Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:43

Warboel schreef:
Nicky91 schreef:
Dat moment dat iemand zegt dat ze 28 zwemdiploma's heeft, reddings zwemmen, strand wacht.

En ik alleen m'n A-diploma heb en bang voor water ben. :') #realitycheck

Same :') ik heb wel A B en C en jaren op wedstrijdzwemmen gezeten maar ben verschrikkelijk bang voor dingen die onder water zijn (putjes in het zwembad zijn het ergste) en krijg in het water vaak paniekaanvallen dus nee niks voor mij dat suppen al lijkt het me wel heel gaaf! Ik zwom trouwens altijd heeeeel erg hard en heb altijd veel medailles gewonnen omdat ik zo bang was dat ik gewoon echt snoeihard ging zodat ik snel het water weer uit was :')

hahahahahaha _/-\o_

Ik had echt niet door dat er met mij best veel mensen zijn die dit hebben :') Ik voelde mij altijd best eenzaam als iedereen heel ver weg aan t zwemmen was en ik aan de kant stond omdat ik het gewoonweg doodeng vond.

Ik zwom wel, als ik met mn beste vriend samen was. Hij had namelijk ook reddingszwemmen gehad dus ik dacht als er dan wat gebeurd kan hij mij naar de kant helpen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:06

Ik merkte toen Arya pup was overigens ook dat echt meer dan genoeg honden niet gediend zijn van pups - waar ik zeker in kan komen want pups hebben gewoon met veel dingen nog geen grenzen en moeten nog veel leren qua gedrag, kunnen lomp zijn en ook gewoon druk - zo kan ik zelf ook maar 'Zoveel' hebben van een druk kind bv en dan ben ik er wel klaar mee :'). Maar sommigen waren wel echt Meteen heel naar (overduidelijk) vond ik en als zo'n pup daar niet meteen op reageert kan dat dus best een indrukwekkende ontmoeting worden. Gelukkig genoeg honden die gewoon wel netjes en toch duidelijk communiceren hierin en ook echt openstonden om haar wel aandacht te geven, maar je ziet het toch wel vaker hoor. De ‘honden horen pups normaal niks te doen’ ben ik het wel mee eens, maar je hebt dan aanvallen of (heel lomp, zoals skippy zegt, corrigeren ook maar wat ook voor een pup al heel indrukwekkend kan zijn) natuurlijk, maar sommigen vind ik idd ook echt al snel heel naar doen ja. Maar als je dat weet van je hond kun je dat idd wel aangeven aan de pup eigenaar- wat ze bij ons wel deden en dan konden we daar beiden rekening mee houden. Heb het idee dat zoiets ook niet gebeurd is bij Nayomie en het dus wel echt plots gebeurde, dat lijkt me echt schrikken. Meestal is het idd al gebeurd voordat je wat hebt kunnen doen, dus dan zit je met de gebakken peren -O- Hier het voordeel gehad dat we dagelijks wel met stabiele roedels en volwassen honden in contact kwamen die Arya echt al goed geleerd hebben hoe ze zich moet aanpassen. Tuurlijk is ze soms ook even druk en wil ze spelen en uitdagen, maar overall had ze toch ook toen al gelukkig heel snel door wanneer ze een andere hond gewoon met rust moest laten. Maar je hoeft idd maar net 1 rotte ervaring te hebben gehad. Ik was daar ook altijd bang voor dat zoiets zou gebeuren.

En idd Nayomie, even kijken of je met wat bekende volwassen stabiele honden - naast d'r zusje wat je al zei - zou kunnen afspreken nu. Hoe gaat het vandaag met het wandelen en reageren naar andere honden?

RoosvanBlue
Zo’n heupband kan idd een hele fijne oplossing zijn nu! Arya was gisteravond ook Zoomies aan’t doen en trok zich er weinig van aan buiten. Maar ze werd wel toch sneller moe zag ik dus heb de wandeling wel veel korter gemaakt als normaal.

