Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:00

Prachtig weer, Nimfee :j _/-\o_

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:11

Wauw onwijs gave bak.
Wat zullen jou hamster ontzettend blij zijn

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:14

Nimfee schreef:
Bix schreef:
Ik zou hier ook graag mee willen kletsen! Ik ben op dit moment bezig het inrichten van een Detolf vitrinekast; 20 juli haal ik een opvangertje op bij De Kleine Beer in Almere.

De Detolf dichtbij en voor slechts 10eu op mogen halen. Ik heb er drie tussenschotjes in laten maken. Helemaal links een graafhoek gecreëerd met zaagsel en hooi. Er staan twee lectuurbakken op elkaar en direct op de bodem, zodat de hamster er niet onder kan graven, met alle gevolgen van dien.. Rechts staat er één, met daarop een Bogie wheel 19cm. Expres voor deze variant gekozen. Staat, vind ik althans, mooi bij een natuurlijke inrichting, maar is wel gemakkelijk schoon te maken.

Het chinchillazand mag nog wat aangevuld worden. Ik heb nog wilgenbruggetjes nodig. En in de tweede bak van rechts wil ik reptielenzand proberen. Ben dit inmiddels vaker tegengekomen in verblijven. Iemand hier ook ervaring mee? In de twee liggende potten zit chinchillazand. In de twee staande potjes komt kattengras.

http://myalbum.com/album/j2uEVl3gidy7

Nog even een vraagje. Waar heb je die dikke boomstam vandaan? Ik vind het zo mooi en zou het hier ook in de bakken willen! Hoe vindt je hamster het in zijn/haar detolf?
Hoe bevalt het reptielenzand?

Is inderdaad een broedblok. En ik heb Dory er nog geen gebruik van zien maken ;) Ze stapt er soms op, maar gaat er nog niet in. Maar ik merk dat ze alles nog aan het ontdekken is. Sinds gisteren is ze aan het graven gegaan in het zaagsel en heeft daar een holletje gegraven. Ik krijg wel de indruk dat ze de Detolf prettig vindt. En ze blijft makkelijk benaderbaar.

Ik heb uiteindelijk voor een aquariumondergrond gekozen met afgeronde (dus onscherpe) korrel. Deze zijn helemaal rond en glad. Wordt normaliter voor bodemdiertjes gebruikt, zodat zij zich niet bezeren tijdens het rondkruipen op de bodem.

Net levende meelwormen gehaald. Ben benieuwd wat ze daar straks van vindt :) Heb ze nu in een bakje met droge brinta.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:22

Kan ze wel een beetje fatsoenlijk graven in de aquariumondergrond? Uit nieuwsgierigheid.

Maak je de levende meelwormen wel van te voren even een kopje kleiner? Je wilt niet dat ze hem niet goed op eet en de meelworm fijn zijn eigen weg gaat knabbelen in de wangzak ;)

Mijn aqua voor mijn syr staat ook alweer een week op de planning, maar kom er steeds niet aan toe. Met dit enorm warme weer gaan we het toch maar lekker doen. De honden doe ik er nu geen plezier mee om te gaan wandelen.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:34

Het is vrij stevig spul, dus ze kan er ook in graven.

Je bedoelt dat ik de kop er af moet halen? Of moeten ze helemaal dood? Ik ken wormen alleen van het vissen :p

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:04

Jaa de kop moet er zeker vanaf haha! :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:08

Dan ga ik straks maar eens aan de slag! \0/

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:29

Nou, ik kan voor 20 eu een bak van 30 x 80 halen voor de muizen, kan ik me ook gaan uitleven. Ik ga ook plastic spullen gebruiken, ik heb zo'n ufo en ik vind het zonde een nieuwe te kopen := Ter voorbereiding heb ik ze leren in een wc te poepen, scheelt schoonmaakwerk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:39

Morgen deze bak halen :

Afbeelding

30 euro maar , 1,20 :)

Vorige week een syrtje in huis gehaald , stond op de weggeefhoek met zijn kooitje die kan er mooi in . Hij is een jaar oud maar hij lijkt wel bejaard :x

Afbeelding

Zijn oude kooi met caviavoer :x , hij zit tijdelijk in een curver met de oude deksel erop en ventilatie rooster van mijn oude terra. Hij heeft al de pluisjes uit de hennep lopen hamsteren en een mooi hol gemaakt ervan . Ben benieuwd wat hij vind van zijn nieuwe huis straks , is alleen even zoeken hoe en wat kwa meubels voor zijn formaat :') .

Afbeelding

Meneer Pluis in volle glorie :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:45

Wat een vreselijke mensen bestaan er toch. Gaaf dat hij straks in een 1.20 bak mag gaan vertoeven!

Dat ie bejaard lijkt kom wellicht door z'n grijze kleur haha :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 18:53

Ach wat sneu! Zo had ik ook een paar maanden terug een dwergje opgehaald, in een nog veel kleinere kooi en was zo dik dat ze niet fatsoenlijk kon lopen. Ze geloofde haar ogen niet toen ze in haar nieuwe bak zat. En dan moest ik nog zuinig aan doen met inrichting omdat ze echt niet goed is en overal vanaf valt.

