Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:45

Het is hier rustig! :oo

Nog even en dan kom ik hopelijk ook allemaal husky puppy foto's spammen :D

Maar voordat het zover is was ik wel benieuwd wat iedereen hun husky voert?
Ik ben me wat aan het orienteren en ben wel voorstander van vers en evt brok met hoog percentage vlees.
Echter heb ik met de andere hond hier en de katten de ervaring dat hoog percentage vlees brokken (van Applaws) minder lekker gevonden worden dan Royal Canin. En op de RC doen ze het in principe heel prima.

Dus ik was erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn! :j

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:50

Hier erg tevreden over Kivo! Vers vlees aangezien Pepper niet zo gek is op brokken :') verwend beest

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:15

Kivo gevoerd maar geperst kwam steeds de brok terug omhoog en de gewone brok gingen ze gal spugen. Kivo vlees wel top!
Heb greenheart gevoerd. Was top voer maar nu erg prijzig door veranderde omstandigheden ;)
Voer nu bosch waar ze het ook erg goed op doen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:36

Wij voeren kivo vlees en troll ekstrem brokken.

Ik zal even onze nieuwe pup spammen.
Nouja pup... 19 weken al!
Alaskan husky
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:01

Oh wauw een Alaskan <3 Leuk! En wat een prachtig gebied daar.

Ik heb eindelijk een goede camera dus Manu oefent veel als model. Ik moet alles nog leren :)) Wie heeft er hier Instagram voor hun hond? Onze is http://www.instagram.com/manu_and_uma

Afbeelding

We hebben laatst een DNA test gedaan en daar kwam uit dat Manu's ouders beide 25% Alaskan Malamute zijn. Verklaart wel een hoop. Hij is nu 32,8 kg en bijna 70 cm hoog. Hij is bijna 4 en afgelopen 3 maanden dus weer wat uitgezwaard :=
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:34

Ja met malamute in de mix kunnen ze inderdaad nog wel eens groter uitvallen!

Interessant om te zien wat iedereen voert. Het zal wel een kwestie zijn van gewoon uitproberen. Bij de fokker krijgen de pups Royal Canin.

Ik ben afgelopen zondag even bij de fokker geweest, de pups zijn 29 december geboren en mijne wordt een van deze twee teefjes <3
Ze willen zelf ook een houden maar zijn er nog niet over uit welke.
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:05

Ahhhh <3 Zijn ze nou chocolate?

Ik voer Manu vers vlees, KVV van Naturis, Smuldier of Barf en hij krijgt 1 tot 2x per week Barf. Kipkarkas, nekken, lamsribben e.d. Hij haat vis helaas dus ik geef er zalmolie bij. Ook schapenvet omdat hij dan net even wat minder schraal blijft.
Ik voer sinds een paar maanden ook brokken bij omdat hij niet voldoende energie had. Ik gaf Acana Butternut Squash & Pork maar sinds kort ben ik over op Wellness CORE. Een probeersel.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:55

Ja het zijn allemaal bruine in dit nest :D De ene wel wat lichter dan de ander.
Ik wilde ook heel graag een rode/bruine, dus vandaar mijn keuze op dit nest van 2 rode ouders :D

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:44

Hier krijgen ze verschillende KVV's samen met kippennekjes, lamshart of lamsbotjes. Eens in de twee weken een rauw eitje erbij, regelmatig een worteltje en bij elke maaltijd een schapenvetbonbon. Sinds kort voer ik ook brokken bij, de zalmvariant van Jachtinstinct (graanvrij, glutenvrij en hypoallergeen).

Ik ben eigenlijk bijna nooit op bokt, heb mijn pupsel nog niet eens voorgesteld. Ze is nu 6 maanden oud. Geen husky dus eigenlijk hoort ze niet in dit topic thuis, maar ze is te leuk om niet mee te pronken. :o

4 maanden, net in Nederland..
Afbeelding

5 maanden..
Afbeelding

En het oudje in huis mag niet ontbreken natuurlijk..
Afbeelding

Nooit gedacht dat het met 2 honden zo veel gezelliger zou zijn, langzamerhand begint het zelfs te kriebelen voor een nummer 3. Al zal het nog wel even duren voordat nummer 3 komt, heb mijn handen momenteel wel vol aan ze.

Spannend hoor Feline, geniet van de voorpret!

Dat er toch malamute in Manu zit verklaart inderdaad een hoop, 70cm schofthoogte is mega. Mijn reu is zo'n 62cm en ik vind hem al groot. Puppy daarentegen is maar zo'n 47cm, die zal ook wel redelijk klein blijven. :j

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:30

@ Gillyzidane: Wat een leukerd <3

@ Lisitano: Ik ben benieuwd naar de foto's :D En pfoe, dan is Manu idd behoorlijk groot!

@ Faline: Aah <3 Geniet van de voorpret :D

@ Ushanka: Wat een knapperd <3 Mooie foto's ook!

