Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:27

Scheelt dat je veel planten hebt in je bak waaronder een paar snelgroeiers. Zou wel heel goed je waarden in de gaten houden, het liefst met druppeltest.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:29

J0anieke schreef:
Scheelt dat je veel planten hebt in je bak waaronder een paar snelgroeiers. Zou wel heel goed je waarden in de gaten houden, het liefst met druppeltest.

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:58

wat leuk, zijn zwaardragers toch?
heb ik ook gehad,die kweken echt heel makkelijk.
ja is wat uitproberen met een nieuw opgezet aquarium of het allemaal goed blijft gaan.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:01

@huricane: wat jammer dat je na 2 dagen al vissen hebt ingezet :( . Das echt wel véél te snel en verdrietig voor de visjes.
Ik begrijp niet dat ze dit ooit zouden adviseren in een speciaalzaak?

Maar goed, het is nu zo, nu is het hopen dat het goed verloopt en dat je visjes het redden...

Succes ermee alvast! +:)+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:08

jawel, kan best wel goed gaan.
ik heb het ook wel eens gedaan, wel elke week waterwissel en zodoende geen nitrietpiek gehad.
juist om andere redenen wel eens dode of zieke vissen gehad.
dat kan altijd gebeuren hoe verdrietig ook.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:12

ellepel schreef:
wat leuk, zijn zwaardragers toch?
heb ik ook gehad,die kweken echt heel makkelijk.
ja is wat uitproberen met een nieuw opgezet aquarium of het allemaal goed blijft gaan.

Molly’s en platy’s. :j

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:14

ellepel schreef:
jawel, kan best wel goed gaan.
ik heb het ook wel eens gedaan, wel elke week waterwissel en zodoende geen nitrietpiek gehad.
juist om andere redenen wel eens dode of zieke vissen gehad.
dat kan altijd gebeuren hoe verdrietig ook.

Bedankt, ga het water zeker goed in de gaten houden en waterwissel doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:14

nou ik vond ze er op lijken, maar dat klopt ook wel een beetje.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:20

@ Joanieke - welke levertijd hadden ze bij jou aangegeven voor je shallow aquarium? Ik moet volgens mij nog steeds 7 weken (ze hadden 10 weken aangegeven), maar het duurt laaaaaaaaaaang :')

Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn shallow alleen met de Pygmy corydoras te doen. Gewoon, hop, stuk of 20 erin. Ik denk dat ze dan super leuk gaan scholen. En kijken of ik ze aan het kweken krijg :)) :+
En dan een paar Amano garnalen om de algen weg te werken.

ellepel schreef:

Ik vind ze ook allemaal hetzelfde :o Nu zal ik de echte kenner wel op mijn dak krijgen, maar heh, op het eerste gezicht zie ik het echt niet :P

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:24

ellepel schreef:

Wat ik begreep is de platy inderdaad nauw verwant aan de zwaarddrager.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:42

zwaarddragers zijn wat langer dacht ik ook.

heb net mijn knappe man op de foto gezet <3

Afbeelding
apistogramma agassizi fire red.
hoop dat het niet lang duurt voor er een vrouwtje bij is.
is dus besteld,maar moeilijk te vinden

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:55

Knappe man ellepel <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:03

Melyoramel schreef:
@ Joanieke - welke levertijd hadden ze bij jou aangegeven voor je shallow aquarium? Ik moet volgens mij nog steeds 7 weken (ze hadden 10 weken aangegeven), maar het duurt laaaaaaaaaaang :')

Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn shallow alleen met de Pygmy corydoras te doen. Gewoon, hop, stuk of 20 erin. Ik denk dat ze dan super leuk gaan scholen. En kijken of ik ze aan het kweken krijg :)) :+
En dan een paar Amano garnalen om de algen weg te werken.

ellepel schreef:

Ik vind ze ook allemaal hetzelfde :o Nu zal ik de echte kenner wel op mijn dak krijgen, maar heh, op het eerste gezicht zie ik het echt niet :P

8 weken zei die bij mij. :D
Ik weet nog niet welke visjes ik erin ga doen. 14 cm (en dan moet er ook nog een bodem in) is wel heel ondiep enzo. Al las ik alwel dat diepte minder belangrijk is dan lengte voor de meeste vissen. Ik heb nu sundadanio axelrodi in mn hoofd. Maar ze zien er bij de zoo&zo zo anders uit dan op Google (bij zoo&zo veel zwarter). Twijfel of dat wel echt sundadanio zijn daar.. :')

Mooie vis ellepel!!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:12

J0anieke schreef:
="ellepel"]

8 weken zei die bij mij. :D
Ik weet nog niet welke visjes ik erin ga doen. 14 cm (en dan moet er ook nog een bodem in) is wel heel ondiep enzo. Al las ik alwel dat diepte minder belangrijk is dan lengte voor de meeste vissen. Ik heb nu sundadanio axelrodi in mn hoofd. Maar ze zien er bij de zoo&zo zo anders uit dan op Google (bij zoo&zo veel zwarter). Twijfel of dat wel echt sundadanio zijn daar.. :')

Mooie vis ellepel!!

Dan is 7 weken nog steeds logisch voor mij, misschien dan zelfs eerder :o Ik kan hopen, toch?

Die Sundadanio axelrodi zien er leuk uit!

