Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:50

Kiwitje snap helemaal dat het met dit weer meer energie kost. Had van weekend urineinfectie met koorts en merk al wat dat voor invloed heeft gehad.

Er bestaan toch gekke mensen soms op de wereld. Wat een moeite een zakje te geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:04

Vind t heel sneu voor hem. Zoiets is gewoon killing voor je energie. Als ik een allergische reactie heb dan slaap ik gewoon een paar dagen..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:33

Pfff fijn een hond van een ander in je tuin, ik zou er denk ik wel wat van zeggen!

Onweer... Waar????

Zakje tja kan gebeuren... Heb er nu maar standaard een paar aan m'n fiets kratje geknoopt...

Wij zijn heerlijk vanavond wezen afkoelen <3 ben helemaal verliefd om mevrouw baardmans, aka waterrat :D

Afbeelding
Afbeelding

Zusje aan het suppen, wilde een foto... Yoshi zwemt naar mij toe en gebruikt mij even als steuntje... Niet de meest sexy foto...
Afbeelding

En ook even naar de baas zwemmen <3
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:26

Die Yoshi, wat een wereldbeest <3

Pff... nou inderdaad Kiwi en dan ook met dit weer. Arm beesie :(

Kaus wow ik zou daar echt al pissig om worden :o Dan zou je het het liefst voor hun neus laten liggen. Niet dat ik dat echt zou doen hoor, maar wel WILLEN :')

JesdaJinn holy moly wat kinderachtig. ‘Je loopt maar naar huis’. Ok is goed doei!

Nayomie vreemde (valse) hond in je tuin hoef je echt niet te pikken hoor. Dan ben je geen boeman maar gewoon realistisch! Echt balen dat ze zich nergens wat van aantrekken. Je hond was wel beschadigd dus ze mogen blij zijn dat je niks op ze verhaalt! Jammer dat ze er niet van leren.

Wij zijn weer naar de zandspeeltuin geweest net. Heerlijk gerend. Later kwamen we nog de doodle tegen hier uit de straat en daar hebben ze ook nog mee gespeeld. Wij gaan nu allemaal heerlijk slapen :z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 22:44

Oh nayomie als je weet waar de hond woont, gewoon een melding maken bij de wijkagent :) ik zou niet wachten tot t fout gaat. Ze weet dus goed dat ie zich niet kan gedragen maar ze doet er niks mee.

Gelukkig hebben we airco. Maar geen vaste. Helaas is het hier dus niet koud, maar t scheelt wel een paar graden.
Voordat ik hem ging uitlaten zat zn temperatuur op 37,4 dus helemaal blij. Nu lekker slapen.

Ik kan overigens iedereen adviseren om eens een paar keer per jaar(seizoenen oid) eens een dag of 2/3 op de zelfde tijdstippen temperatuur te meten. Ik ben namelijk gezegend met 2 van de 3 honden die standaard een lagere basis temperatuur hebben dan 38/39 graden :) en dat is heel onhandig als je dat niet weet. 39,4 is voor een hond in deze weersomstandigheden niet bijzonder/alarmerend. Mits hij normaal tussen de 38 en 39 zit. Die van mij zat gewoon ruim 2 graden hoger dan de basis temp. en was dus echt ziek. En dat moet je er toch altijd even 2x bij zeggen..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 11-08-20 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:44

Wow lekker kinderachtig van die vrouw zeg. Je zou bijna hopen dat ze erin stapt :\ gekke mensen.

Kijk Yoshi toch <3 lekker ding! Superleuke foto’s.

En ook onwijs mooie foto’s Roos! <3 hoe gaat het nu met je schouder?

Wij waren vanavond even op het strand afkoelen, waren er om 21:00 en viel alles mee met de drukte. Ot heeft nog even met de frisbee kunnen spelen en m’n vriend en ik allebei nog even gezwommen.

**\O/** STRAND *\%/* *\%/*
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:42

Goede tip Kiwi! Ik moet me daar echt nog eens toe zetten. Vind het niks om zo’n thermometer erin te stoppen maar het is wel zinvol.

Wat lekker zeg Warboel! Wij hebben ons nog niet aan het strand gewaagd maar misschien is een dezer dagen Wassenaar wel te doen. Waar waren jullie?

Mijn arm gaat redelijk. Op de foto’s kun je zien dat ik hem nog tegen mijn lichaam aan houd voor de veiligheid want het voelt nog niet echt stabiel. Donderdag weer fysio en hopelijk mag ik dan weer wat meer!

Onze nacht was drama. Wel heel de tijd flitsen maar regen ho maar. Jones vond die flitsen wel al genoeg om heel de tijd zenuwachtig rond te lopen :( En we hadden een mug :') Nu maar ff koffie en werken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 06:57

Hier is t wel fijn. alle 3 doen ze dus ook niet moeilijk op de thermometer.

boellie is vanochtend wakker geworden met 38,1. Dus dat is nog best prima. Het is warm ondanks de airco. Hij stond te schooien tijdens ontbijt maken dus hij voelt zich ook beter en de zwelling lijkt minder dan gisteren ochtend.
dus hup alle medicatie erin en weer afwachten. :)

leuke foto warboel! lekker op t strand!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:06

@jeanine genieten zeg! Leuk dat Yoshi het ook echt leuk vindt :)

@Roos heerlijk even uitrazen! Wat wordt Jackie groot :oo Begrijpelijk van je arm, ik houd hem nog steeds (onbewust) tegen mijn lijf. Kreeg gisteren van mijn trainster op mijn kop omdat ik te paard dus die schouder ook fixeer en dat onze zijgangen geen goed doet. Oeps!

