Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:42

Dank jullie wel voor de snelle reacties!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 16:02

Ik ken iemand met een hond van Rianne van Tiggelen, staart was in het nest wat mee gebeurd dus hebben ze geamputeerd echt zo mega zonde.

Het is maar net wat voor soort Aussies je hoort en daar kun je een beetje op oriënteren per fokker. Ik zie ook fokkers die Aussies fokken die bijna effe zijn, dat is echt niet mijn ding. Vind dat niet mooi. Een aussie is voor mij duidelijk merle of duidelijk tri maar niet 1 of 2 kleuren.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:40

Hannanas schreef:
Ik ben erg happy met Ingrid van kennel: Big Sky

Mijn Rio komt daar vandaan.

oh daar stonden we op de wachtlijst van, jammer maar helaas zat er maar 1 teefje bij en ze heeft ook niet vaak een nestje

we zijn best tevreden ook van onze fokker maar zit in België, zoek je zo ver te gaan?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:00

Net weer wat foto's gekregen van een 'pup' eigenaar.
Knappe vent Bikkel. <3
Ze worden allemaal zo groot.
Afbeelding

Afbeelding

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:40

Marlou_ schreef:
Ik ken iemand met een hond van Rianne van Tiggelen, staart was in het nest wat mee gebeurd dus hebben ze geamputeerd echt zo mega zonde.

Het is maar net wat voor soort Aussies je hoort en daar kun je een beetje op oriënteren per fokker. Ik zie ook fokkers die Aussies fokken die bijna effe zijn, dat is echt niet mijn ding. Vind dat niet mooi. Een aussie is voor mij duidelijk merle of duidelijk tri maar niet 1 of 2 kleuren.

Zonde! Ik wil hoe dan ook een volledige staart. Voorkeur van kleur is merle, mijn vriend vind dit wel belangrijk. Natuurlijk weet je nooit waarmee je thuiskomt, want karakter is het meest belangrijkste.

Regio Zuid-Holland en Friesland.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:57

Een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk.., helaas
Zo had mijn pup ernstige e.d. toen ze een half jaar oud was, niet van Rianne overigens.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:00

renate van dialo's is erg fijn en fokt hele mooie :)

Prachtige bikkel!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:27

luxje schreef:
Een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk.., helaas
Zo had mijn pup ernstige e.d. toen ze een half jaar oud was, niet van Rianne overigens.

Natuurlijk kan dat altijd!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:42

knappe broer <3 heeft myla toch ook bryce27

Myla vorige jaar en nu:

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:14

Ik was echt vergeten hoe intensief die puppyperiode was. Het is wel heel erg leuk hoor. Gelukkig zijn de nachten ook weer wat beter al. 2 nachten amper geslapen (mede met dank aan een lek luchtbed), maar nu ging ze gister meteen stil haar bench in om 23.00 en bleef stil tot 06.30. Verder loop ik er de hele dag achteraan; alles gaat dat bekkie in en overal kun je mee spelen. Natuurlijk moeten we ook alles onderzoeken en meemaken en dus mag ze al regelmatig mee op stap. Van de week kennis gemaakt met een konijn, kippen en peuter (en dat was fantastisch om te zien hoe die met elkaar omgingen), regelmatig bezoek gehad en haar mee gehad met les geven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:16

Friesland heb je de jjranch zij fokken aussies en drijven er zelf schapen mee.het type moet je wel aanstaan.het is werklijn.
wij fokken kleinschalig maar zitten helemaal aan andere kant van het land.rianne van tiggelen zit ook aan de andere kant. Verder kun je ook op de site van ascn.nl kijken daar staan ook nesten op en je kunt natuurlijk google op australian shepherd fokkers.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:38

WenK schreef:
Ik was echt vergeten hoe intensief die puppyperiode was. Het is wel heel erg leuk hoor. Gelukkig zijn de nachten ook weer wat beter al. 2 nachten amper geslapen (mede met dank aan een lek luchtbed), maar nu ging ze gister meteen stil haar bench in om 23.00 en bleef stil tot 06.30. Verder loop ik er de hele dag achteraan; alles gaat dat bekkie in en overal kun je mee spelen. Natuurlijk moeten we ook alles onderzoeken en meemaken en dus mag ze al regelmatig mee op stap. Van de week kennis gemaakt met een konijn, kippen en peuter (en dat was fantastisch om te zien hoe die met elkaar omgingen), regelmatig bezoek gehad en haar mee gehad met les geven.

Wacht maar tot ze gaan puberen...

Vergeet vooral niet te genieten, de puppy tijd is zo snel om.

