De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:22

Ouders hun konijnen staan om 8 uur sochtends voor het hekje , dan de tuin in en pap rammelt met biks om 8 uur savonds en ze gaan vanzelf de ren in . Super handig :') , niks echt aangeleerd puur routine

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 18:37

Haha hier krijgen ze ontbijt, oweeee als je dat vergeet >;)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:50

Hoi ik kom mij melden.
Ik heb 4 konijnen : hopper, Frodo, Bailey en Tipsy.
De 2 eerste hadden we al en zijn gecastreerde rammen, twee weken geleden hebben we 2 dames bij het asiel vandaan gehaald. De koppeling is daar gebeurt en het is reuze gezellig in huis.
Ze leven allemaal binnen in de woonkamer en als wij thuis zijn is de deur open dus dan kunnen ze overal heen.

De dames worden de 13e gecastreerd dus ben wel zenuwachtig en heb al wat spullen aangeschaft ervoor.

Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat maar we zullen het zisn

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:53

Welkom!!! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:11

Welkom! Klinkt als een leuke bende! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 23:13

Welkom!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:25

Dankjewel allemaal. Jaa het is zeker heel gezellig, wel wat werk maar je krijgt er ook zeker wat voor terug!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:29

Gelukkig zie ik mijn boefjes weer vandaag! Heb ze best gemist :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:35

Leuk dat je ze vandaag terug ziet! :)

Hier zijn de nijnen helemaal blij na dat onweer van vannacht! :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:56

Ja, flink knuffelen weer zo <3. Heb de kofferbak vol met lekkers voor ze aangezien ze toch geen taart mogen vandaag :').

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:22

Hahaha Coconut ik zie de konijnen al aan een taart eten :')

Hier ook blije en doorweekte konijnen vanmorgen, ze zaten heerlijk in de regen, dat hadden ze gemist volgens mij :')

Kaasje is wel bang voor onweer heb ik gezien .. steeds als het flitste rende hij als een gek door de ren heen, best sneu :(

Komend weekend als het wat minder warm is wil ik nog eens proberen Kaas aan de groep te koppelen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:23

M'n moeder is op vakantie wat betekent dat ik op het huis pas voor 8 dagen... Heb de hond en m'n 4 konijnen meegenomen, is weer eens wat anders dan een flat.
Nala heeft ooit in de groep gewoond als baby, nu is ze volgroeid en is iedereen ineens bang voor dr :') behalve Harm, de kleinste en de grootste moesten even een sprintje trekken :P

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:48

Eoweyn_x schreef:
M'n moeder is op vakantie wat betekent dat ik op het huis pas voor 8 dagen... Heb de hond en m'n 4 konijnen meegenomen, is weer eens wat anders dan een flat.
Nala heeft ooit in de groep gewoond als baby, nu is ze volgroeid en is iedereen ineens bang voor dr :') behalve Harm, de kleinste en de grootste moesten even een sprintje trekken :P

[ Afbeelding ]

Wat leuk! Ook een bovenwoning met 4 konijnen begrijp ik? Mag ik vragen hoe het bevalt en hoe de konijnen dan gehuisvest zijn?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:04

Jep, mijn vriend en ik hebben een 3 kamerappartement op 3 hoog met twee balkons.
Op zich bevalt het prima hoor, de reuzen zitten in de woonkamer en mijn andere koppeltje op het balkon achter. Het was alleen nooit de bedoeling en met twee reuzen merk je wel dat je veel ruimte op moet offeren. Nala en haar vorige maatje liepen altijd los en er stond ook geen ren. Gabber is een sloopkogel wat betekent dat de helft van de woonkamer, ren is :P het is overigens een puppyren van een meter hoog en ik heb er een zelfgemaakte "kooi" in staan van betonplex met daarin weer een 1.20 onderbak van zo'n grote gewone binnenkooi. Op de grond ligt tapijt omdat alles laminaat is en daar glijden ze op uit. Voor kleintjes niet zo'n probleem, voor grote konijnen met een zwakke rug wel. De ren staat open zodra er iemand thuis is, zelf ben ik veel thuis ivm ziekte dus ze lopen vaak dagen los.
Maar we zijn dierenvrienden en wat moet, dat moet. Nala kan ivm EC niet buiten wonen 's winters.

Moet zeggen dat het plan is om te verhuizen naar een woning met een tuin zodat mijn 8 buitenkonijnen naar onze tuin kunnen verhuizen ipv in Noord Holland bij mijn moeder.

