Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:50

Jaa ik kan ook echt niet wachten!
Gelijk alles besteld in de webshop, incl terrarium van 80cm, als het goed is kan ik dat allemaal volgende week zondag ophalen en dan zie ik de gerbils ook voor het eerst! :D

_Balou

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:53

Ik mag geen gerbils, mijn ouders vinden het ratten -O-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:25

@Albion Prachtige kleuren! Ik wou ook heel graag een Burmees maar die had Martijn toen niet en ik wou niet wachten :P Maar ben nu dolblij met mijn schatten. Uiteindelijk gaat het toch om het karakter :)

_Balou schreef:

Ze zijn familie van de muis :Y)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:28

Haha mijn vader zegt dat ook elke keer als ik een foto laat zien :+

"Gatver! Je hebt gewoon rátten op je kamer, Elies!"

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:32

Haha :')
Mijn ouders en dan vooral m'n moeder vond het echt verschrikkelijk voordat ik ze had. En nu ik ze heb vinden ze ze stiekem toch wel leuk. :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:10

MadelonSunny schreef:
@Albion Prachtige kleuren! Ik wou ook heel graag een Burmees maar die had Martijn toen niet en ik wou niet wachten :P Maar ben nu dolblij met mijn schatten. Uiteindelijk gaat het toch om het karakter :)

_Balou schreef:

Ze zijn familie van de muis :Y)

Het gaat zeker om karakter :) maar martijn heeft op dit moment zó'n leuke gekleurde nestjes allemaal dat het moeilijk kiezen was! :D en een hoop waren er al gereserveerd (ja wat wil je met zo'n mooie kleuren) en ik wilde héél graag een Siamees en op aanraden van hem een Burmees erbij :) :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:12

Madelonsunny ik heb in je profiel gespiekt en jij hebt ook een super mooi koppeltje! Mooi licht en donker :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:14

Ratten en muizen zijn ook verwant...
En een andere naam voor gerbil is woestijnrat, dus hè :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:17

@Albion Als ik jou was had ik ook zeker Burmees en Siamees gekozen! Ja ik heb ook zeker een mooi koppeltje :) Esya is het tamst van de 2. Syndra eigenlijk bijna nog niet helaas.
@Magrathea Ja maar dat is zo krom. Ze worden woestijnrat genoemd maar zijn meer verwant met de muis. Athans, dat is wat ik gelezen heb. Kan de bron niet meer vinden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:44

@Albion: Ah super leuke kleurtjes. Hij heeft inderdaad echt hele leuke nestjes zitten nu!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:55

MadelonSunny schreef:
@Albion Als ik jou was had ik ook zeker Burmees en Siamees gekozen! Ja ik heb ook zeker een mooi koppeltje :) Esya is het tamst van de 2. Syndra eigenlijk bijna nog niet helaas.
@Magrathea Ja maar dat is zo krom. Ze worden woestijnrat genoemd maar zijn meer verwant met de muis. Athans, dat is wat ik gelezen heb. Kan de bron niet meer vinden.

Citaat:
Woestijnratten (Gerbillinae) (ook wel renmuizen of gerbils) zijn onderfamilie van de knaagdierenfamilie Muridae, die daarnaast ook onder andere de muizen en ratten van de Oude Wereld (Murinae) omvat.

Ik weet het niet.. Op zich lijken ze wel wat meer op ratten imo, ze zijn compacter gebouwd dan muizen en hebben niet van die flapoortjes :=

Edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muridae
Volgens al deze bronnen zijn muizen en ratten min of meer gelijk verwant met elkaar, ze omvatten alle muis- en ratachtigen en zijn afkomstig uit hetzelfde gebied.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:06

Gisteren viel me op dat Pip zijn staart iets aan het verkleuren is, ipv heel licht wordt die nu donker! Zal straks eens proberen foto's te maken, heb namelijk geen idee welke kleur die eigenlijk heeft.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:12

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:41

De staart van mijn poolvos wordt oranje, ook grappig :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:46

Rubber Duck, ik had dat ook. ik had een hele witte gerbil en nu werd zijn staart ineens superdonker :) ach, ik vond het niet erg (alhoewel ik eerst dacht dat ze ziek was hahaha := )

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:15

Hebben jullie je niet ingelezen op kleuren dan? :P Ik vind dat heel interessant :D

Esya wordt brutaal :D Ze ging een paar keer op m'n hand zitten, op zoek naar eten :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:17

