Het was de eerste castraat die de dames er goed onder had en dat was met die groep op dat moment hard nodig. De andere castraten die ik heb/gehad heb waren allemaal watjes die over zich lieten lopen. Maar even aan kijken wat de overgebleven dames nu doen, als ze zich gedragen hou ik het zo en zo niet zoek ik in het voorjaar wel weer een leuke castraat.
De 2 mannen die ik nu nog heb zitten laten castreren (of eentje) is geen optie, want dan komt er dus één alleen te zitten.
Vraagje, volgens mij plast mijn cavia rood. Ik weet niet zeker of het bloed is. Hij lijkt geen pijn te hebben. Piept niet bij het plassen.eet een drinkt goed is nog even actief. Vind hem nog altijd gezond er uit zien.
En als het rood is, is het dan altijd verkeerd of kan het door voeding anders zijn. Want wat ik met een papiertje van de grond veegde was wel echt rood. Hij plast dan op het plateau een dan druipt het buiten de kooi op de grond. Hij plast daar normaal nooit. Maar nu wel een paar wensen geleden ook.
Ik heb nog nooit ee3n cavia gezien die rood plaste door iets wat ie gegeten had, hooguit als ze erg veel bieten op zouden hebben. Dus ga maar uit van blaasontsteking, of anders een wondje in de blaas wat bloed (dunne aderwand oid).
@DubbelDun, ik vroeg een paar dagen geleden over mijn cavia haar oogje, er werd aangegeven schimmel en met welk spul ik kon smeren... heb jij een idee binnen hoeveel tijd de schimmel weg zou moeten zijn? het oogje lijkt wat beter te zijn, maar maak me nog steeds wel wat zorgen. Beide cavias zijn erg rustig, zitten vaak stil in hun hok. soms als we de deur openen dan vliegen ze alle kanten op, dus ze lopen wel afentoe door het hok heen. Verder lijken ze goed te eten. Wotlof gaat er in iedergeval wel in, ze krijgen elk een blaadje en dat is smorgens op. Ook het korrelvoer eten ze wel, vooral de lekkere dingen hihi
@nientsje: dat vermoeden had ik al. Ben ook benieuwd hoe katten en honden er op reageren @silvericathy: geef je ze extra vit-c ?? Als het oogje beter gaat nog wel even door gaan, met de behandeling tot je wat haar terug ziet groeien. Check ook vooral op andere plekjes, want vaak duikt het ergens anders ook op. Ze klinken nog erg bang en nog niet erg op hun gemak, dat draagt er ook niet aan toe dat ze een betere weerstand krijgen en dus minder bevattelijk zijn voor dingen als schurft/schimmel. Normaliter zou ik zeggen dat je ze meer in handen moet nemen om ze wat makker te maken, maar dat is nu even een minder goed idee.
Hier zit het buitenspul weer heerlijk op het gras ook al staat er bij de zeugengroep niet veel meer. Ze kunnen iig weer eens heerlijk een sprintje trekken
Ik wil ze zo graag weer buiten zetten, maar het weer laat het niet toe Wel een leuk ding, ik heb gister een nieuwe hooiruif gekocht en zo’n wortelbroodje. Ze vinden het geweldig Ik ben binnenkort ook weer jarig, en waarschijnlijk krijg ik dan nog een buitenren: meer ruimte
De binnengroep komt nu niet buiten al is het nog zulk mooi weer; de overgang tussen de woonkamertemperatuur en buiten is gewoon te groot, verder blijft het gras te nat. Teddy's kunnen daar toch slechter tegen als gladhaartjes.
Nientsje
Geplaatst: 06-01-18 12:46
Herman en Ewok komen alleen met mooier weer buiten... heb een rol nepgras en een inklapbare hondenbench. Daar hang ik de drinkfles dan aan, en hooi en brokjes erbij en dan kunnen ze lekker buiten rennen
We hebben alleen een balkon en geen tuin. Dus dan maar zo. Even voor het beeld:
Herman gaat dan helemaal uit zijn plaat. Rennen en springen en popcornen. En Ewok die waggelt er wat achteraan de cavia-express. Hilarisch