Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:35

kiwiwitje schreef:
Thnx Y;(
De spuit werkt iig. Want die pijnstiller merken we al :) hij is wel moe dus lekker op de bank samen

Ach arme Boellie, hoe komt hij daar nou weer aan joh :? Hopelijk trekt het snel bij!

Sjonniej

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:51

Een bearded collie trekt ons niet, geloof direct dat het leuke honden zijn. Maar het uiterlijk is niet helemaal ons ding.

Thanks voor het meedenken. Maar het gaat niet meer gebeuren dat we allebei fulltime buiten de deur gaan werken. Daar hebben we zelf nu ook invloed op, mochten onze bazen er anders over gaan denken,er zijn meer bazen in de wereld
Ik weet wat het is met een hond, ik denk niet dat wij de gemiddelde 'corona-hondzoeker' zijn. Van huis uit altijd hond en paarden aan huis gehad, dus het plannen en organiseren voor huisdieren is mij niet vreemd. Een hond zou er sowieso komen, alleen dan misschien pas over een paar jaar als we allebei wat minder zouden werken. Door het structurele thuiswerken kan het wellicht al eerder.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:56

Helemaal mee eens hoor! Ik ben mijn eigen baas maar moest ik ooit nog voor een baas moeten kiezen is dat ook een voorwaarde. Moet maar net haalbaar zijn met het soort werk dat je doet maar zo te lezen komt dat wel goed! Succes met zoeken en hopelijk lopen jullie binnenkort wat leuks tegen het lijf :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:24

Ik merkte aan Jinn dat zijn energie hem wat in de weg zat. Daarom maar nu gaan zwemmen. Ik was liever nog later gegaan maar mijn wekker gaat om half 5 morgenvroeg en het is nu redelijk aangenaam
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:25

Iemand die een hufterproof hondenzwembad weet? Morax heeft er net eentje proffesioneel gesloopt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:26

RoosvanBlue schreef:
kiwiwitje schreef:
Thnx Y;(
De spuit werkt iig. Want die pijnstiller merken we al :) hij is wel moe dus lekker op de bank samen

Ach arme Boellie, hoe komt hij daar nou weer aan joh :? Hopelijk trekt het snel bij!

geen idee. maar wel pech. hij gaat gelukkig al een stuk beter. Alleen t is nog wel goed dik.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:05

Detroit schreef:
Iemand die een hufterproof hondenzwembad weet? Morax heeft er net eentje proffesioneel gesloopt.

Die van ons kwam bij de welkoop vandaan en heeft heel wat zoomies van Jip overleefd :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:17

Wij hebben gewoon zo’n schelp maar dat telt niet echt als zwembad denk ik he? :o

Wij hebben een zand-/klei opslag hier in de buurt ontdekt met daarnaast een weiland. Nouuuu dat vonden de strikjes leuk joh! Rénnen, vliegen, stoeien, over die heuvels klauteren. Jackie is echt zó behendig. Die klom een bijna steile wand van 1,5 meter echt in 1 seconde op. Jones bleef halverwege hangen en zocht toen maar een andere route :') Ik had helaas geen telefoon/camera bij me anders had ik echt toffe foto’s kunnen maken. Misschien een andere avond. Maar ik moet ook oppassen nog met mijn evenwicht enzo. Moet nu niet ter aarde storten. Of ik moet zo’n ninja rol leren zodat ik me niet opvang met mijn handen >;)

Zelf vandaag weer aangepast wezen sporten. Echt non-stop gutsen van het zweet. En dan doe ik de zware oefeningen nog niet eens mee :Y) Ergens hou ik wel van dit weer maar dan wil ik eigenlijk 0 verplichtingen hebben...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:21

De strikjes _O- <3

Ik werk (straks weer, ben nog aan het reintegreren) 4 dagen/32 uur en m’n vriend werkt onregelmatig maar in principe rond de 38 uur per week. Wij hebben het onwijze geluk dat onze lieve buurvrouw een uitlaatservice heeft en ook helemaal gek is op Ot, dus na de wandeling blijft Otje dan bij haar <3 en Ot gaat 2 dagen naar mijn ouders.

