Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:19

Ik heb 4 Afrikaanse reuzenslakken. :)
3 Achatina reticulata albino (8, 10 en 12cm schelpgrootte) en 1 Achatina achatina wildkleur (15cm schelpgrootte):
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben nog op zoek naar 1 (of meer) A. achatina wildkleur.

Nachtlampje

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:22

Over die verboden lijst; hij is er nog niet door volgens mij? Hij wordt nog besproken, dus het is nog helemaal niet zeker.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:27

Die albinoslakken zijn echt cool :)

Vraagje; heb je de indruk dat jouw slakken de kalk van die schildjes van de zeekat goed kunnen eten? Ik gebruik ze ook voor mn appelslakken in het aquarium maar als ik hun mondjes zo bekijk, snap ik niet hoe ze er kalk vanaf geschraapt krijgen :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:45

De sepia bedoel je denk ik?
Ja dat lukt ze erg goed, ik zie bijna dagelijks wel weer een stuk minder. :D
Ik heb inmiddels zelf ook al een paar keer gevoeld hoe ze dat doen, toen ze onderzochten of mijn vingers ook eetbaar waren. :Y)
Het is dan net of er een klein raspje over je huid schraapt, heel apart.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:05

badass schreef:
SharonIndezz schreef:
Dwerghamsters zijn ook hele moordlustige dieren, gelukkig kun je een waterbuffel wel lekker knuffelen en op schoot pakken :')

Hahaha, waterbuffel is veel leuker joh!

Ik lees de luist en ik denk WTF :D :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:41

Lijst moet nog door de tweede kamer, maar als daar net zulke leeghoofden zitten als bij degene die die lijst gemaakt hebben dan komt ie er wel door.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:01

Wauw die slakken zien er mooi uit!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:17

Niet zo heel bijzonder, en vast al eens langsgekomen (in heb niet alle pagina's doorgelezen, daar ga ik zo eens voor zitten), maar ik heb een paartje baardagaampjes die zooo leuk zijn :P .

Afbeelding
Hier zitten ze tevreden in badje.

Hopelijk zijn ze toch apart genoeg voor in dit topic :).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:26

AHHHH wat sielug!!! als je ze wil verzuipen geef ze dan gewoon weg... :+ ;) :D nee lief!!! verplicht badderen.. dat moeten mijn gaaien ook wel eens. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:29

Onze wimpergekko is weer bezig met eitjes leggen. Die andere zijn nu ongeveer een maand geleden gelegd, duurt nog wel even voor ze uit komen, als ze natuurlijk al uit gaan komen haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:37

Ach, ik wou altijd al een waterbuffel, nu weet ik zeker dat het mag dus ga ik er 1 aanschaffen en voor de wagen zetten :') :))

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:26

rockwitch schreef:
Onze wimpergekko is weer bezig met eitjes leggen. Die andere zijn nu ongeveer een maand geleden gelegd, duurt nog wel even voor ze uit komen, als ze natuurlijk al uit gaan komen haha.

Oeh, wat had ik graag wimpergekko's gehad willen hebben (a) hahaha

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:47

Rockwitch: aggut, ik zag net je zielige gedumpte baardagaampje. Wat een sneu ding. Wat fijn dat het nu al beter met hem gaat en dat hij een goed huisje bij jou heeft gevonden. Die vergroeiingen komen vast omdat hij niet genoeg uv licht heeft gehad (dus niet alleen gedumpt, maar ook nog eens niet best gehouden).

Ik vind het trouwens apart dat die van jou ook zo'n platter gezichtje heeft, anders dan de driehoekskop die baardagamen normaal hebben. Dat heeft mijn vrouwtje namelijk ook (wel iets minder). Zij is ook een overnemertje, die in het verleden niet altijd evengoede zorg heeft gehad. Gelukkig is ze verder niet vergroeid door gebrek aan uv licht.
Ik was vandaag bij de dierenarts met haar (want ze heeft helaas last van haar longetjes, waar ze nu medicijnen voor heeft) en die dacht vanwege het plattere neusje dat het ook wel eens een vittikins kan zijn (kruising tussen vitticeps en rankins dus). Ze is namelijk ook kleiner dan een normale baardagaam. Is dat bij die van jou ook zo?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:21

Leffroi schreef:
rockwitch schreef:

Oeh, wat had ik graag wimpergekko's gehad willen hebben (a) hahaha

Haha ze zijn straks gewoon te koop hoor.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:35

rockwitch schreef:

Oeh, wat had ik graag wimpergekko's gehad willen hebben (a) hahaha[/quote]

Haha ze zijn straks gewoon te koop hoor.[/quote]

