Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 16:36

Die plakbollen vind ik al k*t op een korthaar :o
Bij boellie zitten ze aan hem en aan zn tuigje vast altijd. heel irritant!

Pijn valt gelukkig alles mee. Morgen vast spierpijn _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:42

Ohh beterschap @Denisejazz. Denk dat jullie beiden blij zijn als die 10 dagen erop zitten hihi.

En die snuffelmat is leuk @Nynkster! Gebruiken we hier elke dag ook, zo’n snuffelmat - sowieso ’s avonds voor wij naar bed gaan, dan krijgt ze daar haar portie brokjes in en is ze even bezig nog voor ze gaat slapen maar ze krijgt er ook wel eens wat snoepjes in die ik wat dieper verstop zodat ze net wat meer ervoor moet doen.

Vuurwerk heb ik hier in Zuid-Limburg ook al regelmatig gehoord de afgelopen weken. Arya heeft er nog niet op gereageerd, maar het is ook niet te vergelijken met wat er oudjaarsavond natuurlijk afgestoken wordt. Ben eens benieuwd hoe de dieren erop reageren. De kitten reageert wel al sneller op knallen enz.

Prachtig uitzicht @Simoonzel. Kan me voorstellen dat het genieten is daar en fijn als de hond er dan ook zo van lijkt te genieten.

En leuk @xLaraaj al die nieuwe spullen die je dan kunt gebruiken ook tijdens de opleiding en straks als je er hopelijk ook wat geld mee kunt verdienen, of is dat het doel niet? Is het meer voor jezelf? Wat ook kan natuurlijk :)

En wat kl*te zeg van die trap @kiwiwitje. Hopelijk trekken de pijntjes/opgezwollen knie snel weg! Fijn dat je wel

@biggirl, een snuffelmat krijg je tegenwoordig wel op veel plekken. Pets place heeft ze bv ook, maar die wat ik daar zag hadden korte slierten en dat is op een gegeven moment ‘te simpel’. Ik kan aanraden om eentje te zoeken met lange slierten, dan kun je de snoepjes/brokjes beter verstoppen en meer uitdaging geven. Ik kocht de mijne via bol, die is afkomstig van een externe verkoper. Kreeg er nog een zakje koekjes bij met handgeschreven bedank briefje, erg leuk! Deze hebben wij bv:

https://www.bol.com/nl/p/grote-woef-it- ... oductTitle

En leuk zeg zo’n groeps wandeling! Wel rot dat je dan die plak bollen erna eruit kunt plukken, dat zijn echt rot dingen!

Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb, heb niet alles heel goed meegekregen.
Morgen gaan we dan de eerste keer weg zonder de dieren. Ben eens benieuwd hoe dat gaat voor zowel hen als mijn gemoedsrust hihi.

Kijk ze eens schattig zijn samen - en Sansa vond Arya's oor op een gegeven moment onweerstaanbaar hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:54

Wat een schattige foto’s en wat een prachtige kat <3

Is voor mezelf en om hopelijk in bijberoep te doen en misschien ooit , grote droom, volledig als job te doen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:56

Ahh leuk hoor en ik hoop dat je er tzt je volledige job van kunt maken! Weetniet waar in BE je zit, anders zou ik zeker eens met Arya langskomen tzt. Het is dan wel geen typische hond waar een trimmer op los kan gaan, maar alsnog genoeg hond met lange haren straks om mee te oefenen denk ik hihi.

En die twee hier zijn erg leuk samen haha. Ze schelen zich ook maar een week van elkaar; Sansa is precies 1 week ouder als Arya. Die begint haar kitten looks ook wel een beetje kwijt te raken nu.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:21

xLaraaj schreef:
Anna79 schreef:
Welke opleiding volg je xLaraaj?

