Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 20:33

Oeps blond! Niet gezien _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:51

Maar waarom een energie bar geven na een flinke wandeling of na wat werk? Ik zie daar niet helemaal het nut van in?

Gisteren was de bedoeling om ipv 30 minuten een keer wat langzamer en 40 minuten te mountainbiken, alleen waren we wat verdwaald dus pas na 50 minuten weer het bos uit. Ja, Skip is dan lekker moe en gaat lekker liggen slapen. Maar extra voeren vind ik bij zn inspanning echt onnodig.

Als je sledehonden hebt die meerdere keren per week veel km moeten maken, ja dan moet je wat extra energie bijvoeren omdat je anders graten pakhuizen krijgt, maar onze huishonden hebben dat volgens mij helemaal niet nodig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:08

Ik gaf mijn vorige hond met shows ook weleens wat..of met een proef.
Dit: https://www.kronch.nl/pemmikan
Dit gebruiken ze veel voor jachthonden, mijn jachttrainer toen verkocht dat ook in zijn shop.

Olly heeft dat niet nodig :+ :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:13

"Onze huishonden" hebben vrij zware en intensieve trainingen drie keer per week.

Dan is het mijn verantwoordelijkheid als baas om ervoor te zorgen dat hun herstel na zo'n intensieve training optimaal is. Dat zij geen last krijgen van stramme of pijnlijke spieren.

Je zou je eens moeten verdiepen in het energieverbruik van een hond.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:30

Dank je Denies!

KimD, wat een opties _O- Vind die bovenste er sowieso goed uitzien. Voor de rest moet ik het eerst even ervaren voordat ik poeder van 100€ koop := Hier krijgen ze altijd een BoT om na het trainen. In de zomer de mesh en in de winter de fleece. Zit te overwegen ook nog de gevoerde te kopen omdat ik nu s winters ook buiten door ga trainen maar hangt even af van hoe Dundy erop reageert.

Mvdende, ik geef ook duidelijk aan dat dit niet om wandelingetje gaat maar om intensieve trainingen. Dat wil zeggen (nu nog in opbouw) +-6-10km bikejoren op hoog tempo of langere afstand op lager tempo. Dat is dus exact wat sledehonden ook doen maar dan met de fiets.

Dundy gaat nu twee keer per week training volgen en daar buiten thuis trainen. Die heeft veel minder compensatie nodig. Maar wat ik van Dexter vraagt heeft echt wel een flinke compensatie nodig.

Edit: Ianthe, overheen gelezen! Ga ik ook even bekijken :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:47

Ik kom mij hier melden :D
Wij zijn op zoek naar een poedel pupje of jonge herplaatser, maar die prijzen zijn echt niet normaal! We zoeken rustig verder :9k

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:53

Een goed gefokte rashond is nou eenmaal duur, zeker een poedel, daar zijn ook niet denderend veel fokkers van.

Ik ken zelf een enkeling in Duitsland, reguliere (en schappelijke) prijzen tussen de €1100,- & €1600,- euro, maar dan moet je helaas wachten tot 15 weken.

Ik ken twee fokkers in NL, maar één heeft pas echt prijzen waar je U tegen zegt. :=

Welkom, en mijn tip, ipv verder kijken verder sparen, dat bespaart een hoop ellende later. :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:06

Ik heb een poedel en inderdaad niet goedkoop. Maar ik ben wel heel blij met een hele fijne betrokken fokker waar ik altijd op kan terug vallen en die heel veel tijd en liefde heeft geïnvesteerd in het nest. De ouders zijn door en door getest en doormiddel van een puppy gedragstest werd de ideale match gemaakt. Mede hierdoor heb ik een super fijne hond. Ik vind het elke cent waard.
Mijn tip is hetzelfde laat je niet verleiden tot een goedkope pup, goedkoop is uiteindelijk vaak duurkoop. Spaar door en ga op zoek naar een fokker met hart voor zijn dieren en de verbetering van het ras. Herplaatsers zijn er weinig bij de poedels, labradoodles des te meer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:07

Kaus schreef:
Dank je Denies!

KimD, wat een opties _O- Vind die bovenste er sowieso goed uitzien. Voor de rest moet ik het eerst even ervaren voordat ik poeder van 100€ koop := Hier krijgen ze altijd een BoT om na het trainen. In de zomer de mesh en in de winter de fleece. Zit te overwegen ook nog de gevoerde te kopen omdat ik nu s winters ook buiten door ga trainen maar hangt even af van hoe Dundy erop reageert.

Mvdende, ik geef ook duidelijk aan dat dit niet om wandelingetje gaat maar om intensieve trainingen. Dat wil zeggen (nu nog in opbouw) +-6-10km bikejoren op hoog tempo of langere afstand op lager tempo. Dat is dus exact wat sledehonden ook doen maar dan met de fiets.

