Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hoppit schreef:Owv mogelijke schimmels, insecticiden. Maar wij geven ook altijd wilgentakken van eigen terrein, nog nooit een papageno die er problemen van heeft gekregen. Vers vinden ze mooier. Kijk gewoon een beetje naar waar de boom staat, zou de takken niet van een appelboom in een drukke wegberm knippen, veel fijn stof en zware metalen in de buurt van wegen.
Meliaforever schreef:Lukasje schreef:@ meliaforever: heb je al eens verse kruiden geprobeerd?
Nee vergeet het elke keer te kopen.En dan nog gokken welke ze het lekkerste zullen vinden. Tips?
blokje schreef:Sepia hangt in hun hok.
Cayenne schreef:blokje schreef:Sepia hangt in hun hok.
Kijk wel uit dat ze niet overmatig veel sepia eten. Het is enorm zout.
Ik heb een obsessieve sepia-vreter er tussen zitten
Lukasje: Geen bieslook geven hoor! Dat is van de lookfamilie en bevat erg veel giftige stoffen (net als de ui-soorten, dus ook geen prei, lenteui etc).
Cayenne schreef:Stitchlover: ik bied jonge vogels altijd een mengeling van zaad en eivoer aan. Vooral de eerste maanden (zeker tot en met de eerste jeugdrui) is eivoer heel belangrijk. Daarnaast veel kalk en mineralen aanbieden ter bevordering van de groei. Bij volwassen vogels kun je het eivoer minderen. Kalk en mineralen zijn altijd belangrijk, zeker als je ook nog eens wilt kweken want als je dan geen kalk bijvoert heb je kans dat de dames verzwakken omdat ze hun eigen kalkvoorraad in de aanmaak van de eischaal moeten steken.
En verder wilgentakjes en groente aanbieden en af en toe trosgierst! Fruit bij gras en valkparkieten ben ik geen fan van ivm de hoeveelheid suikers en gisten waar ze ziek van kunnen worden.