Het komt wel heel regelmatig voor dat ik de ochtenden werk en m’n vriend juist de avonden en we werken onze uren verspreid over 7 dagen. We zijn dus eigenlijk nooit op vaste dagen vrij en het komt dus ook wel eens voor dat er de hele week iemand thuis is.

Wij hebben het voor Ot kwam helemaal uitgedacht en voor ons bevalt het goed zo. Ot is gek op onze buurvrouw en op mijn ouders en gaat echt met veel plezier naar hun toe. De buurvrouw heeft ook een jonge stabij waar Ot echt heeeerlijk mee kan spelen en die echt dr grote vriendin is, dus is echt geen straf voor dr als ze naar de buurvrouw gaat!

Maar ik vind het wel fijn dat ik dr puppytijd nu veel thuis ben. Is toeval natuurlijk. Ik werk op het moment 3x3 uur in de week ongeveer. Het is misschien niet het ideale plaatje maar Otje zit eigenlijk nooit meerdere uren alleen thuis.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:02

Ik had het met mijn vorige werkgever ook super besproken, of veel nachten en vroege ochtenden werken of veel late diensten...
Manlief werkt 5 dagen van half 8 tot half 5...

Yoshi zit nu inmiddels ernstig veel bij m'n schoonouders maar ze zijn helemaal gek op d'r en merken niet eens dat m'n terror teckel pup in huis is...

Heb nu 3 dagen vrij... Maar heb de laatste 3 weken bijna 45 tot 50 uur per week gewerkt... En 1 uur reistijd op 1 dag...

Door de corona ook een nieuwe baan moeten zoeken dus was even behelpen... Ze hopen in september richting meer stabiliteit kwa uren te gaan....

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:36

Hier gaat het straks ook nog even zoeken worden qua werk / uren / oppas / alleen.
Mijn vriend start over 2 weken met een nieuwe baan bij een ngo die nauw samenwerkt met de overheid. Aangezien hier de norm weer thuiswerken aan het worden is zal hij minimaal 3 dagen per werkweek thuis zijn. Dat is in ieder geval fijn. Het is een opdracht voor 6 maanden en in die tijd verwachten we daar geen verandering in. Eigenlijk is hij deels ZZP'er, maar in een sector die nu helemaal plat ligt... Hopelijk straks weer wat beter. Ik ben een ontwerp project aan het afronden (ook vanuit huis) en aan het solliciteren. Als docent / educatief ontwerper ben ik deels thuis (aan het ontwerpen) en deels lesgeven. Ik weet hierdoor niet echt welke dagen / uren ik moet werken, maar behalve op vergaderdagen zal ik ook niet mega lange dagen maken (zo iemand die veel beter thuis nakijkt dan op werk). We moeten dus nog even afwachten hoeveel en hoe vaak we er niet gaan zijn. Er zit vlakbij een oppas dus mogelijk is dat een optie voor de lange dagen. We zijn ook aan het opbouwen met alleen zijn en dit gaat best goed. Twijfel is dan alleen om hem binnen te laten of in de omheinde tuin (met plekken om droog te zitten). Hij vindt dat laatste het fijnst, maar je weet het nooit natuurlijk.

Hij lijkt niet meer onder de indruk te zijn van de aanval. Vandaag kwamen we er weer langs om naar de rivier te gaan. Het andere pad is in de ochtend dicht omdat die echt dwars door een boerderij loopt (besproken met de boer en het is een openbaar wandelpad, alleen in de ochtend wordt het erf en dus het pad afgesloten om de koeien te melken en naar de wei te doen). Dus wij er langs. Geen hond te bekennen, maar toen we bijna er voorbij waren kwam wel de boerin dingen naar ons roepen. Nu spreek ik geen Frans dus heb geen idee wat er is gezegd. Ga daar in ieder geval niet alleen meer langs...