En bij Zoo&Zo twijfel ik wel vaker of ze er de goede labels bij hebben hangen. Ik vind veel vissen er ook niet netjes bij zitten, laatst was ik er en ik heb meerdere dode vissen gezien, blauwalg in de betta aquaria, ook ziekige vissen...
Zoo&Zo vind ik geweldig qua aanbod van spullen, maar de diertjes... Ik koop liever in Veenendaal bij de Discus van de Weerdt :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:17

Ik ben ook niet heel wild van de Zoo&zo, maar ze hebben wel heel veel verschillende soorten... De galaxy rasbora zijn daar ook vaak misvormd, al zie je dat bij veel aquariazaken... Tot nu toe heb ik enkel hele mooie gezien in een van de kleinste discus winkels in Apeldoorn.. :')

Ik ga eens kijken bij die in Veenendaal, dank voor de tip! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:53

Mooie vis ellepel.

Huricane het is inderdaad snel, maar hele mooie vissen vooral die witte Mickey mouse platy

Het is een onderstel van een superfish aquarium. Fijn dat ik ze zo kan houden. 1 plantje is na een avondje licht al helemaal mooi rechtop gaan staan. Leuk om te zien en fijn te zien dat het ze goed doet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:11

Zit er Monte Carlo tussen? Je hebt wel planten gekozen die CO2 nodig hebben, hou daar straks dus wel rekening mee als je je bak gaat opzetten.. :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:24

J0anieke schreef:
Zit er Monte Carlo tussen? Je hebt wel planten gekozen die CO2 nodig hebben, hou daar straks dus wel rekening mee als je je bak gaat opzetten.. :D

Ja daar heb ik er 2 van. Ik was eigenlijk niet van plan een co2 installatie aan te schaffen. Of kan het ook met vloeibaar?

Ik heb inderdaad gewoon wat gekozen wat mijn leuk leek. Er stonden ook geen namen bij.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:59

Mooie dwergcichlide, ellepel! :-) Ze hebben een aquarium vanaf 80 cm nodig lees ik. Anders waren ze hier ook een serieuze optie geweest.

Leuke vissen, huricane. Alles goed in de gaten houden en waterwissels blijven doen...

Bedankt voor jullie input over andere karaktervissen. Ik ben er nog niet uit, maar het bakje moet toch nog een tijdje indraaien. De planten groeien mooi, het hout schimmelt lekker en de 1e bewoners hebben zich laten zien (opstartwormpjes). :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:37

L_Rivaldo schreef:
J0anieke schreef:

Ja daar heb ik er 2 van. Ik was eigenlijk niet van plan een co2 installatie aan te schaffen. Of kan het ook met vloeibaar?

Ik heb inderdaad gewoon wat gekozen wat mijn leuk leek. Er stonden ook geen namen bij.

Kan ook vloeibaar, alleen is de opname dan wel minder. Kwestie van aankijken hoe het gaat. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:37

Die wormpjes zijn wat minder, hoe kom je daar vanaf?

Welke is de monte carlo want ze lijken best veel op elkaar op het internet.

Tussen deze 2 twijfel ik.
Afbeelding

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:42

Ik ben nog bezig met de vraag hoe ik er aan ben gekomen. :+ Alles is 'schoon' opgestart. Ze kunnen geen kwaad volgens mij.

Het lijken beide wel monte carlo soorten? De onderste het meeste.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:10

L_Rivaldo schreef:
Die wormpjes zijn wat minder, hoe kom je daar vanaf?

Welke is de monte carlo want ze lijken best veel op elkaar op het internet.

Tussen deze 2 twijfel ik.
[ [url=m/cDsfqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bnivPH.jpg]Afbeelding[/url] ]

De onderste in monte carlo. De bovenste is eerder een Hydrocotyle soort, denk ik.

@Ann - wormpjes zijn opzich niet erg! Kunnen met de planten zijn meegekomen. Net als normale wormen in de tuin, ze helpen de bodem en ruimen ook wel een beetje troep op.

Zolang het de witte detritus wormpjes zijn, als ze een driehoekig koppie hebben is het planaria en daar moet je de vlammenwerper op zetten :Y)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:47

Jonge wat gaan jullie weer snel ;)

@L_Rivaldo ik denk ook de onderste, volgens mij heeft die echt heel veel licht nodig en co2. Dan wordt het wel een hele mooie bodembedekker. Wel echt balen van de pech met de rest ja, ik wil het ook altijd meteen in huis als ik de beslissing eenmaal heb genomen... staat stiekem nog leuk zo in die vaasjes!

@ellepel wat een mooie vis!

@fleurtjeh over goerami's - de honingoerami is ook een hele leuke en gemakkelijke goerami. Ik heb ze eerder gehad en ga ze denk ik ook weer nemen. Ze worden niet heel groot maar zijn heel mooi en leuk qua gedrag. Knorgoerami's zijn ook héél leuk. Je hebt ook nog de prachtgoerami (https://www.aquainfo.nl/artikel/parosph ... htgoerami/), die blijft heel klein maar is lastig verkrijgbaar en niet heel makkelijk. De colisa lalia zou ik afraden, die zijn vaak vreselijk doorgefokt en gaan erg snel dood.

@Esther_r20 mooi zeg die ramirezi's!

@MarliesR ook een leuke bak zeg, mooi ingericht!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:49

Gefeliciteerd met je verjaardag, nps!