's morgens moet ik echt m'n best doen om fatsoenlijk die brokjes in een bakje te krijgen en uitkijken dat ik geen knauw krijg. Vanmorgen had ik ze toch maar even afgeleid met een andijvie blaadje, vliegt die voedster eerst op de ram af, een knauw in zijn zij en toen begon ze aan de andijvie.
Is dit iets wat overgaat als ze ouder worden? Ze zijn nu ruim een jaar, dus wellicht in de puberteit?

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:05

pearlie schreef:
Poeh, mijn voedster wordt steeds feller.... ik kan ze bijna niet meer normaal eten geven 's morgens. 's avonds krijgen ze altijd wat groente, dan vallen ze daar wel op aan en kan ik rustig de voerbakjes vullen. Maar 's morgens moet ik echt m'n best doen om fatsoenlijk die brokjes in een bakje te krijgen en uitkijken dat ik geen knauw krijg. Vanmorgen had ik ze toch maar even afgeleid met een andijvie blaadje, vliegt die voedster eerst op de ram af, een knauw in zijn zij en toen begon ze aan de andijvie.
Is dit iets wat overgaat als ze ouder worden? Ze zijn nu ruim een jaar, dus wellicht in de puberteit?

Ik zou als ik jou was de brokjes gaan strooien in plaats van uit een bakje te geven. Dat zal al een hoop frustratie weghalen bij je voedster.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:14

xXutopiaXx schreef:
Hahaha :P Wat een bijzondere nijntjes heb je Maartje :P
Heb hier ook wel 's dat ze iets écht niet moeten, dan is het vaak de volgende ochtend ook echt niet meer lekker en haal ik het weg.. of ik gooi het alsnog bij de nijntjes die álles een _O- En die eten 't dan nog met smaak op :') Zou lekker veel verschillende dingen proberen, misschien verse kruiden? Basilicum, peterselie, dille? Die gaan er hier ook gráág in!! :D

Altijd wat hier :+ dille hebben we heel veel in de kas dus dat kan ik wel een beetje proberen. De peterselie en de basilicum moeten nog wat groeien hahaha. En radijs, mogen ze dat? Anders gaan ze naar de paarden :+ koriander heb ik ook veel, mogen ze dat ook?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:19

Ben benieuwd!! :D Radijsjes mogen ze ook wel :j En koriander ook, munt en citroenmelisse bijv. ook :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:25

haha hee maartje! hier gaan ze helemaal uit hun dak van het groen van wortel!
jenny21 wat leuk!! :D Hier de hond nog apart van de konijnen, maar onze hond kan erg enthousiast zijn. Dus dat laten we nog maar even zo :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:15

Jenny21: Wat fijn zeg <3

Maartje_M: Die kende ik hier nog niet :+ succes!

Ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb een groep van 2 geholpen mannetjes en 1 ongeholpen vrouwtje.

Maar mevrouw sproeit helaas flink en met verhoogd risico op kanker willen we haar dus toch laten helpen. Ze is nu iets meer dan een jaar.
Ik maak mij alleen beetje zorgen wat het met het karakter doet en de groepsdynamiek
Luna is nu namelijk de baas en het onderneemster van de drie. Een van de mannen is een mini terrorist en ben best bang dat hij dan de overhand krijgt. Ook maak ik mij best zorgen als ik ze 2 weken uit elkaar moet halen en daarna weer moet koppelen en maak mij ook zorgen wat er gebeurd als mini terrorist met mars samen achter blijven.

Wat is jullie ervaring met hoe het gedrag en groepsdynamiek verandert?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:43

En toen had ik nog maar 1 nijntje. Het ging de afgelopen dagen heel erg snel achteruit met Nappie. Ml is vanmiddag naar de dierenarts geweest. Bleek hij longontsteking te hebben waarbij antibiotica niets meer zou uithalen. Hij was op. Hij is ingeslapen. Ik ben kapot. Hij is 7 jaar mijn maatje geweest.
Afbeelding
Dat hij nu maar weer bij zijn once in a lifetime vriendinnetje is. En veel knuffels mag geven aan haar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:01

jeetje77 schreef:
En toen had ik nog maar 1 nijntje. Het ging de afgelopen dagen heel erg snel achteruit met Nappie. Ml is vanmiddag naar de dierenarts geweest. Bleek hij longontsteking te hebben waarbij antibiotica niets meer zou uithalen. Hij was op. Hij is ingeslapen. Ik ben kapot. Hij is 7 jaar mijn maatje geweest.
[ [url=m/VB1XA4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat hij nu maar weer bij zijn once in a lifetime vriendinnetje is. En veel knuffels mag geven aan haar.

