Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:21

Hihi wat een leuke kitties hier :+:

Hier heeft Donnie het momenteel op de cavia's voorzien.. Op de kooi, hengelen naar de cavia's en aanvallen als ze aan het drinken zijn. Donnie heeft een hekel aan de stofzuiger en die staat nu dan ook naast de kooi.. Mocht hij nu weer aanvallen dan gaat de stofzuiger aan. (vast niet goed maar ik ben bang voor gestreste cavia's als hij zo doorgaat)

IMJ

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:34

Wij hebben gerbils in een terrarium. Die lijken het niets te interesseren en graven gewoon onverstoord door terwijl Mimo tegen het glas slaat en er op kruipt.
Wat dat betreft ben ik blij dat we glas hebben!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:35

IMJ schreef:
Wij hebben gerbils in een terrarium. Die lijken het niets te interesseren en graven gewoon onverstoord door terwijl Mimo tegen het glas slaat en er op kruipt.
Wat dat betreft ben ik blij dat we glas hebben!

Snap ik!
Dat word ook mijn volgende stap als dit niet werkt, glas of een plastic bak.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:27

De tip: koop een Plantenspuit en zet hem op 1 straal en spuit naar hem als die eraan komt.

Heb zelf ook cavia's gehad toen Sammie klein was. Gelukkig daarvoor niet de Plantenspuit nodig gehad maar t werkt wel als je iets af wilt leren!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:02

Nou hier werkt het niet echt heel goed, ik spuit die kater van mij regelmatig nat. Issie even onder de indruk en daarna doet die het gewoon weer _O-
Maar ik heb ook rare katten want ze geven allebei kopjes aan de plantenspuit :Y)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:24

Afbeelding
Hier kun je toch ook niet boos op blijven <3

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:44

Ik heb zo'n spuitbus gevuld met lucht ( zo'n luchtdruk ding) eerst nee zeggen dan n passsjt erbij en Karel maakt dat ie weg komt!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:33

@Spotted ponie: :(:) Sterkte! Brrr, echt niet fijn.

Gisteren weer even wat foto's gemaakt van Bailey, hopelijk van de week nog even de kans om meer foto's te maken met langer fatsoenlijk licht. Mijn favo-foto gemaakt toen het licht al minder was. Ook pleegkitten Remi en logeerkat Gaizka, de siamees van mijn ouders, even op de foto gezet. Maar dat laatste was vrij lastig met een rondspringende Remi in de buurt :D Morgen gaat Gaizka weer naar huis, arme Remi (en Rina) zij zien haar als een soort moeder. Mijn eigen katten vinden het prima dat ze weer gaat vermoed ik... Heel lief met kittens, maar een draak met volwassen katten.

Pleegkitten Rosie is ziekjes na de eerste enting, dus die is nu aan de medicijnen. Gaat gelukkig alweer wat beter.

Bailey <3

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 03:57

Gotver.. Net met een poedersuiker gevoel gereden over een onverlichte 80km weg :( er lag een kat op de weg, overleden overduidelijk... Maar echt ik moet er niet aan denken dat ik die kat had overreden ... Ik zou niet verder kunnen rijden hoor... Dit is de reden dat ik dus mijn katten binnen houd...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:15

ik heb even wat advies nodig.
zal het verhaal proberen kort te houden zonder al te veel details die overbodig zijn.
Bij mijn schoonouders komt regelmatig een jong poesje in de tuin. Van de zomer vroegen we ons al af van wie ze zou kunnen zijn. Het wordt nu winter en ze lijkt steeds dunner te worden. Ze vraagt ook echt om eten, en aandacht. Ze draagt geen halsbandje en we hebben al een keer een teek weggehaald die er al een week zat. (we komen meestal alleen op zondag langs)

We weten dus niet of ze een huisje heeft, of dat ze kwijt is.

heb haar op fb gegooid of iemand haar herkent want ik wil niet dat ze honger heeft met die koude winter.
tot nu toe geen reactie van een eventuele eigenaar, maar wel mensen uit de buurt die zich het zelfde afvragen en zich ook zorgen om haar maken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Dier vangen en toch eens ermee naar de da?
Extra voer voor haar neerzetten?

of iets anders?

