Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:33

Het stilstaand passeren is beetje voortgekomen uit eigen gewoonten denk ik.
Nysse was als pup superkefferig bij alles wat passeerde. En wat toen goed hielp was afleiden met zit commando en wat lekkers.

Als de meiden loslopen voor mij en er komen mensen/fietsers/paarden/honden aan krijgen ze commando blijf en zit. Dus ze zitten dan te wachten op mij en ik loop naar hen toe. Dan gaan we samen aan de kant en wachten daar rustig. Ze kijken mij dan ook aan.
Het leek mij juist ook wel prettig voor anderen maar zo zie je dus... nooit bij stilgestaan dat hoe ik het doe juist voor een ander vervelend kan zijn :oo

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:04

Eigenlijk altijd als ik mensen stil zie staan met hun hond zodat ik kan passeren, wacht ik op de explosie van agressie naar mij toe :7 Voor mijn gevoel creëert het juist spanning als je gaat wachten en heeft de hond alle tijd om boosheid op te bouwen naar de passerende hond.

Nu zijn hier niet heel veel vervelende honden. Veel minder daar waar ik eerst woonde. Wel heel veel loslopende honden die dan met ons mee gaan rennen als we voorbij fietsen en het baasje vervolgens maar roepen van 'Fikkie! Fikkie kom hier! Fikkie hier blijven!!! Mevrouw wacht! Hij rent met u mee!!! MEVROUW STOP, MIJN HOND RENT MEE!!!' Daar geef ik dus ook geen gehoor aan. Zeker niet in een aanlijngebied :Y)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:11

Ik zou ook geen pup willen uit een moederhond waarvan het karakter je niet bevalt. Pups krijgen toch echt heel veel mee van hun moeder genetisch maar ook opvoeding in de eerste weken. Ik zou of op zoek gaan naar een andere fokker of wachten op een nestje van een ander teefje bij deze fokker.

Ik loop meestal gewoon door als we andere honden tegenkomen voor mij en mijn honden werkt dat prima.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:13

Haha Kaus, ik denk in plaatjes, geweldig :') (nouja in praktijk minder leuk)

Het jammere vaak aan mensen die met hun hond stil gaan staan is dat de honden ook vaak gaan staren/fixeren. Zeker als ik met Bodhi wandel vind ik dat niet fijn. Die voelt zich dan heel ongemakkelijk. En ik ook, dus dat gevoel snap ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:15

De meiden hebben geen boos gelukkig. Die zitten gewoon blij naar mij te kijken en te wachten op een brokje :D
agressie kan ik mij voorstellen dat dat dan kan opbouwen ja en dan lijkt me doorlopen en situatie asap doorpakken handiger idd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 22:37

Kaus schreef:
Eigenlijk altijd als ik mensen stil zie staan met hun hond zodat ik kan passeren, wacht ik op de explosie van agressie naar mij toe :7 Voor mijn gevoel creëert het juist spanning als je gaat wachten en heeft de hond alle tijd om boosheid op te bouwen naar de passerende hond.

Nu zijn hier niet heel veel vervelende honden. Veel minder daar waar ik eerst woonde. Wel heel veel loslopende honden die dan met ons mee gaan rennen als we voorbij fietsen en het baasje vervolgens maar roepen van 'Fikkie! Fikkie kom hier! Fikkie hier blijven!!! Mevrouw wacht! Hij rent met u mee!!! MEVROUW STOP, MIJN HOND RENT MEE!!!' Daar geef ik dus ook geen gehoor aan. Zeker niet in een aanlijngebied :Y)

Wij doen dat juist omdat we met 3 honden lopen en ze bij passeren makkelijker zijn als we bij elkaar blijven.
En omdat chick natuurlijk die angst agressie had en dan is t makkelijker om de andere honden te blokken

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:53

Het ligt er ook wel aan hoe mensen stil gaan staan. Als ze ondertussen bezig zijn met de honden is het wat anders. Maar gewoon stil staan zonder iets te doen gaat de hond in mijn beleving ook vaak in de lijn hangen en dan creeer je inderdaad die spanning.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 23:05

