Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:41

BlijNijn schreef:
Kaus: Dat is een goede tip! Ik heb in de dierenwinkel altijd al keuzestress, maar dan moet ik nog enigszins opschieten van mezelf, online duurt het dan al helemaal lang. _O-

Ziet er leuk uit, Detroit! Helaas voor ons een beetje uit de richting.

Is er hier iemand wel eens bij “Ut Poeleke” in Oeffelt geweest? Dit werd me laatst door iemand aangeraden, maar ben altijd wel benieuwd naar meer ervaringen. Wij gaan om te zwemmen vaak naar het Erkemederstrand.

Jaaaaaa ben ik met Yoshi geweest :D
Super fijn rond gedolt met tig andere teckels :D geen omkijken na of die weg loopt, heerlijk. Blikje cola d'r bij en op een bankje gaan zitten. Yoshi lag toen als eerste in het water en was d'r toen klaar mee, maar dat heeft ze vaker, 1 of 2x zwemmen en dan doeii....
Voor ons is het een half uurtje rijden dus goed te doen.
Foto's op insta, of eerder in dit topic...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:59

x_Jeanine_x schreef:
BlijNijn schreef:
Kaus: Dat is een goede tip! Ik heb in de dierenwinkel altijd al keuzestress, maar dan moet ik nog enigszins opschieten van mezelf, online duurt het dan al helemaal lang. _O-

Ziet er leuk uit, Detroit! Helaas voor ons een beetje uit de richting.

Is er hier iemand wel eens bij “Ut Poeleke” in Oeffelt geweest? Dit werd me laatst door iemand aangeraden, maar ben altijd wel benieuwd naar meer ervaringen. Wij gaan om te zwemmen vaak naar het Erkemederstrand.

Jaaaaaa ben ik met Yoshi geweest :D
Super fijn rond gedolt met tig andere teckels :D geen omkijken na of die weg loopt, heerlijk. Blikje cola d'r bij en op een bankje gaan zitten. Yoshi lag toen als eerste in het water en was d'r toen klaar mee, maar dat heeft ze vaker, 1 of 2x zwemmen en dan doeii....
Voor ons is het een half uurtje rijden dus goed te doen.
Foto's op insta, of eerder in dit topic...

Ik ga je foto’s eens bekijken! Voor ons is het een klein uurtje rijden, maar als het er leuk is vind ik dat geen probleem. Het Erkemederstrand is voor ons 45 minuten. :D Ik zag dat ze ook thema-avonden hebben, misschien is dat ook wel wat voor ons.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 17:06

Kan iemand de turbo van Djessey uitzetten? :')
Alles hier denkt; chill t is warm..
en djessey denkt:
PARTYYYYYY *\%/* *\%/* *\%/* WIE DOET ER MEEEEE *\%/* *\%/*

Boellie en chick denken en zeggen pleur op..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:33

:') Ik zit nu binnen bij de airco.... gioia wisselt af tussen binnen, buiten in de zon en buiten voor de uitlaat van de airco _O- Die hete lucht die eruit komt is zo lekker koel |o
Vast en zeker :+

Vanmorgen lekker geandeld en daarna in het badje snorkelen.
Afbeelding
En daarna in de rotzooi rollen omdat het kan :roll:

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:37

Haha Kiwi! Die heeft er zin an met deze warmte :))

Leuke foto!

Wij hebben sinds gisteren dus een nieuwe huisgenoot, een konijn. Jip is helemaal door het dolle heen. Maar hij laat echt gedrag zien dat hij wil spelen. Gaat alleen zo moeilijk met zo'n klein hummeltje _O-

Ter zijner tijd gaan we wel op zoek naar een hond. Aangezien ik denk dat Jip daar enorm van zou opknappen.
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:40

Arabella, die laatste foto ziet er niet zo heel comfortabel uit _O- :')

Leuk! Een nieuwe huisgenoot Cupcakes! Inderdaad niet echt het juiste speelformaat voor Jip haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:41

Haha Ot doet dat ook altijd, eerst zwemmen en daarna in de bagger :')

Ot is nu lekker bij m’n schoonouders, we zijn barbecueën bij m’n oom en tante op de camping en ze mocht niet mee. Maar is ook veel te heet nu. Alleen je kan hier ook leuk suppen dus dat had wel leuk geweest maar ze heeft het prima bij m’n schoonouders, lekker binnen :D

Ik heb dus ook zowaar gezwommen, zonder te gillen of in paniek te raken _O-
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:29

Veel sterkte Kim!