Dundy gaat nu twee keer per week training volgen en daar buiten thuis trainen. Die heeft veel minder compensatie nodig. Maar wat ik van Dexter vraagt heeft echt wel een flinke compensatie nodig.

Edit: Ianthe, overheen gelezen! Ga ik ook even bekijken :D

Ik ben er in ieder geval zéér tevreden over, stuk voor stuk hele fijne poeders die allen een andere uitwerking hebben waardoor wij wel degelijk verschil merken.

Ook als we ze een keer vergeten hebben, of bijvoorbeeld te laat / te vroeg onder het voer hebben gedaan.

Op dinsdag trainen wij veel op één dag, en hoewel er rustmomenten tussendoor zijn die thuis plaatsvinden merk ik wel degelijk een beter herstel door het bijvoeren van de poeders.

Sowieso is de happy dog erg fijn, die zorgt tijdens en na de training ervoor dat de honden goed drinken en sneller herstellen. Zeker in de winter is dat prettig, want dan hoef ik minder te stappen als cooling down. Ipv 10 à 15 minuten stappen, stappen we dan 5 à 10 minuten icm de BOT jasjes uiteraard.

Daarna kunnen ze rustig in de auto zonder dat de hond stramme, pijnlijke of verkrampte spieren krijgt. Ze gaan ook eigenlijk gelijk rusten, voor mij een teken dat ze goed soepel, herstelt en op temperatuur zijn.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:36

KimD schreef:
Een goed gefokte rashond is nou eenmaal duur, zeker een poedel, daar zijn ook niet denderend veel fokkers van.

Ik ken zelf een enkeling in Duitsland, reguliere (en schappelijke) prijzen tussen de €1100,- & €1600,- euro, maar dan moet je helaas wachten tot 15 weken.

Ik ken twee fokkers in NL, maar één heeft pas echt prijzen waar je U tegen zegt. :=

Welkom, en mijn tip, ipv verder kijken verder sparen, dat bespaart een hoop ellende later. :j

Hola, wij willen zeker dit geld uitgeven. Er zijn alleen inderdaad erg weinig fokkers van de poedel die wij graag willen.

Er zijn wel enorm veel mixjes te krijgen, en ook dat vinden we wel leuk maar dan wel met juiste kruising. Dus we zoeken wel rustig verder :)

We willen de eerlijke juiste prijs voor ons hondje!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:59

Tsja, de meeste die kruisingen fokken doen geen gezondheidstesten bij de ouders, weet je weinig van wat er nu echt inzit. Als je een fokker hebt gevonden die je goed vind,laat je jezelf op de wachtlijst zetten en ja..dan moet je misschien wel lang wachten. Maar is het wel waard. Je moet natuurlijk niet gaan wachten tot een fokker al pups heeft, die zijn meestal toch al gereserveerd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 04:01

Welkom!
Als je voor een kruising gaat let dan in iedergeval goed op testen inderdaad.
Denk dat dat bij stamboom poedels wel makkelijker is. Want ook daar zijn ze heeel belangrijk!

Hier krijgen ze al een supplement voor de spieren bij als we besluiten vaker of langer te wandelen,fietsen,zwemmen, bijtwerk oid. En dat gaat weer weg als we alles weer verminderen. Meestal in de winter maar nu we binnen genoeg mogelijkheden hebben kan het zomaar zijn dat we wel doorzetten. Alleen even afwachten met Chick en evt dekken/pups.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:12

Hier zeer goede ervaringen met palamountains exceed en andere producten van hun. Dankzij oa hun producten heb ik mijn oudje extra tijd kunnen geven om fijn te leven. Ik ken hun producten vanuit de sledehonden wereld en het is ook vanuit die sport ontstaan. Toen ik zelf nog intensief trainde heb ik het ook bij gevoerd.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:14

Kruisingen als de labradoodle betaal je vaak nog meer voor, geen idee waarom :?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:32

Anna79 schreef:
Kruisingen als de labradoodle betaal je vaak nog meer voor, geen idee waarom :?

Omdat het nu een enorme hype is en mensen in de reclamepraatjes trappen. Ze betalen dus €3000,- of meer voor een kruising waar ook nog eens een contract met castratieverplichting aan vast zit.