@kiwi ow, daar zeg je wat. bij mijn paard weet ik dus precies de basistemperatuur zonder inspanning (en bij normaal weer, bij 30+ graden is het niet meer representatief voor 'normaal'), maar bij Toby niet eigenlijk.

@warboel als je Otje dus ooit kwijt bent, heb ik haar gestolen he :+ <3

Nou, hier was het gisteravond onweer, flits, onweer, flits, drie druppels regen en veel wind en daarna alleen nog heel lang wat gerommel. Niet heel handig, want ik had dus een hond die niet meer naar buiten wilde, oeps! Kreeg hem nog nét zo ver om te plassen op de hoek van de straat en toen trok hij me gauw weer mee naar huis. En we hebben er weinig aan gehad, meest benauwde nacht tot nu toe, vreselijk! En dan te bedenken dat op 10km van mij af het he-le-maal los ging, bij vriendin hagelde het enorm en is de bliksem ingeslagen en heeft haar tv en internetkastje gefrituurd. Kennis had aan een stuk door de hele avond hele harde regen. En bij ons dus echt paar drupjes -O- (nou had ik die blikseminslag niet graag gehad uiteraard, maar de regen was echt even welkom...)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 07:33

Dat hadden wij ook skip. Thuis onweer, flitsen en regen. En op de zaak geen drupje :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:26

Vandaag gaat Charlie lekker mee met de baas naar zijn werk, daar is airco. Hij lag gisteravond om 23.15 nog steeds te hijgen. Zo klam, warm en benauwd..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 08:32

t is ook echt ruk zo warm. Ben blij als t vrijdag is. Volgens buienradar hangt er voor vanavond/ vannacht onweer boven ons. Nou ik hoop dat t losbarst..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:41

Nou, boven barneveld was het niet bepaald grappig begreep ik. Met inslagen en zoveel water en windstoten dat heggen en schuttingen omgingen..

Hopelijk blijft dat uit.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:45

IMJ schreef:
Nou, boven barneveld was het niet bepaald grappig begreep ik. Met inslagen en zoveel water en windstoten dat heggen en schuttingen omgingen..

Hopelijk blijft dat uit.

Dat hadden we hier aan het begin van de zomer. Kon je zwemmen in de straten, enorme bomen ontworteld, schuttingen omver, garages en kelders ondergelopen.
Andere kant daarvan was dan wel weer dat kinderen met rubber banden en rubber bootjes op straat konden spelen :') :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:47

ja maar ik denk dat dat nu niet het geval was..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:53

We waren in Noordwijk Roos, bij de de Koele Costa! Ze mogen daar eigenlijk niet los dus dat was wel jammer. Ze heeft wel eventjes los gerend en met de frisbee gespeeld toen het tegen 21:30 steeds rustiger werd.
Hondenstrand Katwijk of Noordwijk bij Bubbels Beach is leuker! Maar alsnog prima naar ons zin gehad :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:06

IMJ schreef:
ja maar ik denk dat dat nu niet het geval was..

Dat deden ze bij ons ook niet TIJDENS de regen en windstoten he ;) Maar zo snel als zulk weer komt, zo snel vertrekt het over het algemeen ook weer :j (Ons dorp, de omliggende dorpen en Tilburg hebben 26 juni ook het landelijk nieuws gehaald met soortgelijk weer als nu rondom Barneveld ;) )

Ben benieuwd wat het gaat doen komende dagen, ik hoop wel oprecht op een lading water. Ben het stilzitten en de dag uitzingen tot we weer iets kunnen doen wel beu, en de beestenboel toch wel...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:16

Hier heeft het ook flink gestormd en zijn er veel grote taken naar beneden gevallen, maar gelukkig geen straten die blank stonden o.i.d. Het bos was wel een grote puinhoop. Het is nu helaas alweer warm aan het worden, gelukkig nog wel een beetje bewolkt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:19

Hier enkel wat afgewaaide takken en vanmorgen was het om 6 uur eigenlijk al te warm om fatsoenlijk te wandelen. Ellende! :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 09:24

Heb om half 8 met de meiden nog een kleine ronde gedaan (wil boellie niet te lang alleen laten) maar toen was t zonder zon al wel warm. :(

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:01

Het weerstation in de tuin gaf vanochtend om half 9, 19 graden aan! Feest dachten wij! Alleen zodra je het bos uit bent is het meteen 5 graden (minimaal warmer).
Hier vanavond een familie etentje en we gaan daarvoor even naar een hondenstrand aan de Belgische kust. Ben benieuwd wat hij daar van vind! We hebben schoentjes voor hem, dus het warme zand is niet een groot probleem. Al heb ik het idee dat 1 setje te groot is, die zakken af - alleen volgens het opmeten heeft hij toch echt deze maat nodig... (ruffwear)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:46

Het is hier nu ruim 32 graden en ik zag net gewoon iemand fietsen met haar hond. Dan heb je toch echt niet nagedacht... helaas zat ik in de auto en kon er dus niets van zeggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 13:47

hier is het in de schaduw (schaduw sinds gister avond ergens) nu 34 graden. we hebben wel een iets koeler windje gelukkig.
Maar mensen zijn gestoord.. fietsen.. agos.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:48

Vanavond weer lekker zwemmen maar nu even chillen in het water.
Gewoon heen en weer lopen en afkoelen.

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:57

Esplendido schreef:
Het is hier nu ruim 32 graden en ik zag net gewoon iemand fietsen met haar hond. Dan heb je toch echt niet nagedacht... helaas zat ik in de auto en kon er dus niets van zeggen.

Ik zag net ook iemand hardlopen met zijn hond. Hoe haal je dat in je hoofd? 8)7 Sommige mensen hebben echt geen enkel benul van wat er schadelijk kan zijn voor hun dier of willen het niet weten.

Fijn dat Jinn lekker af kan koelen in het water!