Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:58

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:33

Hopelijk heeft Beer niks voor! Zie nu ook dat jullie totaal niet ver van bij mij wonen. Op 30min rijden ^^

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:41

Hij heeft gelukkig niks! Al was hij wel behoorlijk onder de indruk. Net ook met wandelen gemerkt, hij bleef goed dichtbij. Het pad is wel te ontwijken alleen moet je dan een aardig stuk omlopen om bij de rivier te komen. Normaal geen probleem, alleen met deze temperaturen... en dan is de rivier weer net zo fijn.
Maar voorlopig lopen we om ;)

xLaraaj schreef:
Hopelijk heeft Beer niks voor! Zie nu ook dat jullie totaal niet ver van bij mij wonen. Op 30min rijden ^^

Echt? Wat leuk :). Ben 3 weken geleden uit NL naar hier verhuisd en het is wel wennen. Contacten leggen is nu met de zomer en corona bijna onmogelijk. Het lijkt alsof hier gewoon niemand woont. Ik zeg nu ook steeds tegen mijn vriend - ik zie jou en Beer heel graag, maar niet de hele tijd ;).
Weet jij leuke zwemplekjes in de regio toevallig? We kunnen niet echt iets vinden behalve het riviertje waar hij alleen met de pootjes in kan en bij het provinciaal domein de Gavers maar daar durft hij niet in vanwege de rotsen...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:41

Wat een heerlijke waterfoto’s zag ik voorbij komen! :D

Welkom Pandameisje!

Wat schrikken met Beer, zeg! Gelukkig heeft hij er geen lichamelijke schade aan opgelopen. Hopelijk wordt hij straks weer wat vrijer. Ik zou dat pad voorlopig voor de zekerheid ook maar ontlopen..

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:30

Zo ik heb ook alles weer bijgelezen, 3 pagina's :Y)

Sterkte Kim! Y;(

Super leuke water foto's van iedereen!! *\%/*

Mezzy is niet te doen met dit weer. We zijn sinds vrijdag elke ochtend rond half 8 naar t strand gegaan om maar te zorgen dat ze even dr ei kwijt kon.
Maar aan t eind van de dag is ze er helemaal klaar mee. Arme fluppert! :n

We hebben wel een nieuw vriendinnetje erbij, een Aussie teefje van 1 jaar, woont bij ons achter, super leuk. Dus daar heeft ze vanmorgen mee gespeeld en gezwommen. :D

https://www.youtube.com/watch?v=wUzwRYMfbUQ

Jammer van Beer, dat die dan zo vervelende ervaring heeft gehad!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:49

Sorry ik ken geen leuke zwemplekjes in de buurt. ..

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:34

Wat een leuk filmpje, Nicky! Heerlijk dat je zo vroeg op het strand kan zijn.

Bij ons in het bos zijn ze blijkbaar (weer) honden aan het vergiftigen, dus tijdens de wandelingen maar weer extra goed opletten dat ze niets opeten. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen tot zoiets in staat zijn.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:36

Oh lekker dan Blijnijn! Naar dat mensen zoiets doen.

Lekker filmpje Nicky! Heerlijk he dat afkoelen in het water voor ze. Wij hebben gelukkig het rietplas in Emmen in de buurt zitten. Is wel stuk drukker met honden dan waar jij bent haha.

Sneu van Beer :knuffel: Nare reactie van die andere eigenaar ook! Hoop dat Beer zich snel weer comfortabeler voelt.

Hier was het echt een heerlijke maandagochtend :roll: Morax kotst vol op t vloerkleed. En als ik ergens niet tegen kan is dat kots, daar ga ik zelf ook bijna van over mijn nek. #)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:04

Goedemiddag, mag ik ook komen meelezen en kletsen?

Van huis uit hebben wij altijd herders gehad, mijn man en ik zouden ook graag een hond willen.
Maar we werken allebei fulltime en vonden dat eerder geen optie.
Maar door/dankzij Corona betekent dit niet meer dat we 5 dagen per week van huis zijn. Helaas zijn wij niet de enige en zijn veel mensen op zoek naar een pup.

Waar vind ik nu leuke, betrouwbare adresjes?
Geen broodfok, geen hondje geïmporteerd uit het Oostblok, maar ook geen pup voor “paardenprijzen”.
We zijn niet heel erg ras gebonden, mag ook prima een kruising zijn. We zoeken een vrolijke hond die graag mee gaat, formaat herder, geen werker maar een huishond, we lopen wel graag. Herder, doodle, aussie zijn een beetje de types die ons aanspreken.
Ik heb niet het hele topic gelezen , is er misschien iemand die een nestje verwacht?

We hebben geen haast, maar ik merk dat ik niet zo goed weet of marktplaats de juiste plek is om te zoeken en zonnige, waar dan wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:10

Sjonniej schreef:

Van huis uit hebben wij altijd herders gehad, mijn man en ik zouden ook graag een hond willen.
Maar door/dankzij Corona betekent dit niet meer dat we 5 dagen per week van huis zijn. Helaas zijn wij niet de enige en zijn veel mensen op zoek naar een pup.