Ik heb me wel ingelezen op kleuren, maar heb nog nooit ergens gelezen dat een poolvos een oranje staart krijgt. Jij wel?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:20

Ja dat denk ik dan! Heb net eens goed zitten observeren en hij heeft ook al een iets donkerder neusje en zn oortjes ook! Grappig zeg :)
Zo ziet zn staart er nu uit:
http://imageshack.com/a/img401/1563/9xpl.jpg

En verder:
http://imageshack.com/a/img826/5867/bxcd.jpg

En Woezel ook nog even :)
http://imageshack.com/a/img811/2278/cpo2.jpg

Heb ze er net een voor een even uit gehad, lekker even over de bank laten lopen. Nu hebben we een hondje (Lola, shi tzu) en die vind de beestjes heel interessant, ligt dan ook regelmatig met haar snuit tegen de bak te kijken.
Nu had ik Pip vast en mama hield Lola even vast om te laten snuffelen, dacht dat ze vast niks zou doen, maar ze hapte dus mooi wel :/ Gelukkig had mama haar goed vast en gebeurde ee niks, maar die hond komt niet meer in de buurt van de kooi.. Dacht echt dat ze het alleen maar leuk vond maar blijkbaar is het toch stress/jachtinstinct ofzo :(

Heb me trouwens niet ingelezen over kleuren, was voor mij één grote verrassing, wist alleen dat het mannetjes waren. Heel stiekem wilde ik graag donker grijs maar verder maakte me niet uit, en nu heb ik er ook 1 :D

Edit: Foto's in link (te groot) en typfouten verbeterd, fijn zo'n telefoon haha

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:28

_Karlijn schreef:
Ik heb me wel ingelezen op kleuren, maar heb nog nooit ergens gelezen dat een poolvos een oranje staart krijgt. Jij wel?

Ik doelde niet op jou hoor :)
Maar op Rubber_Duck en xMyrth.
Inlezen op kleuren is natuurlijk niet belangrijk maar ik vind het wel heel leuk :j

@Rubber_Duck Dat zou dan inderdaad heel goed kunnen! Mooie kleur!
Nee laat er echt geen hond bij! Hun instinct is om ze op te eten. Hoe lief sommige dieren er ook mee zijn, het blijven jagers. Wij hebben een Teckel en die heeft regelmatig muisjes, mollen en vogeltjes te pakken. Ze mag naar Esya en Syndra kijken als het verblijf dicht zit :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:03

Ja leuk kleurtje inderdaad :j Vind ik leuk :D

Nou Lola zat dus echt met d'r snufferd op het glas en piepen enzo, ik jaagde haar steeds wel weg maar dus niet effectief.. Ga er nu maar de elektrische vliegenmepper bij pakken, misschien even zielig maar ze mag er echt niet meer bij komen, ook al zit die dicht, nee is nee :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:20

MadelonSunny schreef:
_Karlijn schreef:

Ik doelde niet op jou hoor :)

Oke :D Ik bedoelde het trouwens niet zo aanvallend als dat het er staat :=

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:47

@Rubber_Duck Dat is dan denk ik toch een stukje opvoeding. Als ik foei zeg tegen onze Teck dan weet ze meteen dat dat niet mag :)
@_Karlijn Het stond er idd niet zo aardig mar geeft niet :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:47

Nee ik had me er niet echt op ingelezen... Ik wilde 2 gerbils, heb me bezig gehouden met de opvoeding en kleur maakte me niet uit :+

Een nadeel, ik heb mijn gerrie's bij een kleurfokker gehaald. Het is mijn eerste koppel en ik krijg ze dus niet tam xD beter ga ik de volgende keer wel naar de tamme fokkers :) alleen had ik vorig jaar nog geen OV dus ik wilde niet echt ver gaan reizen...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:31

Wat leuk een burmees en siamees! (Weet even niet meer wie het was maar ik vind Burmees echt een mooie kleur!)

Skye is ook siamees maar ze blijft wel erg licht. Fiona moest een CP nootmuskaat (gevlekt) zijn maar daar twijfel ik nu over. Ze heeft wel een lichte staart en ze is ietsie donkerder geworden, maar niet zoals op het plaatje.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:19

Ja je hebt binnen de vaste kleuren ook nog lichte en donkere varianten. Sommige burmezen zijn zo licht dat het siamezen lijken, en andersom, sommige siamezen zijn zo donker dat het burmezen lijken..
Ik hoop wel dat die van mij straks niet teveel op elkaar gaan lijken qua kleur :p