Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:03

Vandaag zijn de kittens hier weer helemaal niet in handen te krijgen. Er is een schilder om het huis bezig waardoor ze af en toe in een andere ruimte moeten zoals bijkeuken of het kantoortje maar we moeten bijna achter hun aan jagen om ze daar te krijgen. Eten werkt een keertje maar als het buikje gevuld is dan houd dat op. Iemand die tips kan geven hoe we ze aan onze handen kunnen laten wennen? Ik heb al veel op de grond gezeten, haal ze aan als ze eten of rusten en als ze het aangeven laat ik ze ook wel met rust.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 18:30

Even een egopost... het volgende drama heeft zich hier aangediend, Spotty loopt hartstikke mank ;(
Hij heeft al een keer drie middenvoetsbeentjes gebroken, maar dit voelt toch wat anders dan dat.
Hij kan er wel op staan, maar het gaat echt niet van harte,

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:11

Ach wat sneu. Hoe heeft hij ooit die middenvoetsbeentje gebroken?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:35

Dat is nog steeds een beetje een raadsel.
Ik woonde op dat moment nog bij mijn ouders en die hadden op de bovenverdiepingen tapijt liggen.
Spot en ik waren op weg naar mijn slaapkamer op zolder, maar hij bleef nog even op de eerste verdieping hangen terwijl ik door naar boven liep.
Toen ik hem op de eerste verdieping achter liet was er nog helemaal niks aan de hand en toen hij nog geen minuut later op zolder kwam, liep hij opeens op drie poten :(:)

Mijn gok is dat hij tijdens het traplopen is blijven haken aan het tapijt, zichzelf probeerde los te trekken en dat ze misschien zo gebroken zijn. Hij heeft er ook echt drie in één keer gebroken. Ongeluk zit in een klein hoekje.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:48

Och arme spotty! :( Hopelijk valt het mee!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:39

Beterschap voor Spotty! :(:)

Heeft een van jullie ervaring met een katten loopwiel?

Wij willen er misschien een kopen maar ze zijn best wel prijzig.. := Maar Poespoes verveelt zich snel en we hebben gewoon geen tijd om haar constant te vermaken. Denk spelletjes doen we al met haar maar die kent ze inmiddels allemaal al. :+ Vanmiddag komt er weer een nieuwe overigens. Maar hiermee zou ze wel wat meer energie kwijt kunnen..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:46

Ik wil heel graag zo’n loopwiel, maar mn vriend legt me om geloof ik :')

Het heeft wel wat training nodig volgens mij. Niet alle katten vinden het wat. Ik meen dat er een we shop is waar je het eerst kunt proberen, maar ik zou niet meer weten welke dan... -O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:49

Wij willen er 1. Nog niet naar gekeken verder. Wil er wel 1 die heel stabiel staat en die niet te veel lawaai maakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:52

SimoneeM schreef:

Het heeft wel wat training nodig volgens mij. Niet alle katten vinden het wat. Ik meen dat er een we shop is waar je het eerst kunt proberen, maar ik zou niet meer weten welke dan... -O-

Ja hadden we gezien.. Zit in België.. 2,5u rijden. :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:54

Captain schreef:
SimoneeM schreef:

Ja hadden we gezien.. Zit in België.. 2,5u rijden. :')

Eh. Oh. :+ Ja dat werkt niet :')
Als je een beetje een actieve, rengrage kat hebt denk ik dat het wel een leuke optie kan zijn :j.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:28

Fireheart schreef:
Even een egopost... het volgende drama heeft zich hier aangediend, Spotty loopt hartstikke mank ;(
Hij heeft al een keer drie middenvoetsbeentjes gebroken, maar dit voelt toch wat anders dan dat.
Hij kan er wel op staan, maar het gaat echt niet van harte,

Wat vervelend!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:36

Zit je niet echt mee he de laatste tijd. Hopelijk niks ergs en is het snel beter!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:48

De fokker van Sierra had er eentje die best lawaaierig was, nu hebben ze een andere die stabieler en veel stiller is. :D Ze zijn helaas zo duur ja, anders had ik er ook graag eentje aangeschaft, alhoewel als ze hier van de voorkamer over de gang naar de keuken rennen dan kunnen ze toch ook wel een heel eind rennen haha durf niet te zeggen hoe lang de gang is maar toch denk wel een meter of 10 minimaal :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:35

Ik lees al even mee maar nu mag en kan ik mij officieel melden! Na altijd thuis katten gehad te hebben ga ik op mijzelf wonen en wil ik graag een kat. :))