Skippy
Ja hier zijn de meeste zwembaden (die er nog zijn, zoveel zijn er al niet meer ook helaas) dus alleen in de avonduren open voor baantjes zwemmen en ook echt maar een paar uurtjes en niet alle dagen dus het is heel snel heel druk. Moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer gekeken heb ernaar hoe het nu is na de C situatie; het zal nu idd misschien ook met reserveringen gaan en een X aantal mensen waardoor het te doen is dus dat moet ik eens nakijken. Maar als het overdag zou zijn zou ik bv. dolgelukkig zijn geweest want tijdens werk/school uren zou ik dus makkelijk kunnen gaan, maar dan is dus niks open -O-

xLaraaj
Dat klinkt idd heerlijk! Ik ga idd eens kijken hoe het nu hier is geregeld allemaal. Ik heb het dan over voor de C tijd, maar nu zal het idd denk ik ook beter geregeld zijn met reserveringen enz.

BlijNijn
Ahhh dansje <3 Ik maak maar collage’s want anders staat het topic zo vol weer met losse foto’s hihi. En ik ben bang dat het ’s avonds afkoelen nu wel langzaam voorbij is. Vandaag 34, morgen en overmorgen 37 graden en twee dagen erna 36 graden… Wordt echt afzien. En dat is idd wel fijn als je thuis de ruimte hebt dat ze dan toch tussendoor hun energie even kwijt kunnen. En kan me goed voorstellen dat je heeeel blij bent met die airco haha!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:47

Wij hebben hier ook wel wat honden die niet zo leuk omgaan met pups, maar negen van de tien keer geeft de eigenaar dat wel aan. Het scheelt dat ik vaak ook de hond(en) van m’n ouders meeneem, op de een of andere manier voelen die vaak wel aan of ze Melle moeten beschermen of dat hij wel even mag kijken. Vanochtend hadden we een Border Collie die Melle zó leuk vond dat hij iets te enthousiast werd, dan grijpt Suus direct in door te gaan splitsen en Melle terug te “drijven” richting mij. Vind het altijd wel een mooi gezicht hoe honden dat soort dingen aan kunnen pakken. Verder ken ik de meeste honden al wel doordat ik regelmatig in het bos kom, maar we hebben hier momenteel ook veel vakantiegangers waardoor er soms ook wat onbekende honden tussen zitten (en helaas ook wat minder leuke exemplaren).

Ik was trouwens trots dat Melle met een Border Collie ging spelen, hij vindt ze over het algemeen best spannend. We hebben er nog drie die we met enige regelmaat tegenkomen, maar die zijn heel erg van het staren en dat vindt hij nogal spannend. Deze deed dat gelukkig niet zo erg waardoor hij wel even kennis durfde te maken, dus dat was wel een leuke ervaring voor hem.

Mijn wekker (Melle) is ook van slag door het warme weer denk ik. Normaal maakt hij me tussen 07:50 uur en 08:10 uur wakker voor een plas en om uit bed te gaan, maar de afgelopen dagen werd het steeds vroeger. Vanochtend vond hij het om 04:55 uur wel een mooie tijd om op te staan. Gelukkig kon ik hem overhalen om tot 06:45 uur “uit te slapen”. Uiteindelijk liepen we om 07:30 uur in het bos en heeft hij met z’n laatste enting + Rabiësvaccinatie gehad. We hebben er gevoelsmatig al een halve dag op zitten. :')

Nayomie

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:40

Vandaag lijkt de zwelling wel wat minder, dat is mooi. Vandaag zijn we geen honden tegen gekomen, alleen op afstand. Als we vandaag de buurtgenoot tegen komen met hun cane corso's vragen we wel of we daar even rustig mee kunnen afspreken. Die honden vertrouw ik, die kent ze ook.

