Katten fokkers topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 15:29

Ooh wat leuk cees kittens! Ik ken zijn fokker.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:31

O wat leuk! Cees is zó knap! Qua kleurtjes wilde ik eigenlijk liever een rode kater met wit, maar Cees was te knap <3
Wat leuk dat je zijn fokker kent!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:32

Wat een mooie tortie! Vindt Yara ook erg mooi

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 15:36

Cynthia82 schreef:
O wat leuk! Cees is zó knap! Qua kleurtjes wilde ik eigenlijk liever een rode kater met wit, maar Cees was te knap <3
Wat leuk dat je zijn fokker kent!

Ja ze woont vlak bij me. Ga binnenkort foto’s maken van haar kittens. En natuurlijk zie ik haar oo de shows van Limbra Cat Club.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:03

Dit jaar niks en afhankelijk van wanneer verbouwing klaar is. Ze zeggen 2 maanden, maar verwacht dat het wel langer gaat duren.

En Alexia heeft implantaat en Cathy wordt 15 september pas 1 jaar. En dan gezondheid verklaring nog regelen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:20

Vandaag alweer de poes opgehaald bij de kater en nu wachten. Als het goed is gegaan rond 17 augustus kittens

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:02

We krijgen hier half augustus kittens. Moeders is lekker aan het broeden. Verwacht er niet heel veel. Vorige keer ook maar 3 kittens en nu ook nog niet erg dik. Wel echt een buikje al en lekker plakkerig.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:38

Hoi mede kattenfokkers; het is een tijdje stil hier.... Ik kom me toch even melden. Ik heb al jaaaaren somalis, ook gefokt samen met mijn ouders (ik was toen 17 ofzo). Daarna een tijdje niet gefokt maar toen in november 2023 een van mijn twee castraat katers overleed werd het stil in huis. Er kwamen twee poesjes bij en inmiddels zijn die beiden ook mama.
Ronja (blauwe abessijn) heeft drie kindertjes gemaakt met haar wildkleur lover: het O nest (poes blauw poes wildkleur kater blauw). Snoot (wildkleur somali) heeft vijf katers gekregen na een succesvolle logeerpartij bij haar zwartzilveren lover: 3 sorrelzilvers en 2 zwartzilvers, het P nest.
Nou is Ronja al weer krols geworden en ik wil haar op de suprelorin zetten. Mijn dierenarts begon meteen te pruttelen over 'niet getest op katten' en 'geen garanties' enzo. Is er inmiddels nog steeds geen onderzoek naar suprelorin bij de kat? Google helpt me nog niet echt, dus ik dacht ik vraag het hier even...
Ik wil straks beide dames op de suprelorin zetten zodat ze even een jaartje of wat 'pauze' kunnen hebben voordat ze weer uit logeren gaan. Vooral Snoot is verschrikkelijk als ze krols is; keihard mauwen, plasjes in huis.... onze castraat kater RodeRick (somali variant genetisch rood) wordt intens onblij van 'dat gedoe' van de meiden. Ook voor hem zou even rust heel fijn zijn.
Vooralsnog genieten we van 11 katten in huis, ben ik vertederd door de kleine plasballetjes van het O nest (nu 7 weken) en de ontzettende ontwikkelstappen van de Peetjes (4 weken).

Slapende Ootjes
Afbeelding

Slapende Peetjes
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:57

Wat zijn ze schattig zeg, mooie kleurtjes ook <3
Ik heb niet veel verstand van suprelorin, maar er zijn genoeg dierenartsen die het wel plaatsen. Alleen werkt het soms wel 2 jaar en sommige poezen worden nooit meer krols.

Ik fok Brits Lang- en Kortharen en ik zet mijn poezen na een nestje op een melatonine staafje. Die heeft bij beide poezen 5,5 maand gewerkt, Als jij een jaartje wil uitzingen, kan je ook kiezen voor twee keer een melatonine staafje (maar ook die plaatsen veel dierenartsen niet, dus moet je iemand zoeken die ze willen zetten). Er is een FB-pagina 'Melatonine Implantaat voor katten' waar je veel informatie kunt vinden en ook chippers kunt zoeken die je kunnen helpen.

Gelijk ook even wat fotootjes van mijn nestje, nu 6 weken oud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:58

Ohhh wat een drupskes! Bedankt voor de tip, ik zal eens op fb gaan speuren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:01

Ik fok ook Brits kort en langhaar.
Mijn dierenarts zet geen suprolin dus heb de poezenpil. Op advies van mede fokkers gebruik ik hem niet wekelijk. Ik wacht tot eind juni ivm Hcm/pkd test en dan mag mijn black tortie naar de kater.