Geen broodfok, geen hondje geïmporteerd uit het Oostblok, maar ook geen pup voor “paardenprijzen”.
We zijn niet heel erg ras gebonden, mag ook prima een kruising zijn. We zoeken een vrolijke hond die graag mee gaat, formaat herder, geen werker maar een huishond, we lopen wel graag. Herder, doodle, aussie zijn een beetje de types die ons aanspreken.
Ik heb niet het hele topic gelezen , is er misschien iemand die een nestje verwacht?

We hebben geen haast, maar ik merk dat ik niet zo goed weet of marktplaats de juiste plek is om te zoeken en zonnige, waar dan wel.

Springt even uit meelees modus.

Ik adviseer sowieso om via de rasvereniging te gaan zoeken en de daarbij aangesloten fokkers als je dan wel een specifiek ras wil. Daarmee filter je al heel wat broodfokkers eruit. En dan gaan kijken welke fokkers je aanspreken qua fokbeleid en de ouders waarmee ze fokken en/of al gefokt hebben in het verleden en kijken naar de medische achtergrond enz. alsook hoe de pups uit het verleden zijn uitgegroeid qua karakter o.a., voor zover je dat kunt opzoeken allemaal. En contact opnemen met de fokkers die je dan het meest aanspreken en kijken hoe je gevoel dan is bij ze als je echt contact hebt gelegd.

Maar momenteel zijn de wachtlijsten wel lang, dus daar moet je idd rekening mee houden. Ik zou zelf dus bij marktplaats wegblijven. Als je zeker weet dat je gewoon een specifiek ras wil, zou ik het dus via de rasvereniging zoeken.

Voor een kruising vind ik het lastig, want daar ben ik niet zo in thuis maar er zijn maar heel weinig bewust goed gefokte kruisingen, dus ik zou dat wel ook in je achterhoofd houden > dat is gewoon al snel broodfok en vaak met niet oed geteste ouders. In ieder geval altijd kijken of er met beide ouders goed getest is op medische afwijkingen die in de rassen zitten waarmee is gefokt. Naar mijn ervaring is veel wat op MP staat vaak wel broodfok, dus het lijkt me daar in ieder geval heel lastig filteren op een goed gefokte kruising, maar je kunt het natuurlijk toch in de gaten houden. Ik zou zo 1,2,3 ook niet weten waar je dan wel het beste kunt kijken wat kruisingen betreft. Misschien eens wat facebook groepen opzoeken bv?

EDIT

Je zou van de rassen die je aanspreken bv. eens kunnen kijken op de sites van de rasverenigingen. Daar staan meestal updates over verwachte nestjes, huidige nestjes en eventuele herplaatsers en je zou dan eens met een aantal fokkers contact kunnen opnemen om te kijken of er ergens nog plek is bij eentje die je aanspreekt qua combi ouders en fokbeleid bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-08-20 12:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:12

Sjonniej schreef:

Ik verwacht in het najaar een nestje border collies en lara een nestje aussie. Maar bij mij staan er al 5 mensen op. Dus het hangt er vanaf hoeveel pups het worden of er nog een pupje vrij zou zijn.
Je vind mijn topic en website in mijn onderschrift. Hondjes van A tot Z getest en mensen komen pas na een kennismaking op de lijst.
JesdaJinn die ook in dit topic zit wacht ook op een pupje uit mijn nestje :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:17

Hier even weinig fut om bij lees posts te maken, maar ik lees wel mee en geniet van jullie heerlijke zwem foto's en andere avonturen.

Ik zag wel ook een nare ervaring langskomen met Beer. Jeetje wat schrikken zeg als er zo'n herder en erna nog meer honden op je hond af komen vliegen uit het niks en dat je dan ook nog een grote mond krijgt. Echt waar... pfft. Vreselijk :(

Wij doen alles op standje relax momenteel en ik probeer in de avonden wat water op te zoeken, wat Arya erg kan waarderen. Kreeg vandaag m'n nieuwe iPhone binnen, dus hoop deze vanavond met de wandeling al even te kunnen testen qua camera. Ben benieuwd :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:20

Sjonniej schreef:

Bij de doodles vind je ze niet uit geteste ouders voor 'niet paardenprijzen'. De markt is er naar, en alles onder de 1800 kun je er vanuit gaan dat de ouders niet getest zijn... Gemiddelde prijs met geteste ouders ligt geloof ik zo tussen de 1800-2200. Mijn ouders hebben een kleine medium labradoodle, maar zal niet het formaat zijn dat je dan zoekt, gezien de andere rassen op je lijstje. Je zou wel bij Kings Goldendoodles kunnen kijken. Die fokken voor de hulphondenwereld, maar niet alles is uiteraard daarvoor geschikt. Die van ons komt daar niet vandaan, maar wij hebben wel bij hen puppycursus en vervolgcursus gedaan.
Bij de barbets (zullen je dan misschien ook wel aanspreken?) zit je zo rond de 1600.
Herders en aussies zit ik niet zo in, dat zou ik écht niet weten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:23