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:45

ik kom ook maar weer eens binnen vallen ;)
druk met wedstrijden en trainen van de woef...
impressie:

Dan wel geen husky, maar vind hem hier toch wel thuis horen...
Volgende hond wordt wel een hus (erbij hahahaha)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:51

Ik heb een husky x samojeed :) Dus iets kleiner en ranker uitgevallen. Is ongeveer 20 kg denk ik. Qua hoogte net zo hoog als mijn border collie teef, denk zo rond de 55 cm.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:02

tinkergirl89 schreef:
ik kom ook maar weer eens binnen vallen ;)
druk met wedstrijden en trainen van de woef...
impressie:

[ Video ]

Dan wel geen husky, maar vind hem hier toch wel thuis horen...
Volgende hond wordt wel een hus (erbij hahahaha)

Heeel gaaf! Wat een heerlijke Malamute heb je daar lopen <3 Die met het witte masker heeft zo'n zoenhoofd! Als ik hem/haar zie lopen doet het me heel erg denken aan mijn Manu!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:38

Gaaf filmpje!

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:26

Zebb (het witte koppie) is een raszuivere malamute, Shasta (met het masker) is een halve ;) zijn moeder was husky en zn pa een zuivere mala.
Heerlijke honden zijn het toch!
Manu is ook echt een mooi dier! Maar wat je zelf al verwacht had, duidelijk malamute erin haha ;)
zijn er hier eigenlijk meer mensen die ook mushen?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:58

Gaaf zeg!

Ik heb het geprobeerd met Pepper, maar hij vind het duidelijk niet leuk. Na 1 jaar oefenen en zelfs eens een ervaren hond ernaast gezet te hebben blijft hij het maar stom vinden.

Ik heb gewoon een vrij luie husky :') Afbeelding
Afbeelding

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:53

Pepper :) mooie hond!
Mooie naam ook voor een "luie" hus _/-\o_ haha
Ik heb er ook zo een hoor! Zebb loopt inmiddels alleen, of met een leenhond (willekeurig en kan van elk ras zijn)
Shasta (6 jaar oud) zegt ook dat ie liever lui op de bank ligt 8-)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:53

Haha ja ach, ik neem hem niks kwalijk, ik ben ook lui :+

Hij vindt het dan wel weer heerlijk om los te lopen, dan is hij niet te stoppen :=

Het is wel heel erg gaaf dat mushen, misschien later een werkhond erbij. Als ik uit huis ben -:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:30

tinkergirl89 schreef:
Zebb (het witte koppie) is een raszuivere malamute, Shasta (met het masker) is een halve ;) zijn moeder was husky en zn pa een zuivere mala.
Heerlijke honden zijn het toch!
Manu is ook echt een mooi dier! Maar wat je zelf al verwacht had, duidelijk malamute erin haha ;)
zijn er hier eigenlijk meer mensen die ook mushen?

Zijn karakter lijkt veel meer op dat van een Malamute. Ik vind Husky's veel drukker en een stukje onhandiger ofzo _O- Malamutes stralen altijd zoveel wijsheid uit. Mooie mix heb je maar je Malamute vind ik echt om op te vreten <3 mushen doen wij niet, heb het heel lang geprobeerd maar Manu is te lui. Ik ben een half jaar terug gigantisch hard gevallen en nu durf ik niet meer. Ik moet hem zo aansporen dat ik niet genoeg op de step en het pad kan letten :(

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:01

Ik krijg regelmatig de opmerking: oh een husky, daar ben je zeker de hele dag druk mee :+

Afbeelding
Jahaa :')

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:35

Haha geweldig :D
Kayuh is soms ook wel een beetje lui :P Wij doen stepjoring en canicross. Dat vind'ie helemaal geweldig, vooral het canicrossen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:12

xTiffani schreef:
Ik krijg regelmatig de opmerking: oh een husky, daar ben je zeker de hele dag druk mee :+

[ [url=m/nwo9vq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jahaa :')

_O-
Nouja, Manu moet ik wel bezig houden maar nu hij volwassen is is hij echt een heel stuk rustiger geworden. Hij is na een uur loslopen niet moe, ook niet in de buurt van. Maar het rennen en trekken en dat een paar kilometer lang weigert ie :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:44

Hah jaa precies, Pepper heeft wel genoeg aan een uurtje loslopen maar niet elke dag, ik merk dat hij soms wel een echt lange wandeling en wat hersenwerk nodig heeft.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:18

Haha, ja de bekende husky-opmerkingen, als je alle verhalen mag geloven is het mission impossible om fatsoenlijk een husky te houden :+

Het is hier bijna zover, nog 3 weekjes en dan is mijn pup oud genoeg om naar huis te komen *\o/*

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:20

Oeh wat leuk!! Foto spammen *\o/*

Haha echt hoor, ik hoor de raarste verhalen. Inderdaad mission impossible dan _O-