Ik volg de avondopleiding voor hondentrimmer die 2 jaar duurt :)

Heb nog nooit zo’n snuffelmat aan Naya gegeven. Die gaat wrss niet doorhebben dat er eten in zit en er gewoon mee zwaaien als haar andere knuffels }:0

Leuk! Ik zit er ook aan te denken. Hoe heet jouw opleiding?

Mila eet liever uit de snuffelmat dan uit haar voerbak, zij doet graag wat moeite voor haar eten :D

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:20

@cursebreaker
Wat lief die 2 samen en die laatste foto ook, stiekem zijn oor aan tikken :')

Vandaag een simpele foto gemaakt van Bo. Hij word volgende maand al weer 1. Het moest een Jack Russel zijn, maar we vermoeden toch wel een kruising Boerenfox en een Jack Russel.

Toen we hem net hadden
Afbeelding

En nu :=
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:23

Hopen dat het morgen meevalt kiwi!

Curse wat een mooie foto’s, prachtige kat heb je!

Heb proefpakket van wolf of wilderness besteld. Kijken of hij zich dan misschien ook beter gaat voelen op ander voer. Baat het niet dan schaadt het niet. Hij wil deze brokken amper nog eten. En anders alleen als hij echt honger heeft. Staat me ook wel aan dat WOW meerdere smaken heeft. Nu nog even snacks bestellen, en dan maar bijhouden wat goed gaat.

Gelukkig was hij vanmiddag wel weer een beetje fit en blij

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 18:59

Ik vind het ideaal bij wolf. Je hebt sowieso al 4 lijnen
de gewone
de soft
The taste of
Elements

Nu voer ik geen soft.. Maar elements is bijv met maar 1 diersoort. En de gewone lijn is niet echt veel verschil per zak, maar toch vind Djessey de gele bijv minder boeiend.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:19

Bo is wel best veel veranderd ook kwa kleur.

Cursebeaker wat een leuke foto's van die 2.

Snuffelmat gaat denk ik met Senna niks worden. Die pak het en schud er gewoon mee. Hopla alle brokjes er ook uit. :+

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:43

Haha ja die snuffelmat gaat hier de helft van de tijd ook gewoon door de lucht om vervolgens brokjes van de grond te eten :P maar als ik er bij blijf zitten kan mevrouw zich wel gedragen haha.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:00

suze_ schreef:
Dat park in Duitsland ga ik onthouden. Is het ook leuk qua restaurantjes en dorpjes in de buurt?.

Ik ken nog iemand die daar huisjes heeft voor verhuur, mag je ook meerdere honden meenemen, gratis! Zal de link morgen opzoeken

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:53

Hoi allemaal. Bodie is sinds gister wat aan de diarree.... Ook borrelt zijn buik heel erg. Nou eet hij vanalles van de straat en ondanks dat we het vaak kunnen afpakken lukt dat niet altijd. Ik vermoed dus dat hij aan de diarree is door iets dat hij gegeten heeft. Is het verstandig om naar de DA te gaan? Verder valt het me ook op dat hij ontzettend veel drinkt, maar vrij weinig eet. Ook als hij gaat liggen slapen piept hij soms eerst een paar keer, ook als hij niet in de bench ligt. Ik weet niet of deze dingen iets betekenen maar ik denk ik vermeld het er maar bij :\

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:58

als hij zo doet zou ik wel contact opnemen met de DA
bellen en overleg kan geen kwaad.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:06

Wat lastig, ik zou dan ook naar DA gaan.
Misschien goed in de gaten houden dat hij niks eet op straat. en als dat wel een van de grootste problemen is zou ik een korf omdoen zodat ie niet alles op kan vreten wat die tegenkomt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:29

Au Kiwi, hoop dat je geen blijvende last hebt van je val :( Wel je baby gered!