Oh nee, wat verdrietig.. heel veel sterkte :knuffel:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:03

jeetje77 schreef:
[ [url=m/VB1XA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah jeetje wat sneu. Het kan snel gaan met longontsteking.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:42

Ah nee Nappie! Heel veel sterkte. Y;(

Hier ook wat mindere dagen achter de rug. Woensdag had Feather last van buikkrampen, tegen de avond was hij gelukkig eindelijk terug aan het eten. Sta ik donderdag op, heeft Napoleon duidelijk buikpijn. |o Zij at wel nog. De medicatie leek deze keer bij beide eigenlijk weinig te doen. Gelukkig is Napje ook terug ok, maar heb geen oog dicht gedaan vannacht. Vind het wel gek. Ze zijn hier wel enorm aan het verharen, dus misschien was dat de oorzaak. Of toch teveel groenten gegeven, maar die had Feather dinsdagavond al laten liggen op een paar hapjes na en woensdag heeft hij die niet meer gekregen dus ook niet helemaal logisch.

Honden zou ik hier ook niet bij de konijnen durven laten..

De citroenmelisse is hier ook eindelijk in gang geschoten. *\o/*

Ik doe het verder ook zoals utopia. Na 1 dag weggooien of aan ander konijn geven. :=

Chester ben ik groenten blijven aanbieden en uiteindelijk eet hij sommige wel op. Vooral witloof, broccoli en venkel.

@pearlie, welkom bij de-niet-zo-lieve-voedsters-club! Ik wil je niet ontmoedigen, maar Autumn word 3 dit jaar en is nog even erg. Ik voer ze daarom ook apart savonds (aangezien hier groenten/kruiden net het probleem zijn, brokken minder). Naar mij toe is ze meestal best lief. Nu heeft mama ze 2x gevoerd en was ze opeens terug mega-agressief maar na 2 dagen duidelijk de regels herhalen is ze terug okee met dat ik de baas ben. Bij mij is het dus ook heel simpel. Agressief= geen eten tot je rustig kan doen.

@Gianti, karakter is hier nooit verandert door sterilisatie. Wel worden ze minder hormonaal. Hier was het wel zo dat Napoleon even haar vertrouwen kwijt was na sterilisatie, heeft 3 maanden geduurd voor ze het leiderschap terug durfde overnemen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:48

Sterkte Jeetje :knuffel:

Hier zijn Binky en de hond dikke maatjes :D
Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:09

Ik zat net terug te kijken. Nappie woonde al sinds herfst 2014 bij ons. En was toen ws al 3 jaar oud.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:10

Sterkte Jeetje Y;(

Nou de dille ligt nog onaangeroerd hier :+ naast de zoveelste poging tot sla en spinazie. Ik zal morgen eens in de kas duiken, even kijken wat we nog meer allemaal hebben dat ze mogen

Hier mag de hond er echt niet bij :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:21

Maartje_M schreef:
Sterkte Jeetje Y;(

Nou de dille ligt nog onaangeroerd hier :+ naast de zoveelste poging tot sla en spinazie. Ik zal morgen eens in de kas duiken, even kijken wat we nog meer allemaal hebben dat ze mogen

Hier mag de hond er echt niet bij :=

Dit is 1 van de lijsten die ik gebruik als ik mij afvraag wat ze mogen

https://petsplace.nl/advies/groente-en-fruit/#

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:31

Heel veel sterkte jeetje :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:41

Veel sterkte!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:47

Ik lees stil mee, maar heel veel sterkte Jeetje!! Arme Nappie :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:20

Sterkte Jeetje! :knuffel:

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:54

Dank jullie wel. Het ziet er zo stil uit op het terras, zonder die kleine witte.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:25

De dille was op *\o/* en ze hadden meteen maar het blaadje sla en spinazie opgegeten :? :))
Dus nu wat dille, koriander, peterselie, sla en radijs met blad erbij gelegd en kijken wat er nu op gaat. Klinkt heel veel maar heb van alles maar 1 of 2 blaadjes om te proberen