Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:16

Is er ergens een site waar je dit kan berekenen?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:25

Wij hebben een hele stamboom database waar je dat kan doen.. hebben ze dat bij jouw ras niet?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:27

Wil kymo dit jaar de embark test laten ondergaan. Zo benieuwd wat eruit komt bij hem

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:07

Ik zou geen enkel kauwmateriaal of dergelijke geven als ik niet thuis ben. Je vergeeft het je zelf nooit als het wél mis gaat en je niet kon helpen … :(

Een kong (groot genoeg) met een gezonde pasta er in, is dat niet een idee?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:19

Ik geef vanalles als ik er niet ben. Gewoon omdat kussen vulling en houtsplinters ook dodelijk kunnen zijn. Wel let ik idd op veiligheid maar runderkophuid platen of gewoon staafjes kophuid of oren oid geef ik allemaal zonder problemen maarrr heb relaxte nette knagende honden die geen stukken in slikken. Geef ook gerust gevulde mergpijpen of vul idd een kong.
Zoveel honden gaan er nu ook weer niet dood door stikken in knaagbotjes. Denk uiteindelijk dat er meer om komen in het verkeer dan door knaagwerk.
Overal zitten risico's aan in het leven

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:34

Hier geef ik ze niets, omdat ze gewoon in de woonkamer los lopen als ik weg ben. Olly heeft alles als eerste op en gaat dan bij de andere staan in de hoop dat ze weglopen... :+ Maar anders zou ik het ook gewoon doen hoor. Toen die nog in de bench moest kreeg die ook gewoon wat om te knagen als ik weg was. Speeltjes liggen er ook altijd. Ik heb geen honden die rare dingen gaan eten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:39

Oh hier lopen ze ook gerust los met knaagwerk met zijn allen en terwijl wij weg zijn. Ze kunnen het onderling prefect oplossen en ja de ene eet meer dan de andere maar de enige te dikke hond is te lui om te knagen haha dus geeft geen problemen. Enkel de oude husky reu gaat nu wel problemen krijgen met het laatste stukje dus we gaan het nu wel anders doen. Problemen opzoeken gaan we namelijk niet doen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:46

Hier gaat de oudste dus niet eten als er een hond bij staat te loeren;) Ze doet verder niets, maar vind dat ook niet leuk voor haar. Als ze het zat is loopt ze dan uiteindelijk weg en heeft Olly geluk. Dus dan krijgen ze maar niets haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:54

Zooo net 5 nieuwe rogz for dogz halsbanden besteld. Erg leuk ander formaat hond haha. Waren in uitverkoop hoor

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:02

Zo de rust is hier een beetje een beetje terug. Wel eer even wennen een pup in huis. Teun is al aardig op zijn gemak en ontdekt alles met zijn mond/tanden.'s nachts gaat ook al beter. Hij maakt ons 2 keer per nacht wakker door te piepen. Dan gaat hij naar buiten voor een plas. Wel heeft hij soms er drukke momenten en dan is niets veilig maar gelukkig is dit niet de hele dag door.

Teun heeft verschillende speeltjes maar is vooral dol op zijn konijn. Hier kan hij zich ook heel goed zelf mee vermaken. Tijdens de bench training krijgt hij nog geen speelgoed mee.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:50

Fijn om te horen dat het goed gaat Kim! Komt vast helemaal goed met die knapperd!

haha zo is shoppen is leuk dierenfan!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:03

Wat leuk die foto! Knapperdje!!

Ik heb gelukkig altijd 'geluk' met shoppen :P Lang leven in een grote dierenspeciaalzaak werken. Enige is dat ze daar niet het vlees verkopen wat ik nu voer. Maar de rest allemaal wel, dus dat scheelt leuk voor de portomonix! :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:41

Ik laat botten e.d. in de bench dan nog maar even achterwege. Bij mijn vorige hond kon dat gerust, maar weet niet meer vanaf welke leeftijd. Pup heeft wel een kong in de bench.
Gisteravond heeft hij bij ons op de bank een konijnenoor opgeknaagd (hadden we gekregen van kraamvisite :+ ) dus we hadden er mooi zicht op. Hij ging helemaal los!