Gisteren nog naar een honden zwemvijver geweest. Dit was best leuk en ging vrij goed. Op het einde kwam er een nogal wilde hond die steeds boven op Beer sprong. Dit vond hij niet leuk en sprong bijna bij ons op schoot. We wilden toch al gaan en daar was hij blij mee. Daarna is hij mee geweest naar een foodfestival en dat ging super. We hadden ene tafeltje tussen de bomen aan een vijver en hij heeft heerlijk rond gekeken, gegeten (hadden een bot mee) en geslapen. Super fijn :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:55

Klinkt als een geslaagde dag, Oshaa! Alleen jammer van de hond bij de hondenzwemvijver, maar zulke exemplaren zitten er helaas vaak tussen.

Doordat ik nog thuis woon is oppas hier heel makkelijk te regelen en mijn opa en oma passen ook heel graag op Melle. Dat doen ze nu ook al af en toe op onze andere honden. Door corona werkt mijn vader veel thuis, zal ik ook nog niet volledig naar school gaan en heeft mijn broertje vier dagen thuisonderwijs en maar een dag school. Mijn moeder werkt drie vaste dagen in de week, dus eigenlijk is het altijd met een beetje plannen wel te regelen. :') Als het nodig is kan Melle later eventueel mee naar m’n werk, maar of hij daar zelf heel blij van gaat worden moeten we nog even gaan zien. En in het ergste geval ga ik een dagje niet naar school, we hebben toch zelden verplichte lessen. Het scheelt dat ik diergerelateerde opleiding volg waardoor mee naar het werk als ik straks afgestudeerd ben waarschijnlijk wel tot de opties zal behoren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:12

Hier is mijn moeder mijn vaste oppas op de dagen dat ik de hele dag van huis ben (3 dagen). Ik hoop zelf dat het thuiswerken er een beetje in blijft en we straks gewoon half-om-half thuis en op kantoor kunnen zijn. Ik vind het heerlijk, en Toby vind het geloof ik ook wel gezellig :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:26

In het begin vond ik dat vele thuiszitten wel vervelend, maar nu hoop ik ook dat het blijft. :') Ik wil m’n studie best als thuisstudie afmaken hoor, ideaal.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:34

Hahah, wel prettig toch zo thuis studeren, BlijNijn. :D

Wat heerlijk, zo'n zwemvijver, Osha!

Sterkte Kim :(:)

JesdaJinn, wat een heerlijk beeld zeg <3

Veel thuis zijn vind ik ook wel prettig met een pup. Nu ben ik weer aan stage begonnen, maar ben nu ook aantal dagen in de week weg, gaan soms eens het huis uit en laten we Zhiva in de bench. Max 1.5 uur en dat gaat goed.

Aan een hufter proof zwembad kan ik je niet helpen, Arianne. Hopelijk kom je snel wat tegen. Hond is een dure hobby :(:)

Wij zelf grijpen direct in als Zhiva gaat slopen en moet zeggen, dat gaat heel goed. We ruilen op het moment dat ze iets doet wat niet mag of beëindigen het spel. Ze heeft af en toe haar dagen maar slopen doet ze bijzonder weinig (nog :Y) ). Maar goed, dat gaat ook allemaal veranderen, dit wordt straks ook een draak, zo vertelde de fokker ons :')

Kiwi: sterkte met Boellie :(:) hoe gaat het nu?

Vervolg op onze DA afspraak. Gisteren gebeld met de DA. Haar bevinding was dat Zhiva reageerde op knijpen (in haar poot?). Dat zou groeipijn betekenen en als advies gaf ze aan om te stoppen met versvoer. There you go, Kiwi :') Wij konden het zelf zien aan kreupel lopen, wat ook niet speelt. Dusja, wat ik nu met die diagnose moet, geen flauw idee.