Wat een mooie foto van Morax! Is goud waard <3

Leuk CC wat zou je erbij willen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:37

xLaraaj schreef:
Veel sterkte Kim!

Het liefste een Aussie :+ Maar die zie je niet als herplaatser. Labrador, (Oud) Duitse herder etc.

Maar als er een ander ras op ons pad komt die we een goed huis kunnen bieden, zolang het geen Bull achtige zijn. Daar zijn ze hier niet zo fan van hier thuis. :=

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:03

Cupcakes is Jip zijn zusje/broertje niet meer beschikbaar? Mooie foto

Waeboel mag je toch trots op jezelf zijn met zwemmen.

Wat een mooie foto van Morrax.

Kiwitje heeft een hyper thuis met de warmte. Leuke Facebook actie.

Zijn in de tuin een avondje proef tent slapen met Senna. Is hier wel koeler als binnen in huis.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:07

Nee, die gingen het toch nog zelf proberen gelukkig! +:)+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:15

CupCakes_ schreef:
Nee, die gingen het toch nog zelf proberen gelukkig! +:)+

Oh das wel fijn en wie weet.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:59

07-08-2020 is ons puppy geboren.

Is een nestje van 9 dalmatier pups 2 reutjes en 7 teefjes.

Wij nemen een reutje dus ja welke van de 2 word spannend.

Ik zou snel foto's plaatsen maar zo happy nu 9 weken aftellen.

Ps als iemand leuke puppy spullen weet stuur maar door.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:06

CupCakes_ schreef:
xLaraaj schreef:
Veel sterkte Kim!

Het liefste een Aussie :+ Maar die zie je niet als herplaatser. Labrador, (Oud) Duitse herder etc.

Maar als er een ander ras op ons pad komt die we een goed huis kunnen bieden, zolang het geen Bull achtige zijn. Daar zijn ze hier niet zo fan van hier thuis. :=

Even de coronatijd afwachten, dan komt er vast wel weer eea beschikbaar... En op diverse herplaatsgroepen zie je ook nu nog wel honden :j

Pandameisje schreef:
07-08-2020 is ons puppy geboren.

Is een nestje van 9 dalmatier pups 2 reutjes en 7 teefjes.

Wij nemen een reutje dus ja welke van de 2 word spannend.

Ik zou snel foto's plaatsen maar zo happy nu 9 weken aftellen.

Ps als iemand leuke puppy spullen weet stuur maar door.

Leuk, aftelmodus aannnnn! :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:53

Zo even poging tot bijleespost, alvast sorry als ik iets heb gemist!

BlijNijn wat is Melle eigenlijk nog maar klein als je hem zo op de foto ziet met die poedel/doodle (?) Echt zo'n schattig humpie :D

Nayomie fijn dat het alweer beter gaat met Zhiva. Als ik het zo hoor zou ik die persoon gewoon lekker vermijden als het kan, klinkt allemaal niet als een heel geweldig verhaal. Super leuke foto zo voor de ventilator 8-) Mijn dierenarts wilde ook niet meteen rabiës doen, omdat het gewoon heftig is voor een pup. Die zei; geef ff een gil als je naar het buitenland gaat (3 weken van tevoren) en dan doen we het dan gewoon.

Oshaa hoe oud is Beer? En is 'ie gecastreerd of niet? Want als het veel tijdens het wandelen is en hij is niet gecastreerd kunnen het ook hormonen zijn. Jack kon ook zo lekker smakken en kwijlen als er een loopse teef in de buurt was of als er een 'lekker' plasje ergens lag.