Hier moeten onze honden naast/ achter ons gaan staan of zitten. :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 23:45

Hier ligt het eraan.
Heb ik veel honden aan de riem. Dan heb ik liever dat ze naast me gaan zitten.
Heb ik alleen gioia, dan ligt het aan mijn bui. De ene keer zitten en de andere keer doorlopen.
Het zitten is een mooie oefening, omdat ze dat best vaak moeilijk vinden. Die andere honden zijn toch wel heel interressant.
Door de zit oefeningen aan de riem heb ik het idee dat het met loslopen soms ook makkelijker is om terug te komen.

Al rennen ze met loslopen het liefst alle kanten uit en groeten ze honden uitbundig. Tegenwoordig heb ik meestal een klein balletje bij me om de honden die teveel van stapel lopen terug te roepen.
Balletjes staan hier boven bijna alles.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:31

Als Jip los loopt en ik zie een andere hond aankomen, lijn ik hem altijd aan. Jip vind andere honden op het moment interessant en dood eng tegelijk. Dat resulteert vaak in blaffen. De ene keer laat ik hem dan naast mij zitten als oefening, de andere keer lopen we gewoon door. Als we door lopen trekt hij wel enorm naar die hond toe, dat vind ik wel lastig om dat eruit te krijgen.

Het gebeurd ook wel eens dat ik te laat door heb dat er een andere hond los loopt, waardoor Jip daar al vrolijk naar toe gerend is. Op dat moment heeft hij dan echt bananen in zijn oren. Ik maak dan ook altijd wel excuses naar die hondeneigenaar. Hij reageert vaak alleen dan nog op die piep eend. Hierdoor vind ik het zelf wel lastig om hem los te laten lopen, want zelf vind ik het ook vervelend als er een vreemde hond aan komt rennen en de eigenaar loopt er een stuk achter.

Maar een oplossing hiervoor heb ik nog niet gevonden. Nu is hij ook nog wel vrij jong natuurlijk, maar het blijft lastig zulke dingen.
Er zijn zat mensen die niet zo begripvol zijn, wat ik best kan begrijpen. :=

Tips hiervoor zijn zeker welkom! :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:38

xDenies schreef:
Ik ben dus gelukkig niet de enige die wel eens er tegen aan loopt dat het op straat allemaal een beetje anders loopt dan je zou hopen haha. Ik doe in ieder geval mijn best om iedereen ruimte te geven en te zorgen dat het voor mijn honden goed gaat, nu nog hopen dat dat kwartje ooit eens bij een ander valt.

Ooit iemand gehad en die zei, 'Ja ik laat mijn hond daar altijd lekker los lopen maar ik krijg hem nog niet goed terug geroepen, hahahahaha, maarja hij komt vanzelf weer. Hij luistert wel hoor! Maar als hij een hond ziet dan hoort ie mij niet meer', dus ik sta daar heel serieus, 'Nou als je mijn hond tegen komt heb je een groot probleem'. Het is voor mensen maar heel moeilijk te begrijpen dat een hond niet altijd met alle andere honden wilt zijn.

Nynkster, al lekker genoten vanochtend! Vanwaar specifiek een werklijn er bij? Uit nieuwsgierigheid.

Simoonzel, paar uurtjes komt toch wel goed. Hier zijn we net ook uit eten geweest en heb continu de webcam erbij gehad. Maar ik zat me druk te maken en zij lagen te pitten :')

Lukasje, als je specifiek voor de teef ging die eigenlijk niet zo leuk is, dan zou ik er niet voor gaan. In mijn ogen moet je gevoel gelijk goed zitten.

Suze_, wat heb je toch heerlijke hondjes!