Jij hebt een groep van 4 in huis zag ik, wat ontzettend gezellig lijkt me dat!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:30

Eoweyn_x schreef:
Jep, mijn vriend en ik hebben een 3 kamerappartement op 3 hoog met twee balkons.
Op zich bevalt het prima hoor, de reuzen zitten in de woonkamer en mijn andere koppeltje op het balkon achter. Het was alleen nooit de bedoeling en met twee reuzen merk je wel dat je veel ruimte op moet offeren. Nala en haar vorige maatje liepen altijd los en er stond ook geen ren. Gabber is een sloopkogel wat betekent dat de helft van de woonkamer, ren is :P het is overigens een puppyren van een meter hoog en ik heb er een zelfgemaakte "kooi" in staan van betonplex met daarin weer een 1.20 onderbak van zo'n grote gewone binnenkooi. Op de grond ligt tapijt omdat alles laminaat is en daar glijden ze op uit. Voor kleintjes niet zo'n probleem, voor grote konijnen met een zwakke rug wel. De ren staat open zodra er iemand thuis is, zelf ben ik veel thuis ivm ziekte dus ze lopen vaak dagen los.
Maar we zijn dierenvrienden en wat moet, dat moet. Nala kan ivm EC niet buiten wonen 's winters.

Moet zeggen dat het plan is om te verhuizen naar een woning met een tuin zodat mijn 8 buitenkonijnen naar onze tuin kunnen verhuizen ipv in Noord Holland bij mijn moeder.

Jij hebt een groep van 4 in huis zag ik, wat ontzettend gezellig lijkt me dat!

Pff klinkt wel als een opoffering met 2 van die reuzen in huis, maar super dat jullie het doen. Een ren in half de woonkamer klinkt als een goed idee waar ik zelf ook over heb nagedschr maar die van mij waarderen de ren totaal niet.

Ik heb er idd 4, wel 4 dwergjes hoor haha. Ik denk dat ik zelf het meeste moeite mee heb met hoe erg ze je huis overnemen, al het hooi wat ee ligt bijvoorbeeld. Je krijgt er wel veel liefde voor terug en zou ze zeker nooit wegdoen maar een huis met een kamer voor de konijnen of een tuin zou ik wel fijn vinden.

Zo hebben ze gister de bezem omgestoten, die een glas omstootte en dat brak op de grond. Rent een van de nieuwe konijnen eropaf om meteen aan het glas te gaan knagen |o .....

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:04

Ik merk aan mijn konijnen dat ze niet echt gelukkig zijn op de plek waar ze nu zitten. Ik ben alleen nog niet op een oplossing gekomen en ik zit er best mee in mn maag. :\

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:41

De beestjes zijn top verzorgd!
Morgen lekker alle hokken boenen en verschonen. Nu eerst lekker opruimen enzo :).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:43

Super Coconut! :)

Hier hebben ze 10 minuutjes in het "nieuwe" deel van de ren mogen huppelen. Er zijn nog wat kleine dingetjes die ik nog moet doen (zoals scherpe randjes van het gaas vijlen en wat bladeren weghalen) voor ik ze daar zonder toezicht laat rondlopen. Gisteren met de storm zijn er redelijk wat bladeren en naalden tegen de ren gewaaid (vooral bij het "nieuwe" deel), niet helemaal erin maar ze zouden het er wel tussenuit kunnen trekken. Nu heeft Lou een heel klein stukje van een uitgedroogd esdoornblad gegeten en een heel klein stukje van een gedroogde dennennaald. Denken jullie dat dit kwaad kan?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:55

Lady, waar zitten ze nu dan en waar had je ze zitten? (Sorry last van geheugenverlies :') )

Moppie, Aah ze doen het dus nog goed de knapperds :D Denk niet dat dat kwaad kan een blaadje maar zou ze toch even in de gaten houden!

Eoweyn, die foto is echt leuk :D kunnen ze bij jullie de tuin niet uit?

Ik was Kaasje net 'nt kriebelen en toen kwam een hele bos haar mee, hij is dus op z'n kop mega 'nt verharen, nu ziet hij er nog wilder uit :')

Afbeelding
Mister punky :P

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:09

De huisvesting is hetzelfde alleen ik ben verhuisd van een grote tuin naar een balkon, in de tuin was natuurlijk wat meer leven en hier gebeurd weinig. Ik weet niet wat maar merk gewoon iets aan ze. := soms word het ruziën wat ze doen echt menens ook.
Zou ze heel graag gewoon los op balkon hebben maar ben veel te bang dat ze het voor elkaar krijgen om over de stenen balustrade te springen. In huis gaat niet vanwege alleen maar houten meubels en die wil ik toch iets langer houden :')

Kaasje <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:57

Net even gaan kijken en hij huppelde door de ren en heb hem zien eten. Zal dus geen probleem geweest zijn denk ik :) .

