ellepel schreef:Ja ik zou het even laten en die flesjes wegzetten
Ik geloof daar nooit zo in.
In een aquarium komen vanzelf bacteriën die nodig zijn.
Corydoras gaan na waterwissel vaak wat druk heen en weer zwemmen,dat is wel normaal hoor
Hoop dat het goed gaat!
Precies dit.
@dierenfan,
Wat je nodig hebt is geduld. En als jij geen 6 vissen in een zakje wil hebben maar bv 3 per zakje, dan hebben ze (heel grof gezegd) daarnaar te luisteren. Hoef je niet eens stennis voor te schoppen, gewoon aangeven dat je ze verdeeld wil hebben over twee zakjes.
Waterverbeteraar die jij hebt is in NL niet nodig, dat is spul wat je in bv USA nodig hebt aangezien ze daar chloor aan het water toevoegen. Ben je er toch niet zeker van, emmer in een water zetten en een dag laten staan. Dan vervlucht chloor.
Vaker testen geeft je alleen maar onrust, ik zou water verversen en als het je een goed gevoel geeft elke dag 20/25% zoals anderen hier ook al aangegeven hebben.
En tenzij je een speciaal bakje maakt, zou ik gewoon lekker met Neocaridina garnalen beginnen. Hufterproof (heb je vorig jaar buiten in een speciekuip gehad met +-10 graden, heb ze in november pas naar binnen gehaald en er zaten zelfs vrouwtjes met eitjes bij!), makkelijk, in veel kleuren te krijgen en als je niet de deur uit wil, makkelijk via internet te bestellen.
@Joannieke,
Wat voor schimmel is het? Hoelang lucht je per dag? Ik zou juist wel met pompje doen, stilstaand water is een bron van narigheid in een biologisch onrijpe omgeving. Dan heel zachtjes als er een regelaar op zit. Draai je gelijk je filter in.