Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melyoramel schreef:J0anieke schreef:Ik ga een menggroep kopen met 'uitgeselecteerde' blue bolts, red wine en panda's.
Ik las men-groepIk zag in mijn hoofd al een 4-span garnalen voor een karretje
Lisette03 schreef:Hier van de week weer even flink gesnoeid omdat alles zo hard groeit, ben alleen mijn helena's allebei kwijt (vind ook nergens lege huisjes oid, had er twee...)
En ik heb heel veel alg/aanslag op de Anubias, zijn de babygarnalen wel blij mee, maar kan ik er wat aan doen? Heb al zachtjes er over gewreven maar het zit best vast.
[ [url=m/sGT2h0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had als garnaaltjes blue dreams en mandarijntjes die niet zouden kunnen kruisen...drie keer raden wat ik nu heb, amper nog gekleurde garnalen over.
[ [url=m/pgJen9.jpg]Afbeelding[/url] ]
jolmer20 schreef:Zoveel wist ik nog niet van garnaaltjes, weer wat geleerd!
Leuk bakje Lisette03! Zonde van de garnaaltjes inderdaad.
Veriye, worden de maantjes te groot voor de bak?
Weet je al wat je er daarna in wil gaan doen?
Het is een hoekaquarium toch? Lijkt me toch moeilijk inrichten, zo’n hoekbak haha.
Hier druk bezig met alle baby axolotls
[ [url=m/sYY6Pw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iOFXg9.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mn nieuwste aanwinst nog even op de foto. Hij laat zich steeds meer zien!
[ [url=m/jy3nl8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spruit schreef:Lisette03 schreef:Hier van de week weer even flink gesnoeid omdat alles zo hard groeit, ben alleen mijn helena's allebei kwijt (vind ook nergens lege huisjes oid, had er twee...)
En ik heb heel veel alg/aanslag op de Anubias, zijn de babygarnalen wel blij mee, maar kan ik er wat aan doen? Heb al zachtjes er over gewreven maar het zit best vast.
[ [url=m/sGT2h0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had als garnaaltjes blue dreams en mandarijntjes die niet zouden kunnen kruisen...drie keer raden wat ik nu heb, amper nog gekleurde garnalen over.
[ [url=m/pgJen9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die kunnen ook niet kruisen. Als jij met mandarijntjes namelijk de Caridina cf. propinqua bedoelt, die kweken niet eens op zoet water en kunnen per vervelling verkleuren van wortel naar doorzichtig en weer terug. Een andere optie is dat je de oranje tijgergarnalen, Caridina serrata var. Golden Tiger, hebt. Ook deze kunnen omdat ze een andere soort zijn dan de Blue dreams er niet mee kruisen. Ik vind de dekking van je oranje garnalen namelijk eruit zien alsof het lijf echt oranje is ipv, zoals bij andere Neocaridina, enkel het dekschild.
De Blue dreams zijn erg gevoelig voor het verliezen van kleur, je moet enorm blijven selecteren en de lichter gekleurden eruit halen om de kleur goed te houden. In landen als Duitsland gebeurd het wel eens dat ze 'color enhanced food' geven, voedsel met een kleurstof.
Ik heb in 1 aquarium last van blauwalg, en elke keer doe ik een 5 dagen blackout. 5 dagen geen licht en aquarium ingepakt in vuilniszak. Ziet er niet uit, maar stukje bij beetje raak ik de alg (eigenlijk een bacterie) kwijt. Zo ben ik ook van de aanslag op de anubias afgekomen, tijdens zo een blackout hebben de amano garnalen hem helemaal leeg geplukt
Ik ben trouwens ontzettend blij met mijn vlinderbarbeeltjes! Ze zijn nog klein, maar wat een lef hebben die kleintjesIs wildvang, maar ze zitten als ik eraan kom allemaal bij het raam om vreten te bietsen
Ik moet wat beter mijn best doen, filmen en/of op de foto zetten is lastig
Lisette03 schreef:De mandarijntjes zijn idd wel helemaal oranje, dan zijn het misschien toch allemaal mislukte blauwtjes.Ik vind het lastig om uit te selecteren, want wat ga je er dan mee doen...vind het al zielig om de slakken weg te gooien
Spruit schreef:Lisette03 schreef:De mandarijntjes zijn idd wel helemaal oranje, dan zijn het misschien toch allemaal mislukte blauwtjes.Ik vind het lastig om uit te selecteren, want wat ga je er dan mee doen...vind het al zielig om de slakken weg te gooien
Apart aquarium oprichten waar het 'uitschot' in kan en deze verkopen, of accepteren dat ze minder van kleur worden. Slakken kun je pletten, die eten de garnalen wel opSpoiler:
Ik heb toen ik nog thuis woonde en honderden red rili's had, de slechtsten altijd bij de schildpadden ingegooid. Levend voer
ellepel schreef:nee joh,kan prima samen.
ik heb meerdere helenas in de bakken en de garnalen zitten er gewoon boven op
J0anieke schreef:Hoe lang heb je je bak laten indraaien zonder vis eigenlijk?