De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:47

Wat vervelend dat ze weer ernaast plassen Laughterline!

Ahh wat een lieve baby’sss! Ze zien er leuk uit zo te zien qua kleur!

Mooi hok zeg Es_ther!!

Haha ohjee, ondergeplast Kimberly! Toch iets te lang geknuffeld haha.

Ahh leuk Maartje! Fijn dat het goed gaat!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:02

Dat ziet er mooi uit Esther! :D

Wat lastig zeg Cobelens, kan me voorstellen dat regelmatige gebitsbehandeling geen leuk ding is inderdaad. Hopelijk valt het mee..

Wat een lieve babies weer utopia :)

Lekker kimberley _O-

Ik heb vinyl kunnen vinden gelukkig, al vind ik het nog wel een beetje glad, maar heb ook dekentjes die ik er in kan leggen, en kan het eventueel wat opschuren misschien om wat meer grip te krijgen als ze het lastig vinden. Morgen alles weer veranderen, ben benieuwd := Hopelijk is dit dan eindelijk m'n oplossing, fingers crossed :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:10

Mirror mirror on the wall...
Afbeelding

You’re the prettiest bun of them all <3
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:19

Haha leuk :') <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:30

Schattig :') <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:15

Nawhh <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:58

JAAAA Maartje, jou bedoelde ik, sorry naam vergeten :+
Maar fijn dat het zo goed gaat! Ze worden echt snel tam van kinderen! Bij mij komen ook regelmatig kinderen knuffelen, heb inmiddels wel gezegd dat Fluff het niet leuk vind dus dat we daar niet meer achteraan gaan jagen, ze snappen het :P

Schattig Laughterline, zon konijn heb ik vroegah ook ongeveer gehad.

Knippen jullie de nagels veel?
Ik zou echt niet weten wanneer dat moet :+ voordeel is wel dat die van mij buiten op de stenen lopen. Fluff heeft wel hele scherpe, Brownie niet...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:37

Wat een mooi kleurtje Laughterline!

Ja de kinderen maken ze mega tam. Ze zitten ook veel onderin het hok, zelfs als het hier een kermis aan lawaai is :+ ik had verwacht dat ze dan veel meer naar boven zouden springen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:01

Lieve foto, LL!

Fijn dat het zo goed gaat met de konijnen, Maartje :) !

Wat een villa voor stoffer en blik, Esther :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:10

Die van mij worden niet tam van kinderen. :')
Allee het is niet dat ze niks toelaten, maar ze hebben wel echt een eigen mening. Vind ik alleen maar goed. Zie zo vaak konijntjes die alles toelaten, maar het eigenlijk duidelijk niet leuk vinden en dat de eigenaars het dan gewoon niet door hebben.

Weeeer baby's!!! Hoe cute is die blauwe met dat blesje!

Ik knip de nagels van Napoleon en Chester 3x per jaar (november, maart en juli), de andere 2 zitten op zand dus die onderhouden het zelf.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 12:18

Blik is met kinderen opgegroeid, maar die kinderen hadden wel een schema wanneer ze de kleintjes mochten aaien.

Hier geven ze het aan als ze het niet leuk vinden. Dan lopen ze gewoon weg of kijken ze heel zuur.
Oke, Stoffer kijkt 9/10 keer zuur, maar dan al helemaal _O- .

Merk wel dat ze een voorkeur hebben voor mensen. Of dat het komt door manier van benaderen, maar niet iedereen kan ze zo makkelijk aaien enzo.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:36

De mijne zijn super bang geworden van alle kinderen op het werk, waar ze vandaan komen. Maar die bleven er achteraan gaan dus dat is een hoop stress. Zolang ze relaxed ogen is het vast goed! :j

Ik wil graag wat advies. Ik heb vandaag opgemerkt dat Wombat zachte poep heeft. Niet van die cecotropes maar zelfs nog iets zachter dan dat. Niet waterig en dun, meer een beetje mushy en soft. Heb paar dagen terug na een lange tijd weer selderij gegeven, vinden ze heel lekker, favoriet eigenlijk. Daar is die wel gewend aan denk ik dan, maar het was dus een tijd geleden. Hij eet verder goed en zie geen verschil in activiteit oid.

Iemand advies? Ik las dat je terug kunt gaan naar alleen hooi en water als ze dat hebben, maar hij is volgensmij niet de grootste hooi eter van de twee (misschien komt het daardoor?) Dus dat vind ik wel spannend. Ik zou morgen even bij de dierenarts langs kunnen gaan voor advies.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 13:00

Dat advies van even alleen hooi ken ik wel ja.
Ons vorige konijntje had het soms ook en dan kreeg ie even geen groentes of fruit, alleen hooi en wat brokjes.
En dan had ie al snel weer dropjes als poepjes :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:03

Ok dan kan ik dat proberen :) al ben ik bang dat hij dan voor de brokjes zal kiezen, maar zal dan heeel weinig geven.

