Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:35

Nee. Geen filmpje van.
Had camera niet mee genomen xD. Vergeten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:06

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:46

Kailey was toen nog echt een baby!
Er was zown vijver en daar ben ik met Kailey door heen gebanjerd, echt geniaal beest!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:14

Vanavond weer training gehad. Ging veel beter als vorige week. Wel weer getraind met follow me. Zodra die om zit weet hij dat we gaan werken en houd hij zijn kop er beter bij en dan niet bij de konijnen keutels. Het los volgen ging erg goed. Zelfs apporteren helemaal los ging perfect. Alleen zit en blijf was wat lastig i.v.m. snuffelen. Terug plaats oefening was hij bij het naast afgeleid door een blaffende hond die stuk verder op langs het veld liep. Maar hij deed het wel. Erg tevreden. Over 2 week examen we zullen zien.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:17

Klinkt goed!

Laatste weken veel met Jinn getraind, druk met hem geweest. Kunstjes aangeleerd en noem maar op. Vorige week en deze week merk ik dat de pijp leeg begint te raken. Hij slaapt overdag erg veel en in het bos rent hij wel maar is hij een stuk rustiger. Thuis gaat hij direct weer plat.
Op de hondenschool is hij wel actief maar niet meer zo alert toen hij altijd was.

Hij gaat nu nog 2x in de week mee naar de hondenschool en de kunstjes laat ik even achterwege. Mocht het dan nog zo zijn dan is er aan andere oorzaak voor zijn rustige gedrag.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 01:12

Heeft Jinn niet last van een groei periode of veel te verwerken in het koppie? Dan kunnen ze ook rustiger zijn. En de hondenschool kan heel intensief zijn. Ze slapen dan niet en missen zo hun tussendoor dutjes. Mijn hond kan dan ruim een dag knock out zijn, na +- 6h lang indrukken opdoen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:35

Succes met je examen alvast Mandje!

Wij mogen zondag voor het eerst kijken of Tay wil bijten. Niet dat ik er bang voor ben dat hij het niet wil haha. Ook grappig dat hij qua karakter en werklust enorm veel op zijn zusje lijkt. Die is bij de fokker gebleven en ik train op dezelfde club. Ze zitten nu beide in een kleine puberfase. Duurt even voordat ze erbij zijn, maar zodra ze erbij zijn gaan ze er ook vol voor.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:52

LhinnOlijf schreef:
Heeft Jinn niet last van een groei periode of veel te verwerken in het koppie? Dan kunnen ze ook rustiger zijn. En de hondenschool kan heel intensief zijn. Ze slapen dan niet en missen zo hun tussendoor dutjes. Mijn hond kan dan ruim een dag knock out zijn, na +- 6h lang indrukken opdoen.

Ik denk het. Na een nacht slapen, issie wel fanatiek maar rond de klok van 13:00 geeft hij het op. Hoop dat het met groeien te maken heeft. We wachten gewoon even af.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:12

MyWishMax schreef:
Succes met je examen alvast Mandje!

Wij mogen zondag voor het eerst kijken of Tay wil bijten. Niet dat ik er bang voor ben dat hij het niet wil haha. Ook grappig dat hij qua karakter en werklust enorm veel op zijn zusje lijkt. Die is bij de fokker gebleven en ik train op dezelfde club. Ze zitten nu beide in een kleine puberfase. Duurt even voordat ze erbij zijn, maar zodra ze erbij zijn gaan ze er ook vol voor.

leuk!
ik denk dat bisou dat ook heel goed kan.. haar vader is goed in pakwerk, mede als zijn zoons die daar zaten
maar ik wil het zelf niet hoor :P vind er niks aan en helemaaaal mijn wereldje niet :P

spannend mandje!

morgen balans en coordinatie met jolietje *\o/* ben benieuwd denk dat het heeeel leuk word

ze was gister ziekjes, moest overgeven :( denk ook dat ze heeeeel snel loops word haha ze is zo lekker irritant :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:43

Ik vind het super leuk, maar dat vind ik van alle 3 de 'takken'. Ze hebben Den zondag en woensdag in de mouw gezet en woensdag mocht hij Tay zijn moeder ff op de mouw. Hij was gesloopt :')

Arme Bisoutje, geef haar maar een dikke knuffel en binnenkort maar een keer wandelen. Nouja, na de loopsheid, anders krijgen we erg aparte kruisingen :P

EDIT: Verkeerd gelezen, geef Jolie maar de knuffel :P Maar goed, blijft wel een aparte kruising :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:50

hihihi ik geef ze gewoon allebei wel een knuffel joh :P zullen denk niet veel van elkaar af zitten qua loopsheid, bisou is nu 9 maanden

haha ja dat geloof ik graag! dat is echt een kracht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:53

Nouja, hij doet het nog fout, dus daarom wordt hij zo moe. Het schijnt zo te zijn dat, omdat je de kracht van de hond gebruikt, het minder slopend is als in het begin als je het nog moet leren. :P Wel leuk voor de gepensioneerde hondjes, die mogen de leerlingen even aanpakken

