EeCee, arme Yoda Ben heel benieuwd wat de DA zegt vandaag.............
Ik ga zo naar de IKEA, fleecedekens inslaan voor de mannen. En morgen weer knuffelen met ze
Tilmar
Geplaatst: 22-07-14 13:09
Ik ben ook benieuwd... kunnen ze een onderdeel vergeten bij de sterilisatie??
Tijger moet half augustus gecastreerd, hij is dan 6 maanden. Nu raadt mijn dierenarts aan om ook Gwynn gelijk te steriliseren, maar volgens het contract met de fokker mag dit pas met 9 maanden. Weten jullie daar iets van? Wat het beste is? En mag ik zomaar tegen het contract in gaan of moet ik toestemming vragen?
Leuk Splash!! Inkopen bij IKEA keus genoeg in fleecedekens. En neem vooral ook zo'n papieren tas mee
Ik heb een nieuw dvd kastje gekocht, de katten kunnen nu vanaf de bank op het kastje en dan op het tv meubel. Zitten ze lekker hoog! Tijger was een beetje aan het klunzen vanmorgen dus die viel 2 meter naar beneden maar als een echte kat kwam hij op zijn pootjes terecht.
Veel plezier weer met knuffelen morgen Splash! Zal vast goedkomen. En natuurlijk wel foto's!!!!!
Ik zou niet pas met 9 mnd castreren ivm hormonen. Texas en Chuck zijn ook met 6mnd gedaan en Knox en wax gaan dan ook. Ik zou je fokker ff contacten maar denk dat eerder geen probleem is hoor.
Arme Tijger, gelukkig weer op z'n pootjes terecht. Hebben ze eigenlijk snorharen?
Tilmar
Geplaatst: 22-07-14 15:36
Tijger gaat wel onder het mes, maar Gwynn zou pas met 9 maanden gesteriliseerd mogen worden, dat is een poes.
Ze hebben wel een beetje snorharen, maar ze breken af. Dus het zijn hele zielige korte sprietjes, maximaal 2,5 cm ofzo.
Oh sorry, niet goed gelezen. Met poesen weet ik het niet
Mijn fokster zei dat de sphyxen wat onhandiger zijn met springen enzo, waarschijnlijk omdat ze geen snorharen hebben. Vandaar dat ik me ineens af vroeg of die van jou het wel hebben.
Zo fleece dekens ingeslagen en nog wat andere dingetjes, was nog best druk bij de Ikea.....
lilykashmir
Geplaatst: 22-07-14 18:13
Onze Indi (poes) was in juli 2 jaar terug onwijs krols, zo heftig dat het echt niet meer prettig voor haar zelf was. Ze was 8 maanden toen we haar lieten steriliseren.
Gewoon wat kleurtjes, een rode paarse en witte. Heb er thuis ook al een paar en in het kittenpakket zitten ze ook nog. Nu kunnen we wel ff vooruit.
Verder babydoekjes gehaald en kokosolie, ik ben er helemaal klaar voor
EeCee
Geplaatst: 22-07-14 19:36
Dierenarts gesproken. Het komt niet vaak voor maar van wat ik begreep kan er een stukje eileider blijven zitten dat celletjes 'morst' bij de bijnier waardoor er ineens weer hormonen aangemaakt kunnen worden (wat ik begreep). Kan ook zijn dat er echt een stukje vergeten is.
Anyway, ik heb een 'garantie' op de sterilisatie dus als ze over een half jaartje weer krols word kan ik haar weer laten helpen.
@ Tilmar: Ik heb Lila ook pas na de eerste krolsheid laten helpen ivm de bijnieren die na die eerste krolsheid de aanmaak van een belangrijk hormoon overnemen. Ze was toen ook ruim over de negen maanden.
Ik had beide meisjes na de eerste krolsheid willen laten steriliseren, maar toen Aag voor de eerste keer krols was is er bij mij ingebroken en waren ze allebei buiten geweest... toen maar allebei met spoed binnen een week laten steriliseren. Betje is dus nooit krols geweest, en af en toe denk ik wel eens dat dat toch beter was geweest.
Tilmar
Geplaatst: 23-07-14 18:30
Ik ben er nog steeds niet uit.. Ik heb een andere assistente gesproken en die zei dat we best nog even kunnen wachten. Zeker als Tijger geholpen wordt en ze niet naar buiten gaan.
En ik ben verdrietig.. Mijn oude konijn heeft een gezwel.. Vrijdag naar de dierenarts, ze lijkt er geen last van te hebben, maar als er geen hoop meer is en ze heeft pijn dan laat ik haar inslapen. Ze is ruim 9 jaar en ik heb haar vanaf 8 weken..