Inmiddels heeft dizzy zijn 2e examen afgelegd (met hoogst mogelijke score, stuud :p)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:58

Haha daar ben ik ook bang voor. Maar ik heb er alle vertrouwen in! Ze is zooooooooo leuk!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:41

Ik heb nooit gemerkt dat mijn honde in de puber tijd zaten.dus kan daar niks over vertellen.puppy tijd is schattig ,maar eigenlijk kan je dan niks met ze.maar geniet er inderdaad maar van want voor je het weet zijn ze volwassen

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 18:05

Ik kijk juist erg uit naar dat ze een jaar is dadelijk. Dan kunnen we lekker lang met haar gaan wandelen en zijn we verder met de gehoorzaamheid.

Vandaag waren we een beetje boos op haar. Ze ging zo op Evi haar kussen zitten plassen :(

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:41

Om 1 of andere reden was dit topic uit mijn lijst verdwenen :oo
Ik kwam hem nu tegen toen ik door BB aan het scrollen was.
Ik vond het al zo vreemd dat het zo stil was :P Ik was bij pagina 26 gebleven _-:(

Vanaf nu lees ik iig weer mee :Y)

Hoe gaat het met iedereen? Ik zie veel leuke foto's voorbij komen :D

Dyson is inmiddels 13 maanden. We zijn 1,5 maand geleden gestart met behendigheid voor jonge honden en gaan over een maandje (als ik tuig etc heb) beginnen met Canicross :D
1,5 week geleden zijn we bij de inventarisatiedag van de ASCN geweest en ze waren erg positief over heb :D Ik zit erover te denken om een show met hem te lopen maar wacht misschien tot het voorjaar.
Een paar foto's van 1,5 maand terug in de prachtige paarse heide <3

Afbeelding Afbeelding

@ EJuniorJoost Ik heb je vragen ook even beantwoord. Leuk dat je interesse hebt in een Aus!
De vragen zijn overigens beantwoord aan de hand van mijn ervaringen met mijn Aus.

- hoe zijn ze qua karakter? Lomp/zacht/bang/dapper?
Heel lomp, wat onzeker maar hebben veel steun aan de baas, heel lief en gevoelig. En door die gevoeligheid i.c.m. met door willen gaan (veel energie) snel overprikkeld. Bij de mijne merk ik dat aan rode oogjes (heeft hij heel snel) en niet goed meer luisteren (dan kan hij echt niks meer verwerken). Oja en heel eigenzinnig. Na een commando kijkt hij me echt aan zo van, 'weet je het zeker baas?'. Tenzij ik lekkers bij heb. Daar doet hij alles voor :+ De mijne werkt echt heel graag voor je. Maakt niet uit of het mijn vriend is of ik ben. Hij wil heel graag dat je positief reageert. Aandacht vragen is hij ook erg goed in. Kruipt gewoon op schoot als je op de bank zit :o

- Hoe zijn ze tegen andere mensen? Eenkennig/waaks/bang/sociaal
Heel sociaal

- hoe zijn ze tegen andere honden?
Ook heel sociaal maar kan niet goed tegen opdringerige hondjes.

- wat voor beweging krijgen ze?
Hoe vaak wandelen en hoelang en daarnaast wel/geen honden sport? En welke?
Hier verschilt het heel erg per dag. Van een half uur tot 2/3 uur wandelen verdeeld over 2/3 keer per dag. Daarnaast gaat hij wel nog een paar keer de tuin in of net buiten de poort voor een plas. Bij een half uur wandelen ligt de intensiteit hoger (met andere hond rennen, met balletje/trektouw spelen). Momenteel 1x in de week behendigheid voor jonge honden. In de toekomst wil ik minimaal 1/2 keer per week gaan Canicrossen.
Geestelijke uitdaging is vooral ook erg belangrijk. Wij doen veel hersenspelletjes.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:50

Wat is Dyson knap!! En wat grappig dat je dat zegt over die rode oogjes. Wolf heeft precies hetzelfde. Wel een mooie graadmeter ;)

Verder ben ik Wolf zijn allerbelangrijkste eigenschap vergeten, hij is ontzettend vocaal.
Het is niet dat hij om alles blaft, behalve als hij opgewonden is, maar hij praat gewoon heel veel tegen je. Dit doet hij dmv piepen, janken, brommen etc. Het klinkt nu heel irritant, maar dat is het helemaal niet! Het is onderdeel van zijn communiceren.
Doen jullie honden dat ook? De Aussies die ik zelf ken doen het helemaal niet trouwens.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:09

Wat een knappe dyson

Ja hier ook vocaal aussietje en ze is nog geen zes maand. Ze blaft om buiten te gaan, blaft om binnen te komen. Piept naar de poezen als ze ze niet kan pakken of ze te snel gaan voor haar. Bromt en knort zo bijna beetje als we ze innig strelen en ravotten. Blaft en piept ook al eens tegen ons als ze iets nodig heeft.
Grappig dat je dit opmerkt ja. Onze vorige hond bc deed dit helemaal niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:27