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:00

Ik heb een tijdje niet gemeld hier, maar heb nu eindelijk wat foto's om te laten zien van Holly. Wij hebben nu les 5 gehad bij de schapen (foto's zijn slecht kwaliteit, zijn met mobiel gemaakt maar je krijgt wel een idee!). Holly pakt het heel goed op en vind het ook fantastisch om te doen. Ik ben heel trots op mijn kleine meid, zij is nu 9 maanden. <3 (Sorry als het te veel foto's zijn)

Afbeelding

Afbeelding

En de blooper...hier zat ik zowat op een schaap. Achja les 5, dan mag dit nog :')

Afbeelding

Jesdapower; Wat een leuke filmpjes ook van Jinn! Ik heb tijdens de jonge hondencursus geprobeerd Holly door de tunnel te krijgen maar zij wilde niet. Wij gaan januari sowieso overstappen naar een andere hondenschool, heb jij misschien tips?

Nobel01; Leuk dat je door gaat naar de vervolgcursus, misschien heb ik er overheen gelezen, ga jij ook wedstrijden doen? Ik zit te twijfelen om met agility te beginnen. Eerst wou ik het heel graag, moet sowieso wachten tot mijn hond ouder is. Denk dat ik het volgende jaar zomer ga proberen met een beginners cursus, kijken hoe zij het oppakt!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:08

Milligan schreef:
Jesdapower; Wat een leuke filmpjes ook van Jinn! Ik heb tijdens de jonge hondencursus geprobeerd Holly door de tunnel te krijgen maar zij wilde niet. Wij gaan januari sowieso overstappen naar een andere hondenschool, heb jij misschien tips?

Wat een leuke foto's. Stiekem wil ik eens gaan proeven aan het schapen drijven maar ik heb gehoord dat schapen drijven en behendigheid niet samen gaan. Geen idee of het waar is. Weet iemand dit of wat is jullie mening.

Een tip. Nou eigenlijk, Jinn was er niet bang voor en die vloog er meteen door heen maar een andere hond (groenendaeler) die was wel wat bangig en toen hebben we de tunnel helemaal in elkaar geschoven en met touwtjes vast gezet zodat tie niet los kan vliegen. Toen die hond er 100.000 keer door heen laten gaan, oké. iets minder en dan steeds verder uitbreiden en als tie weer bang wordt dan gewoon weer in elkaar schuiven. Nu is de hond niet meer bang en wanneer de tunnel in een bocht ligt, gaan ze er ook gewoon door heen.

Jinn is vandaag precies een half jaar oud :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:23

Leuke foto s! Train je bij Mike? :)

Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb het zelf een tijd gedaan en weet dat Manon (net gemeld hier) het ook doet met hun Pyreneese herdertje

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:27

Gefeliciteerd met Jinn haha!

Okay, ja wij hadden het toen in elkaar geschoven maar het ging nog moeilijk. Misschien een wat bredere tunnel en inderdaad zo proberen en vaak achter elkaar! Thanks voor de tip!!

Volgens mij gaan behendigheid en schapen drijven gewoon samen. De fokker van Holly doet ook allebei met sommige honden, hebben ze even wat afwisseling. Ik vind schapen drijven wel echt ontzettend gaaf, Holly is ook gelijk een heel ander hond als ze bezig is. Zij wil zo graag werken en gaat er echt voor. Wij trainen in Amsterdam bij Jan en Sylvia van BigCityBorders (de fokker van Holly)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:54

Hee, zijn die schapen van Mike? :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:56

Ik lees zoveel over het schapen drijven en stiekem wil ik nu eens 'kennis' gaan maken. Zelf nog nooit eerder gedaan, zelfs nog niet eens gezien. *Oeps*
Ik zit op internet te kijken waar ze dat doen bij ons in de buurt maar het is allemaal meer in het westen :=

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:14

Hmm nu twee mensen die vragen of de schapen van Mike zijn. Nu ben ik benieuwd, wie is Mike? haha :o :')

Ik train in Amsterdam, de schapen zijn van de fokkers van Holly (Jan & Sylvia van BigCityBorders)

JesdaPower; Hier is een link naar trainingcentra in Nederland. Weet niet of je hier al had gekeken maar wellicht staat er iets bij wat bij jou niet zo ver vandaan is: http://www.bordercollieclubnederland.nl/?centra

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:18

Mike van der most, hij heeft de spreckled face schapen naar nl gehad en is er mee gaan fokken :) hij geeft veel clinics en is een top trainer :)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:29

Net even snel gegoogled, ik zie het ja! Weer wat geleerd! Misschien komen deze schapen wel bij hem vandaan, ik zal het vragen volgende week. Ik zie net dat mijn fokker ook veel foto's van hem en zijn schapen heeft gemaakt. Die kennen elkaar, zou heel goed kunnen dat deze schapen bij hem vandaan komen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:33

Hahaha, oh, sorry, had niet gelezen. Zag niet dat het eerder ook gevraagd was :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:02

Ik zal eens op die link kijken :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:14

Ik heb op de link gekeken en daar zit wel wat interessants tussen :)
Ga eens contact leggen over hoe en wat enzo :)
Gewoon even een keertje kijken.