Hier was inderdaad geen sprake van laten weten dat het niet kon. De vrouw in kwestie gaf aan zelf enorm geschrokken te zijn, maar vertelde wel dat er vorige week ook een voorvalletje was en haar hond om die reden nu ook vast zat aan de lijn terwijl die normaal los zou zijn. Even voor de beeldvorming, we hadden zhiva los in een losloopstuk, vriend zag die vrouw niet aankomen anders had hij haar terug gefloten, maar vrouw gaf ook op geen enkel moment aan dat het niet kon.
Overigens is het niet helemaal waar wat zij zegt want 2 of 3 week geleden kwam ik haar ook tegen en was haar hond ook aan de lijn. Dus ik vermoed maar zo dat ze prima wist dat haar hond niet met andere honden kon.

Ugh, vind het gewoon zo naar, dat we er vrij weinig aan konden doen en we doen zo ons best om er een goed gesocialeerde (en luisterende) hond van te maken.

Nicky, ik stuur je even een PB :j
Wat fijn dat het beter gaat met de reisziekte!

BlijNijn: Wat mooi, een goede ervaring! Dat is super. Wel beetje rot dat het ritme er nu even niet meer in zin. Dit warme weer is ook echt niet leuk. Heeft Melle naast zijn ritme er ook veel last van? :(:)
Airco op de kamer is trouwens wel echt geweldig :+:
Wat een blij ei zeg in dat zwembadje <3

RoosvanBlue, jeetje, je bent wel even zoet mee met je blessure. Wat rot dat het nog zo veel problemen geeft. :(:)
Honden en deze temperaturen is ook wel lastig denk ik. Die hebben toch een bepaalde energie die ze eruit moeten, maar met dit weer, blehhhhh.

CB: wat een knapperd is Ayra toch <3 Ik blijf echt genieten!
Jeetje wat een ellende met de auto. Is daar nu al wat meer over bekend? Wordt daar nog het eea van vergoed?

Kiwipitje: Cranenbroek, geen idee of we die in de buurt hebben maar zal eens kijken. Goeie tip!
Wat een gave en mooie honden heb jij <3

Zhiva wisselt rustig spelen af met de ventilator met dit warme weer. Als het een beetje te doen is, mag ze vandaag nog even in haar zwembad.

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:38

Wat een vervelend situatie is het dan geweest, Nayomie. Hopelijk lukt het om af te spreken met bekende honden in de omgeving om Zhiva weer wat positieve ervaringen op te laten doen.

Melle gaat af en toe in de zon liggen, maar verder zoekt hij zelf wel koele plekjes op. Wij hebben gelukkig altijd wel ergens schaduw en binnen blijft het ook aardig koel tot nu toe, dus hij lijkt er tot nu toe niet heel veel last van te hebben. Hij vindt het alleen jammer dat er wat minder gespeeld wordt. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:18

Awh arme Melle, maar ik snap hem ook wel hoor. Al die warmte en dan niks mogen doen is ook stom :(:)

Zhiva bij haar plasje buiten, glipt ze al snel het zwembad hier. :')
Zhiva is nu bij de DA, we willen de rabiës prik geven maar begreep uit verschillende hoeken dat deze DA dat niet wil doen. Dus ben benieuwd hoe ze hier uit komt en of ze weer over voer etc loopt te zeuren. Anders ga ik overstappen van dierenarts.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 14:37

Waarom wil de DA geen rabies zetten.. ?
En dankjewel <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:39

Omdat ze dat te vroeg vindt voor een hond. Maar goed, ze wil ook niet titeren voor 3 jaar. Volgens haar mag dat niet voor hun 3de levensjaar. Dan ben ik er wel gauw beetje klaar mee :o

Edit: wat voor tuig merk gebruik jij voor je honden?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:42

Wat bijzonder dat ze geen rabiës wil vaccineren?! Melle heeft deze vaccinatie toevallig vanochtend gehad en hij is ook pas 14 weken. Mijn dierenarts gaf aan dat dit veilig kan vanaf de leeftijd van drie maanden.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:50

Mezzy heeft hem met 12 weken gehad zoals eigenlijk alle 'buitenlandse' honden. :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:01

Mijn dierenarts adviseerde het me juist om het nu te doen “want dan heeft ‘ie alles maar gehad”. :') Melle was daar vanochtend wat minder blij mee geloof ik.

