Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:01

Oh ja dat mag natuurlijk vaak niet... -O-

Wij hebben ook een enorme voorraad aan dekens en kleedjes en handdoeken maar ik hou van schoon :Y) Wij doen de honden ook onder de smurrie en modder gewoon de bench in dus kleden worden vrij snel vies. Regelmatig wassen voorkomt dan ook dat de honden minder fris gaan ruiken. Of wij hebben gewoon honden die van nature altijd lekker ruiken want wij hebben absoluut geen hondenlucht thuis.

Ik ga eens zoeken of ik ergens hondenkleden kan laten wassen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 21:15

Kaus schreef:

Wij hebben ook een enorme voorraad aan dekens en kleedjes en handdoeken maar ik hou van schoon :Y) Wij doen de honden ook onder de smurrie en modder gewoon de bench in dus kleden worden vrij snel vies. Regelmatig wassen voorkomt dan ook dat de honden minder fris gaan ruiken. Of wij hebben gewoon honden die van nature altijd lekker ruiken want wij hebben absoluut geen hondenlucht thuis.

Je hebt vaak deze

https://avia.nl/actueel/detail/avia-pla ... -locaties/

Maar je hebt ze ook bij andere tankstations

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:33

Wij hebben hier ook nooit hondenlucht, maar mijn honden houden dan ook niet van viezigheid en nattigheid en we wassen de dekentjes regelmatig.

AJ heeft al de hele dag oprispingen, dus ik heb hem net maar weer KVV gegeven en nu is het over. Dat heb ik altijd wel liggen. Ik wilde eigenlijk deze zak brokken opmaken, maar dat doen we dan maar niet. Ook weer 1/3e diarree vandaag. Als de nieuwe zak komt, begin ik daar wel gewoon direct mee. Dit is zo ook niks. Zig ook blij, want als AJ KVV krijgt dan krijgt hij ook *\o/* .

Er liggen hier inmiddels al een hoop stukjes schuimrubber door de kamer :').

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:51

Wij hebben Dexter deze keer ook niet rustig over gezet. Eten was op en bezorgen duurde langer dan verwacht. Eigen domme fout natuurlijk maar een dagje rijst en kvv gegeven en toen zodra eten binnen was dat gegeven. Niks aan de hand geweest. Denk dat Dexter daar prima tegen kan.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:24

Kaus schreef:

Ik was het zelf ook lekker heet en dat kan ook niet in de wasserette, dus de eigen wasmachine blijft toch het beste. Hier altijd maar paar honden wassen achter elkaar haha. Heb gewoon de goedkoopste wasmachine die ik kon vinden, dus geen hele grote.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:30

Ik wissel de dekentjes enzo iedere week, en die gooi in dan in de bolderkar, als die vol is neem ik hem mee naar het werk. Dan heb ik zo'n drie wasmachines nodig, hahaha.

Wat betreft de hondenlucht, zelf ruik je dat vaak niet, maar als je ergens vreemd binnenkomt ruik je het vaak wel. Dat is bij ons net zo. Niet stinken, dat niet, maar je ruikt de honden vast en zeker. Kan me niet voorstellen dat het niet zo is. :n

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:46

KimD schreef:
Volledig met Kim eens, Weil is echt zo'n onzin om te laten enten. Volgens het boekje hadden onze honden minstens al 100x Weil moeten hebben.

Weil als ziekte, is niet eens gevaarlijk mits je er snel bij bent en je hond verder gezond is. De Weil enting daarentegen is wel levensgevaarlijk, die discussie is hier al eens gevoerd en diezelfde mening heb ik nog steeds.

De Weil enting komt er hier dan ook niet meer in.

Sterker nog, ik zal voor mijn toekomstige pupkopers enkele dingen wat betreft entingen contractueel laten vastleggen. Uiteraard zullen daar ook andere dingen in komen te staan, maar entingen wordt zeker een 'kopje'.

Zoooo, bij jou zou ik dus nooit een pup halen.
Wat ga jij je schuldig voelen als een pup overlijdt aan weil omdat jij ze verboden hebt te enten. En later zeg je: mensen zullen alleen maar blij zijn,scheelt ze geld. Als mensen zo reageren zou ik mijn pup daar niet heen doen.
Zelfe met castraties, ook zoiets. Zou ik zonder medische noodzaak niet doen.