Alles is natuurlijk relatief, op tv de rouwstoet van de slachtoffers, heel indrukwekkend. Ook 3 kinderen van de school van mijn zoon.
Gaia
Geplaatst: 23-07-14 21:03
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik hier was. Splash en Tilmar zijn bij de Ikea geweest. Ik heb hier bij de ikea eigenlijk nooit kattenspul gezien, het is er vast, ga toch eens beter zoeken En Tilmar balen van die zwarte vlek! Wij hadden vroeger een poes die graag in de kledingkast lag. Op een gegeven moment vond ik een uitgespuugde haarbal. Lag er ook al een tijdje gelukkig op oude kleding, kon zo de vuilnisbak in... Lor, hoe gaat het nu tussen Abby en Mowgli? Leuke foto van Gwynn en de tunnel en Tijger en de Ikeatas. Lekkere diertjes! Tassen zijn hier ook altijd in trek. Daarom standaard tassencontrole als visite vertrekt Hihi, daarbij vinden de meeste mensen onze katjes ook wel zo leuk dat ze al dreigen om ze stiekem mee te nemen EeCee, hopelijk valt het mee en blijft het bij Lila hierbij. Zou vervelend zijn als ze weer onder het mes moet... Ik heb het zelf nooit meegemaakt bij poezen. Wat betreft steriliseren, ik weet niet meer precies hoe wij dat gedaan hebben bij onze oude poezen. Splash, nog geknuffeld vandaag? Heb je foto's?
Dan een update van mij, afgelopen zaterdag keek ik op marktplaats naar leuke Devons. Daar klikte ik een advertentie open, en ik was spontaan verliefd Voor ik het wist had ik een mail gestuurd... Zondagochtend zijn we haar gaan halen Ietwat impulsief, maar ze is zoooo leuk! Ze is nu een beetje een slungeltje, ze is bijna 9 maanden oud en heet Georgeous. Ze doet haar naam eer aan. Haar roepnaam hebben we maar Sjors van gemaakt
Dit is de foto waar ik verliefd op werd
En inmiddels bij ons thuis in de tuin Samen met Rex Moe na al het spelen En nog even onze mooie jongen Yaro
En sinds maandag staat onze mooie nieuwe krabplaal. Niet de beste foto, maar even voor het idee: We hebben hem vandaag nog iets aangepast en weer recht gezet. Hij stond nogal scheef toen we thuis kwamen Maar de katjes zijn er erg blij mee.
Wat betreft het steriliseren (of castreren) ik denk dat we ook wachten tot ze een keer krols is geweest, daarbij wil ik haar graag eerst even goed laten wennen. Ook vind ik haar iets tenger, en wil ik graag voor de operatie wat meer spek erop. Maar de dierenarts zei al dat dat misschien helemaal niet lukt, vanwege de hormonen. Het is geweldig om te zien hoe snel Sjors geaccepteerd is. Na 3 dagen werd er samen gespeeld, en vandaag (4de dag) ligt ze samen met de Yaro (dominantste van het stel) op een kleedje en pikt ze zijn speeltjes in. Als hij te opdringerig is, geeft ze hem een tik op zijn kop en gaat hij aan de kant Pittige tante
Tilmar
Geplaatst: 23-07-14 21:27
Mooi verhaal gaia! Je bent helemaal bij
En wat een schatje is Sjors, ik kan me voorstellen dat je er voor gevallen bent. Leuk dat het zo goed gaat met de anderen.
Gisteren een appje gekregen van de fokker, mamma poes is volgens haar zo goed als zeker zwanger! Volgende week zal het zeker worden als ze ook echt gaat groeien me happy!
lor1_1984
Geplaatst: 24-07-14 07:49
Mijn nieuwe dierenarts raadt vroegcastratie aan, dus in principe kan Abby vanaf 16 weken al onder het mes. Echter omdat ze een binnenkatje is neem ik rustig de tijd om haar te laten uitgroeien en zal ze na de 6 maanden pas geholpen worden, liefst richting de 1 jaar. Maar das meer mijn gevoel, ik heb nl begrepen dat vroegcastratie geen nadelige gevolgen zou hebben bij katten, itt bij honden.
Mooie aanwinsten Gaia! LoesLucky, ik ga voor je duimen dat het daadwerkelijk zo is! Tilmar:
Hier gaat het overigens na een paar kleine (*kuch*) strubbelingen goed. Mo vloog Abby een paar dagen geleden als vanuit het niets aan om haar even flink in elkaar te meppen. Abby was gewoon rustig aan het spelen toen het gebeurde, dus een aanleiding heb ik niet kunnen ontdekken en ik vind het ook zo niet-Mo. Gevolg was iig dat ik volledig uit m'n naad ging tegen Mo en Mo zat te kijken van 'Ohoh, vjouwtje is boos '. De boodschap is duidelijk overgekomen: waarschuwen mag, vanuit het niets meppen niet. Normaal laat ik het ze ook zelf uitzoeken, maar dit was zó buiten proportie dat ik wel moest ingrijpen.