Ik heb voor hem zo’n tube van Prins gekocht met zalmpasta, dat is een grote hit. :') Hij doet sowieso graag van alles voor eten (zelfs voor z’n standaard brok), maar dit is toch wel een groot succes.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:10

Twee dagen even in Nederland geweest en kan dit topic al niet meer bijhouden.
Nu weer lekker thuis, waar het bos ervoor zorgt dat het hier ietsje koeler is.
Scannend door de posts heen zie ik een super schattie Zhiva, die hopelijk de aanvaring snel weer te boven is en zijn er verschillende honden die zich niet realiseren dat het veel te warm is voor spelen / rennen en andere intensieve activiteiten...

Beer hoort ook tot die categorie. Toen ik gistermiddag thuis kwam vond ik hem wat mat - maar dit bleek vooral het binnen zitten te zijn. In de avond wilde hij alleen maar rennen. Vanochtend ook weer vroeg op pad geweest en opnieuw echt rennen voor het rennen. Hij heeft duidelijk twee type sprints - één met ik heb iets gezien en ga er achter aan en de andere is een ik vind rennen zo leuk. Vanochtend was het de laatste, en echt op elk open veld dat we in het bos tegenkwamen (vlakbij is er een bos met een riviertje en af en toe een soort open vallei, met gras - geen weg te bekennen dus een goed losloop pad). Hij ging van rondes rennen, naar even snel in de rivier staan, naar rennen. Nu is hij redelijk rustig gelukkig :). Al wordt hij wel erg blij als één van ons even naar buiten loopt voor iets.

Sinds hij hier is smakt en likt hij dus zijn bek heel veel. Vooral als hij niet met iets bezig is (tijdens het wandelen, of als hij op iets gefocust is of aan het graven, knuffelen etc doet hij het niet). DA zei misselijkheid, maar kan door verhuizing komen dus 6 weken afwachten. Alleen kreeg ik vanochtend een mail dat zijn zus opeens allergisch is voor allerlei voer en dus op hypoallergeen over is gegaan - zou daar het likken van kunnen komen? Zie verder geen andere tekenen van allergie of misselijkheid (behalve gras eten, maar dat doet hij alleen als hij nog niet heeft gegeten) - hij heeft ook nog nooit hier overgegeven of iets.
Het is een mysterie, al zijn de zes weken nog niet voorbij natuurlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:20

Nayomie schreef:
Omdat ze dat te vroeg vindt voor een hond. Maar goed, ze wil ook niet titeren voor 3 jaar. Volgens haar mag dat niet voor hun 3de levensjaar. Dan ben ik er wel gauw beetje klaar mee :o

Oh dan is het inderdaad heel snel tijd voor een andere dierenarts.. Is ze tot nu toe wel getitert? Of ga je 3/4weken na de 12 weken enting?

De meiden hebben een tuig van MAG. Boellie een julius IDC tuig. :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:31

Oshaa: Wat leuk dat Beer zo van rennen houdt en wat fijn dat dat bij jullie in de omgeving ook goed kan. Hier is het ‘s ochtends ook echt nog wel goed te doen om even lekker uit te razen. Wat betreft het smakken en likken durf ik niet te zeggen of dat wat met elkaar te maken heeft. Wellicht dat je dit nog eens na kunt vragen bij de dierenarts? Ik zou zelf bij een allergie eerder aan jeuk en dus krabben denken als symptoom, maar ik heb (gelukkig) geen ervaringen met allergieën.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:44

@oshaa hier geen ervaring met op die manier uiten van een allergie, maar kan het me wel voorstellen: tong of klieren kunnen van een allergie wel opzetten natuurlijk, of je kunt misselijk worden ervan. Als het aanhoudt, kun je altijd naar een ander dieet gaan, toch?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:40