En weil is niet gevaarlijk? Ik heb honden gezien die het hadden en die zijn dood en dood ziek. Heb er ook een pup aan zien overlijden. Honden kunnen niet kiezen om geënt te worden. Maar in het contract een enting laten ontzeggen vind ik ver gaan.

Over de veiligheid ga ik niet eens met je in discussie.

Titeren ben ik helemaal voor en ik ga geaag naar diergeneeskundig nederland waar alleen getiterd word, maar L4 zal altijd in mijn hond gaan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:47

_xManadisx_ schreef:
KimD schreef:
Volledig met Kim eens, Weil is echt zo'n onzin om te laten enten. Volgens het boekje hadden onze honden minstens al 100x Weil moeten hebben.

Weil als ziekte, is niet eens gevaarlijk mits je er snel bij bent en je hond verder gezond is. De Weil enting daarentegen is wel levensgevaarlijk, die discussie is hier al eens gevoerd en diezelfde mening heb ik nog steeds.

De Weil enting komt er hier dan ook niet meer in.

Sterker nog, ik zal voor mijn toekomstige pupkopers enkele dingen wat betreft entingen contractueel laten vastleggen. Uiteraard zullen daar ook andere dingen in komen te staan, maar entingen wordt zeker een 'kopje'.

Zoooo, bij jou zou ik dus nooit een pup halen.
Wat ga jij je schuldig voelen als een pup overlijdt aan weil omdat jij ze verboden hebt te enten. En later zeg je: mensen zullen alleen maar blij zijn,scheelt ze geld.

En weil is niet gevaarlijk? Ik heb honden gezien die het hadden en die zijn dood en dood ziek. Heb er ook een pup aan zien overlijden. Honden kunnen niet kiezen om geënt te worden. Maar in het contract een enting laten ontzeggen vind ik ver gaan.

Over de veiligheid ga ik niet eens met je in discussie.

Titeren ben ik helemaal voor en ik ga geaag naar diergeneeskundig nederland waar alleen getiterd word, maar L4 zal altijd in mijn hond gaan.

Amen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:52

Ieder huishouden heeft inderdaad wel een geur. Hond zal vast een zeker onderdeel zijn van de onze _O-

Maar ik aai ook weleens van die honden en dat ik daarna meteen mn handen wil wassen %) Vettig, stinken, klitten. Dat vind ik persoonlijk echt vies. Ik eet gerust terwijl ik mijn honden aai.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:31

Kaus schreef:
Ieder huishouden heeft inderdaad wel een geur. Hond zal vast een zeker onderdeel zijn van de onze _O-

Maar ik aai ook weleens van die honden en dat ik daarna meteen mn handen wil wassen %) Vettig, stinken, klitten. Dat vind ik persoonlijk echt vies. Ik eet gerust terwijl ik mijn honden aai.

Dat klopt, helemaal mee eens. Dat is wat ik bedoel met stinken. Bij sommige, met maar één hond kom je binnen en denk ik :r.

Een van onze oppashonden ook, als zij komt krijgt ze eerst een was en trimbeurt en haar riemen en tuig gaan in de was.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:31

Hoi Hoi weer even bijgelezen haha hele verhalen weer. Ik ben aan het wachten op het loops worden van mijn tollerdame. kan ieder moment gebeuren. dus 2019 hopleijk weer puppies. Leuk al die foto's van jullie honden te zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 10:34

jonneke1981 schreef:
Hoi Hoi weer even bijgelezen haha hele verhalen weer. Ik ben aan het wachten op het loops worden van mijn tollerdame. kan ieder moment gebeuren. dus 2019 hopleijk weer puppies. Leuk al die foto's van jullie honden te zien.

Dan lopen die van ons gelijk. Volgens schema moet die van mij vandaag loops worden. Maar heb het idee dat ze dat nog niet word vandaag :')

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:00

Die van mij ook deze week. Mijn staffie is al loops en ze zijn altijd zo goed las gelijk. Nu niet ze denkt vast ik wacht nog ff met de feest dagen aan mij lijf geen polonaise hahaha. Mijn blauwe staffie wordt in Feb gesteriliseerd die heeft er altijd zoveel last van is gewoon zielig. Mijn Jonge staf is nu 8 maanden die die verwacht ik ook binnenkort loops dus gezellige boel hier hahaha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 11:03

Haha handig die teefjes die allemaal tegelijk gaan :P

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:08

Ja dat scheelt qua vuil wel maar ze worden er niet vrolijker op haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:09

Puk is nog steeds verliefd op de ronde mandjes! <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 11:18

Chick is gelukkig altijd vrij makkelijk. Alleen veel rustiger. Welke reu heb je gekozen voor je teefje?

