Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miramii schreef:@Silver cavia’s moeten sowieso altijd vitamine C bij gevoerd krijgen, gezien ze dat zelf niet aanmaken. Vitamine C zit in groente en kan je per druppels of pillen toedienen. Ik heb destijds de druppels toegediend door ze over de brok te druppelen. Je kan het ook over de groente druppelen die je hebt, mits de groente de druppels een beetje opneemt. Als de kleine guppen weer gezond zijn kan je eventueel alleen overgaan op groenten met vit C.
Voor nu zou ik als ik jou was ervoor kiezen om paprika en spinazie te gaan voeren. Beiden bommetjes van vitamine C. Ik weet niet in hoeverre ze gewend zijn aan groenten? Ze mogen best wel wat hebben hoor. Inmiddels krijgen ze hier een paprika en daarnaast nog twee andere soorten groenten per cavia. Bv boontjes, wortel, spinazie, andijvie, appel ect.
Nientsje schreef:Geceliciteerd Anja!! Wat een schatjes
Ze zijn wel heel leuk silver!
Herman en Ewok lusten geen vitamine C pilletjes. Dus bij hun druppel ik elke avond cavifit over de brokjes
Gisteren heb ik ze voor het eerst andijvie gegeven. We aten stampot andijvie en er bleef nog heel wat over. Nou smullen dat ze deden!!
melody7 schreef:Oh jeetje, dan had ik ze laten zitten. (Ondanks dat ik die beestjes graag wil helpen hoor!) Hoeveel wegen ze? Ik hoop dat ze nog niet drachtig zijn