Jeanine wat zijn jullie een leuke dingen aan het doen zeg met Yoshi. Ik blijf een zwak houden voor ruwharige teckels (het had niet gescheeld of Jackie was een ruwharige teckel geweest, haha), zo lekker ondernemend en dan zo'n guitig bekkie <3

JesdaJinn ohh wat heerlijk dat badje. Ben je niet bang dat 'ie hem lek prikt met zijn nagels? :Y)

Warboel wat stoer dat je bent gaan zwemmen! Lekker hoor! Otje vermaakt zich vast wel inderdaad, maar ik snap dat je dan soms toch denkt; oh dat had ze leuk gevonden. Dat heb ik ook altijd als ik zonder de hondjes op pad ben :o

Kiwi dat pakket ziet er zo lekker uit dat ik in eerste instantie dacht dat het voor mensen was, haha :D

Detroit heel gaaf dat zwemmen! Heb je een specifiek doel waarom je het doet of gewoon leuk/goed voor hem? Morax is echt prachtig <3

Kaus dat is wel echt next level bijhouden, geweldig :D

CupCakes goed om te zien dat Jip weer wat opgeknapt is. Een maatje zoeken kan ik alleen maar aanraden. Ik zie hier ook dat Jones echt enorm opgeknapt is sinds Jackie er is. Hij zat daarvoor een tijdje niet zo geweldig in zijn vel. Nu denk ik af en toe; druuukkkk |( Maar ze zijn zo happy samen <3 Heb je foto's van het konijn? Ben benieuwd :)

Arabella geweldig, het genieten straalt er gewoon vanaf op die foto waar ze in de viezigheid gaat rollen :')

Punjab klinkt gezellig, hoe beviel het?

Pandameisje wat leuk! Kom maar op met die foto's!

Kim jeetje wat rot, veel sterkte!

Hier hebben we gisteren veel in de tuin gewerkt. Zwéten joh niet normaal. De hondjes lagen lekker te dweilen en kwamen af en toe kijken. Jones wordt steeds meer 'erfvast'. Vroeger wilde hij nog wel regelmatig wegrennen maar dat vindt hij nu niet meer zo interessant. Jackie blijft sowieso altijd dichtbij. Heel relaxed.

Verder was gisteren een beetje een treurige dag. Wij wonen aan het water en daar ging even iets niet goed. Eergisteren was het ineens heel smerig, er lag een vieze laag op en in 1 dag/nacht zijn alle eenden dood gegaan |( De man die ze kwam opruimen gaf aan dat het botulisme was. Toen heb ik het spoednummer van hoogheemraadschap gebeld maar die zeiden niets te kunnen doen. Er zijn toen wel meteen bordjes geplaatst. Aangezien we hier allemaal aan het water wonen en de meesten ook in bezit zijn van een pomp, hebben we die maar aangezet om in elk geval wat meer zuurstof in het water te krijgen. Op de een of andere manier ziet het water er vandaag ineens weer perfect uit. Dus ik vermoed dat het hoogheemraadschap toch extra is gaan pompen óf dat er in de dagen voor het botulisme minder is gepompt of iets anders mis is gegaan. Echt zo zonde :(

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:07

Wat een bijleespost Roos! _/-\o_
Sneu van de eenden zeg. En raar van het water. Wel fijn dat het er nu weer goed uitziet!

Qua zwemmen hebben we op dit moment niet specifiek een doel. Hij zwom eerst sws verkeerd (voorpoten boven het water uit). En t is wel goed op zijn spieren wat te versterken natuurlijk en onbelast te bewegen. Mocht ie zwemmen nou echt leuk gaan vinden, kunnen we nog iets als reddingszwemmen overwegen. Die lessen geven ze namelijk ook. Maar voor nu geen specifiek doel.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:55

RoosvanBleu ja ging zeker goed nachtje kamperen. Had erger verwacht. 2 kleine blafjes omdat ze wat hoorde. Ze heeft lekker geslapen. De kleine zeg al Senna mag vaker mee kamperen.
Afbeelding

Wel erg van de eendjes.