Ahh lekker toch Kim

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:21

Een duitse reu Javahils Rider in the Sky. heb hem gezien op de wereld show in Amsterdam.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:24

Daeva ook laten steriliseren 100 dagen na de eerste loopsheid. Ze had er enorm veel last van. En ik heb een dekreu zitten. Met haar wil ik absoluut geen pups, ze komt uit het asiel dus geen afstamming bekend. Ze heeft wel haar rasconformiteit gehaald dus zou in principe stamboompups uit haar kunnen fokken. Maar ik wil geen risico nemen.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:28

Mijn blauwe teefje is ook niet geschikt voor de fokkerij. Het is mijn huiskneusje en zo ontzettend lief. Maar met loopsigheid echt niet te genieten en wil dan ook constant rijden op de rest waardoor die helemaal onder de wonden komen te zitten. Ze verliest ook heel veel bloed alles zit er onder. Ze draagt nu een broekje maar dit vind ze zo erg dat ze de bench niet uit komt. Ik heb dus besloten om haar te laten helpen terwijl ik er eigenlijk geen voorstander van ben om dit te doen zonder echt medische oorzaak. Maar het levert thuis ook veel stress op tussen mij en mij partner. Ik vind het zielig dat ze een broekje aan moet en mijn partner kan niet tegen bloed overal haha.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:41

Toen we onze beagle nog hadden, rook het wel degelijk naar hond. Dat rook ik wel als ik uit m'n werk kwam. Als we hier langharige honden in de opvang hebben, ruikt het ook wel naar hond en bij mensen met langharen thuis vaak ook. Met die 2 van ons hier gelukkig niet, maar ze hebben ook altijd zachte, schone vachten, altijd regenjassen aan in de regen en verharen bijna niet.

Ik vind stress/pijn/ongemak ook een medische oorzaak van castratie anders :j. Dan zitten de hormonen gewoon zo in de weg.

Hier in de buurt is ook weer een teefje loops. AJ loopt de hele tijd te hijgen en te piepen en wil per se naar buiten. Op wandeling is hij alleen maar plasjes aan het likken of de teef aan het opsporen ^) .

Één van m'n oppashonden is er ook weer, gezellig beestje. Ik doe nu alleen nog vaste mensen omdat ik het te hectisch/druk vond worden.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:45

Ik vind stress/pijn/ongemak ook een medische oorzaak van castratie anders :j. Dan zitten de hormonen gewoon zo in de weg.

Ja dat is de reden ook dat ik een afspraak heb gemaakt. 7 feb wordt geholpen doormiddel van een kijkoperatie zodat zo min mogelijk last heeft daarna.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:00

Teefje hier is drama met een broekje maar een medical pet shirt gaat wel. Maar das per hond verschillend. Ik hoop dat er geen negatieve dingen aan het laten helpen zitten. Dat is helaas bij dit ras niet onbekend. En is voor mij een reden om buiten ''levensgevaar'' er alles aan te doen om het te laten zitten.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:47

Ja daar heb ik inderdaad veel onderzoek naar gedaan. Heel veel mensen gesproken met een geholpen teefje en ik weet dat er gedrags risico's aan zitten maar van de mensen die heb ik gesproken ben ik tot de conclusie gekomen dat kwaaie teefjes inderdaad kwaaier kunnen worden. Maar de meeste mensen die ik heb gesproken ondervinden juist dat de pit er wat uit is. Dit is wel de reden dat ik ze niet eerder heb laten helpen. Nu is mijn teefje gelukkig geen kwaaie zoals we dat hier in Brabant noemen haha. Maar ik weet dat ik een risico neem. Nu komen mijn staffies absoluut niet los bij andere honden dus als ze daar feller naar zou worden is dat jammer maar goed mee te leven voor mij. Mijn angst is wel dat het binnen de roedel lastig zou kunnen worden. Dus ik loop het risico dat ik ze apart moet houden. Maar dat risico loop je altijd bij ons ras en zeker met alleen maar teven in de roedel. Ik heb mijn Amstaf laten helpen en die is er alleen maar makkelijker door geworden. (leeft inmiddels niet meer) Maar dat geeft geen garantie voor de toekomst dat weet ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:49

Brabant? Toevallig :D
Ons ras is daarin zeker vaker een risico. Ik ga gewoon voor je duimen dat t goed blijft gaan! :)