Mijn advies is ook doorsparen en bij meerdere fokkers bij de rasvereniging aangesloten fokkers gaan kijken. Heb je een goed gevoel bij een fokker laat je dan op de wachtlijst zetten. Als de pups eenmaal geboren zijn, zijn bij een goede fokker de meeste pups al vergeven. Goede fokkers wachten namelijk vaak met dekken tot ze voldoende mensen op de wachtlijst hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:47

En als je bereid bent 3000e voor een labradoodle neer te leggen, hoef je je qua kosten bij een gewone fokker al helemaal niet druk te maken want er zijn niet heel veel ras fokkers waarbij je überhaupt in de buurt komt van dat bedrag - al ben ik dan weer niet thuis in de kosten van een poedel pup dus misschien dat het daar anders is. Daar zal je dan idd misschien wel wat hoger zitten als wat ik voor onze Oudduitse herder kwijt was bv, omdat er minder goede fokkers zijn en dan wordt de prijs vanzelf hoger ook als er meer vraag is als aanbod.

In onze zoektocht naar een oudduitse herder pup zagen we prijzen - als die al te vinden waren want veel fokkers hebben dat niet online staan en ik heb daar ook niet als eerste naar gevraagd toen ik telefonisch contact had met een paar om op de wachtlijst te komen, omdat de prijzen voor ons niet belangrijk waren - voorbij komen van 950-1500, ook erg wisselend dus. Wij gingen van het hoogste bedrag uit en dan zou het alleen maar meevallen haha. Uiteindelijk hebben wij ook pas heel laat tijdens de kennismaking met de fokker waar we uiteindelijk bij terecht zijn gekomen, gevraagd naar het bedrag van de pup omdat we eerst wilden kijken hoe de ontmoeting ging met fokker en pups en we de prijs ook niet zo belangrijk vonden. 3000 hadden we ook neergeteld als ze dat had gevraagd haha, maar dat soort prijzen kom je bij veel ras fokkers eigenlijk niet tegen - erg bizar dus eigenlijk dat dat gevraagd wordt voor een kruising. Mijn zusje betaalde wel iets boven de 2000 per pup voor haar dwergkeesjes bv. maar buiten dat ras om ben ik nog niet heel veel rasfokkers tegen gekomen die echt rond die prijs zitten, maar ik zou altijd wel doorsparen tot die 2000 sowieso want als je idd een ras wilt waar weinig goede fokkers van te vinden zijn, kan die prijs dus wel best eens snel omhoog schieten.

En idd contact opnemen en vragen om kennis te maken/meer te weten te komen over de fokker en hun fokbeleid en dan kijken of je op een wachtlijst kunt komen te staan. Wij hebben dus niet gefocust op fokkers die op dat moment nestjes hadden, maar wat ons aanspraken qua pups wat ze al eerder hadden gehad, de ouder honden waar ze mee fokten en hun fok beleid in het algemeen en wat ze doen na de geboorte van de pups. Toevallig was het zo dat sommige wel een nest hadden op dat moment, maar je kunt ervan uitgaan dat de pups normaal gesproken allemaal besproken zijn in principe. Wij hebben het geluk gehad dat er bij 3 van de top 5 fokkers van ons (we hebben een top 5 gemaakt en contact mee opgenomen om kennis mee te maken) afmeldingen kwamen op het laatste moment, maar dat zie je volgens mij niet bij alle rassen zo vaak voorkomen. Denk voornamelijk bij wat meer populaire rassen dat dit snel gebeurd omdat mensen vaak geen geduld hebben en zich bij meerdere fokkers op de lijsten zetten en dan degene pakken waar ze als snelste aan de beurt zijn en dan bij andere afzeggen. Wij wilden op de wachtlijsten komen voor een volgend nest, maar stonden dus ook reserve voor de nestjes die ze op dit moment hadden zeg maar, bij 3 fokkers (omdat wij geen voorkeur hadden voor geslacht en kleur, maar wilden kiezen op karakter en bij deze fokkers allemaal een goed gevoel hadden en blij waren met de combinaties ouder dieren die ze hebben gebruikt). Wij gingen ervan uit dat we dus wel even moesten wachten op een pup van een volgend nest, maar het blijkt toch wel regelmatig voor te komen dat pup kopers af zeggen op het laatste moment en je met geluk als reserve dan de eerstvolgende bent die aan de beurt is. Zo hadden wij dus opeens binnen 3 weken een nieuwe pup omdat er een koper af zei bij onze nummer 1 fokker toen de pups al 5 weken oud waren. Maar in principe zou ik er idd vanuit gaan dat je op een wachtlijst komt waarbij je zeker wel 6-12 maanden moet wachten, afhankelijk van wanneer de laatste dracht was van de teef, want de meeste fokkers fokken hooguit 1x per jaar. En mocht het eerder zijn of mocht je toevallig als reserve aan de beurt komen, heb je alleen maar geluk gehad dat het sneller gaat. Maar ik zou idd niet ervan uitgaan om teleurstelling te voorkomen. Denk zeker met een ras als de poedel, waar dan weinig goede fokkers van zijn, dat de kans klein is dat er een afmelding komt en je dan ook nog toevallig 1e reserve zou staan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:08

Het problemen is dat veel mensen besluiten een hond te nemen en dat die binnen afzienbare tijd 'geleverd' moet zijn.