Ja, maar heb geen terrarium meer over, hahaha. Ook geen ruimte trouwens ;( Maar ze gaan nog wel een keer komen hoor :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:01

Ik vermoed dat wij ergens deze week drie lamas hebben in plaats van twee :) ziet er naar uit dat ze een jong gaat krijgen :) !!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:00

Oh superschattig.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:26

Ja echt super, de moeder er vader zijn ook bij ons geboren dus ik ben ontzettend benieuwd!
Helaas nog niets gevonden vandaag, ik wacht (on)geduldig verder af :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:35

Bunga schreef:
Ja echt super, de moeder er vader zijn ook bij ons geboren dus ik ben ontzettend benieuwd!
Helaas nog niets gevonden vandaag, ik wacht (on)geduldig verder af :)

En al een kleintje?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 01:49

ghee zo'n grote slakken heb ik nog nooit gezien!!
En gaaitjes zijn altijd leuk :+
Maar ik heb ook niet alles mee gekregen :o sorry dat ik zo binnen val hihi

Wat misschien al vaker naar voren is gekomen is een fret.
En heb ook een frunzing, heb ik gekocht als fret maar het bleek toch dat ik beetje ben belazerd...
Maar dat wilt niet zeggen dat ik er niet blij mee ben hoor!! Ze is super lief een hele grote knuffel =)
Ze kan zelfs kunstjes zoals rondje lopen, up (op de achter poten), omrollen en als ik pang zegt dat ze dood gaat liggen...

Hier foto dan zie je t verschil tussen de twee als ik de bunzing wel wat ouder maar allebei nog pup.
Afbeelding
Hier nog een keer mijn Frunzing
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:08

Ik vind frunsjes altijd zo mooi.
Schattig koppie zit erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:15

Oh Frunsjes!
Erg leuk!
Al hadden we er een keer twee gehaald en die beet gelijk door in m'n pols en was ook niet meer te stoppen.. Toen heb ik ook niet meer de moed gehad om 'm te temmen zegmaar :+ Gaten zaten overal.

Fretten blijven ook echt uberschattige beestjes!
Idd erg lief koppie zit erop, als je het zo ziet is het gewoon een uit de kluiten gewassen fret.. :D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:58

ja de frunzing van eerste weken heeft ze mijn hand ook helemaal bewerkt nu nog steeds littekens van...
Maar ik ben gelukkig niet zo snel bang en heb ik het gelukkig snel af kunnen leren.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:04

Mag ik mij hier ook melden? Ik was gaan zoeken op Bokt en zag dat er meer mensen hier baardagamen hebben. Wij hebben er ook twee, Bert en Koekie. En ook twee gekko's. Maar daar vind ik niks aan. Die zie je niet en kun je niks mee. Hahaha. Bert en Koekie zijn broertjes. Dat gaat eigenlijk nog wel goed. In de bak zitten en hangen ze op elkaar. Buiten de bak willen ze nog weleens proberen uit te maken wie er de baas is. Maar zodra je ze dan weer in de bak zit is er weer niks aan de hand. Heel grappig.

Maar zoals de baardagamen van Cerilene in het badje zitten zo vinden die van ons dat echt niet tof. Die willen er vooral uit. Hahaha. Het zijn wel echt gezelschapsdieren. Ze willen er echt altijd uit. Dit is Koekie:
Afbeelding

En dit zijn ze allebei:
Afbeelding

Afbeelding

Vooral in het begin lag Koek vaak bij mij in mijn nek te slapen. Of ik nou aan het koken was, strijken, afdrogen of gewoon op de bank zat. Hij zat dan aan me vastgeplakt en bleef lekker tukken. Hahaha. De laatste tijd is ie volgens mij aan het puberen en veel beweeglijker.

We laten ze nu ook wat vaker jagen op hun sprinkhanen, gewoon in de huiskamer. Erg grappig. En ze hebben de neiging op de meest onmogelijke manier te slapen, liggen, hangen, elkaar te pesten (vandaag besloot Koek om gewoon Bert onder te poepen. Hahaha) en in lompheid donderen ze ook weleens naar beneden samen, terwijl ze prima naar beneden kunnen via de normale weg. Hahaha.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:32

Wij zelf hebben:

3 Honden: Mechelse herder, Cane Corso, Maltezer
1 kat, Poekie, plus 4 kittens waarvan we er 1 zelf houden

Ik zelf ben in het bezit van een python regius, wildkleur vrouw, NK september 2012
Mijn vriend heeft de volgende dieren:
1 Grijze rattenslang
2 Rode rattenslangen
1 Haakneus
1 Californische koningsslang
1 Zwarte koningsslang
1 Crotalus atrox
1 Trimeresurus Puniceus