En wat is Bo ineens volwassen, de tijd vliegt echt! Wel leuk zo! Ik hou meer van dat boerenfox achtige dan van die korte pootjes van de jack. :D

En Suze er zit best wat in de buurt qua dorpjes, moet bekennen dat we dat nog niet hebben opgezocht, elke dag lopen we 10-20 km door zulke mooie natuur dat we het nog niet willen inruilen :')
Het fijne van Duitsland is dat honden bijna overal mee naar binnen mogen. Dus ook veel restaurants!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:34

Heb een beetje spierpijn. Maar dat valt gelukkig mee. En mijn knie gaat gelukkig vrij goed! Minder ''pijn'' dan gisteren

Wat een heerlijke vakantie zo! Klinkt als een heerlijke plek! Ga ik in gedachten houden!

Denisejazz; had je berichtje gemist sorry! Wat een heeeeeel verschil vanaf pup! Maar een volle jack is het in ieder geval niet.
Gelukkig issie er niet minder leuk om <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:00

Ow tof Lanthe djw!
Duitsland is zo mooi, maar wij vinden nooit de fijne plekjes op een of andere manier.

Zo schattig hoe Snow altijd bij Ylvi gaat liggen <3

Afbeelding

En waarom zou je in je lekkere mand gaan liggen als je je ervoor kan wurmen :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:44

@Suze https://herzharz.com
20 euro per hond zie ik nu trouwens voor het hele verblijf;p Dus valt ook nog mee. En meerdere honden is geen probleem. Wil daar zelf ook nog wel een keertje heen, zie altijd haar foto´s op fb.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:36

Lijkt mij ook geen volle jack russel haha, wel een schatje zeg! Ze worden zo snel groot.

Melle krijgt ook wolf, ik heb dat probeerpakket met 5 smaken maar agz hij ze allemaal even lekker vindt heb ik ze nu door elkaar gegooid. :+

Lijkt me heerlijk om op vakantie te gaan met de hond, Duitsland is ook mooi! Een vriendin van mij woont op Terschelling dus gelukkig gaan Melle en ik daar regelmatig heen voor een mini vakantie.

Lastig he als ze van straat eten, deed die van mij ook als pup. Je bent ook gewoon niet altijd snel genoeg. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. :(:)

Wat liggen ze daar lief Suze.

Ik heb vandaag een dagje aan “hondenruil” gedaan. Melle heeft zich wat verstapt gister dus moest even een dagje rustig aan doen. Die wordt vandaag dus lekker verwend door mijn ouders en ik heb hun hond Nikkie een dagje mee op pad genomen. Die ligt nu uitgeteld bij mij op de bank na een ochtendje spelen in het bos. :D

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:43

Als iemand bij mij in de buurt een ruwhaar zoekt om te trimmen voor een opleiding geef maar een gil
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:55

:DAfbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:43

Lekker smullen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 11:43

verwennerij!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:57

Ze kijk ook echt blij van jam jam.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:46

@Siemoon : je vakantie klinkt echt geweldig! Ben hier de 3 saaie looproutes ook echt wel beu, gelukkig gaan we binnenkort ook ergens naartoe :D.

@ kiwi: die plakbolletjes zijn echt satan, ik heb ze zelf ook wel eens aan me vast zitten :').

@Denisejazz: wat een verschil! Zo'n volwassen koppie nu :j

@cursebreaker: Aww, geweldig Duo zo! En wat heeft Arya een lieve uitstraling <3.

@ biggirl: Ik maak en verkoop snuffelmatten (beide varianten, lange & korte repen), dus als je interesse hebt kun je altijd pben of op de Instagram kijken voor voorbeelden :D. Mijn beide honden hebben er 1 en ook op de hondenschool gebruiken we ze veel, echt een uitkomst voor een verzameling aan problemen :j.

@nynkster: leuk eh, die WoW smaken. Enthousiast koppie! Ik heb ze vorige jaar ook geprobeerd, helaas krijgt AJ van bijna alle brokken diarree. Verder deden ze het er wel goed op :j.

Ondertussen heb ik de laatste voorraad van snacks4dogs maar even opgekocht, ze hadden nog dingen die ik altijd koop :D.