Omdat het in de planning staat als we gaan verhuizen over paar jaar om wat schapen erbij te nemen voor ''leuk''. En dan wil ik graag een werklijn erbij zodat we thuis ook wat kunnen trainen. en schapen zijn mooi om de stukjes weide netjes op te eten die de paarden laten staan :P Wil binnenkort met guinness ook eens kijken wat hij er van vindt maar dan is er denk ik toch wel duidelijk verschil, naast aanleg van de hond zelf natuurlijk

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:48

Even een post op onderwerp gesorteerd :=

@ vuurwerk
Hier 3 honden die niet bang zijn. Heb geoefend met rotjes vanaf puppy leeftijd en bij de Griek vanaf het moment dat hij bij ons was. Gewoon tijdens het spel of het voeren een rotje op de grond gooien en doen alsof je neus bloed. Ze vinden het nu geweldig!

Dit jaar komt er een extra hond die heel bang is voor vuurwerk, die krijgt een doos gevuld met lekkers en hersenwerkjes.

@ meelopen aan de lijn als pup
Niet in een auto zetten, gewoon een oudere hond meevragen en die voorop laten lopen.

@ stil blijven staan bij passeren
Het ligt er voor mij aan hoe mensen stil blijven staan. Die van mij gaat tussen mijn benen zitten of staan en ik zorg dat ze wegkijkt van de andere hond. Dan heb ik de meest makkelijke hond eraan. Passeer ik tijdens het wandelen toch ( zonder ruimte te maken ) dan neem ik haar bij de borst band van haar tuig vast, ook dan is ze gewoon stil.

Laat je de hond stil staan, voor je staan en lekker naar de andere hond kijken, dan vraag je gewoon om problemen ja.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:58

Ooh ik snap het Nynkster! Leuk!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met chemische castratie? :) Ik moet het van mezelf binnen nu en een week beslissen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:11

Geen ervaring mee Denies.

Skye is jarig! Kleine meisje is alweer 1 jaar! <3 <3 <3
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:18

Gefeliciteerd!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:20

Mijn reu is chemisch gecastreerd(8,5 jaar oud)en dit keer vind ik het zeker positief.
De reden nu was nadat hij gatenkaas gebeten was door een herder dat ie te pas en te onpas naar andere liep te grommen en dat is nu over.
De eerste keer was hij heel jong (dacht net geen 2) toen at hij bijna niet met loopse teven in de buurt en had hij bananen in zn oren als hij een spoor op dook.
Toen was dat wel over maar ging hij zich anders gedragen aan de lijn een beetje hetzelfde als waarvoor ik hem nu juist chemisch gecastreerd heb.
Enige verschil is nu dat deze lang werkend is en de eerste kort.

De reden dat hij niet echt gecastreerd is omdat ik een border collie had die altijd normaal deed behalve soms als hij mannen ik korte broeken in het park zag lopen dan pisten hij wel eens tegen hun benen en geloof me ik heb zelfs prive les gevolgd maar kregen het er niet uit en schaamde me kapot dus dacht hup castreren.
Het is weggegaan maar als er maar een reu naar hem gromde werd het gelijk knokken.
Bij hem was het dus niet positief waardoor ik het nu niet wilde.

Aan mij heb je dus helemaal niets ,ik zou niet zeggen doen of juist niet want nu de 2de keer heb ik ook enorm getwijfeld.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:31

Ik ga in januari chemische castratie doen met Kenai. Met reden ik wil niet dat hij Aelynn dekt. Maar ik wil eerst chemisch omdat ik niet wil dat zijn gedrag naar andere honden terug slechter wordt door castratie. Dus eerst de invloed van de chemische castratie zien en als het goed uitpakt erna volledig castreren

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:39

xDenies schreef:
Ooh ik snap het Nynkster! Leuk!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met chemische castratie? :) Ik moet het van mezelf binnen nu en een week beslissen.

Wat er o.a. gebeurt na chemische castratie:
- de 1e 6 weken verergert het gedrag dat veroorzaakt wordt door testosteron extreem, dus uitvallen = extreem uitvallen.
- De meeste reuen worden onzekerder. ( Dit is dus vooral waar je over moet gaan nadenken, wat gaat deze onzekerheid doen? )
- 20% meer honger

Dit is volgens wetenschappelijk onderzoek onder reuen, het verschilt natuurlijk per hond wat er gaat gebeuren. Vooral die 1e 6 weken moet je echt rekening mee houden.

