Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:47

Fijn dat hij al wel weer wat praatjes krijgt, kiwiwitje! Maar even lekker verwennen. :)

Ymor: Met mijn opleiding kan ik zowel docent dierverzorging worden (op PrO, vmbo en/of mbo) of kennismanager wat eigenlijk heel divers is. Dat zou een adviserende rol kunnen zijn op het gebied van dierverzorging, maar ook educatief medewerker in een dierenpark. Eigenlijk kan ik nog best veel kanten op. :') Na een stage met therapiehonden het afgelopen half jaar lijkt het me ook wel heel tof om dat te combineren met bijvoorbeeld een baan als docent. :)

Detroit

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:50

Wat praatjes weer is inderdaad goed!

Wat een vreemde conclusie van je dierenarts Nayo.

Gaaf die tand Warboel! Lucky you! Normaal slikken ze die door toch?

En tja honden en werken... Ik werk voorlopig helemaal thuis. In elk geval zolang dat het advies is van de rivm. Daarna gaan wij langzaam opbouwen naar 50/50. Voor mij zou dat 2 dagen kantoor en 2 dagen thuis zijn (totaal 36 uur). In december verloopt mijn contract en dan wil ik eigenlijk nog wat minder uren.

En umm kiwiwitje. Ik heb mijn bestelling ontvangen *\o/* maar nu had je als gift een zakje meel toegevoegd (heel erg bedankt!), maar hoe geef ik dat aan de hond? :o?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:51

Ik zag het meel ook in de webshop voorbij komen, daar ben ik ook benieuwd naar. :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:52

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:53

Detroit schreef:
Wat praatjes weer is inderdaad goed!

Wat een vreemde conclusie van je dierenarts Nayo.

Gaaf die tand Warboel! Lucky you! Normaal slikken ze die door toch?

En tja honden en werken... Ik werk voorlopig helemaal thuis. In elk geval zolang dat het advies is van de rivm. Daarna gaan wij langzaam opbouwen naar 50/50. Voor mij zou dat 2 dagen kantoor en 2 dagen thuis zijn (totaal 36 uur). In december verloopt mijn contract en dan wil ik eigenlijk nog wat minder uren.

En umm kiwiwitje. Ik heb mijn bestelling ontvangen *\o/* maar nu had je als gift een zakje meel toegevoegd (heel erg bedankt!), maar hoe geef ik dat aan de hond? :o?

heel simpel; over zn voer strooien of koekjes van bakken. :) recepten staan bij t product in de shop.

BlijNijn schreef:
Ik zag het meel ook in de webshop voorbij komen, daar ben ik ook benieuwd naar. :')

Als je t product had aangeklikt had je t gezien :P :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:55

Aah, dan heb ik niet goed gekeken. Ik geef de hitte de schuld. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:56

Haha bedoelde er ook niks mee hoor :P

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:58

Zo vatte ik 'm ook niet op hoor. :Y) Ik kon me alleen nog herinneren dat ik me afvroeg hoe ik dat ging geven, waarschijnlijk heb ik daarom niet verder geklikt. _O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:01

Ik vond meel al gek, dus had het niet aangeklikt. :+ en ik heb officieel een koopverbod van mijn vriend O:) Maar zal bij zijn volgende maaltijd eens kijken of ie t lekker vind.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 15:12

Haha t is ook apart :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:02

Fijn dat Boellie zich ietsje beter voelt Kiwi! Hopelijk snel weer helemaal de oude!

Ja meestal slikken ze tandjes door idd, Ot tot nu toe ook alles. Maar deze hing echt op half 7 en ze had er last van...
de puppyjuf was eventjes langsgekomen want had een lange fleece flos bij dr besteld en puppycursus gaat niet door vanavond dus ze kwam ‘m brengen. Ot vond dat helemaal geweldig en toen heeft ze dr tandje eruit gespeeld _O-
Hij zat zo en dr had er echt last van; arm ding.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:10

Ah gut dat ziet er ook wel echt vervelend uit zeg. Fijn dat die er nu uit is. :D

Ha, grappig, meel was ik ook niet mee bekend. Zo leer je nog eens wat. :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:14

Ach, die Otje! Ik had als kind altijd een hekel aan die wiebeltanden, vond dat zo’n smerig gevoel. Ik heb dus echt medelijden met Otje. :') Gelukkig is ‘ie eruit!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:18

Trouwens, wat zouden jullie doen in mijn geval? Die hond die Zhiva had aangevallen bleek dus niet zo goed met andere honden te zijn. Vanochtend zag ik tot mijn grote verbazing dat die hond gewoon weer los loopt en zelfs de achtertuin binnen kwam. Mij lijkt dat als je hond niet met andere honden kan, je hem niet los laat waar andere honden ook los mogen. Ik zit nu een beetje in dubio of ik er wat mee moet doen of niet.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:28

Nayomie lastige zaak met wat je moet doen. Maar kwam ie in jouw achtertuin? Want zou daar zeker iets van zeggen.

Arme Boellie weet je waardoor het kom kiwitje?

Leuk een tandje van Otje en er een ketting van laat maken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:32

Ja, we hebben nog geen tuinhekje maar iedere hond loopt in principe de tuin voorbij want het valt niet goed op, maar nu hadden we de deur open dus die hond rook waarschijnlijk Zhiva. Nja goed, had er wat van kunnen zeggen, maar was nog niet volledig aangekleed laten we maar zeggen :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:36

Zou het zeker in de gaten houden, jouw erf is jouw erf, afscheiding of niet...
Als hij dat vaker doet, gewoon melden bij de persoon in kwestie dat je daar niet van gediend bent, en als dat niets uithaalt, melding maken bij je wijkagent en de gemeente van de aanvaring met die hond, dat hij nog losloopt én op jouw privé terrein komt.

