Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:19

Jeetje hoop echt voor ze dat ze niet zwanger is maar, je hebt ze wel uit een verschrikkelijk situatie gehaald.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:24

anders waren ze zeker zwanger geworden, nu gewoon hopen dat ze nog te jong waren om zwanger te worden en anders is het hun eerste en laatste nest. ipv dat ze om de zoveel weken opnieuw zwanger zullen raken. we gaan er gewoon zo goed mogelijk voor zorgen en we zien wel hoe het gaat lopen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:30

Een kleiner soort? Wat voor soort is het dan?

Met die gewichten zijn ze ofwel te jong, of wel wat ouder maar met een slechte start. Dat maakt de kans dat ze drachtig zijn wel een stuk kleiner.

Heel sneu dat er mensen zijn die zo met die beestjes omgaan. Voor de dieren is het inderdaad heel fijn dat ze nu bij jou zijn!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:50

Hier krijgen ze elke avond een vit c pilletje van de kruidvat. Twee komen meteen aangescheurd als ze het potje horen. De andere twee moet ik hem wel voorhouden maar dan pakken ze het zelf aan en eten het op.

Ik denk dat het vele plassen ook aan het voer kan liggen. Ik heb eens een zak kasper gevoerd en ze dronken 3x zoveel als daarvoor. Dus toch maar weer teruggegaan naar Selective en daar drinken ze nauwelijks bij, een beetje afhankelijk van de groente die ze krijgen. Ik bestel de Selective trouwens in Engeland, stukken goedkoper dan in Nl.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:01

melody7 schreef:
Een kleiner soort? Wat voor soort is het dan?

Met die gewichten zijn ze ofwel te jong, of wel wat ouder maar met een slechte start. Dat maakt de kans dat ze drachtig zijn wel een stuk kleiner.

Heel sneu dat er mensen zijn die zo met die beestjes omgaan. Voor de dieren is het inderdaad heel fijn dat ze nu bij jou zijn!

opzich werd er prima voor de aanwezige dieren gezorgd, een groot hok met veel stro om lekker in te schuilen. Alleen worden ze daar op een andere manier gehouden dan wij zouden doen. De mensen die ervoor zorgen zouden het ook liever anders zien, maar helaas hebben zij hierin geen inspraak.

ik heb geen idee welke soort het is, maar de ouder dieren waren minder groot dan we gewend waren van de cavias in bijvoorbeeld een dierenwinkel.

achja, linksom of rechtsom... ze hebben nu een fijn huisje, wij proberen zo goed mogelijk voor ze te zorgen en hopelijk moge we er lang van genieten :-)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:05

Nouja, alle geslachten door elkaar op vruchtbare leeftijd is natuurlijk zo fout als het maar zijn kan.. Daar kunnen de verzorgers misschien niets aan doen als er mensen boven hun staan, maar dat maakt het voor de beestjes niet minder erg. Zaten ze op een kinderboerderij oid?

Zo op de foto lijken ze wat langharig, waren de oudere dat? Ik vind ze wel wat weg hebben van Peruvian jongen :)

Ja gelukkig!
Laatst bijgewerkt door melody7 op 07-01-18 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:07

Nieuwe foto’s! *\o/*

In het nieuwe, door mij gemaakte hutje... :')
Afbeelding

Heeee, kan je dat eten? :D
Afbeelding

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:08

Wij voeren onze caafs al hun hele leven gemengde brokjes, van verschillende merken. Nu las ik dus dat dat slecht blijkt te zijn. We willen nu heel geleidelijk overgaan op hope farms supertrio. Hebben jullie ervaringen met dit merk? :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:08

melody7 schreef:
Nouja, alle geslachten door elkaar op vruchtbare leeftijd is natuurlijk zo fout als het maar zijn kan.. Daar kunnen de verzorgers misschien niets aan doen als er mensen boven hun staan, maar dat maakt het voor de beestjes niet minder erg. Zaten ze op een kinderboerderij oid?

Zo op de foto lijken ze wat langharig, waren de oudere dat? Ik vind ze wel wat weg hebben van Peruvian jongen :)

Ja gelukkig!

zaten inderdaad op een kinderboerderij. Ouder dieren waren zowel borstel als glad harig... denk gewoon een mengelmoes dus... achja, wij vinden ze super leuk... :-D

ik heb de Peruvian even opgezocht, maar de ouder dieren waren niet zo langharig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:11

Als ze erin passen is het goed toch Eenhoorni? :D Ik vind het knap gemaakt! Ik heb ooit eens slaapzakjes en theemutsen gemaakt, dat valt echt tegen :+

Hier krijgen ze EnJOY kruidenkorrel. Daar ben ik heel tevreden over. Veel vitamine C, laag calciumgehalte.