Tarzan: Ah schattig! <3

Lady: Dat is vervelend idd.. :\ Kan je geen net ofzo over het balkon spannen? Zodat je ze wel los kan laten maar ze zeker niet weg kunnen?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:02

Hoi, mag ik me hier melden en meteen een vraag stellen?

Ik heb namelijk een ziek konijn thuis die op dit moment amper eet.

In februari is hij ook heel ziek gewrest waardoor hij niet at, toen kwam dit door ontstoken keelamandelen als gevolg van chronische snot. Hij heeft toen ruim een weel geleefd op komkommer en appel voordat hij weer wat anders begon te eten, en hij heeft hierdoor toen een behoorlijke klap gehad waardoor het l een zeer dun konijn is, en er eigenlijk geen reserves op zitten. Ook is hij hierdoor nog kieskeuriger geworden qua eten.

Haakjes op zijn kiezen heeft hij niet, daar is hij voor nagekeken.

Nu komt het waarschijnlijk doordat hij als gevolg van artrose een zere poot heeft. Hij is hiervoor in behandeling bij een fysiotherapeut, en dat in combinatie met veel los in de tuin maakte dat hij echt weer goed liep. Sprintjes waren iets minder snel maar ging wel. Nu kon hij op zijn vakantieadres amper lopen, want ren van 2x1 is daarvoor niet genoeg, en toen hij terug kwam kon hij amper nog opstaan. Dit is in de 1,5e dag dat hij terug is enorm weer verbetert (kan weer zelf opstaan en door de tuin lopen zonder te vallen), dus we willen echt nog een poging wagen. Alleen moet hij daar dus wel voor eten. En dat is dus een probleem.

Los in de tuin eet hij gras en knabbelt aan de planten. Lang niet voldoende maar het is iets.

Ivm vocht en temperaturen kon en kan hij alleen niet in de tuin blijven, en binnen eet hij amper.

Wat hij eet: kleine stukjes brood soms, knaagstick met honing en soort graankorrels, gras als het per spriet gevoerd wordt, witlof soms hapjes, sla soms hapjes.

Wat hij niet eet: hooi (vier soorten), brokken (drie soorten), wortel, gras als het er ligt, snoepjes, meer dan drie happen witlof, wilgentak.

Dus het probleem is, wat nu?
Hoe krijgen we hem aan het eten, en ook wat is de minimale hoeveelheid die hij moet binnenkrijgen om zijn darmen aan de gang te houden?

Wat hij nu binnenkrijgt is absoluut niet een gezond dieet, maar beter iets dan niets is onze insteek.
Poep ziet er nu na twee dagen diarree ook weer goed uit trouwens.

Sorry voor het lange verhaal, maar hij heeft ook al een behoorlijke geschiedenis wat wel relevant is.

Hopelijk heeft één van jullie de gouden tip!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:19

Beetje lastig Moppie, dan kan ik zelf niet meer op het balkon..

Lienie, ik weet het niet zo goed maar wil je wel sterkte wensen met je zieke nijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:28

Lady, ik zou inderdaad ook iets maken zodat ze niet weg kunnen zodat ze vrij rond kunnen lopen..

Moppie, Aah gelukkig, hier eten ze ook wel eens per ongeluk gedroogde laurier als dat in de herfst afvalt en in de ren waait, zal dus wel meevallen.

Lienie, ik snap je helemaal, ik heb hier een EC konijntje die super mager is (je voelt al d'r botjes) en tot voor kort niet wilde eten, vreselijk frustrerend!

Ik heb nu een brok/mix gevonden die de konijnen echt heerlijk vinden en sindsdien eet ze ook weer! Het zal niet het gezondste voer zijn maar het gaat mij erom dat ze eet!
Ze krijgt nu dit:

Afbeelding

Misschien een poging waard om te proberen?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:32

Dat ziet er wel goed uit! Zeker het proberen waard, maar dan moet hij eerst al weer een beetje meer eten dan nu ben ik bang. Maar ik ga dit wel zeker onthouden en ook meteen vast halen morgen.