gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:01

Ken iemand in Geel en de andere woont ook daar :=

Mits ze niet aan luchtballonen knagen :')

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:26

:') Geen idee, ik vrees van wel _O- .

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:45

Ik denk dat ze het wel snel door heeft als je het bakje ergens anders neerzet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:04

Ik val weer even het topic binnen ... tijdje terug zat ik met m'n handen in het haar want de mannen in m'n groepje hadden af en toe mot met elkaar ... Nou ik weet nu waarom :(

De EC bij Flip is weer terug, in dezelfde vorm als de vorige keer (urinebrand) dus ga zometeen even alles bestellen en dan Flip weer oplappen! (Hij oogt verder prima en gezond, is zelfs dikker dan normaal!)

Waarom weten konijnen altijd alles eerder dan wij mensen en kunnen ze niet even praten, zou een hoop schelen!

Weten jullie of het verstandig is om m'n andere EC konijntje ook gelijk mee te behandelen? Ze heeft geen verschijnselen maar ben veel te bang haar kwijt te raken!

Afbeelding
Kontje van Flip

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:09

Gigixponys schreef:
Ik denk dat ze het wel snel door heeft als je het bakje ergens anders neerzet.

Oké :) .

_Tarzan schreef:
Ik val weer even het topic binnen ... tijdje terug zat ik met m'n handen in het haar want de mannen in m'n groepje hadden af en toe mot met elkaar ... Nou ik weet nu waarom :(

De EC bij Flip is weer terug, in dezelfde vorm als de vorige keer (urinebrand) dus ga zometeen even alles bestellen en dan Flip weer oplappen! (Hij oogt verder prima en gezond, is zelfs dikker dan normaal!)

Waarom weten konijnen altijd alles eerder dan wij mensen en kunnen ze niet even praten, zou een hoop schelen!

Weten jullie of het verstandig is om m'n andere EC konijntje ook gelijk mee te behandelen? Ze heeft geen verschijnselen maar ben veel te bang haar kwijt te raken!

[ [url=m/MsquDe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kontje van Flip

Oh nee :( . Gelukkig ben je er snel bij! Soms toch best wel handig zo'n groep, dan weet je meteen wanneer er iets niet pluis is. Ik zou aan de DA vragen of de medicatie voor EC slecht is als ze het niet hebben, anders gewoon geven zou ik zeggen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:10

Waterbakje vindt ze vast wel :)

Nee hoor, dat hoeft niet. Menig konijn is toch al drager van de parasiet, de EC is dan inactief.
Zou zeker een hoop schelen... weet er alles van :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:12

Fenbendrops kun je gewoon geven ookal zijn ze niet ziek, vandaar dat ik haar misschien gewoon even mee behandel voor de zekerheid.

Zij is m'n meisje die elke dag komt knuffelen, op m'n schoot komt zitten en kinnetjes geeft en wel uren kan genieten van knuffelen, vorig jaar is ze heel ziek geweest (zeg maar gerust voor 95% dood) en we hebben het samen gered en nu is ze zo aanhankelijk geworden, dus nee haar wil ik niet zomaar opgeven <3

Eoweyn, ik vind het toch wel moeilijk die keuze, is ze dan niet extra vatbaar ofzo? Ze is ook nog altijd mager en heeft niet zo'n geweldige weerstand, vandaar m'n twijfel :=
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 27-10-17 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:12

Oké :) . Ze is dom, maar water vinden zal dan toch nog wel net gaan denk ik :j .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:46

Nee hoor, voor zover ik weet niet. Het is nu inactief, nu gaan behandelen heeft imo weinig zin. Ieder konijn is vatbaar omdat bijna ieder dier drager is. Als zij nu niet teveel stress krijgt zou ik me niet te druk maken. Het hoeft helemaal niet weer tot uiting te komen :)
Er wordt wel gezegd dat panacur geen kwaad kan, maar het blijven medicijnen waardoor het lijfje weer hard moet werken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:30

Ik heb gewoon 2x de fenbendrops besteld, de opvang gaf aan dat ze het wel een goede vond om pepper mee te behandelen dus is even dubben, klopt natuurlijk wel wat jij zegt, is wel weer een aanslag op d'r lijfje, lastig!! (Heb het dan in ieder geval in huis!) ook meteen carprofen en cisaral besteld, dat was op, hebben we dat ook meteen in huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:39

ik heb Kerst nooit gegeven toen Utopia E.C had , en die is nooit ziek geweest :n

Nieuwe nijn heeft eindelijk een naam :+ , het is mijn moeder keuze geworden namelijk Lana :D

Ze is echt leuk , maar ze moet echt wennen en acclimatiseren en die tijd gun ik haar . Frits is vol ongeduld maar Lana is nog 1 brok spanning en angst

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:43

Rebecca, ik geef de rest het normaal ook niet maar omdat Pepper het heeft gehad vroeg ik het mij af .. Pakketje is onderweg en komt morgen al aan, top kan ik meteen beginnen met de medicatie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:49

Ah zo :D , las weer eens half :z

Fijn! , dan is het er morgen wel!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:34

Hahah geen probleem Rebecca :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:59

Net de nijnies achtergelaten :( . Vind het echt nooit leuk om ze uit handen te geven. Maar ik zie ze dinsdag/woensdag alweer terug :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:05

:(:)

Heb de oudsten op de plek gezet waar ik ze hebben wil ,er is ruimte voor de andere 2 in de toekomst . Volgend voorjaar hoop ik wat gras er te laten groeien

Afbeelding

En nog zien hoe ik het doe met de hekken

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:08

Bedankt ;) .

Jouw nijnen hebben echt gewoon een paradijs! :j

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:10

Komt vast goed MoppieFilou :(:) Veel plezier de komende dagen.

Mooie plek voor je konijnen Rebecca!! Ben je alleen niet bang dat er dieren vanaf boven bij kunnen?

Gisteren merkte ik bij Muis dat ze wat voorzichtig leek te eten en dat ze eten op de grond liet vallen. Vanochtend was dit nog zo dus direct langs de dierenarts geweest. Het blijkt dat de stifttanden weer terug gegroeid zijn, dus die prikken nu in haar tandvlees. Ze wordt maandag geholpen en hopelijk komen ze dan niet meer terug en kan ze dan weer goed eten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:14

Bedankt! :)

Die tanden toch hè, wij hebben er ook al heel wat problemen mee gehad. Komt vast wel helemaal in orde! :j Hopelijk is het snel maandag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:19

Ik heb nog nooit een ren overdekt , maar plan is dat deze keer wel te doen :j

Arme muis :(:)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:22

Ja lastig dat er best veel kans is dat ze terugkomen. Gelukkig kunnen ze wel goed leven zonder tanden :) Nu lekker veel zachte dingen en dan wordt ze gelukkig maandagochtend al om 8 uur geholpen.

@Rebecca: Ja ik ben zelf niet anders gewend dan dat we het altijd afdekken. Komt ook doordat hier erg veel katten en roofvogels zitten dus dan is het risico een stuk groter natuurlijk. Ik vind het altijd wel een fijn gevoel dat het volledig overdekt is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:28

Mijn katten waken wel over ze , roofvogels heb ik niet hier . Zo weet ik niet beter :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:32

Handig zulke waakkatten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:34

Er komt niks vreemds mijn tuin in in principe ,op 1 kater na maar als die mij ziet is hij weg . Mijn kat zijn oude speelvriend :')

Bij ouders net zo :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:40

Nog even wat schattige foto's van de nijntjes voor we vertrokken. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lilly was boos omdat haar brokjes op waren :') .