Afbeelding

Geloof dat dit koppie genoeg zegt <3

Lekker poedelen, suppen, gat graven, een hol in kruipen, door de bosjes struinen en aan een 10 meter lijn zitten, dus baasje heeft rust :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:06

Ah, wat een heerlijk koppie! <3

Melle houdt het hoofd koel. :')
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:14

Lekker even spelen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:34

kiwiwitje schreef:
Nayomie schreef:

Oh dan is het inderdaad heel snel tijd voor een andere dierenarts.. Is ze tot nu toe wel getitert? Of ga je 3/4weken na de 12 weken enting?

De meiden hebben een tuig van MAG. Boellie een julius IDC tuig. :)

Nog niet, wilde we over 3 week doen. Maar goed, ik krijg meer ergernissen. Dierenarts zei dat ze groeipijn heeft (kan dat met 12 week?), verder niet verteld hoe ze er op kwam en wat wij er mee moeten. Nadeel is dat eigenaar de niet mee mag maar binnen en alles via de assistent verloopt. En ik dacht in eerste instantie, oke, nou, vervelend, hebben wij als mens ook last van gehad, gaat vanzelf over. Maar als ik google erbij pak, moet er meer bij gebeuren. Jammer dat we zo weinig geïnformeerd worden. En we zijn doen echt rustig aan met haar, lopen korte stukjes, krijgt verplichte benchrust. Iksnapniet.

Thanks, ben beetje aan het rond oriënteren voor een tuigje later.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:54

Hier was ook iemand blij dat de avondwandeling was aangebroken!

- geen zorgen, het balletje is twee keer gegooid op een vrij koel veld waar het een beetje waaide. Daarna heeft hij zelfstandig nog wat rondjes gerend.... -

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:15

Ot heeft ook lekker gesnorkeld vandaag!
Afbeelding

Echt een charmant hoofd
Afbeelding

Het is in huis gelukkig niet bloedheet ofzo dus we komen de dag prima door eigenlijk. Ze was vandaag lekker bij m’n ouders en m’n moeder had dus een badje voor dr neergezet. Vond ze helemaal leuk <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:16

Heerlijk om ze zo bezig te zien <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 22:23

Nayomie
Groeipijn is meestal later maar dat zie je zelf als baasje ook aan haar manier van bewegen/kreupelen :)
Qua voeding valt groeipijn mee, gewoon drastisch de calcium naar beneden. Dus bijv een groot deel van de voeding vervangen door pens.

Die tuigjes zie je vaker bij herders. (In ieder geval ken ik een aantal mechelaars met de MAG tuigen. Ik zit even hard te denken hoe ze heet op fb :') )

Quoten wilde niet :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:26

Ik heb Jinn gistermiddag naar mijn ouders gebracht.
Wel geteld 280 meter ^^
Vandaag kwam het zoontje van iemand bij ons en die is gek op Jinn en Jinn kan ook leuk met hem spelen. Het punt is alleen dat beide niet weten van ophouden. Zowel t kindje niet als Jinn niet. Voor minder stress bij mij en natuurlijk voor de warmte Jinn bij mijn ouders gebracht.
Daar kan die lekker zn gang gaan.
Kindje vroeg direct waar Jinn was en heb het hem uitgelegd, voor zover dat kan met een kind van 5 maar hij zei wel steeds dat het voor Jinn ook erg warm was dus hij begreep wel iets.
Kindje was rond half 6 vanmiddag weer weg en heb Jinn opgehaald en in zwembad gespeeld *zie filmpje hier boven* en nu ligt ie weer heerlijk te slapen bij mij

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:30

Ja dat leek mij ook kiwipitje, maar ze loopt niet kreupel of raar. Daarom kijk ik er ook raar van op. Zal nog even de DA contacteren wat haar bevindingen precies waren. Want het leek me al zo raar.

Met pens bedoel je neem ik aan KVV?

Ah thanks! Ken die nog niet, dus ben wel even benieuwd. :j