Maar we hebben een positieve update: Vanochtend vroeg betrapte ik ze op het voorzichtig samen beginnen spelen.
Gaia
Geplaatst: 24-07-14 08:31
Oh Tilmar, wat stom! Heb ik zoveel gelezen en gereageerd, vergeet ik jouw lieve konijn! Heel veel sterkte! 9 Is best oud voor een konijn, toch?
Ben benieuwd naar je foto's Splash!
Ik kan me voorstellen dat je schrok, Lor! Maar nu voorzichtig samen spelen, da's een mooie stap vooruit!
Hier zijn ze nu al wel aan elkaar gewend, schijnt normaal te zijn met Devons, dat dat zo snel gaat. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Ik merk nu ook dat het normale gedrag tussen onze knullen weer wat terug komt. Ze kunnen behoorlijk stoeien, maar dat was nu even weg. Maar dat zie ik nu ook voorzichtig aan weer terug komen. Nog even en dan is alles weer normaal Gaat dat bij Sphynxen ook zo snel? Kwa gedrag lijken ze natuurlijk best op elkaar. Alleen zijn Sphynxen, dacht ik, nog meer mens gericht. Naar elkaar toe zullen ze ook vast vreselijk sociaal zijn.
Tilmar, ik hoop dat je konijn nog even bij je mag blijven, het is fijn dat ze er geen last van heeft. Ik duim voor je. Gaia, wát een schatje. En zo te zien klikt het allemaal heel erg goed, wat super dat het zo snel gaat en je mannen langzaam weer beginnen te stoeien. Ik hoop dat Texas mijn kleintjes ook zo snel accepteerd. En je krabpaal, ben er verliefd op, hij is ontzettend mooi. Lor, wat fijn dat het met Abby en Mo zo goed gaat, en een keertje even ingrijpen is niet erg, ze weet nu wat wel en niet mag. En als ze nu al samen gaan spelen, dan slapen ze straks ook lekker samen Zo leuk dat Abby zo onverwachts op je pad is gekomen. Loes, jaaaa.... zijn er rode tietjes? Wat leuk zeg, nu begint het aftellen voor jou
Voor mij is het zaterdag nog maar 3 weken. Ik weet nog ZO goed dat Tilmar nog 3 weken moest wachten op Gwynn & Tijger, toen dacht ik; hoe zou het voor mij zijn als ik nog 3 weken moet wachten? Nou, super spannend en kan niet geloven dat ik die kleine hummeltjes straks thuis heb.
Gister dus 'even' wezen knuffelen. Toen ik aankwam was het net slaap uurtje, begin van de avond waren ze wat actiever. Wat een heerlijke beebies zijn het allemaal, Wax is echt een super lief rustig mannetje en ging nog even laten zien hoe gek hij op zijn fokker is. Knox is ook zo onwijs lief, ook rustig maar ondernemender. Wax zijn broertje is echt een clown, heb zo gelachen om dat mannetje. Al met al, heerlijk genoten en ben blijven eten. Ik ga mijn wekelijke bezoekjes nog missen aan ze straks.
Ik heb veel foto's gemaakt, maar er zijn er veel mislukt. Dus heb er maar een paar helaas
Wax 10,5 week
Wax 10,5 week
Knox 12 weken
Knox
En oooh wat zijn ze LELIJ.... Knap
Gaia
Geplaatst: 24-07-14 10:07
Hihihi, ik vind ze vreselijk knap! Hoewel die laatste foto even doet twijfelen Wat een geweldige oren hebben ze, heerlijk! En LoesLucky, het aftellen is begonnen, spannend!
Onze paal is van Drapaki, een bedrijf in Polen, maar besteld via een wederverkoper in Nederland. Fijne service. Wel dure palen (we zijn gelukkig net alletwee jarig geweest, dus we zijn gesponsord ), maar nu kunnen we er wel weer 10 jaar mee door, hoop ik.
Gaia, heb je er nog garantie op? Ik hoop dat je er heeeeeeel lang mee mag doen hij is echt prachtig. Ik heb er eentje van Zooplus, ben benieuwd hoelang de mannen hem heel gaan houden.
Anoniem
Geplaatst: 24-07-14 11:29
Heb gister even een fotoshoot gedaan met klaaz Overigens ligt hij nu weer op dezelfde plek helemaal languit