Heb net de Vinyl vloer erin gelegd, ze moeten er even aan wennen en spelen vooral ‘de vloer is lava’.
(Zoek wombat)
Afbeelding

Ja, leg het stokje maar op z’n hoofd _O-
Afbeelding

En even een niet zo’n smakelijke foto, sorry... maar zo ziet het er dus uit. (Thanks wombat, op het nieuwe dekentje)
Afbeelding
Vind het ook gek dat hij het op ongewone plaatsen doet. Hij is juist heel zindelijk. Ik zag m daar poepen en daarna ging ie naar de wc voor de rest.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:05

Gigixponys schreef:
Weeeer baby's!!! Hoe cute is die blauwe met dat blesje!

Die mag dus ook blijven als het een voedstertje is :') <3 :+: En zéker als ze dan ook nog 's blauwe ogen heeft <3

Oh LL, ik had laatst ook 1 konijntje met zulke poepjes.. ik heb juist even iets minder brokjes gegeven en inderdaad vooral veel hooi op allerlei plekken in het hokje, niet alleen in de ruif. Soms is van de grond eten veel leuker :') Maar die had ik ook net voor 't eerst in z'n leven een nieuwe 'groente' (1 pitloze druif) gegeven, dus daar heb ik het aan geweten... En na 1 dag was het ook weer weg +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 15:55

Precies! Lekker veel hooi aanbieden.
Hier eten ze het ook liever van de grond :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:40

Nou het hooi zit overal verstopt :+ Hopelijk gaat het helpen, want die poepjes stinken zeg! Volgensmij beginnen ze langzaam te wennen aan het vinyl, al spelen ze nog steeds de vloer is lava. Hopelijk is dit dan dé oplossing :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:57

Ik ben nu al blij dat ik met jullie mee lees en een hoop dingen leer. Al hoop ik een aantal dingen nooit nodig te hebben :=

Wij zitten samen paw patrol te kijken. De oudste 2 zijn naar de scouting en de jongste hangt op de bank met Mario en Pluisje (en ik heb m’n pyjama al aan :') )
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:01

Balen Laughterline! Ik geef in zo’n geval ook alleen brokjes en hooi. En op mn werk geef ik dan alleen hooi, dat zijn vaak hele jonge konijntjes natuurlijk.

Wel mooi zo met dat vinyl!
Ben benieuwd of ze er nog normaal op gaan lopen haha.

Ahh wat een schattige foto Maartje!
Lekker hoor!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:24

Wat een lieffies samen Maartje!
Nou ze zijn op hooi + klein beetje brokjes dieet. Hopelijk wordt het snel weer beter :)

Ik voel me zo schuldig, ze zitten overal, behalve op het vinyl :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:35

Aach wat een lieve foto <3 <3

Mooi dat ze het hooi zo goed eten LL!! Hopelijk snel beter inderdaad, en hopelijk ook snel minder 'the floor is lava' :') Even is wel grappig.. maar moet natuurlijk niet zo blijven :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:08

Wat hadden ze voor het venyl? Zou dat echt zo gek voor ze voelen?

Ik ga zo even op jacht naar een hooiruif. Ze hebben het nu op de grond maar het gaat het hele hok door en nu gaan ze er ook in piesen 8)7 dus dan toch maar een ruifje

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:08

Dat is inderdaad niet handig Maartje :+
Ze hadden hiervoor altijd een deken :) dus ja dit is wel een groot verschil haha. Maar het komt vast goed... en zo niet dan leg in een smal tapijtje schuin door het hok heen, dan komt het helemaal goed. Vind het wel handig schoonmaken zo! Maar ze zitten wel overal behalve op het vinyl, en merk dat ze meer stil zitten :\ dus ze vinden het nog niet leuk.

O Ja, geen zachte poepjes tot nu toe meer gevonden, wel hele kleintjes, gok dat die van wombat zijn en dat die op weg terug is naar normale poepjes :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:19

Kan me voorstellen dat dit veel makkelijker schoonmaken is! Ze gaan het vast nog wel waarderen :)

Fijn dat de poepjes weer goed gaan

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:28

Twee maanden terug schreef ik dat ik met spoed naar de dierenarts ben gegaan met mijn konijn.

Vandaag gebeurde dat weer.. hij leek down wil niets eten. Zijn temp was 36.3 laag dus voor een konijn. Ze hebben weer hetzelfde toegepast als toen. Hij heeft net gelukkig weer paar hapjes gegeten. Maar wat kan dit nou zijn ?? Hij zit nu binnen ivm lage temp.

Zou er iets giftige groeien in mijn tuin ? Hij leeft daar al 1.5 jr en heb er nu pas last van..