Bij de Herders zit je rond de 1000-1500 meestal, waarbij 1500 toch wel al echt hoog is, zowel bij de erkende Duitse Herder (Langstockhaar) als niet erkende Oudduitse Herder (welke dan officieel geen erkend ras is natuurlijk, maar zit er hier in NL wel een fijne rasvereniging waar voornamelijk fijne fokkers bij aangesloten zitten. Al is het daar momenteel wel ook een ramp met hoeveel vraag er is naar pups.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:48

Even een snelle vraag tussendoor, hoe groot is jullie reisbench? M'n moeder had schijnbaar de grootste aangeklikt. Maar dat is toch wel heel groot _O-
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:02

Voor een reisbench is dit eigenlijk een prima formaat! :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:04

Kleiner lijkt me idd ook niet handig, want dan kan ie niet meer liggen bv zoals ie nu ligt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:08

hier even weinig zin om bij te lezen sorry!

Boellie was gisteren niet zichzelf en hoge temperatuur. Die gelukkig in de loop van de middag/avond wat daalde. Maar ondanks dat zn temperatuur weer langzaam daalde nog niet zichzelf. en we zagen dat ie een dikke snuit had. Hij blijkt een ontsteking in zn bek/tandvlees te hebben dus hij heeft nu pijnstillers, ontstekingsremmer, antibiotica en maagbeschermer gehad. Meneer gaat niet zo lekker op ontstekingsremmers helaas.
Dus heeft allemaal weer veel energie gekost. ik lees vast van de week weer bij :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:09

@Kiwi Ook fijn :n Beterschap!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:10

Ik ben ook weer thuis van vakantie! Heb wel alles meegelezen maar niet de tijd gevonden om steeds mee te posten!

In een bench moeten ze languit kunnen liggen, bedoel je voorin de auto of voor op reis om mee te nemen? Dan vind ik deze nl niet te groot hoor! Ik heb er geen overigens!

welkom Sjonniej! Herders en doodles zijn wel totaal verschillende honden!
Dooles zijn gefokt uit jachthonden.

Onze doodle komt ook uit geteste ouders (de tests gezien). De eigenaresse is een liefhebber, geen officiële fokker, het is geen F1 nest, maar een nest uit doodles die als ouders ook al doodles waren etc (overigens is onze Charlie een doubledoodle (labradoodle x goldendoodle, al die namen :D ).
Wij waren 1200 kwijt, maar ik zie dat ze nu overal steeds duurder zijn.

Mechelse herders lijken overigens wel goedkoper.. Klopt dat?

Beterschap voor Boelie!! Niet leuk!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-08-20 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:11

Beterschap met Boelle!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:32

Thnx Y;(
De spuit werkt iig. Want die pijnstiller merken we al :) hij is wel moe dus lekker op de bank samen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:37

Beterschap met Boellie. :(:)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:23

Dankjewel alvast voor de reacties! Had ook al een pb'tje gekregen.
We zijn gewoon rustig om ons heen aan het kijken, we vinden inderdaad verschillende soorten honden leuk. Hebben veel mensen met honden in onze omgeving, dus hebben er al veel meegemaakt van dichtbij.
Goede tip van de rasverenigingen, daar ga ik eens kijken.

Je hebt gelijk, voor mij maakt het niet uit of het een rashond is of een kruising. Maar ik snap wel de voordelen, vooral met het oog op gezondheid, dus zeker goed om daar toch naar te kijken. Uiteindelijk willen we natuurlijk vooral een gezonde hond! Nu is dat altijd ook een beetje geluk hebben, maar een doordachte fok geeft daar inderdaad wel wat meer kans op.

Beterschap voor Boellie!! Hopelijk knapt hij snel op.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:09

Leuk dat jullie op zoek zijn naar een hond! Ik heb het idee dat het bearded collie wereldje niet zo mee gaat in die hype nu, maar dat is volgens mij ook niet een mega populair ras. Terwijl ze zo leuk zijn :D

In het bos worden ze nu ‘de strikjes’ genoemd door ‘de kudde’; zo noem ik dan weer die grote groep die dagelijks een ronde doet met van alles en nog wat erin :)

Maar in elk geval. Ik bedoel dit zeeeeeker niet om betweterig te doen maar omdat je het zo stellig zegt vraag ik hem toch maar. Blijft het ook zo dat jullie parttime thuis werken? Voor altijd? Niet dat je met fulltime werk geen hond kan hebben hoor, maar dat is toch altijd wat meer puzzelen met tijden, evt. uitlaatdienst etc. Ik zou wel in je hoofd houden dat het ooit weer anders wordt, tenzij je zelf echt gaat zorgen dat je thuis kan blijven werken.