Ik ben stiekem al aan het rondkijken én ga misschien zelfs al kijken. (Ik kijk al sinds maart rond op verschillende sites en zo. Maar omdat ik nu écht ga verhuizen is het tijd) :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:42

De kleintjes hier doen het goed. Nu anderhalve week bij ons en bijna 200 gram gegroeid. Entingen zijn gezet. De tweede worden met 13 weken gedaan of in ieder geval als ze een kilo wegen want de dierenarts vond ze ook klein van stuk. Wel gezond. We kunnen ze steeds makkelijker aaien en soms liggen ze naast me op de bank te slapen. De karakters vormen zich ook. De meer verlegen kitten is nu het brutaalste en springt het hoogste. De avontuurlijke kijkt nu meer de kat uit de boom is is wat meer aanhankelijk

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:45

Isabel_k schreef:
Ik lees al even mee maar nu mag en kan ik mij officieel melden! Na altijd thuis katten gehad te hebben ga ik op mijzelf wonen en wil ik graag een kat. :))

Ik ben stiekem al aan het rondkijken én ga misschien zelfs al kijken. (Ik kijk al sinds maart rond op verschillende sites en zo. Maar omdat ik nu écht ga verhuizen is het tijd) :D

Wat leuk! Welkom! Naar wat voor een kat ben je op zoek?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:54

Isabel_k schreef:

Wat leuk welkom.

Ben benieuwd waar je naar op zoek bent.

Hier gaat alles goed. Nishi werkt aan haar buikje en slaapt veel.
Heb wel besloten de kittens allen met 12 weken te enten. En dan raad ik aan om te herhalen als ze een half jaar zijn.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:04

Ik ben niet specifiek op zoek naar een soort kat (of katten). Het ligt heel erg aan wat zich aandient en waar ik vanaf de foto al een bepaalde klik mee heb om het zo maar even te zeggen. Wat ik wel super belangrijk vind is dat de kat het gezellig vind om met mensen te zijn, maar niet perse altijd wil kroelen. Een mankement tot op zekere hoogte vind ik prima, net als een eventueel gedragsprobleem.

Zo ga ik hopelijk over een week of wat kijken bij twee kittens waarvan één nogal een pittige tante schijnt te zijn en daardoor absoluut niet gewild. Ze zitten bij een opvang en ik zie ze elke keer op Facebook langskomen dat er nog steeds niemand interesse in het koppel heeft getoond. En laat ik nu gelijk enthousiast worden van zo'n pittig ding. :))

Maar ik sta ook zeker open voor een oudere of FIV-kat. Het is maar net wat zich aandient. Ik ben dan ook niet bewust opzoek. Dieren komen bij mij altijd aanwaaien. :+ Ik heb wat pagina's op Facebook en het asiel gevolgd op Facebook, maar ik kijk niet dagelijks op die pagina's of er al iets is zeg maar. :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 11:07

Welkom Isabel :D zo leuk dat je eindelijk je eigen huistijger kan gaan adopteren.
Waar ben je naar opzoek?

Wat fijn dat het zo goed gaat Napie <3

Zo’n looprad lijkt me dus echt fantastisch, jammer dat ik er geen plek voor heb :')
Ik was woensdag in het kattencafe in Alkmaar en daar hadden ze ook zo’n rad staan, geweldig ding!

Ik denk uiteindelijk dat Spotty gewoon verkeerd geland is met buitenspelen, hij liep na een nachtje rust weer helemaal goed.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:13

Dat zwanger zijn is wel vermoeiend hoor! Afbeelding

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:01

Oh wat fijn dat het weer beter gaat met spotty! En Nishi ligt er ook lekker bij! <3

Mooi Isabel! Ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen, en niet teveel nieuwe
Meubels kopen als je een pittige kitten in huis haalt :')
Wij zijn naar het plaatselijke asiel gegaan, terwijl onze huidige kat ons eigenlijk niet aansprak op de website, hebben we haar toch meegenomen. En we hadden ons geen betere kat kunnen voorstellen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:19

Ik raad inmiddels niemand meer een rode kat aan.... wat een boef is Fido, nergens van onder de indruk en we kunnen spuiten met de plantenspuit (of hem onder de kraan of douche houden) en hij doet het net zo hard tien minuten later weer 8)7
Afbeelding
Dus gister trof ik dit aan.

Afbeelding
Dit koppie zegt ook genoeg :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 13:24

Ohhh Yvanka, wat een smiechtenkop :') dat voorspelt inderdaad niet veel goeds

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:36

Haha dat kopje Ivanka :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:13

Hier werkt droogshampoo! Ze vinden die eng! Onder de kraan zetten, 'ksssst-en' en bij nekvel grijpen werkt hier niet. :')