Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:15

Vandaag is Jinn van 9u tot 15u alleen. Normaal issie nooit zo lang alleen maar vandaag kon t even niet anders.

Afbeelding

Camera van beneden naar boven gedaan zodat ie op mijn bed kan slapen. Krijg niet t idee dat ie t erg vind.
Als ik weer ben van werk gaan we lekker wandelen

Joy_Mennings

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:23

Wij hebben zojuist te horen gekregen dat als er een reutje bij zit, dat die dan sowieso voor ons is :) Nu hopen dat dat ook zo is. De bevalling kan vanaf nu elk moment gebeuren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:24

Joy_Mennings schreef:
Wij hebben zojuist te horen gekregen dat als er een reutje bij zit, dat die dan sowieso voor ons is :) Nu hopen dat dat ook zo is. De bevalling kan vanaf nu elk moment gebeuren.

Wat spannend!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:48

Oshaa schreef:
De KVV bestelling is hier toe gekomen - nu nog even uitvogelen hoe het te snijden.
Heb er 10 kg kippennekken bij besteld, alleen is dat één klomp kip geworden. Ga zo maar even hakken, zodat het iets handzamer wordt.
Morgen vragen ze op werk hoe mijn vrije dag was, kan ik antwoorden dat ik de hele dag vlees heb gehakt voor de hond ;).
Beer was al bezig met één van de dozen open te breken terwijl ik ze naar binnen aan het dragen was. Ondanks dat het diep bevroren is rook het denk ik al lekker ;)

Even snel tussendoor.

Ik laat de rollen even een uurtje buiten de vriezer liggen, snij het dan en plaats het dan gelijk terug in vriezer of ijskast. In dat uurtje tijd ontdooien ze net genoeg om ze te kunnen snijden en zo heb je ook nog geen bloed wat eruit kan lopen. Ik heb wel nog handschoenen aan met het klaarmaken van alles.

Heel erg benieuwd hoe het jullie en Beer gaat bevallen! Arya snuffelt de bevroren rollen ook altijd al helemaal af idd, ruiken ze goed haha.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:42

Oeeh spannend Joy!

Zo een keer is niet erg hoor Jesda!

Ik ben met Yoshi alleen op pad geweest!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:23

Ahh wat rot Christina en skippy dat de brokken niet zo goed lijken te vallen. Snap dat je dan met Toobs ook gestopt bent ermee. Wel fijn als adaptil dan idd wat kan overnemen en rust kan geven. Wij hebben bij kiwi het vuurwerkangst pakket van PUUR besteld waar we mee gaan starten. Ben benieuwd!

Warboel
Fijn dat Otje zo goed heeft gegeten!

Jeanine
Ohh Yoshi gaat lekker verwend worden zo te zien. Kiwi heeft echt zoveel keus altijd en top kwaliteit dus daar ga je goed slagen gok ik xD Het is idd soms ook even uitzoeken wat bevalt en niet en hier worden vaak ook dingen ineens gegeten die ze eerder niet wilde en andersom; dat iets opeens blijft liggen wat ze normaal nooit liet liggen haha. Ik laat voor de dagelijkse snack dus meestal Arya zelf kiezen uit een stuk of 3 en dan kan ze kijken waar ze zin in heeft. En meestal pakt ze toch elke dag wat anders de laatste tijd haha.

KimD heeft voor mij trouwens 2 fantastische halsbanden gemaakt van paracord met halve slip (kunt ook gewoon een normale band nemen) waar we heel blij mee zijn!

Leuke foto’s van je wandeling vanochtend!

Nicky
Ohh Mezzy aan de diarree lees ik. Hopelijk trekt het snel wat bij :( Misschien wat psyllium vezels in huis halen?

Joy_Mennings
Wat leuk om te horen. Nu hard gaan duimen draaien dat er een reutje geboren gaat worden, spannend!

---

Waar we 2 dagen terug vanuit de DA praktijk nog heel veel onzekerheid hadden omtrent röntgenapparaat en we dus definitef de afspraak geannuleerd hebben en aangegeven hadden dat we voor de sterilisatie/foto's dus naar een andere praktijk uitwijken nu, bellen ze net op dat het apparaat gemaakt is. Verzin je ook niet. Aangegeven dat we nu wel bij onze keus blijven van de andere praktijk nu omdat die afspraak dan al voor a.s. vrijdag staat. Hadden ze dan ook alle begrip voor en ze zouden ons dan graag gewoon weer zien voor de nazorg en of we idd even kunnen kijken dan dat de praktijk waar we naartoe gaan de gegevens + foto's ook stuurt naar hun, dat ze dat in d'r dossier kunnen zetten. Nu denk ik; had ik maar nog even gewacht met rondbellen voor een andere praktijk, mja we moesten toch echt een knoop doorhakken toen we maar geen duidelijkheid kregen en het anders krap dag wordt allemaal naar de 2e loopsheid toe.