Van de week nog wat foto's gemaakt in de avond van Zhiva.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 13:45

helemaal niks doen met die diagnose. groeipijn doet echt pijn dus dat merk je vanzelf :)

Boellie gaat redelijk gelukkig. vanochtend zn neus meer zwelling en hogere temperatuur dus even met de kliniek overlegd maar die zeiden geef de medicatie even 2 uur vanaf inname om in te werken en de zwelling was normaal. evt koelen met coolpack. Temp daalde en zwelling word in ieder geval niet erger voor nu :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:51

Nee precies, vond het wel zo'n rare diagnose. We blijven gewoon doen wat we nu ook doen, tenzij ze wel mank gaat lopen.

Fijn dat het niet erger wordt in elk geval. Hopelijk trekt het ook weer snel weg. :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:52

Wauw wat een prachtige foto’s van Zhiva <3

Ik heb een tandje van Otje gevonden, blij mee :D ga ‘m goed schoonmaken en de buurvrouw wil ‘m voor me in hars gieten voor een hangertje voor aan een ketting ofzo. Ook echt precies een mooie hoektand!

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:01

Warboel schreef:

Ik heb een tandje van Otje gevonden, blij mee :D ga ‘m goed schoonmaken en de buurvrouw wil ‘m voor me in hars gieten voor een hangertje voor aan een ketting ofzo. Ook echt precies een mooie hoektand!

[ [url=m/9iHXwk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel!

En wat gaaf, bewaren hoor :oo

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:09

kiwiwitje schreef:
helemaal niks doen met die diagnose. groeipijn doet echt pijn dus dat merk je vanzelf :)

Boellie gaat redelijk gelukkig. vanochtend zn neus meer zwelling en hogere temperatuur dus even met de kliniek overlegd maar die zeiden geef de medicatie even 2 uur vanaf inname om in te werken en de zwelling was normaal. evt koelen met coolpack. Temp daalde en zwelling word in ieder geval niet erger voor nu :)

Vervelend dat het ook nog niet echt top gaat! 'Niet erger' is natuurlijk super fijn, maar we horen liever 'stukken beter!'

Warboel schreef:

[ [url=m/9iHXwk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhhh cute! Leuk dat je er een hangertje van laat maken :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:17

Ik was helemaal vergeten om Boellie beterschap te wensen! Ik had het wel gelezen, maar dacht dat ik al gereageerd had. Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op!

Wat gaaf, Warboel! Zuinig op zijn! Ik hoop ook zo erg dat ik een tandje van Melle vindt. <3

Wat vreemd van je dierenarts, Nayomie. Ik zou toch gaan kijken voor een ander als je er zelf ook geen fijn gevoel meer bij hebt. Het lijkt mij dat groeipijn echt wel op moet vallen en volgens mij houden jullie Zhiva heel goed in de gaten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:22

hij heeft gelukkig wel weer praatjes Skip en komt ook wel om eten schooien als ie in de gaten krijgt dat ik met iets lekkers bezig ben. maar hij houd zich wel een beetje weg bij de dames. Dus dat doet mij vermoeden dat t toch nog niet helemaal lekker zit. vergeleken met zondag is ie echt al veel beter. Maar hij is er nog niet. Als ik hem alleen heb is ie een stuk drukker dan met de meiden erbij. hij krijgt zo lekker een gekookt eitje :D

Oeh leuk zeg Warboel!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:27

Gaaf die tand!

Mooie foto's van Zhiva.

Blijnijn wat wil je voor werk gaan doen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:36

@kiwi ah ok, fijn! Dat scheelt toch wel weer. Praatjes zijn goed! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:40

Skippy01 schreef:
@kiwi ah ok, fijn! Dat scheelt toch wel weer. Praatjes zijn goed! :D

ja ik klaag nog niet over hoe hij zich nu gedraagt met medicatie. duurt ook even voordat dat goed werkt natuurlijk..