(Overigens is bij ons ooit een hond uit de straat door onze openstaande voordeur naar binnen gekomen om onze hond aan te vallen. Maar die eigenaar was daar zelf ZO van ontdaan, dat wij haar hebben verteld dat ze de hond heus niet hoefde te laten afmaken, maar gewoon moest aanlijnen in de woonwijk...)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:15

Daar zou ik ook not-amused mee zijn, Nayomie. Ondanks dat er geen hekje staat, vind ik dat een hond niet zomaar je achtertuin in moet lopen. Ik zou indien mogelijk deze persoon er eerst zelf op aan spreken, mocht het dan blijven gebeuren kun je zoals Skippy zegt altijd een melding maken. :j

Hier begint het nu ineens flink te waaien en te onweren. *\o/* Zelfs onze Boomer die bang is voor onweer lijkt er een beetje blij mee te zijn. Het koelt gevoelsmatig direct wat af.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:18

@blijnijn ow, ik ben jaloers! Ik wil ook onweer, liefst met regen en verkoeling! :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:25

Hier gaat het volgens Buienradar vanaf 20:15 uur ook regenen, maar of die bui vanuit Brabant komt heb ik niet op gelet. Er is ook al een bui net langs ons heen gegaan, dus die hebben we helaas gemist. Ik heb wel even zin in een flinke plens regen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:27

Ik vind het lastig want de vrouw van het stel had gezegd dat de hond niet los komt en sinds het voorval dat al voor Zhiva plaatsvond, altijd aan de lijn zit. Nu durf ik niet meer zo goed het losloop gebied in want die hond mag dus blijkbaar toch weer los, en die hond luistert ook nog niet eens. We gaan in elk geval asap het tuinhekje maken en mocht die er weer komen voor dat het af is, ga ik er wel een punt van maken. Naast dat je je niet luisterende valse hond niet los moet hebben, moet die zeker niet in de achtertuin komen.

Ergens wil ik voorkomen dat Zhiva nog een keer aangevallen wordt door die hond, maar wil ook niet ineens de boeman zijn.

Oh heerlijk! Hopelijk komt dat ook snel deze kant op :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:03

Ik moet echt even wat vertellen. Ik ben nog steeds verbaasd.

Gister avond kwam ik weer van werk en bedacht me rond de klok van 20u om even lekker te zwemmen met Jinn. Was lekker afgekoeld. Dus ik loop naar t watertje en blijkbaar moest Jinn heel nodig piepen en gaat zo op de stoep zitten. Dan moet ie echt heel nodig! Kan gebeuren l, alleen ik had geen zakje mee genomen. Heel stom. Ik weet het, maar zo netjes als ik ben, bel ik aan bij het huis waar Jinn voor heeft gepoept. Geen gehoor dus ik liep t oprit op en hoorde iemand met water. Dus ik klop op de schutting, zegt die vrouw ja? Dus ik duw de schutting iets open en leg uit wat de hond had gedaan of ze een zakje heeft. Weet je wat ze zegt: nee, krijg je niet. Loop maar naar huis.
Ik mega verbaasd. Dus ik sluit de schutting. Ik richting huis, kom ik een oudere man tegen en vraag hem om een zakje, zegt ie: wat goed dat je er na vraagt. Ik zo: nou, dat vind niet iedereen. Hij weer: oh hoe zo niet? Ik uitleggen wat er ge eurd was, zegt die oude man: raar mens. Haha.
Heb een zakje gekregen en netjes alles opgeruimd.

Dit is toch super raar?!
Ik weet dat ik zakjes mee moet hebben maar ik was gewoon vergeten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:15

Hahaha wat een gek mens joh _O- _O- Dan maar lekker in de poep stappen hoor.

Dundy poept altijd standaard op dezelfde plek zodra ik op de fiets stap. Super irritant, als ik een andere kant op ga heeft ie weer een vaste plek waar die poept. Maakt niet uit op welke moment van de dag. Ik heb dus altijd zakjes bij me maar er zijn áltijd, echt altijd mensen die er wat van zeggen. Dan wel iets positiefs als 'wat goed dat je dat opruimt!' of juist negatief van 'ik blijf even staan wachten om te kijken of je het wel opruimt.'. Echt mensen, waar bemoeien jullie je mee :')

Nayomie, wat een nare ervaring :(:) Hopelijk is ze er snel weer een beetje overheen! Wat betreft die hond, tja weinig aan te doen. Hier woont ook een hond die totaal niet leuk is en het baasje heeft m niet onder controle. Maar ja, wat doe je eraan... Niks...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 20:02

Je had t blijkbaar ook gewoon kunnen laten liggen. Rare mensen soms.

Boellie was net weer heel druk en levendig. Alleen rondom de meiden is ie rustiger. Hij lijkt echt minder pijn te hebben en de zwelling lijkt iets af te nemen. Hij is wel moe. Want we waren bij mn schoonouders en daar heeft ie even lekker buiten gescharreld en buiten op de zaak waren de wegwerkers aan t laden en dat was heeel interessant.. Maar kost veel energie :P dus nu ligt ie op de stoel te slapen en de meiden liggen naast mij.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:26

Je hebt er vreemde tussen zitten zeg.
Laten liggen mag niet maar even een zakje geven om op te ruimen is teveel gevraagd.
Ik heb het zelfs een keer gehad met mn pony die voor de deur bij iemand poepte.
Heb een vuilniszak gekregen en heb hem achter op de wagen gelegd en thuis weggegooid.
Mensen waren juist heel behulpzaam.