Ik durf haar geen bandje om te doen, stel dat ze ergens blijft hangen.

amivedi en marktplaats worden al in de gaten gehouden...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:25

Dierenambulance bellen, die kijken of het beestje een chip heeft. Heeft ie het niet, dan nemen ze hem niet mee. Als dat zo is dan bel je het dierenasiel waar ze mee samenwerken en leg je de situatie uit en dan komen ze hem waarschijnlijk ophalen.

Tijdje terug in dezelfde situatie gezeten met een kat op mijn werk.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:44

Inderdaad de dierenambulance bellen. Katje kan dan gecontroleerd worden of ze een chip heeft inderdaad en het beestje kan een 'van wie ben ik?' bandje om krijgen. Bij geen respons zal ze dan naar het asiel gaan waar ze een nieuw baasje voor haar zoeken.

Mogelijk dat een eventuele baas haar dan ook herkent en alsnog ophaalt.

In ieder geval niet laten lopen en alleen extra voeren. Een echt thuis is fijner voor het dier.

@Lifaya: Hier ook binnenkatten... Moet er ook niet aan denken dat ze aangereden worden, brrr. Sowieso verdwijnen hier best veel katten, dus ik neem het risico niet.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:21

Ik heb net een doos met verschillende zakjes natvoer gehaald voor Bengel, dacht leuk te zijn en een keer te kunnen varieren... Geef hem net het eerste zakje, konijn / eend, hij kijkt er even naar, ruikt en kijkt me aan met de vraag waar zijn eten blijft... hij heeft het geen blik waardig meer gegund en loopt nu te klagen haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:17

Oh ja. Ik durf ook geen grootverpakking te kopen. Daarbij kan iets hier vandaag lekker zijn en morgen niet meer :x

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:28

Zo. Net terug van de da voor de tweede enting. Karel is echt een meisje! Maar blijft gewoon Karel heten hoor.
Ze is 500 gram aangekomen in drie weken tijd, van 900 gram naar 1,4 kilo!!!! En zo vals als ze de eerste keer was zo rustig was ze nu. Ze kroop na de enting helemaal tegen me aan. Poepie.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:47

Just my problem :\

Rocco eet alles, maar Turbo.... Geen whiskas snoepjes, geen vlees stokjes, geen "sushi" snoepjes van de dierenwinkel....
Beest lust/eet niks behalve royal Canon brokjes. :O

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:52

Ik heb nu carnilove. Die brokjes worden met smaak gegeten. De dierenwinkel had er een proefzakje van meegegeven.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:27

Hier felix natvoer en smolke brokken! Jinte eet eigenlijk alles wel :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:26

Felix natvoer lust de mijne ook wel (niet allemaal) maar ik vind er zoveel andere rommel in zitten zoals suiker bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:39

Natvoer krijgen ze hier eigenlijk niet

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:46

Noa heeft m'n plint gemold in de gang. Precies waar je binnen komt. ^)
Stukken plint lagen door hele hal.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:04

Yo, peace out kitties
Afbeelding
(Gewoon ook 10 min zo blijven zitten.. mafketel)

Hier werkt luchtdruk ook heel goed als correctie.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:22

Wat moet ik me voorstellen bij luchtdruk? :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:26

Gewoon een soort deo bus met perslucht erin. Het zelfde als je zelf blaast alleen dan x keer zo hard.
Katten hebben een hekel aan blazen, dus die snappen die lucht direct.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:29

Ik zal ook eens zo'n busje perslucht halen, bengel wil nogal eens in de bank of in ons bed gaan hangen met zijn nagels...

Hij heeft niet meer gegeten trouwens, ook geen andere smaak, dus haal straks zijn oude blikjes maar weer gewoon...