Echt fijn dat je hem een goed huisje biedt. En echt gaaf dat je voor zo weinig geld zo'n grote bak hebt gevonden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 01:35

Inboedel ook nog eens bij de bak :P , ja echt mazzel anders had ik hem niet gehaald denk ik . Je moet wel de ruimte aan een Syr geven en gunnen :)

Afbeelding

Zijn noodhok , had gelukkig een dwerg met een groot rad dus die er even in daar lijkt hij beter in te draven . Wilgenbrug slaapt hij lekker onder , zit los erop maar er kunnen geen katten komen dus peert hij hem dan heb ik hem zo hihi

Afbeelding

De andere heren staan in de kast , moet alleen de deur eruit slopen of doormidden zagen (ik hoor de woningbouw al tekeer gaan als ik dat flik :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:05

Afbeelding

Bak is er :D

Morgen zand halen (ik en zeven :+ , alles weg omdat ik vergat lege bak eronder te doen ) , deksel maken of poging tot . Nog wat groot spul zoeken , heb alleen dwergen inboedel en hopelijk is meneer zijn ontlasting dan ook wat beter. Na dat caviavoer en nu hamstervoer is hij wat aan de dunne. Oh en nog wat hooi erin , die kookt even ivm stof en dan afgieten en drogen laten :P . Hoop dat hij kan genieten van zijn bak :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:46

Dat zal hij zeker wel doen!

Wel één tip. Houd de dunne heel erg goed in de gaten. Syren zijn namelijk ontzettend gevoelig voor natstaart .. wellicht hier nog even lezen;
http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... rs/200604/

Gewoon als tipje. Ook voor je andere hamsters ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:54

Dan zet ik hem direct even apart en zet een pompje met alcohol spul voor de handen naast zijn bak , heb gelukkig nog niet de andere heren aangeraakt nadat ik zijn dunne heb gevonden en wil dat zo houden . Ik ben nog lerend met Syren :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:56

Dat komt goed, aldoende leert men toch? :D Zekere voor het onzekere.

Natstaart komt bij russen weinig tot niet voor.
Ik hoop dat z'n ontlasting snel beter word! Een lekker appeltje voor extra vocht kan eventueel ook(tegen het uitdrogen) maar verder blijft het lastig. Sommige hebben het soms zelfs over Yakult maar geen idee of dat kan...
Gewoon even aankijken :D

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:52

Hoevaak verschonen jullie het zand?
Het gaat hier na een tijdje erg stinken omdat ze het als toilet gebruiken, heb het geprobeerd te zeven, maar helaas heeft dat niet het gewenste effect gehad..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:50

Geke_Lizzy schreef:
Hoevaak verschonen jullie het zand?
Het gaat hier na een tijdje erg stinken omdat ze het als toilet gebruiken, heb het geprobeerd te zeven, maar helaas heeft dat niet het gewenste effect gehad..

Bij vorige hamstertjes die ook het zand gebruikten als toilet schepte wij elke dat de natte stukjes er uit met een theelepeltje. Zo bleef het mooi schoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:44

Meneer beet goed hard net :+ , hij is wat onzeker en enorm onder de indruk van alles :(:)

Maar hij is verhuisd *\o/* , deksel moet nog af maar de nooddeksel is goedgekeurd. 2 hekjes van de konijnen onderop ivm de katten , dan een hor daarop voor hem en ook voor de katten en dan een plankje hout zodat alles stevig ligt . En nu de katten drillen O:) , maar verwacht geen problemen ze zijn Lilly al gewend in de woonkamer

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:06

Als het zand hier vies is gooi ik het gewoon leeg en vul ik hem weer :) Ik zeef niet ofzo .. ben ik te lui voor haha.
Heb dat ooit met carefresh gedaan ... was ook geen succes.

@ Rebecca,

Ooh en die kunnen hard bijten :') Ik heb zo een keer met een dierenwinkel syr gestaan die achter elkaar in mijn hand bleef bijten (van schrik door andere mensen) .. was heel fijn :')

Met de buisjes heb ik altijd geleerd gekregen dat die minder geschikt zijn voor Syren omdat ze met volle wangzakken de wangzakken kunnen beschadigen door de te kleine ruimte. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:16

_O-

Ja het is ook krap , die gaat er ook uit . En verder even kijken of ik grotere items scoren kan hij is overal te groot voor _O- , wat heb ik in huis gehaald kwa formaat :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:25

Bizar heh ... maar hij heeft iig de ruimte!

Of gewoon een kurkbuis of iets via zooplus bestellen. Daar pit die van mij in. Kan hem vanaf de bank zien liggen :) Hij heeft helemaal achterin een gat naar beneden gemaakt en daar slaapt ie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:39

Heb geen internetbankieren helaas , pets place in dorp is vrij gelimiteerd . Morgen is het vast mooi weer kan ik altijd dorp verderop even kijken bij oa de jumper , wat tweedehands winkeltjes af voor wat nieuwe inboedel .

Meneer is al druk aan het scharrelen , het rad is al gevonden en gebruikt . Zandbak ploft hij net in <3 , nu zoekt hij hennepvezel pluis voor zijn nestje . Huisje is wel perfect kwa formaat :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:57

Even rond snuffelen op de terrarium afdeling ;) Zal Pets place vast wel hebben!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:58

Even nieuw leven in dit topic blazen!

Afbeelding
Afbeelding
De bak van Isa is weer veranderd :) binnenkort ga ik weer nieuw mos bestellen en nieuwe plantjes en takjes.

Hoe staat het met jullie bakken?