Ik ken een hele hoop mensen die dit geprobeerd hebben, met wisselende resultaten. Van veel meer focus en 0 agressie tot ineens 200% agressie én heel veel onzekerheid/angstagressie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:48

Het is voor mij ook om de reden die Zoe aanhaalt. Een extra safe tijdens de loopse periode van Mera die er wel aan gaat zitten komen. (Moeder en zussen allemaal pas tegen een leeftijd van 1jaar).

Maar precies wat jij noemt ZoZenn, de onzekerheid die versterkt wordt, is iets wat me tegen houd. Ik heb een fijn hondje maar je moet wel bepaalde dingen in je achterhoofd houden en ik ben te bang dat ik straks een hond krijg die ik niet terug herken en wellicht ook na de chemische castratie aan blijft houden door eventuele ervaringen die er zijn geweest.

Het honger probleem is dan gelukkig het geen waar ik me het minst druk om hoef te maken :Y)

De ene dierenarts vertelde dat ze er niet vruchtbaar van zijn. De andere dierenarts juist weer wel. Dat vind ik ook een lastig dingetje. Als de hond gewoon vruchtbaar blijft maar wat mindere drang heeft dan hoef ik er niet eens aan te beginnen. Bodhi is tot op heden nooit echt een reu geweest zoals het ooit verteld is. Wij hebben een huis verderop een Stafford teef wonen en die is meerdere malen schijnzwanger geweest en dus daar voor ook loops. Maar wij merkten daar niets van.

Ik vind het lastig. Ik ben er niet pas nu over aan het nadenken hoor. Al voordat we Mera aanschafte, maarja. Ik vind het gewoon lastig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 19:01

Bij chemische castratie word een hond onvruchtbaar gemaakt.
maar zeker bij een hond zoals Bodhi zou ik t niet aanraden. Zeker niet als ie nooit gereageerd heeft op loopse teefjes in de buurt..
Scheiden is echt niet zo moeilijk. En anders weet je dat je de volgende keer optijd moet beginnen met de chemische castratie.

T is en blijft ''chemisch'' :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:27

Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee! Gedrag wordt idd de eerste 6 weken wel erger. Daarna stabiliseert het en kan ik alleen maar positief over zijn.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:44

Gefeliciteerd met Skye. Y)(^)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:30

Geen ervaring met chemische castratie. Alleen met hakkie takkie weg zakkie.

Wij zijn vanmiddag met Romy (StonedRomy) en Olivia wezen wandelen :D Ging super! Dexter was deze keer een stuk minder verliefd op haar dus dat scheelde een heleboel plasjes op likken _O- Dundy vond het maar spannend, zo'n grote teef :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:25

Ik mis cursebreaker al een tijdje. Alles wel goed cursebreaker?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:55

Skye is chemisch castreert ivm agressie richting voornamelijk andere reuen. Hij is er echter best onzeker van geworden en valt nu uit uit onzekerheid. In juni zou zijn castratie ongeveer uitgewerkt moeten zijn dus dan kan ik zien of zijn uitval gedrag vanuit onzekerheid dan hopelijk weer verminderd. Zo niet wordt hij waarschijnlijk alsnog volledig gecastreerd in verband met niet ingedaalde balletjes. Gaat het dan beter dan blijft hij gewoon intact. Hij heeft verder nooit reuen gedrag vertoond en nog nooit interesse gehad in loopse teven.
Verder ben ik op zich wel tevreden over de chemische castratie, mocht je hond echter snel onzeker worden zou ik het zeker niet doen. Dit geldt ook voor normale castratie wanneer niet nodig..

Wat betreft intacte teef en reu, ik denk dat het best te doen moet zijn om ze gescheiden te houden helemaal als hij nooit echt typisch gedrag heeft vertoond en zou om die reden dan ook niet chemisch castreren.

Mocht je besluiten het toch te doen zou ik wel gaan voor de langdurige castratie van een jaar gezien ik in mijn omgeving hier betere resultaten op heb gezien als die van een half jaar :j