Ahh nee Maartje...!! Wat is er gebeur inderdaad?! Wat sneu... Als je me even een pb doet weet ik nog wel iemand die nu jonkies hebt in dezelfde leeftijd, die al weg mogen. Ook met verstand van koppelen... al weet ik natuurlijk niet of het in de buurt is...
Wat een lieffie die Brownie
Hier vandaag m'n tante, nichtje en haar vriend op bezoek gehad. Die waren helemaal gelukkig toen ze de babykonijntjes mochten knuffelen De kleintjes eten nu ook mee met moeders, dus ook de groenten gaan er goed in! Zo schattig dit
Nieuwe konijntje is er en gaat gelukkig heel erg goed samen kids ook weer wat minder verdrietig. We weten wat er gebeurd is met het andere konijntje. We hebben hem vanmorgen samen met de kinderen begraven
Ik heb zaterdag Bloeps nieuwe vriendin opgehaald. Een zwart dwergje uit het asiel. Ik heb haar Mipha genoemd. Het koppelen was even lastig want ze was giga bang voor Bloep. Geen gevechten dus maar wel een hoop rondrennen en stress voor haar. Het lijkt nu langzaam beter te gaan. Ze gaat zelfs af en toe zelf bij hem snuffelen. Het scheelt ook dat Bloep na de eerste excitement vrij kalm is met haar. Het is in ieder geval echt een poepje. Super tam en mellow. Ben heel erg benieuwd hoe ze is als ze helemaal op dr gemak is
laughterline
Geplaatst: 19-10-20 10:35
Oh wat een leukie xAlice! Wat goed dat het koppelen goed lijkt te gaan
Hier leek het gister wel te sneeuwen want ik had ze geborsteld en Ziggy is echt heel erg in de rui Ze zijn altijd zo mega zacht na het borstelen.. ook de nageltjes zijn weer geknipt en heb ze even in de tuin laten lopen met het harnasje aan. Ziggy is de 'stoere', maar buiten blijft ze echt op 1 plek zitten en duurt het heel erg lang voordat ze op ontdekkingstocht gaat. Wombat gaat meteen rondrennen en spelen en wil dan ook niet meer terug naar binnen Om de (lage!) bomen heen rennen.. zie je mij er al achteraan kruipen? Ik ging maar naast Ziggy zitten, ging ze tegen me aan liggen..Oh my heart..
Ja dat is nu makkelijker Kon die anderen ook wel uit elkaar houden, Mario was veel groter en steviger. Moet zeggen dat deze twee qua grootte en gewicht veel meer gelijk zijn
xAlice
Geplaatst: 20-10-20 14:59
Ze zijn nog steeds enigszins angstig van elkaar maar wel een goed moment gehad al ; Ben echt benieuwd hoe het over een paar weekjes gaat
Ze zijn nog steeds enigszins angstig van elkaar maar wel een goed moment gehad al ; [ [url=m/JZLE6R.jpg]Afbeelding[/url] ] Ben echt benieuwd hoe het over een paar weekjes gaat
Wat een knap stel
Oeska
Geplaatst: 21-10-20 13:10
Ik lees hier nog steeds graag mee. Schattige pluizebolletjes kijken
En omdat er hier flink wat ervaring zit, misschien hebben jullie tips over mijn oudje van 10: Flappie had laatst opvallend jeuk aan zijn oor, dus naar de DA. Veel oorsmeer maar verder niets geks te zien, dus naar huis met oordruppeltjes om het oorsmeer wat beter naar buiten te krijgen. Week later loopt meneer ineens alleen nog maar rondjes linksom, dus weer naar de DA. Oorontsteking, vrij duidelijk want er kwam pus uit. Dus gestart met antibiotica zalf in oor + antibiotica oraal (en pijnstilling), en in overleg met Wilhelminapark (DA heeft gebeld; heel fijn) Panacur omdat het mogelijk van E. Cuniculi kan komen.
We zijn ondertussen bijna een week verder en meneer voelt zich duidelijk beter, heeft een stuk meer praatjes en eet als een bootwerker, maar loopt nog steeds linksom. Kan rechtsom / recht als hij focust (voornamelijk in combinatie met eten ), maar soms even weer niet. DA had al aangegeven dat het best mogelijk is dat het blijvend is, maar als hij ermee kan dealen is dat niet zo'n probleem. Ik ga morgen terug voor controle en dan moeten we besluiten hoe we verder gaan. Ik merk dat mijn DA hoopt dat het evenwichtsprobleem "gewoon" van de ontsteking/oorsmeer? komt en niet van E. Cuniculi, maar ik twijfel. Waar komt het dan vandaan? Konijn heeft niet die typische scheve hoofdstand die je vaak ziet met E. Cuniculi en ook geen andere symptomen ervan. Ik weet het dus niet zo goed.
Wat is verstandig om te doen? Mijn oudje voor de zekerheid aan de Panacur houden? Ik heb het nu toch in huis, en het blijkt prima voor langere tijd te geven zijn. Jullie ervaring hiermee?
Goed, lang verhaal. Belangrijkste is dat Flap zich al weer een stuk beter voelt. Dat geeft hoop