Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:39

Leuke foto's en filmpjes weer!

Hier zijn we vanochtend vroeg heerlijk naar het strand geweest! Niet zo ver als anders, want dat red Jip nog niet. En hij heeft uit zich zelf gezwommen! Het is soms echt een angsthaas, maar eenmaal erin vind hij het heerlijk. Wel aan de lange lijn, want de bananen zijn meer dan ooit aanwezig helaas..
Ik doe nu ook alles met links, want in Jip zijn enthousiasme trok hij de lijn uit mijn rechterarm, waardoor die nu denk ik overstrekt is :Y)

Ik heb het idee dat hij wel enigszins aan het opknappen is. Hij hoest niet meer. Maar is nog wel vrij kortademig en snel moe.

Oh, en er is gezinsuitbreiding in de vorm van een konijn. Jip is door het dolle heen van Koos. Zo heet het konijn. Mijn zus kwam er mee aanzetten _O-
Ik hoop dat het goed gaat komen, want hij is niet weg te slaan bij Koos.
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 22:58

Nayomie schreef:
Ja dat leek mij ook kiwipitje, maar ze loopt niet kreupel of raar. Daarom kijk ik er ook raar van op. Zal nog even de DA contacteren wat haar bevindingen precies waren. Want het leek me al zo raar.

Met pens bedoel je neem ik aan KVV?

Ah thanks! Ken die nog niet, dus ben wel even benieuwd. :j

Ja pens bevat meestal heel weinIg calcium. En calcium is een van de hoofdzaken van groeipijnen.
Maar zolang je niks aan haar ziet zou ik mooi van t voer afblijven. Een DA kan groeipijn in principe alleen goed beoordelen door voelen en rontgenfoto’s maken als check. En dan zie je ze echt manken. Maar de DA zal t er wel niet mee eens zijn dat ze kvv krijgt ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:05

kiwiwitje schreef:
Nayomie schreef:
Ja dat leek mij ook kiwipitje, maar ze loopt niet kreupel of raar. Daarom kijk ik er ook raar van op. Zal nog even de DA contacteren wat haar bevindingen precies waren. Want het leek me al zo raar.

Met pens bedoel je neem ik aan KVV?

Ah thanks! Ken die nog niet, dus ben wel even benieuwd. :j

Ja pens bevat meestal heel weinIg calcium. En calcium is een van de hoofdzaken van groeipijnen.
Maar zolang je niks aan haar ziet zou ik mooi van t voer afblijven. Een DA kan groeipijn in principe alleen goed beoordelen door voelen en rontgenfoto’s maken als check. En dan zie je ze echt manken. Maar de DA zal t er wel niet mee eens zijn dat ze kvv krijgt ;)

Ik zal in elk geval nog eens informeren waar ze het op gebaseerd heeft en hoe we het zelf kunnen controleren. Het lijkt me namelijk als je iets checkt, je ook passend advies geeft. Maar vanaf begin heeft ze kenbaar gemaakt dat kvv niets is en we volledig op brok te gaan. En vandaag maakte ze die opmerking weer.

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:16

Wat jammer dat jip slecht liistert momenteel.

Hier ook net een avondwandeling gemaakt. Hele dag hebben ze binnen gezeten bij de ventilator en de koelmat. Morgen lekker vroeg naar het strand en dan in de avond pas weer.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:18

Ik zag Jinn en Otje heerlijk spelend in het water voorbij komen. <3 En Beer was zo te zien blij dat hij ‘s avonds even kon rennen.

Fijn dat je het idee hebt dat Jip toch wel aan het opknappen is, CupCakes! Jammer dat hij momenteel bananen in z’n oren heeft, die fase staat mij ook nog te wachten. En gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Een huisdier voor Jip. :') Leuke foto’s in de zee!

Fijn dat jullie lekker even naar het strand zijn geweest, Ymor! En veel plezier vanavond weer.

Wij zijn vanochtend ook weer vroeg op pad gegaan voor een rondje door het bos. Vandaag verder maat rustig aan doen en dan vanavond weer even een rondje. Het was gisteravond eigenlijk ook wel goed te doen.

En Melle wilde ook even poseren met Suus.

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:49

BlijNijn - wat is Melle groot aan het worden, ondanks dat hij nog zo klein is! (net even terug gezocht naar de eerste foto's van hem.

Nayomie - onze DA is ook totaal niet van de kvv en ze vindt ook dat graanvrij niet nodig is, omdat honden genoeg zijn geevolueerd om graan te eten (wel met mate, moet wel balans zijn). Vind dat wel lastig, want gaat het "botsen" van visies (of hoe je het wil noemen) later een probleem geven?