Verder: Ik moet echt even op de REM trappen qua uitgaves, want gisteren weer een ekowolf kerstmis Deluxe box voor Arya besteld, waarmee we op 3 kerst boxen staan nu (een snack box van kiwi, ekowolf + een beerbox) die onder de boom komen te liggen + nog een nieuw DC tuig. STOP ME, I'M A WEAKLING :') En ik zag dat een shop waar ik een tag wilde bestellen meedoet met Black Friday kortingen volgende week, dus dat moet ik eigenlijk in de gaten houden even, maar ook weer niet... :') Maar aangezien de kans groot is dat we morgen nog maar heel weinig kans maken om een PS5 te kunnen scoren, besparen we ons daar wel nu een leuk bedrag mee uit dus mag er best wat extra's naar de dieren toch :j :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:28

@CB prima zo toch, dat de praktijk de foto's doorzet en jullie eigen praktijk gewoon meedenkt? Soms moet je keuzes maken en knopen doorhakken. Met tweede loopsheid in het verschiet, snappen zij ook wel dat er vaart achter mag.

Haha, owjeeee, goed geshopt dus? ;)
Ik ben ook op dreef met shoppen, maar dan voor de kerstcadeautjes voor mn ouders en broer al. PostNL adviseerde op tijd te bestellen, ok, ik ben op tijd! :') Nog één pakketje en alle kerstdingen zijn binnen hier :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:08

Alle kerstcadeaus voor familie zijn al binnen! Cody krijgt een kerst woefbox en voor de hond van mijn ouders ben ik nog bezig met een aangepaste woefbox (speciaal voor grote slopers :') ) De woefbox voor Cody komt thuis onder de boom dus moet nog iets voor hem bedenken voor onder de boom bij mijn ouders :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:25

Wat ik met kerst onder de boom krijg? alhoewel wij geen kerst vieren en dus geen boom hebben... Een puppy! <<) <|-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:28

Heel tof Kim *\o/*

Hier zitten we verplicht in quarantaine. Collega is positief getest en ik ga morgen getest worden. Vind Jip uiterst vervelend natuurlijk _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:30

CupCakes_ schreef:
Heel tof Kim *\o/*

Hier zitten we verplicht in quarantaine. Collega is positief getest en ik ga morgen getest worden. Vind Jip uiterst vervelend natuurlijk _O-

Hond uitlaten mag nog! Wij hadden ook een positieve collega maar die mocht van het GGD wel nog met de hond wandelen. Uiteraard niet in de stad, maargoed, dat zullen maar weinig mensen doen denk ik. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:56

KimD schreef:
Wat ik met kerst onder de boom krijg? alhoewel wij geen kerst vieren en dus geen boom hebben... Een puppy! <<) <|-

*\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:08

Ooh gefeliciteerd Kim! Birder was het zeker? Dacht altijd dat je weer voor een schot ging gaan :P
En hoezo jij doet niet aan kerst ?! >;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:23

Gefeliciteerd Kim!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 23:52

Gefeliciteerd Kim!

Slaap lekker <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:10

xLaraaj schreef:
Ooh gefeliciteerd Kim! Birder was het zeker? Dacht altijd dat je weer voor een schot ging gaan :P
En hoezo jij doet niet aan kerst ?! >;)

Dat verplichte familie gedoe, zo'n gezever! Dus ik ga sinds een jaar of 8 lekker alle kerstdagen werken en hebben we kerst volledig afgeschaft, niemand hoeft ons ook meer uit te nodigen.

Ik zeg altijd en daar blijf ik ook absoluut achter staan "Borders heb ik voor de sport, kale collies voor de hobby!". Dat is ook echt zo, hoe leuk de Schotse Collies zijn en hoe perfect ze bij mij passen, voor de agility is ren BC leuker. Dana loopt het veld uit als ze geen zin heeft of is niet vooruit te branden, die BC's gaan altijd. :D Er komt overigens ook nog wel een Schot bij hoor maar dan moet Dana eerst loops worden. :+

Moeten bij de pups trouwens wel twee teven zitten, anders hebben we alsnog geen pup. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:39

Haha, ik vind kale collies op basis van jouw verhalen de leukste hoor ik al :Y)
Dana klinkt als de hondenversie van mijn pony 'ik kan het wel, ik doe het ook wel, maar laten we het wel ff leuk houden, op mijn tempo' :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:40

cursebreaker schreef:
Even snel tussendoor.