Omdat ik hier zo veel doorslapende pups waarnam zijn we maar gaan proberen om er alleen uit te gaan als hij gaat piepen i.p.v. dat we een wekker zetten. Nou, gisternacht was dat niet zo'n succes, 2 plasjes in de bench omdat we te laat waren haha. Maar ik wilde het nog niet opgeven! En zie daar, vannacht heeft hij doorgeslapen van 11 tot 6 zonder ongelukjes! Super fijn, scheelt ons een hoop nachtrust :D

We zijn woensdag met hem voor het eerst met de fietskar op pad geweest, naar het bos (10 minuutjes fietsen). Hij deed het heel knap! Eerst was het nogal raar natuurlijk maar hij ging al snel zitten/liggen. In het bos een klein rondje gemaakt, nog een lief hondje tegengekomen, dat was fijn. Hij heeft wel een nieuwe gewoonte, namelijk gaan blaffen naar honden die we buiten tegenkomen, ik denk omdat hij het spannend vindt. Ik hoop dat we dit met de cursus goed kunnen aanpakken want dan gaan we natuurlijk veel honden tegenkomen. Ik probeer ook nog niet te veel van hem te verwachten, hij is er pas een week. :+

Edit: Kim ik was vergeten te schrijven hoe schattig hij is! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 10:47

Wat je wel kan doen is hem iets geven waar hij even op kan knagen (bijv. een pensstaafje). Dat aan hem geven en als hij het op heeft vertrekken/hem achter laten. Meestal vallen ze na t kauwen ook in slaap.
Het lijkt een hele fijne pup!

De werpkist is net binnen gekomen! :D Was eigenlijk nog niet helemaal de bedoeling. Maar kwamen deze tegen en hebben besloten hem toch te bestellen. Als deze ronde met Chick niet lukt dan hebben we natuurlijk nog een ''herdekking'' die we kunnen proberen en anders komt er waarschijnlijk een tweede teefje dit jaar of volgend jaar. Dus toch maar de bestelling gedaan!
Uiteraard kan de zijkant gewoon dichtgemaakt worden.
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:09

Mooie kist kiwiwitje ! Lijkt me zo gaaf ooit een nestje te fokken maar ook zo ontzettend veel werk haha. Hoe doen jullie dat? Neem aan dat 8 weken vakantie nemen er niet zomaar in zit haha.

Overigens hier de vorige hond altijd met een grote zwarte kong in zijn bench gehad of zo'n grote nylon ring en verder niks. Better safe than sorry... Dat zal met Skye niet anders gaan straks.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:16

Kimvicious schreef:
Mooie kist kiwiwitje ! Lijkt me zo gaaf ooit een nestje te fokken maar ook zo ontzettend veel werk haha. Hoe doen jullie dat? Neem aan dat 8 weken vakantie nemen er niet zomaar in zit haha.

Overigens hier de vorige hond altijd met een grote zwarte kong in zijn bench gehad of zo'n grote nylon ring en verder niks. Better safe than sorry... Dat zal met Skye niet anders gaan straks.

Mijn vriend zal thuis zijn vanaf het moment dat ze mag gaan bevallen en de eerste week van de pups. Verder werk ik vanuit huis en kan ik al mijn tijden zelf indelen(voordeel van een eigen bedrijf). Dus dat maakt het een stuk makkelijker. Maar voor ons zal dit ook het eerste nestje worden. Dus het is sowieso allemaal heel spannend.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:28

kiwiwitje schreef:
Wat je wel kan doen is hem iets geven waar hij even op kan knagen (bijv. een pensstaafje). Dat aan hem geven en als hij het op heeft vertrekken/hem achter laten. Meestal vallen ze na t kauwen ook in slaap.
Het lijkt een hele fijne pup!

De werpkist is net binnen gekomen! :D Was eigenlijk nog niet helemaal de bedoeling. Maar kwamen deze tegen en hebben besloten hem toch te bestellen. Als deze ronde met Chick niet lukt dan hebben we natuurlijk nog een ''herdekking'' die we kunnen proberen en anders komt er waarschijnlijk een tweede teefje dit jaar of volgend jaar. Dus toch maar de bestelling gedaan!
Uiteraard kan de zijkant gewoon dichtgemaakt worden.
[ [url=m/zjTjTb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kist! Ik heb hem ook gezien ja. :j Wij lenen een kist voor de eerste keer.

Lijkt trouwens vrij groot, welke afmeting heb je?

kiwiwitje schreef:
Kimvicious schreef:

Mijn vriend zal thuis zijn vanaf het moment dat ze mag gaan bevallen en de eerste week van de pups. Verder werk ik vanuit huis en kan ik al mijn tijden zelf indelen(voordeel van een eigen bedrijf). Dus dat maakt het een stuk makkelijker. Maar voor ons zal dit ook het eerste nestje worden. Dus het is sowieso allemaal heel spannend.