Yes mijn aussie ook!
Verstaat alles, kun je verbaal prima mee communiceren, en praat op zijn manier terug.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:31

Wat grappig dat ze zo vocaal zijn! Dyson is niet zo vocaal. Hij geeft niet eens zelf aan dat hij naar buiten moet. Ik heb het idee dat hij niet altijd door heeft dat hij moet plassen, totdat hij zijn plas laat lopen. Wij wonen hier nu 3 maanden en ik heb 1 keer meegemaakt dat hij in huis plaste. Was ook niet heel slim van mijn vriend om hem niet te laten plassen toen hij thuis kwam terwijl hij mee was geweest naar de uitlaatservice dus veel zal hebben gedronken :P Maar hij liet het pas lopen toen mijn vriend zijn nieuwe speeltje liet zien. Beetje vreemd. Bij mijn oppasadres ook een keer gehad. Heeft hij een tijdje buiten gespeeld met zijn Labradorvriendinnetje daar. Komt hij binnen, drinkt veel en een half uur later plast hij heel veel. Toen dus een keer in huis. Maar wij moeten dus echt zelf opletten of hij naar buiten moet. Andersom trouwens ook niet. Als hij in de tuin heeft gelegen/gespeeld en hij wil naar binnen, gaat hij zoals op die 1e foto naar de ruit in de deur zitten kijken en wacht tot we open doen :') Als hij moet overgeven begint hij wel te piepen. En hij kan ook onrustig worden als hij nodig moet plassen. Daar letten we nu wel heel goed op. Maar bij mijn oppasadres is hij vaak al wat onrustig, begint minder te worden maar hij loopt daar al veel heen en weer.
Verder blaft Dyson alleen als er wat door de brievenbus wordt gedaan en dan maar 1 blaf. En sinds dinsdag sloopt hij wat er door de brievenbus komt, valt dan wss op zijn hoofd omdat hij daar vaak ligt. Tot dinsdag kon ik zeggen dat hij nooit wat sloopt :+
Verder gromt hij met trekspelletjes en blaft hij als reactie op andere honden die blaffen als hij buiten is. Sinds kort ook uit zichzelf als hij een andere hond ziet _-:(

Wellicht dat het aangeven om naar buiten/binnen te gaan te verwijten is aan wat hij bij zijn vorige baasjes heeft geleerd. Ik heb het idee dat ze hem samen met hun andere Aus gewoon naar buiten gooide als het wat te druk werd met de kinderen en dan niet reageerde als ze aangaven naar binnen te willen. Naja, niks aan te doen. Hij kan zijn plas heel lang ophouden, tenzij hij heel veel drinkt :+ , en we zijn inmiddels gewend dat we er op moeten letten. Jammere is alleen dat we wat te vaak naar buiten gaan en hij dan dus niet wil/kan plassen, ondanks dat het een reu is 8)7

Edit: Sorry dat mijn verhaal weer zo lang is. Ik ben niet zo goed in korte verhalen typen :o

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:03

Het vocale is herkenbaar, als hij aan t spelen is maakt ie geluid. Hij kan prima piepen en wil het laatste woord (en Blaf) hebben.

Hij is iig duidelijk aanwezig.

Zo lief, hij is vanmorgen erg vroeg met mijn vriend vertrokken en ik wad laat thuis. Lag ie voor de deur te wachten, terwijl hij meestal bij mensen blijft. Kan vriendlief een voorbeeld aan nemen :p

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:27

Ik doe behendigheid met Kenai maar volgens mij had ik beter kunnen gaan pakwerken... :Y)

Afbeelding
(Bijten doet hij overigens niet maar als hij heel enthousiast word pakt hij je arm vast.. )

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:42

Ja dat moet je meteen afleren.maar ken meerdere aussies die zulke dingen gedaan hebben.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:58

keona schreef:
Ja dat moet je meteen afleren.maar ken meerdere aussies die zulke dingen gedaan hebben.

Ik vind het niet zo een ramp dus waarom zou ik het dan direct afleren? Hij doet het maar af en toe als zijn enthousiasme de overhand neemt. Gewoon weer iets rustiger laten worden en dan is er niks aan de hand. Overigens bijt hij ook niet !!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:07

Het is een dun lijntje tussen happen en vastpakken. Plus... jij vindt het ok, maar als hij het uit enthousiasme ook bij anderen doet... minder gewaardeerd.

Maar het is uiteraard jouw hond, dus je moet het zelf weten :)

Ik mag vandaag weer oppassen. Heerlijk knuffelen met alle Aussies. Ik ben zwaar verliefd op dit schatje
Afbeelding