Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimfee schreef:Bix schreef:Ik zou hier ook graag mee willen kletsen! Ik ben op dit moment bezig het inrichten van een Detolf vitrinekast; 20 juli haal ik een opvangertje op bij De Kleine Beer in Almere.
De Detolf dichtbij en voor slechts 10eu op mogen halen. Ik heb er drie tussenschotjes in laten maken. Helemaal links een graafhoek gecreëerd met zaagsel en hooi. Er staan twee lectuurbakken op elkaar en direct op de bodem, zodat de hamster er niet onder kan graven, met alle gevolgen van dien.. Rechts staat er één, met daarop een Bogie wheel 19cm. Expres voor deze variant gekozen. Staat, vind ik althans, mooi bij een natuurlijke inrichting, maar is wel gemakkelijk schoon te maken.
Het chinchillazand mag nog wat aangevuld worden. Ik heb nog wilgenbruggetjes nodig. En in de tweede bak van rechts wil ik reptielenzand proberen. Ben dit inmiddels vaker tegengekomen in verblijven. Iemand hier ook ervaring mee? In de twee liggende potten zit chinchillazand. In de twee staande potjes komt kattengras.
http://myalbum.com/album/j2uEVl3gidy7
Nog even een vraagje. Waar heb je die dikke boomstam vandaan? Ik vind het zo mooi en zou het hier ook in de bakken willen! Hoe vindt je hamster het in zijn/haar detolf?
Hoe bevalt het reptielenzand?
Geke_Lizzy schreef:Hoevaak verschonen jullie het zand?
Het gaat hier na een tijdje erg stinken omdat ze het als toilet gebruiken, heb het geprobeerd te zeven, maar helaas heeft dat niet het gewenste effect gehad..