Voor Dana heb ik meer dan 1,5 jaar moeten wachten, en voor onze volgende border staan we al ruim twee jaar op de wachtlijst, en dat kan ook zomaar nog eens twee jaar duren, of helemaal niet zelfs. :+ Het ligt eraan hoe goed mama het in de sport gaat doen, anders komt er geen nest. En aangezien ze vóór 5 jaar hun eerste nest gezet moeten hebben is dat natuurlijk wat lastiger te combineren. Maar wie weet, we zien het wel. Tegen die tijd heb ik wel weer wat kortharen erbij hoop ik. }:)

Heeft iemand toevallig ervaring met de Driver Petlife worst bewaardoos?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:09

Kiekeboefje schreef:
KimD schreef:

Hola, wij willen zeker dit geld uitgeven. Er zijn alleen inderdaad erg weinig fokkers van de poedel die wij graag willen.

Er zijn wel enorm veel mixjes te krijgen, en ook dat vinden we wel leuk maar dan wel met juiste kruising. Dus we zoeken wel rustig verder :)

We willen de eerlijke juiste prijs voor ons hondje!

Zo had ik het niet uit je tekst begrepen! Sorry! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:18

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 09:19

Dat de site van Snacks4dogs nu zo traag is, is jammer.. :P Maar die kortingscode wil niet.. MEH.
Sorry, klaagmodus weer uit :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:22

Ik vind het moeten wachten op een pup ook niet erg. In onze situatie was het zo dat wij geen voorkeur hadden voor geslacht en kleur bv. toen we op zoek gingen na het overlijden van Rex, dus dat limiteerde ons weer minder als dat je echt een 'specifieke kleur wil van die specifieke ouderhonden van die specifieke fokker' bij wijze van spreken. Ligt er dus ook maar net aan waar je naar op zoek bent. Wij hebben gekeken naar fokkers die ons aanspraken qua fokbeleid en de ouder dieren waarmee gefokt werden, daar contact mee gehad en toen besloten dat we op de wachtlijst wilden. Toevallig het geluk gehad dat het anders is gelopen, maar vooraf gingen wij er ook vanuit dat we wel een tijdje moesten wachten op een volgend nest - als in 2020 ergens.

Als Arya dadelijk 1,5 is zoiets gaan we ons opnieuw oriënteren en willen we graag op een wachtlijst komen te staan voor een reu en zal er misschien ook specifiek gekeken worden naar een kleur - al blijft karakter voor ons belangrijker natuurlijk. Wij willen sowieso ook niet fokken, zowel met Arya niet als andere toekomstige honden en vinden alle kleuren bij de herders wel mooi an zich. We willen een huishond waarmee we wel flink moeten wandelen en waarmee je iets kunt doen, maar wat geen hele grote werkdrift heeft, dus gaan we ons weer focussen op de ouder dieren combinaties en daar vooraf met de fokker mee over te praten - en zullen we ook langer moeten gaan wachten denk ik omdat we maar een paar specifieke fokkers op het oog hebben hiervoor. We gaan het zien. We vinden dat ook niet erg in ieder geval. Maar het is ook allemaal gewoon wel afhankelijk van wat je doelen zijn met je hond; wil je fokken met een hond? wil je graag de sport in e.d.? Dan ga je toch net even wat anders om met je zoektocht naar een pup binnen een ras, als dat je andere doelen voor ogen hebt en is de kans sowieso wel groter dat je vaker langer wacht op een voor jou gewenste combinatie moeder/vader hond waar een fokker mee gaat fokken.

@kiwiwitje
Wat stom van de site zeg en dat die code niet werkt :(!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 09:30

Vooral irritant :P Inmiddels werkt de code ( JEEJ) Maar nu kan ik weer niet inloggen en betalen :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:31

kiwiwitje schreef:
Vooral irritant :P Inmiddels werkt de code ( JEEJ) Maar nu kan ik weer niet inloggen en betalen :+

Ik had dat dus al vorige week. Denk dat ik ruim een half uur bezig ben geweest om alle producten in het mandje te krijgen ...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:38

xDenies schreef:
KimD schreef:
Heeft iemand toevallig ervaring met de Driver Petlife worst bewaardoos?

Even gegoogled, maar daar komt niets naar voren. Ik heb de Curver variant, lijkt dat er op?

https://www.google.nl/search?q=driver+p ... fLM:&vet=1

Die ja, lang leve autocorrect.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:39

KimD schreef:
Die ja, lang leve autocorrect.

Haha sorry :P Maar die heb ik, twee stuks. Jarenlang plezier van gehad, soms met openen wel even flink kracht zetten. Maar een prima product voor vers vlees o.a