Hier hadden we ook erg last van de bananen in oren vanochtend. Dus het spelen met de bal in het veld was snel afgelopen. In het bos was het nog goed te doen gelukkig. Hij heeft wel 3x gepoept in één wandeling waarvan 1x alleen maar een beetje slijm (zonder bloed). Lijkt op dikke darm diarree, al komen niet alle symptomen overeen.... Maar weer even afwachten (zoals de DA al zei) en zorgen dat hij goed vocht binnen krijgt. Hij oogt totaal niet ziek of iets, dus dat scheelt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:27

:wave:

Kom alleen even zwaaien, helaas is afgelopen dinsdag mijn tante (toch nog) vrij plotseling overleden dus wij zijn volop aan het regelen naast het werken. Druk druk! ^) Vandaag een dagje vrij en naast het geregel en haar bezoeken ook íets meer tijd om even op Bokt te kijken. :Y)

Helaas dus ook niks bijgelezen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:40

Sterkte!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:46

Sterkte Kim!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:48

Sterkte Kim. Y;(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:55

Sterkte kim!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:01

Oshaa: Melle groeit (ondanks dat hij nog steeds klein is) best hard! Wat sneu dat Beet last heeft van diarree, hopelijk gaat dat snel over.

Sterkte Kim! Y;(

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:02

Sterkte!!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:15

Sterkte Kim!

Meningsverschil met de DA ken ik ook hoor Nayomie. Wij werden aangesproken omdat onze pup via Duitse schema is geënt, tja daar kan ik weinig aan veranderen... Bij ons begon de DA overigens ook over groeipijn en dat we moesten opletten dat ie niet te hard groeide, maar niet specifiek dat ie nu groeipijn heeft.

Ik vind Melle echt onwijs schattig! Wat een lekker bekkie heeft ie <3

Lekker al die honden in het water. Morax gaat nu tot zijn buikje uit zichzelf in t water. Eerst wilde hij helemaal niet.

Bananen in de oren is mij ook bekend. Ik zit te denken om "Kom" te oefenen aan de longeerlijn haha. Kan ie ver lopen, maar nooit ver weg. Laatste dacht Morax echt "doei baasjes :wave: "

Wij zijn onderweg naar een hondenzwembad *\o/* en Morax heeft laatst weer mooi geposeerd voor de camera.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 14:18

Sterkte Kim!

Hebben jullie onze leuke winactie al gezien via fb en insta? :):)
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:19

kiwiwitje schreef:
Sterkte Kim!

Hebben jullie onze leuke winactie al gezien via fb en insta? :):)
[ [url=m/ddvbyb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk pakket! Zal het zo eens opzoeken!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:38

Ah, Morax is echt knap! Veel plezier bij het hondenzwembad! Waar gaan jullie precies heen? Als ik hondenzwembad hoor word ik enthousiast. :')

Ik ga eens kijken, kiwiwitje! Ik denk dat Melle z’n bekje aflikt bij zo’n lekker pakket. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 14:43

*\%/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:44

Gecondoleerd Kim, sterkte! :knuffel:

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:52

Ik heb als ik in jouw webshop kijk gewoon echt moeite met keuzes maken. :') Als het aan Melle ligt neemt hij alles denk ik, die is zo gek op eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 14:57

BlijNijn schreef:
Ik heb als ik in jouw webshop kijk gewoon echt moeite met keuzes maken. :') Als het aan Melle ligt neemt hij alles denk ik, die is zo gek op eten.

Haha ja we hebben een behoorlijk flink assortiment en we blijven aanvullen :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:12

Sterkte Kim :(:)

BlijNijn, ik heb een lijstje op mijn telefoon waar ik bij houd hoe lang de honden over een snackje doen en hoe lekker ze het vonden. Dan weet ik precies wat ik de volgende keer weer bestel en wat ik kan geven als ik ze even wat langer bezig wil houden. En voor de afwisseling elke bestelling weer een paar nieuwe dingen erbij :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:54

Hondenzwembad klinkt inderdaad leuk!! Wil ik ook

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:11

Haha klinkt fancy'er dan dat het is hoor. Het is een half uurtje les, je gaat zelf (helaas) niet het water in. Maar natuurlijk wel mooi voor het onbelast bewegen en correct leren bewegen in het water. Wij hebben voor nu een 5 strippenkaart bij Dogsplash.

Afbeelding
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:30

Kaus: Dat is een goede tip! Ik heb in de dierenwinkel altijd al keuzestress, maar dan moet ik nog enigszins opschieten van mezelf, online duurt het dan al helemaal lang. _O-

Ziet er leuk uit, Detroit! Helaas voor ons een beetje uit de richting.

Is er hier iemand wel eens bij “Ut Poeleke” in Oeffelt geweest? Dit werd me laatst door iemand aangeraden, maar ben altijd wel benieuwd naar meer ervaringen. Wij gaan om te zwemmen vaak naar het Erkemederstrand.