Silvercathy, dan lijkt me de kans op Peruvians me niet zo groot, maar wie weet. Ze zijn inderdaad heel leuk! Heb je de geslachten wel nagekeken? Dat zou ik voor de zekerheid ook doen vanaf zo'n adresje :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:09

Eenhoorni wat leuk! Wil ook een aan de slag voor ze maar mijn naaimachine doet het niet meer...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:29

Mijn peruvians gaan ook vaak met een korte coupe door het leven, gewoon de schaar erover. Het kan dus wel. Ik denk ook peruvian, of een kruising

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:09

melody7 schreef:
Als ze erin passen is het goed toch Eenhoorni? :D Ik vind het knap gemaakt! Ik heb ooit eens slaapzakjes en theemutsen gemaakt, dat valt echt tegen :+

Hier krijgen ze EnJOY kruidenkorrel. Daar ben ik heel tevreden over. Veel vitamine C, laag calciumgehalte.

Silvercathy, dan lijkt me de kans op Peruvians me niet zo groot, maar wie weet. Ze zijn inderdaad heel leuk! Heb je de geslachten wel nagekeken? Dat zou ik voor de zekerheid ook doen vanaf zo'n adresje :)

mij lijkt de kans ook niet zo groot, lijkt me ook niet dat ze daar de ouder dieren kort hebben geknipt anders had het inderdaad gekund.... achja, wat het ook wordt maakt ons toch niet zoveel uit.
geslacht heeft mijn schoonmoeder nagekeken, die zit er zelden naast, heeft vroeger ook meerdere jongen gehad en kon op dag een al zien wat het was. ;-) dus we vertrouwen maar op haar hihi.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:16

Wat is Herman toch ook een schatje <3
Wilde hem even uit de kooi halen voor een knuffel.
Maar aangezien ik een gebroken vinger heb, die ik amper gebruiken kan. Is dingen/dieren optillen wat lastig...
Dus ik sta bij de kooi, bovenkant open...
Ligt Herman lekker languit.
Dus eerst even lekker Herman over zijn knappe koppie aaien en vervolgens mijn handen onder zijn buikje doen om hem op te pakken.
Maar dat lukte dus niet zo goed met mijn linkerhand...
Wat doet Herman?
Die gaat een beetje omhoog, zodat ik hem op kan pakken.

Naawhhhh kjoetie <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:17

En hij heeft zo'n mooie kleur :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:19

Slate is hij toch? Ik weet het eigenlijk niet. Maar knap is hij zeker <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:23

Ja dat is Slate, want hij heeft zwarte ogen :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:26

Ohhhh Herman, wat een super knap ding is het toch <<) <3

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:33

Volgens mij is Herman een beetje een vrouwenverslinder :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:35

Herman is zo leuk! <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:49

Herman wordt er verlegen van :o
Een dikke Herman-kus voor iedereen! :*
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:56

<3

Wat kun je toch blij zijn met keutels := Effie lijkt een verstopping te hebben. Gisteren kwam er al bijna niets uit, en vandaag weer urenlang niets. Nu net lagen er eindelijk 3 keutels *\o/* Ik heb het idee dat ik ook wel wat hards voel in haar buik, maar in haar dikke speklaag is dat wat lastig te voelen. Hopelijk zet het nu weer door, anders gaat ze straks naar de dierenarts.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:01

Arme Effie -O- hopelijk komt het goed! Want wat een stress altijd...

2 maandjes terug ofzo haalde ik Herman met een "blind" oogje uit de kooi... natuurlijk was het zaterdagavond... en de enige praktijk die dienst had, dat is een praktijk waar je nooit een rekening onder de 100 euro krijgt... maar weetje, f*ck it... dus met Herman heen. Ik was doodsbenauwd dat hij nu blind was. Maar bleek een infectie aan het oogvlies door een wondje die niet dicht ging. Hadden we nooit kunnen zien. Was ook van de 1 op de andere dag.

We kregen, naast een fikse rekening, ook 2 druppels en een zalf mee. Welke elk uur afgewisseld moest worden. Dus arme beestje elk uur de kooi uit, 24/7 om te druppelen en zalven... Herm was het spuugzat... ik had een heel schema gemaakt := wanneer het niet zou genezen, zou hij geopereerd worden. Maar gelukkig is het helemaal goed gekomen :) hij is het ook helemaal waard <3

Sindsdien controleer ik ook elke dag de oogjes van Herman en Ewok :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:12

Ja joh, ik heb er zelf ook buikpijn van := Ik heb Effie natuurlijk al het langst, dat is echt mijn knuffelcavia <3

Dan schrik je je rot! :(:) De eerste keer dat ik er een met een beschadigd oog vond was ook in het weekend. Gelukkig heb ik goed contact met de assistente dus zij kon me gerust stellen..

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:36

Lastige hier is dat ik minderjarig ben en de DA rekeningen voor mn ouders zijn. Zij beslissen dus of we naar de DA gaan. We zijn er 2 keer geweest, eerste keer was er niks aan de hand. Heel naar want natuurlijk is het heel fijn om te weten dat de caaf gezond is maar nu had mijn moeder wel zoiets van ‘volgende keer moet er echt duidelijk wat aan de hand zijn willen we naar de DA’. Tweede keer aten ze dus niet meer, zagen er erg lusteloos uit. Zelf mijn moeder merkte het. Hup naar de DA, gelukkig is alles met wat pijnstillers en vitamine c pilletjes weer helemaal goed gekomen! :)