Wat leuk dat zwemmen hoe moet ik dat reddingzwemmen voorstellen?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:41

Wat ik begreep kan je hond diverse brevetten halen voor t reddingszwemmen. De hond zal op commando o.a. leren een drenkeling uit het water te halen, reddingsboei te brengen naar een drenkeling of een boot te halen. In Nederland is het geloof ik alleen puur een sport en worden ze niet ingezet als "werk".

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:52

Detroit schreef:
Wat ik begreep kan je hond diverse brevetten halen voor t reddingszwemmen. De hond zal op commando o.a. leren een drenkeling uit het water te halen, reddingsboei te brengen naar een drenkeling of een boot te halen. In Nederland is het geloof ik alleen puur een sport en worden ze niet ingezet als "werk".

Ik heb bij de Reddingsbrigade gezeten en we hebben serieus er over nagedacht om honden hiervoor op te leiden. Maar toen werd het een duur grapje. Soms zou het echt wel een uitkomst zijn!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:48

Wij hadden vanochtend niet zo'n leuke ervaring. We liepen op de weg (plattelandsweg) langs een boerderij toen er een herder van het erf af stormde en zo Beer aanviel. Beer helemaal over de zeik en die herder bleef terug komen. Al snel kwamen er drie kleine hondjes en nog een herder aan. Mijn vriend probeerde honden weg te jagen, en in ik kon Beer snel op tillen. We hoorden de baas al roepen, maar de honden reageerden niet. De eigenaresse van de hond begon in het Frans (zaten in Wallonië) tegen mijn vriend te roepen dat het haar weg is (wat het echt niet is - is een openbare weg, met verschillende wandelroutes, mountainbike routes etc) en dat haar honden mogen doen wat ze willen. Mijn vriend is daar toen tegen in gegaan en gezegd dat die honden ook 's ochtends gewoon aan de ketting moeten (overdag liggen ze aan de ketting) als ze ze niet op het erf kan houden.

Uiteindelijk liep zij tierend weg en zijn wij ook snel doorgegaan. Beer is de rest vd wandeling heel dicht bij gebleven (nu nog). Durf daar niet meer alleen langs te wandelen denk ik. Geen idee hoe ik dat dan moet doen, want die hond dook er echt boven op en greep zijn rug vast.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo wij zitten vanaf 9 uur al aan het water... En hebben schaduw, zon en water....
Yoshi heeft 2 minuten in de zon gelegen en is weer de schaduw in gedoken en heel veel door het water aan het dollen :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:25

Jeanine op welke magische plek ben jij dat je aan het water kan zitten zónder half NL in je nek??

Oshaa he bah, dat is balen zeg. Ik snap dat je daar niet meer langs wilt. Kun je makkelijk een andere route nemen? Mijn vertrouwen in de mensheid is wel zo laag dat ik denk dat dat je beste optie is namelijk :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:35

Gewoon 1 dorp verderop, bij Watergoed, slijk ewijk, gat van hagen hoe je het wil noemen....

Alleen niet waar je kan parkeren voor de auto's... Maar aan de overkant... Lang leve de fiets en de bromfiets...

Zitten hier met vrienden en netjes ander halve meter :D

Sinds een uurtje is het ietsjes drukker hier met nog 3 stelletjes... Maar nog steeds zit er 10 meter tussen ons... Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:49

@oshaa jeetje dat is schrikken! Ik zou ook maar gewoon omlopen als dat kan, heel weinig vertrouwen in de mensheid wat dat betreft... Better safe than sorry! Mankeert Beer niets?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:26

Jeetje.. Heeft Beer niets? Die beste mevrouw moet die herder dan gewoon aan de lijn leggen.

Leuke foto's van yoshi!

Wij zitten sinds een uur 4 op een eilandje in de buurt, waar geen toeristen te vinden zijn *\o/*
Het is zò druk bij ons op het dorp, niet leuk meer.

Jip heeft al met verschillende honden gespeeld inclusief een Aussie. Alleen zijn rust pakken is een dingetje, waardoor we nu even achteraf zitten. Misschien toch de reisbench mee de volgende keer :+

Afbeelding