Kennis van mij zet wel melatonine staafjes

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:40

Heb ‘m bij mijn poes wel laten zetten en was goed effectief. Ken nog iemand die ‘m heeft laten zetten bij haar poes en bij beide kwam de krolsheid terug na ~1.5 jaar. Verder geen bijeffecten gezien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:52

caro29 schreef:
Ik fok ook Brits kort en langhaar.
Mijn dierenarts zet geen suprolin dus heb de poezenpil. Op advies van mede fokkers gebruik ik hem niet wekelijk. Ik wacht tot eind juni ivm Hcm/pkd test en dan mag mijn black tortie naar de kater.

Kennis van mij zet wel melatonine staafjes

Wat grappig! Ik zie dat ik jou al volg op Insta ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:59

Oh ja ik jou ook. Leuk!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:07

Alexia is echt ruim 1,5/2 jaar niet krols geweest. Die mag nu nog 1 nestje.

Ene kant twijfel ik om dezelfde kater doen als ik nu een poesje van heb. Vind dat karakter zo fijn.

Kleur is gewoon grijs bij Russisch Blauw.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 15:08

Hey Barbara leuk dat je ook hier bent!
Ik heb Elani op de suprelorin staan. In oktober heeft ze die 2 jaar. Ik wil haar in januari met een een wildkleur somali laten dekken.
Haar moeder werd krols na bijna 2 jaar. Die heb ik uiteindelijk laten castreren. Lanah zus van Elani heeft hem ook gehad en na 1,5 jaar werd ze krols maar haar heb ik om andere redenen laten castreren.
Ik ben dan weer geen fan van melatonine. Heb nu al verschillende keren gelezen dat poezen toch krols worden en vervolgens gedekt.
Dus hier is het of de pil of suprelorin.

Wat leuk die foto’s. Ook van jou Cynthia wat een gave achtergrond!! Is dat een fotoachtergrond?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:18

Ja, we hebben afgelopen zondag een fotoshoot gehad en de fotograaf had twee achtergronden mee. Ook een lichte:
Afbeelding

Als je zelf een kater in huis hebt, is Melatonine niet het handigst inderdaad, want ze kunnen krols worden zonder dat je het merkt en gedekt worden.

Ik ben juist weer bang dat ze met suprelorin helemaal niet meer krols worden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:29

Jullie maken zulke mooie foto’s. Dat moet ik ook leren

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:39

Ik heb geen kater in huis maar heb zoveel goeds gehoord over suprelorin dat ik daar maar voor ga. We gaan t zien, mochten ze niet meer krols worden /niet drachtig kunnen worden nadat het uitgewerkt is, dan is dat maar zo.

Hey xoranlover, leuk jou hier te treffen ja! Klein ras he, dan kom je elkaar toch wel tegen online of op shows. Gaan jullie in oktober naar de somali aby special van de nvvk?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 17:00

BarbaravdW schreef:
Ik heb geen kater in huis maar heb zoveel goeds gehoord over suprelorin dat ik daar maar voor ga. We gaan t zien, mochten ze niet meer krols worden /niet drachtig kunnen worden nadat het uitgewerkt is, dan is dat maar zo.

Hey xoranlover, leuk jou hier te treffen ja! Klein ras he, dan kom je elkaar toch wel tegen online of op shows. Gaan jullie in oktober naar de somali aby special van de nvvk?

Ja haha ik had jou nog niet eerder gespot op bokt maar zit nog een fokker hier en 2 van mijn kitte kopers zitten hier. Ja ik neem Elani mee. En heel misschien Nishi. Maar denk alleen Elani. Ga je ook naar de SAN dag?

Hoorde dat een kittenkoper van me bij je op bezoek was geweest. Leukleuk!

@cynthia ik vind die andere mooier!
@caro haha maar ik heb al 20 jaar of eigenlijk langer een camera in mijn handen. Dus is wel echt oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit had ik 10 jaar geleden ook miet voor elkaar gekregen. Nu heb ik wel vette mazzel met Elani zij is zo gemakkelijk om mee te nemen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:33

Prachtige foto’s Xoranlover! <3

Hebben jullie ook een insta van de cattery? Dan ga ik jullie volgen :)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:12

SAN dag is in november ergens he?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 18:32

Ja cattery Imani oo FB maar ik ben niet zo actief. Moet daar wat meer mee gaan doen.

@barbara ja 8 november.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:07

Hier werkte suprelorin op de kop 2 jaar bij een poes.

Sommigen laten het rond de navel plaatsen, zodat het vroeger weggenomen kan worden, maar dit is erg pijnlijk, dus ben er geen voorstander van. Je hebt niet direct iets voor 1 jaar. Melatonine chip werkt ongeveer een 3tal maanden, maar geen garantie en ze kunnen hieronder zwanger worden, het onderdrukt enkel krolsheid, niet de vruchtbaarheid.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:51

Ik sta met Cattery Adira op insta en fb