Ik laat de rollen even een uurtje buiten de vriezer liggen, snij het dan en plaats het dan gelijk terug in vriezer of ijskast. In dat uurtje tijd ontdooien ze net genoeg om ze te kunnen snijden en zo heb je ook nog geen bloed wat eruit kan lopen. Ik heb wel nog handschoenen aan met het klaarmaken van alles.

Heel erg benieuwd hoe het jullie en Beer gaat bevallen! Arya snuffelt de bevroren rollen ook altijd al helemaal af idd, ruiken ze goed haha.

Het is gelukt met behulp van een zaag en hamer :). Hij vindt het in iedergeval al super lekker. Nu vier weken puur kvv + vleessnacks / trainers en dan kijken of we deels brok weer doen. Zeker met oog op de meerdaagse hikes die we willen doen is vers vlees niet handig. Maar we gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat. En uitzoeken hoe ik de squirrel challenge met vers vlees kan doen en de geur van pens van mijm handen en kleren kan krijgen...

Leuk al die kerstcadeaus voor de dieren :). Heb je die kerstbox van kiwitje zelf samengesteld? Of laten samenstellen ;).

Ben nog helemaal niet begonnen met kerst inkopen... heb ook geen idee wat iedereen te geven. Normaal struin ik kerstmarkten af, maar ja dit jaar wordt dat lastig ;). Voor Beer is het wel makkelijk, die vindt zoveel leuk!

KimD gefeliciteerd met de mogelijke toevoeging aan de familie!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:48

Oshaa schreef:
Het is gelukt met behulp van een zaag en hamer :). Hij vindt het in iedergeval al super lekker. Nu vier weken puur kvv + vleessnacks / trainers en dan kijken of we deels brok weer doen. Zeker met oog op de meerdaagse hikes die we willen doen is vers vlees niet handig. Maar we gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat. En uitzoeken hoe ik de squirrel challenge met vers vlees kan doen en de geur van pens van mijm handen en kleren kan krijgen...

Als het puur over hiken gaat wanneer het een probleem is, kun je naar Ziwi Peak kijken (is belachelijk duur om structureel te voeren :') maar voor dat soort dingen ideaal. Is gedroogd vlees. Hoor van meer mensen die kvv voeren en hiken / reizen dat ze dat dan voeren). ( https://www.eko4petz.nl/c-1903118/ziwipeak-graanvrij/ )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:08

Skippy01 schreef:
Dana klinkt als de hondenversie van mijn pony 'ik kan het wel, ik doe het ook wel, maar laten we het wel ff leuk houden, op mijn tempo' :')

Haha boellie is ook zo :') ik vind t heerlijk

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:10

kiwiwitje schreef:
Skippy01 schreef:

Haha boellie is ook zo :') ik vind t heerlijk

Ja, ik vind dat wel echt grappig altijd.

Toby is als hij aan is, ook echt wel 'aan'. Dan doet hij nog graag zijn eigen ding, maar hij is wel van de categorie go-go-go. Mijn pony is meer 'op het gemakje graag, slow and steady wins the race'.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:12

Ga eens met boellie een balletje gooien. Gegarandeerd plezier. Boellie rent achter de bal aan maar brengt hem hoogstens 1x terug. En zodra jij dan denkt ik zal die bal wel ophalen dan pakt ie hem en rent ie weer weg _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:16

kiwiwitje schreef:
Ga eens met boellie een balletje gooien. Gegarandeerd plezier. Boellie rent achter de bal aan maar brengt hem hoogstens 1x terug. En zodra jij dan denkt ik zal die bal wel ophalen dan pakt ie hem en rent ie weer weg _O-

_O-
Terrier zeker? ;)

Toby kan echt 1 miljoen keer apporteren, maar denkt wel aan zichzelf: soms brengt hij hem in één keer vol gas en legt hem zo in je handen, soms gaat hij tussendoor even water drinken, plasje plegen, wat vogels wegjagen. Maar hij blijft de bal wel brengen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:21

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:

_O-
Terrier zeker? ;)

Toby kan echt 1 miljoen keer apporteren, maar denkt wel aan zichzelf: soms brengt hij hem in één keer vol gas en legt hem zo in je handen, soms gaat hij tussendoor even water drinken, plasje plegen, wat vogels wegjagen. Maar hij blijft de bal wel brengen :')

En gewoon stront eigenwijs. Die meiden zijn met balletjes niet te stoppen. Maar die willen ook gerust achter konijntjes aan en vogeltjes en boellie vind t alleen leuk om ze af en toe de stuipen op t lijf te jagen :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:26

Eigenwijs is óók wijs O:) }:)