Ik neem alleen twee dagen rond de bevalling vrij, dan plan ik reserve diensten in. Dat personeel staat dan stand-by.

Dan ga ik nog 2 tot 3 weken werken, en dan neem ik 4 weken vrij. :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:28

dierenfan schreef:
Zooo net 5 nieuwe rogz for dogz halsbanden besteld. Erg leuk ander formaat hond haha. Waren in uitverkoop hoor

Ik heb 2 nieuwe halsbanden, 2 id-tags en 1 jachtlijntje voor €19,00 op AliExpress gekocht. Skip wordt weer verwend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:36

Afmeting is 1 meter bij 80 cm en 50 cm hoog uit mijn hoofd.
Ik kon een kist lenen, maar heb er liever gewoon zelf 1. Wilde hem eerst zelf maken. Maar gezien de materiaalkosten voor deze was kopen goedkoper en makkelijker :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:31

mvdende schreef:
dierenfan schreef:

Ik heb 2 nieuwe halsbanden, 2 id-tags en 1 jachtlijntje voor €19,00 op AliExpress gekocht. Skip wordt weer verwend.

Durf dat niet echt veel aan van aliexpress gezien de karakters en krachten van mijn honden. Ik heb wel sinds kort 2 lijnen van 2 meter via aliexpress van true love. Deze had een pension hond bij en ik was om haha. Maar gebruik deze voornamelijk bij Kymo en dat is hondje van 14 kg en simpel karakter haha

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:47

dierenfan schreef:
dierenfan schreef:

Durf dat niet echt veel aan van aliexpress gezien de karakters en krachten van mijn honden. Ik heb wel sinds kort 2 lijnen van 2 meter via aliexpress van true love. Deze had een pension hond bij en ik was om haha. Maar gebruik deze voornamelijk bij Kymo en dat is hondje van 14 kg en simpel karakter haha[/quote]

Met jouw honden snap ik het wel. Al dacht ik wel dat je de 5 halsbanden voor Kymo had gekocht ;) omdat je het had over andere maat.

Skip is maar 19kg en zit geen kwaad in. Op cruciale momenten heeft hij trouwens ook een tuigje om.

Één van de 2 halsbanden is toevallig ook van TrueLove. De andere is een waterproof voor in het bos.
Aan een jachtlijntje kan niet zoveel kapot, dus dat durf ik ook gewoon wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:47

mvdende schreef:
dierenfan schreef:

Durf dat niet echt veel aan van aliexpress gezien de karakters en krachten van mijn honden. Ik heb wel sinds kort 2 lijnen van 2 meter via aliexpress van true love. Deze had een pension hond bij en ik was om haha. Maar gebruik deze voornamelijk bij Kymo en dat is hondje van 14 kg en simpel karakter haha

Met jouw honden snap ik het wel. Al dacht ik wel dat je de 5 halsbanden voor Kymo had gekocht ;) omdat je het had over andere maat.

Skip is maar 19kg en zit geen kwaad in. Op cruciale momenten heeft hij trouwens ook een tuigje om.

Één van de 2 halsbanden is toevallig ook van TrueLove. De andere is een waterproof voor in het bos.
Aan een jachtlijntje kan niet zoveel kapot, dus dat durf ik ook gewoon wel.[/quote]

Deels voor kymo want Kenzo wou ik uiteraard paar dezelfde banden voor hebben dan Kymo haha.

Rogz for dogz gebruik ik al zeker 20 jaar en nog nooit iets kapot gegaan dan ook snel geneigd natuurlijk dat merk aan te houden. Zeker nu met uitverkoop van oudere collectie.
Overigens na veel twijfelen heeft Kymo toch hurtta tuig ipv true love maar dat was meer omdat hurtta tuig 2de hands niet duur was

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:30

Welke site is de uitverkoop? Je maakt me nieuwsgierig

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:52

Neeeee, ik wil niet weten waar de uitverkoop is. Ze hebben genoeg hier _O-

Ik geef inderdaad wel dingetjes als pens, zalmhuid en konijnenoren als ik wegga. Maar geen runderoren en hoefjes. Dat vind ik te gevaarlijk.

Jullie pups ook nog steeds zo lening? Denk dat hij de baarmoeder mist :=

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:00

Die van ons ligt graag helemaal strekt geen dus die is de baarmoeder snel vergeten