Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:waar je bij tetras even goed om moet denken in de winkel dat je ze even goed bekijkt.
zwemmen ze mooi rond,zijn de kleuren goed,geen bultjes of plekjes.
komen wat ziektes in voor die je niet hebben wil.
Lieszje schreef:Sulawesi garnalen zijn niet heel erg actief, dus daar blijft wel vaak voeding liggen.
Bij de andere aquaria niet![]()
Even goed nieuws, de verlamde garnaal begon net wat te bewegen met de pootjes. Het begint er steeds meer op te lijken dat ze het gaat redden
dierenfan schreef:Kan waarschijnlijk over 2 weken crystal red garnalen halen. Eigen kweek van een startende aquarium zaak. Alleen twijfel nog over de hoeveelheid qua aanschaf. 20 is misschien leuk startpunt?
Komende week hopelijk de tetra's halen al zag ik naast hun in de winkel ook nog erg gave andere visjes maar weet de naam niet meer. Iets met roodhoofd vuurzalm ofzo dacht ik.
De honing goerami's laat ik denk ik varen. Dan kan ik wateroppervlakte gewoon kaal houden.
zigranta schreef:dierenfan schreef:Kan waarschijnlijk over 2 weken crystal red garnalen halen. Eigen kweek van een startende aquarium zaak. Alleen twijfel nog over de hoeveelheid qua aanschaf. 20 is misschien leuk startpunt?
Komende week hopelijk de tetra's halen al zag ik naast hun in de winkel ook nog erg gave andere visjes maar weet de naam niet meer. Iets met roodhoofd vuurzalm ofzo dacht ik.
De honing goerami's laat ik denk ik varen. Dan kan ik wateroppervlakte gewoon kaal houden.
roodkopzalm bedoel je denk ik, rood kopje zwartwitte staart.
ellepel schreef:vuurneon lijkt wel wat daar op
die zijn ook wel leuk,zitten ook in het bakje op mijn werk.
ze houden wel van veel plantjes merk ik, zitten daar ook veel in.
https://www.aquainfo.nl/artikel/hemigra ... -vuurneon/
julius_juut schreef:Ik heb ook regelmatig schimmel op de waterval in m'n paludarium, het mos groeit er vrolijk onder door.