Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J0anieke schreef:Gister na aanleiding van spuit's bericht de tank een hele tijd open gehad en nat gehouden. Schimmel lijkt nu ineens alweer een stuk minder. Nieuwe lamp is binnen, ziet er meteen een stuk frisser uit. Laat t nu even wennen met de nieuwe lamp en ga van t weekend kijken hoe t zich gaat vorderen.![]()
[ [url=m/SnPsQv.jpg]Afbeelding[/url] ]
dierenfan schreef:Durf absoluut nog niet opgelucht adem te halen. Einde middag gewoon weer 20 procent water ververst en morgen avond na werk weer testen en dan maar zien of ik het kan laten of nog eens moet doen. De hele dag was het zoals vanochtend. Maar vanaf 2 uur na de water wissel heb ik 4 actieve vissen en soms doet 5 voorzichtig mee. Nummer 6 inmiddels gespot en doet heel af en toe een stukje zwemmen en verder veilig onder een plant. Terwijl ik dit typ gaan er 5 poetsend door de bak. Gelukkig geen enkele vandaag op zijn zijkant zien liggen.
Melyoramel schreef:Ook zie ik 1 garnaal met wat witte vlekken, die hij 2 dagen geleden sowieso niet had. Ik kan er verder weinig over vinden op internet wat het zou kunnen zijn. Iemand suggesties?
[ [url=m/S07TKj.jpg]Afbeelding[/url] ]
dierenfan schreef:PH 7,5
KH 7 a 8
GH 8
NH 0,0
NO2 0,5
NH3 0,0
NO3 10 a 20
PO4 0,0
jolmer20 schreef:Balen Ellepel..
Had dat hier met een maanvis, mijn anetoma helena’s zitten er dan ook al op voordat ze goed en wel de grond heeft geraakt..
Zal met garnalen ook zo zijn idd.
Koud water ververs ik eigenlijk alleen bij de axoos omdat t moet haha.
Heb t wel eens gedaan voor de cory’s, maar dat deed ik wel pas toen mijn bak wat stabieler was.
Komkommer is leuk om te geven, alleen moet het welgegeten worden.
Slakken worden soms ook daarmee gepakt inderdaad.
Net voordat het licht uitgaat erin doen en laten zinken zoals Melyoramel zegt met een sateprikker of een vork ofzo.
En dan ‘s ochtends voor t licht uit gaat eruit halen.
Het vervuild alleen wel heel erg, dus ik zou daar even mee wachten tot het wat beter gaat met je bak.
dierenfan schreef:Oei Ellepel dat is niet echt fijn om aan te zien. Is er altijd veel gezondheid risico's als je er vis bij zet? Bijvoorbeeld beter uit winkel halen of ook gerust particulier?
ellepel schreef:kijk eens naar een rasbora soort?
oh en op het werk hebben we rouwtetra, geen kleurtjes.
maar wel ontzettend leuk om naar te kijken.
maar er is zoveel leuks haha.
wat dat betreft ik nog wel meer bakken.
ellepel schreef:kijk eens naar een rasbora soort?
oh en op het werk hebben we rouwtetra, geen kleurtjes.
maar wel ontzettend leuk om naar te kijken.
maar er is zoveel leuks haha.
wat dat betreft ik nog wel meer bakken.